{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.143 visninger | Oprettet:

Emil M
Emil M
Tilmeldt:
6. jun 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17

Tidsbegrænset parkering i København {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man de steder i København hvor man f.eks må parkere gratis i en time nu hvor motorcykler ikke længere er fritaget for parkeringsbøder? Vi kan jo ikke rigtigt stille skiven, og så kræver det vel at de notere tidspunktet ned og kommer tilbage efter en time? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tidsbegrænset parkering i København
  • #1   24. feb 2016 Det bedste ville vel være at rette spørgsmålet til parkering København og så poste svaret her.... ??

  • #2   24. feb 2016 Bonusspørgsmål: Er det så ulovligt at komme tilbage efter 45 minutter og flytte maskinen til den anden side af parkeringspladsen?

    Skal de tage mindst to billeder for at bevise, at man har holdt samme sted i mere end en time?


  • Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17
    #3   24. feb 2016 Jeg har skrevet til dem, men de har 1-2 ugers svarttid så det kunne være spørgsmålet var stillet og besvaret af et medlem herinde før smiley
    Jeg skal selvfølgelig nok lige opdatere når de svarer!


  • #4   25. feb 2016 Emil M,

    Du har næsten selv besvaret dit eget spørgsmål.

    - Men jeg skal hjælpe dig lidt på vejen!

    1. Nej, en MC skal ikke stille en p-skive per dags dato, ej heller et krav at lægge en seddel eller lignende for at vise at man har en p-skive. Om det bliver ændringer på dette punkt, det kan jeg ikke svare på, lige her og nu. Københavns kommune laver jo nye tiltage fra nu til anden, så kun tiden kan vise.

    Med den nye digitalisering som bliver rullet ud lige nu i København, kan der jo ske mange ting. Men jeg vil jo ikke opfordre en MC'ist at stille sig på en tidsbegrænset plads, det findes andre muligheder i det området man nu har tænkt sig at parkere. Men er det forbudt for en MC på nuværende tidspunkt at parkere på en tidsbegrænset plads i København, svaret er nej det er ikke ulovligt. Og en MC har "aldrig" været fritaget for at "ikke" få en afgift, men hvis man tidligere parkeret, det som mange kalder for "fornuftigt" så var chancen til at få en afgift mindre, men aldrig "bullet proof så at sige! Håber det giver dig et svar på spørgsmålet.



    #2,

    Svaret er ja, hvis man skulle tage et kontrol tjek af en MC, så ville det være ulovligt at flytte de til en anden bås, da man rent lovmæssigt skal forlade pladsen, og udføre et ærende, inden man kan komme tilbage og stille sit køretøj igen. Og nej, man må heller ikke gå ud og bare stille på skiven, man kan godt få en afgift for dette, hvis vagten kan påvise at køretøjet ikke er blevet flyttet.

    Angående bilder, skal der tages det antal bilder som er nødvendigt for at påvise en hvis forseelsen, som køretøjet nu måtte har brudt lovgivning omkring, så det kan være alt fra 1 billede til 10 bilder, kommer helt an på forseelsen.

    Mvh



  • #5   25. feb 2016 Er det ikke stadig sådan at man kan dække cyklen over med et regnslag der dækker nummerpladen, så de ikke kan registrere maskinen?

  • #6   25. feb 2016 Hans, jeg har en kammerat som bor inde ved Frederiksberg.. der må man holde 3 timer mener jeg i bil. (jeg har dog aldrig set en pvagt?) der er intet digitalt.. hvad skal jeg gøre når jeg vil besøge ham til sommer på min mc? jeg ved at der er mc pladser mærket op længere nede af vejen, er de så fritstillet, når kommunen er klar over det, og selv har lavet mc pladser?

    på forhånd tak

    Morten


  • #7   25. feb 2016 #5 Bjarke A,

    Det du siger er muligt, men ikke lovligt. Nu vil du sikkert møde en del mennesker som siger, det gør du bare, når en parkeringsvagt ikke må fjerne et dække på en MC, eller generelt et køretøj. Men politiet må/kan gerne, hvor vidt de gør det, og hvis Københavns kommune laver en større indsats omkring dette med at mennesker med MC nu vil bare overdække sin MC , isted for at betale. Det kan jeg ikke svare på.

    #6 Morten aka "TheMan",

    Jeg kan desværre ikke svare for Frederiksberg Kommune, de har deres helt egen bekendtgørelse, og den er ikke den samme som Københavns Kommune. Så der bliver jeg nød til at svare skyldig kender ikke svaret til dit spørgsmål, og be dig om at tage kontakt til Frederiksberg Kommune for et svar.

    Om de har parkeringvagternes tider kender jeg ikke, jeg ved bare at vagterne I Frederiksberg også går i aften timerne. Men hvordan de arbejder ved jeg ikke.

    Mvh


  • #8   25. feb 2016 Tak for svar, jeg må prøve at skrive til dem så smiley

  • #9   25. feb 2016 Det var så lidt, håber du finder svaret på det som du søger. smiley

  • #10   25. feb 2016 Når man snakker om dem, så svarer de sku smiley

    Hej Morten

    Motorcykler er fritaget for parkeringstilladelse inden for P-zonen på Frederiksberg. Du skal derfor ikke betale for parkering af din motorcykel.

    Venlig hilsen


    Henriette Juhl Ildor
    Fuldmægtig

    Vej, Park og Miljø, Frederiksberg Parkering
    By- og Miljøområdet
    Frederiksberg Kommune
    Howitzvej 26
    DK - 2000 Frederiksberg


  • #11   10. jun 2016 Hej Henriette

    Jeg kan se, du skrev dette i februar 2016 - Gælder det stadig, at man ikke skal betale for parkering af sin motorcykel indenfor P-zonen på Frederiksberg?

    På forhånd tak...

    Mvh Helle


  • #12   10. jun 2016 Er du fuld Helle? Det var copy paste fra min mail mail korrespondance med hende smiley

  • #13   10. jun 2016 smiley

  • #14   10. jun 2016 og nej - jeg er ikke fuld....

  • #15   10. jun 2016 Så man må hverken parkere ugenerende uden for p-båse mere, eller i p-båse med tidsbegrænsning.
    Såååååårrrrh, man må ikke parkere i 80% af københavn mere, medmindre man har pungen fuld, eller stoler på sine medmennesker i mjølnerparken?
    Nice.


  • #16   10. jun 2016 Det er gratis at parkere sin MC i Ørstedsparken..!
    Man skal bare huske at have den stramme læderdragt på..!
    OG bukke sig efter nøglen.. smiley



    (Kæft - en dårlig joke, skrev jeg virkelig det..!
    NÅ kæresten kommer med øl og popkorn..
    Der er bold.. Go' kamp..!)
    smiley


Kommentér på:
Tidsbegrænset parkering i København

Annonce