{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

MKS Bi-xenon kit {{forumTopicSubject}}

Hej forum.
Jeg vil bare lige dele min erfaring med jer.

Jeg har købt og monteret et 8000 K Xenon kit fra 4x4 butikken af mærket MKS til erstatning for de halogener jeg havde i min plastik forlygte.
Ideen er fin nok som sådan da min er udstyret med 2 x 35 watt fra fabrikken og jeg tvivler på om den i længden har godt af de 60/55 watt halogenere man kan få. Og så er bedre lys og sikkerheden ved at man ikke så nemt bliver forvekslet med en knallert jo heller ikke at kimse af.

Kittet er nemt at montere det kræver dog at man har plads relativt tæt på forlygten transformatorne eller Balasterne om man vil fylder ret godt.

Nu til det vigtige.
Selve "kraven" som holder pæren er tykkere og kan derfor drille lidt. Tager man for hårdt fat kan den knække (Har dog ingen indflydelse i min forlygte) Denne krave kan dog slibes tyndere ret let med et slibe hoved på en dremel for bedre pasform.

Og så til det lidt mere krævende.
Under selve den lysgivende del er der et skygge skjold. Dette skjold går ret højt op om siden på pæren og for optimal lysudbytte vil jeg anbefale at man tilpasser det med en slibe sten (på før nævnte dremel)

Udover at skygge lidt for meget så dækker sjoldet også ret så meget får den lysgivende del når denne står på højt lys (Pæren flytter sig frem og tilbage) hvilket resulterer i et lidt for ringe langt lys.
Jeg kan på det varmeste anbefale også at ændre på skjoldets underside således at det lange lys kan nå ned i parabolen og lyse frem på vejen.

Og sidst men ikke mindst.
Der følger to klokker med man kan skrue fast i enden af "skygge skjoldet" skruer man disse på (Forsigtigt gevindet føles ikke super stærkt) så blænder man ikke forankørende eller modkørende alt for meget. Man kan dog lade dem blive af for større opmærksomhed (Og irritation) fra førnævnte.

Billeder kan ses her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11091

Og udfordringer og kommentar er yderst velkomne.
Glædelig Jul
Venligst
Velo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MKS Bi-xenon kit
  • #2   18. dec 2006 Det ekstra blus er faktisk koldere end mine H4'ere, ikke kun i farven men også i tempratur
    Jeg gav 2440,- incl porto.
    Hvis det skulle vise sig at de blev vildt varme, så har jeg to forlygter til at ligge i reserve fra tidligere maskiner.

    Venligst
    Velo


  • #3   18. dec 2006 Hej. Er de to sidste billeder af henholdsvis nær/fjernlys.? Så ser det ud som om de blænder ulovligt meget for meget? Har faktisk selv overvejet at montere ...
    Mvh Peter (dobbeltv) S


  • #4   18. dec 2006 ritto god og beskrivende tråd.. ku du evt tage billeder af de detaljer og oprette i et album ?

  • #5   19. dec 2006 tjaa.. loven foreskriver jo et fald på 1 centimeter, samt at det ikke må blænde modkørende... samt at lyset skal være hvidt eller gult.. de fleste xenon kits er så vidt jeg er orienteret ulovlige i danmark da de lyser en forkert farve (og kan forveksles med udryknings fartøjrt)

  • #6   19. dec 2006 Att. Peter.
    Billederne er taget uden de omtalte klokker. Men kamera'et kan slet ikke følge med heller. Det er dog blevet meget bedre med klokkerne på når man holder op af en væg så er der også en tydelig linie hvor lyset det går til og lygten den er til at justere op og ned alligevel jo.
    Hvad angår om de er ulovlige eller ej. hvis det koster mig en 500 mand for at få bekræftet at folk kan se mig. Så fint. Hvis jeg kan undgå at fru hansen kører ud foran mig fordi hun tror at det er en knallert jeg kører på, så er de 500 givet godt ud.
    Og hvis det så viser sig at ordensmagten går meget op i at de skal lyse i den rigtige farve, så kan man få løse pærer i hvid nuance som også er xenon. Men lidt liret skal det jo gerne være.

    Attrix: Jeg kan overveje at lave lidt billeder af det når jeg engang skal til min forlygte igen, Det er en daily driver så det skal helst være når jeg har tid til det også, ellers skulle der vel ikke være noget i vejen for det.


Kommentér på:
MKS Bi-xenon kit

Annonce