{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Grænseværdi for kasko + ombygning {{forumTopicSubject}}

Ved hvilken værdi vælger i at sige pyt til kasko forsikringen på jeres genstande?

Jeg har i min tid lagt en motorcykel ned, og da valgte jeg simpelthen ikke at melde det selvom der var kasko på, fordi jeg selv kunne fikse det + motorcyklen havde kostet 25kg + en skade på historikken er noget bøvl hvis man senere vil skifte selskab.

Hvordan er det i øvrigt med ombyggede motorcykler? Dækker kaskoen så overhovedet mere? Hvis ikke den gør kan det jo ikke betale sig at punge ud til det.

Ombygget, som i custom subframe, uoriginalt sæde, uoriginal bagdæmper ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grænseværdi for kasko + ombygning
  • #1   1. mar 2016 100.000,- hvis jeg var bosat i Århus eller en af de andre storbyer hvor alt stjæles ville jeg nok vælge kasko ved 50k.

    hvis forsikringen er bekendt med ombygningen så dækker den da. også selv om cyklen er piv ulovlig.


  • #2   1. mar 2016 Det kommer da an på hvad prisforskellen er... men hvis den er ca det dobbelte som den normalt er



    Bil 80k

    Motorcykel 100k

    Racerbil hmm....


  • #3   1. mar 2016 kommer jo an på prisen på forsikringen
    men har da fravalgt en r6 07 (70k) pga manglende mulighed for kasko

    Ang ombygning så er det vel ekstra udstyr som vel typisk std kun dækker op til 10k kr


  • #4   1. mar 2016 Sagde pyt til kasko på min gamle 250 Ninja - men kun pga kasko i sig selv ville stå årligt til mere end det halve, jeg gav for cyklen.

    Nu har jeg kasko på min Z750 fordi årligt er det max 1500,- jeg kan spare.

    Kasko vælger jeg ud fra pris på forsikringen og ikke ud fra cyklen/bilen - købte jeg en cykel til 20.000 ville jeg selvfølgelig overveje om kasko var nødvendigt - alt efter selvrisiko og prisforskellen på kasko og uden.

    Har heldigvis ikke haft brug for kasko endnu - tabte min gamle 250'er og fik lidt ridser på siden, men det blev kun omkring 3000,- i rep, så der ville kasko ikke engang have hjulper (hvis jeg havde haft det)


  • #5   1. mar 2016 Selvrisiko og ikke mindst præmie spiller vel i ligeså høj grad ind?

  • Morten D
    Morten D Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
    #6   1. mar 2016 Hvad koster det at købe tilsvarende uden afgift i Tyskland eksempelvis, kontra hvad koster kasko og hvad bliver selvrisiko, hvis du billigt kan finde tilsvarende i Tyskland har du jo alle dele og bygge cyklen op af hvis den vælter. Bliver den så stjålet ja så er det jo en anden sag.
    Men der er mange ting at overveje inden man fravælger kasko. Hvad med nattesøvn sover du godt om natten når den står ude og du ikke kan se den, og der ikke er kasko på.


  • #7   1. mar 2016 Spoerg dig selv:

    Har jeg raad til at miste min MC?
    Hvis ja, saa drop kasko
    Hvis nej, saa med kasko

    Hvis MC er meget lidt vaerd eller hvis kasko er urimelig hoej, saa lav din indbetal til din egen bankonto.


  • #8   1. mar 2016 jeg har en cbr 600 f2 , den har vel en værdig på omkring 18-20 af de lange. jeg kunne aldrig drømme om at få kasko på den.
    et år uden en skade, så er pengene allerede 'tjent ind' til en donor cykel fra Tyskland (her tænker jeg merpris for kasko og selvrisiko).

    jeg ville overveje kasko på en cykel til 50-60 tusind. alt efter hvad en donor cykel koster, og hvad kasko og selvrisiko koster.


Kommentér på:
Grænseværdi for kasko + ombygning

Annonce