{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Parkering af MC?
  • #1   29. feb 2016 Reglerne er, at man skal betale som alle andre..

    Hvis du er bange for at billetten skal flyve væk, tager du den med i lommen. Hvis du så får en bøde, sender du bare en kopi af billetten..

    I de nye automater indtaster man sin nummerplade, så der er der ingen problemer..


  • #3   29. feb 2016 Selv stiller jeg geden et strategisk sted, hvor den kan stå nogenlunde beskyttet og i fred - hvor chancen for bilkabuler er minimal.

    Får jeg en så en bøde i ny og næ, er det meget billigere end at skulle reppe/lakere kåbedele fordi en botnakke er bakket ind i den, eller knaldet døren ind i den..


  • Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

    MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #4   29. feb 2016 Du kan evt prøve at kigge på easypark appen. Der betaler man med appen og p-vagten slår nummerpladen op. Den virker på langt de fleste offentlige og private pladser..

  • #5   29. feb 2016 #1
    Troede ikke det var ok at gå med billetten og så sende den som kopi til dem
    Men selvfølgelig skal der betales. Viste bare ikke hvordan det i praksis fungerede for m'ere

    #4
    Skal man ikke havde klistermærker på maskine. Før de tjecker op på nummerpladen?



  • Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

    MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #6   29. feb 2016 De er ved at afskaffe at man skal have klistermærke på. Det bliver sådan fremover, at hvis man er i en zone hvor mærket er påkrævet så vil appen give besked. Jeg har ikke oplevet at den har givet besked om det endnu smiley

  • #7   29. feb 2016 Kan godt være jeg skal bestille det så.
    Så har jeg også til bilen...


  • Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

    MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #8   29. feb 2016 Det er rimeligt nemt at bruge.. Jeg er i hvert fald glad for det smiley

  • #10   29. feb 2016 Hvis det er med papirbillet er motorcykler fritaget for betaling på offentlige parkeringspladser.
    Men i Kbh er de ved at udfase papirbillet og gå over til elektronisk, så der slipper vi ikke længere.


  • #12   1. mar 2016 @Morten
    På Frederiksberg, hvor der to timers gratis parkering med p-skive, skal motorcykler ikke betale for parkering.
    Men reglerne kan sagtens være anderledes andre steder, da der ikke er generelle regler på det område.


  • #13   1. mar 2016 Jo, der er generelle regler på området - Hvis man nu læste Sørens link til FDM's side om motorcykelparkering ville man læse følgende:

    Tidsbegrænset parkering
    Hvis der er tale om tidsbegrænset parkering, er udgangspunktet, at en motorcykel ikke må parkere på stedet. Kommunen kan dog lempe disse regler, hvilket i givet fald vil fremgå af kommunens lokale bekendtgørelse.


    Den kommer lige en gang til

    http://www.fdm.dk/biler/love-regler/parkering/parkeringsregler-mc


  • #14   1. mar 2016 Bøvlet at skulle ind og læse lokal bekendtgørelse
    Ligesom parkering langs kantsten eller med 2 hjul på fortov.



  • #15   1. mar 2016 #13: men ikke mere generelle end at kommunen kan lempe for de regler.

  • #16   1. mar 2016 @Simon
    I stand corrected. smiley

    Jeg plejer ellers at have styr på parkeringsreglerne.


  • #17   1. mar 2016 Som Jesper måske lidt ubehjælpsomt forsøger at sige, kan de faktiske regler jo afvige lidt fra kommune til kommune - men så har man jo heldigvis de generelle regler, og overholder man dem, kan man ikke komme galt afsted, da disse kun kan lempes lokalt..

  • #18   1. mar 2016 København efter i dag.! smiley

    http://www.kk.dk/artikel/motorcykler

    smiley


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #19   1. mar 2016 I de fleste andre lande anerkender man at motorcykler løser trængselsproblemer fordi de fylder meget mindre end biler, både når de kører og når de er parkeret, og derfor favoriserer man MC-parkering.
    I Danmark er målet i sig selv at begrænse den individuelle transport, og derfor straffes vi for at overhale på MC på steder hvor det ville være farligt at en bil gjorde det og parkering gøres vanskeligere for MC'er end for biler.
    Fat det dog. Er der for langt at cykle skal I tage bus og tog.


  • #20   1. mar 2016 Deres app koster 4kr ekstra pr parkering.
    Blot til info.


  • #21   1. mar 2016 Draaby
    Men er det ikke noget med at stopper du en parkering før angivet tid så skal du ikke betale. For så de 4.kr hurtigt sparet i forhold til før.
    Og du kan side på restauranten og forlænge din parkering hvis man vil havde en dessert eller sådan noget.


  • #22   3. mar 2016 Er der virkelig ingen smuthuller i parkeringsreglerne for os? smiley
    Jeg har hele sidste år kørt ind til uni på min MC og holdt gratis, men det vil være ekstremt dyrt at begynde på igen nu. Har også skrevet til KK, og der er i København ikke en lempning af reglerne der gør at motorcykler må holde på tidsbegrænset parkering.


  • #23   3. mar 2016 Hvis vi antager..!!
    Du nu er kommet hurtigt ud af badet, har glemt du stadig har badehætte på under hjelmen når du stiger af din havelåge i København og den så fiser af og ned og sætter sig om nummerplade istedet..!!

    Altså ved en fejl..!! smiley

    Så kan nummerplade læser-aspirant-eleven - ikke komme til at læse din nr. Plade..
    De MÅ jo ikke hive badehætten af, eller noget.. smiley

    Så KAN de vel ikke scanne din plade, og dermed registrere fejlen.. Vil jeg tro., måske.. Eventuelt.. Vist..?.

    Dette er selvfølgelig blot kun et tænkt eksempel. smiley smiley
    smiley



  • #24   4. mar 2016 #23
    Tror de piller den af alligevel, jeg mener, hvad vil du gøre?
    Ringer og klager...?
    "Jeg prøvede at snyde jer ved at dække min nummerplade men p-vagten fjernede min badehætte"
    Den samtale vil jeg gerne høre smiley


  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #25   7. mar 2016 Hvis man er beboer i kbh skal man i tillæg til dette være opmærksom på at man ikke kan købe en beboerlicens til sin MC hvis man i forvejen har en licens til en bil. dvs. man tvinges til at skaffe sig af med en af de to.

Kommentér på:
Parkering af MC?

Annonce