{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Montere tyndere bremseskive end originalt? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har kig efter ny bagbremse skive til min GS500, og tænkte jeg også kunne tage forskiven med også.

Har fundet et sæt på Ebay, som jeg ser flere af gs500'erne herinde på galleriet også er monteret med.

De er specifikt til den model, men problemet (hvis det er et problem?) bagskiven er kun 4mm tyk, den originale jeg har på nu, er minimums mål 5.5mm.

Så er spørgsmålet, er det tilladt at smide en bremseskive som ikke er lige så tyk som originalen på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montere tyndere bremseskive end originalt?
  • #1   9. feb 2016 Jeg tror ikke, at der er noget lovkrav til tykkelsen på sådan én. Men om den er stærk nok, er jo så lige dét... hvis andre kører med dem, er de sikkert okay.

    Min GSX1100 har også 5,5 mm som min. tykkelse på en std. skive bagest, men en GS500 (som jeg i øvrigt selv har haft) kører jo knap så stærkt og vejer knap så meget som en GSX1100 fra 87. Så mit bud er, at den er stærk nok.


  • #2   9. feb 2016 Det er jo noget de ser på ved syn, og måler.
    Så jeg ville ikke sætte tyndere skiver på.
    Tror nok de skal holde, til din cykel, men kan godt forestille mig, at de giver bøvl ved syn


  • #3   9. feb 2016 Du må jo ikke, uanset hvordan du vender og drejer det, sætte skiver på, der er tyndere end minimumsmålet. Er det 5,5 mm, så er det en skidt ide, at sætte nogle på med 4 mm selvom de er nye.

    Hvad siger data?


  • #4   9. feb 2016 Nu er det jo bremseskiven i sig selv der har et minimumsmål, og ikke motorcyklen. Dvs. at den ene bremseskive godt kan have et minimumsmål på 4.5mm og en anden 5.5mm. Målet er gerne stemplet ind i siden på skiven.

    Dog skal du være opmærksomme på, at bremseskiver skal være TÜV godkendt til den enkelte model . Er den det, så ville jeg ikke have betænkeligheder ved at købe dem. Dog holder den nok ikke så længe, da den jo i forvejen er ret tynd.


Kommentér på:
Montere tyndere bremseskive end originalt?

Annonce