{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

Knastkæde for stram. {{forumTopicSubject}}

Min kammerat som ejer den samme cykel som mig, GSXR K7 600, har fået at vide at hans knastkæde er for stram. Cyklen har kørt 55.000, og har stadig den originale strammer på..Cyklen lyder fint.. Dvs ingen rasler, tik eller lignende. Jeg har ikke det store kendskab til dette, men jeg har aldrig hørt at en knastkæde bliver for stram med tiden eller x antal kørte km, medmindre der er monteret en manuel knastkæde strammer som ved på-montering har været skruet alt for stramt. Har i en forklaring på dette, så jeg kan forstå hvorfor han har fået at vide at kæden er for stram?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knastkæde for stram.
  • #2   9. mar 2016 Hvis den originale "automatiske" strammer ikke er rigtig monteret, efter at have været løsnet eller afmonteret, så kan kæden blive for stram.
    Sikker på de ikke har fået kludret rundt i det og forsøgt at sige at strammeren næsten har nået fuld udslag, det ville give mere mening!


  • #3   9. mar 2016 mon ikke snarere kæden har givet sig og er for løs,hvis det er den samme knastkæde efter 50000km km

  • #4   9. mar 2016 Hvis kæden var for løs så ville man kunne høre det tænker jeg. Det samme gælder hvis den er for stram?

  • #5   9. mar 2016 Hmm..
    Ikke fordi jeg ved noget om det.. Men.. smiley

    Min v-strom har kørt 133kilo m samme knastkæde, strammer og så'rn..
    Bortset fra chims'ne - hvor værkstedet netop fortæller at på nyere mc'er udvider de sig så motoren går mere stille som tiden går, indtil de tilsidst gør at ventilen ikke lukker og ventil sædet derved brænder af.. smiley

    Har du fået checket om dine (og din vens?) chims holder tolerancerne..??
    Måske det kan være det..?? smiley

    (Nemt at checke selv.. smiley )
    smiley


  • #6   9. mar 2016 Han fik tjekket tolerance for mindre end 300 km siden hos en Suzuki forhandler. Den samme som siger at hans kæde er for stram. Det sagde han efter at han havde tjekket ventilerne.

Kommentér på:
Knastkæde for stram.

Annonce