{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.797 visninger | Oprettet:

Valg af HD Sportster? {{forumTopicSubject}}

Jeg går med tankerne om at købe en HD igen.. Det er og bliver nu bare en drengedrøm smiley smiley smiley

Men hvis jeg skal have mest for mine penge hvad skal jeg så gå efter?

Har tidligere haft en gammel Jern-sportster (den på billedet), og selvom det til dato stadig er den mest charmerende motorcykel jeg har ejet... Så skal det ikke være sådan en igen smiley

Jeg vil gerne have noget der er mere eller mindre pålideligt, og regner med at ville ofre op til 75.000-80.000,- Så vi er nok ude i noget Evo Sportster tænker jeg.

Nå... mine tanker går på:

- 883cc.
- 1200cc.
- 883'er med 1200cc kit.

Hvilken af overstående er at fortrække? Er det ekstra en 1200cc koster givet godt ud?

De tidlige modeller var med kæde og senere med rem. Er remmen at fortrække? Eller gør det ikke den store forskel. Hvilket år skifter det?

Hvornår er de med sprøjt?

Fra 2005 ved jeg at de fik gummiophængt motor, men umiddelbart rækker mit budget nok ikke meget mere end op til årgang 2000.

Jeg står ikke og skal handle lige nu og her, men tænker en gang i løbet af sæsonen.

Så hvis der er nogle Sportster kyndige personer der ude, må i gerne dele jeres tanker! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af HD Sportster?
  • #1   25. mar 2016 Et 1200 kit er sindssygt godt givet ud .... Intet sted får man så meget ekstra power for så få midler smiley

    Find en evo i fin stand. Det kan man godt med dit budget smiley


  • #3   25. mar 2016 Jernsportster er INGENS favorit. Men det er for mange det økonomisk mulige skridt til en ægte HD. Hvis sjæl betyder gammel ustabil forskruet lort. Så har evo ikke nær så meget sjæl som iron smiley smiley

  • #4   25. mar 2016 Der er mere spark i en 1200 frem for 883 så der er pengene givet godt ud.
    Men med det budget ville jeg personlig gå efter er fra 04 og frem, der fik de nyt stel hvor bla batteriet er skubbet ind i stellet. Måske en 883 kunne fås til de penge, så kan man jo spare lidt gryn op og bygge den om til 1200 senere.

    Bare mit bud smiley


  • #6   25. mar 2016 2004 - Nyt stel (meget tungere og kraftigere) og gummi ophængt motor, oliepumpe, knaster osv. Mener også Nissin Bremser med mere kom det år.
    Det er 2004+ der er sket meget med dem og en årgang derfra er at fortrække.
    2007+ EFI
    Vil gå efter en Sporster 883R - fra 2004+ og til max 2006 Så har du karburator og dermed kan du nemt selv sætte et Jet-kit på og en filterkasse. Og hvis du vil lave den om til en 1200 og dyse den om igen nemt.
    Og kan du ikke selv det og vil have lidt hælpe med den slags så skal jeg nok hjælpe dig. Jeg har alt hvad vi skal bruge til den slags.

    Drop de første 2 årgange - det første år have den 4 trins gear og kæde.
    Så 5 trins og kæde, og til sidste 5 trins gearkassen og rem. Og de senere årgange har 150 bagdæk og ikke 130 - hvilket også er at fortrække. Og der er sket flere ændringer så bremser osv. men jeg gider ikke liste alt op.
    Det enste du skal vide er at gå efter en 883 fra 2004+.
    Og vil du have mere power så er filterkasse, og potter og en indstilling nok efter min mening. Og med den rigtige potte får du en god motorgang. (IKKE skod Drag pips)
    Er det ikke - så er det et 1200/1250 kit du skal have på.
    Det er også billigt og nemt at lave. Dertil ville jeg så også skifte dine vippearme med nogle med ruller og få den med lidt løft i.
    Det er en god opgrade, både vedrørende støj, slid, og mere power. Så slipper man få at skifte knaster og meget andet er det er rimeligt nemt at lave.





  • #7   25. mar 2016 Og livet er for kort til en Jern-Sporster. (med mindre du er ret så mekanisk dygtig - og ikke bare "mine hænder vender rigtig pjat alle siger" og har alverdens værktøj og penge nok - så er den et "super" valg)

  • #8   25. mar 2016 Jeg syntes bare at bør vi snakker 2004+ så nærmer prisen sig også rettere de 90-100.000kr end 70-80.000kr.

    Men det er selvfølgelig bare at holde øje. Som sagt haster det ikke.


  • #9   25. mar 2016 Jeg mener ikke en 04 burde koste mere , tror også den er der en dag hvis man scanner markedet ofte.

  • #10   25. mar 2016 Mon ikke mange af de cykler der udbydes til 100k kan handles for 80k. når sælger fatter den reelle salgspris smiley

  • #11   26. mar 2016 OK det er bare at holde øje så.

    Havde faktisk kigget på nogle af de tidligere modeller (kunne f.eks være i stil med denne http://www.123mc.dk/harley-davidson-sportster-xl-883-evo/mcid-103435 )

    Men hvis de nyere årgange er så meget bedre, så er de sidste 10-15.000kr nok givet godt ud.


  • #12   26. mar 2016 Og har man 80 så kan man også spare sammen og finde 100.
    2004 model, og en XL883R og så smid mini kåbe på, plov, og lidt pulverlak osv og så har man en fed MC med gode bremser


  • #13   26. mar 2016 Puhhhhh Fenris...

    I princippet har du jo helt ret smiley teoretisk set kunne jeg jo også spare sammen og købe en ny Street Bob, men sådan ligger landet ikke.

    Så tilbage på sporet smiley Jeg har bestemt mig for at jeg vil bruge op til 80.000,-

    ...Hvis den helt rigtige stod der til 85.000,- så fandt jeg også nok ud af det. Men som udgangspunkt 80.000,-


  • #14   26. mar 2016 Og hvis Fenris kom med et fantastisk påske "umuligt at sige nej til" tilbud på en "Bob" så blev 80k hurtigt til 120 smiley smiley smiley smiley
    Budgetter har det med at skifte cifre smiley smiley


  • #15   26. mar 2016 You are so right Brian smiley

  • #16   26. mar 2016 Ja - har du så også medregnet skift af diverse dele.? Cirka 3000-5000 kr.?
    For næsten alle MC fir sku sædeligt skiftet forgaffel olie, og ting som batteri, tændrør, olie, filtere, dæk, bremseklodser osv er tit ting som så lige kommer "snigende" overi kort tid efter køb


  • #17   26. mar 2016 Sådan er det nu engang at handle brugt. Service- og sliddele må jo forventes at skulle skiftes før eller siden på en hvilken som helst mc.

    Men ja principielt vil en nyere årgang jo være mindre slidt. Hvis det er du tænker på?

    Tilbage igen.. Er der nogen af de ældre årgange (tænker slut 80 til start 00) hvor der er noget at sætte en finger på? Altså deciderede ''svagheder''. Ud over at en nyere årgang er mere opdateret end en ældre.


  • #18   26. mar 2016 Du kan jo Google det selv, og så finde ud af hvor din grænser går. Der er sporster sider nok der lister det op.
    Jeg har dog en del bøger om emnet - men jeg gider ikke bruge min dag på at lede efter info og liste det op fra dig. Der må du selv arbejde lidt for sagen. :O)
    Der er så mange ændringer på den Mc da den jo har været i sin nuværende form siden midt 80èrne.
    Alt fra bremser, træk, stel, dæk størrelse, benzin tilførsel, forgaffel, svingarm, gearkasse, osv.
    Så lav noget kaffe - og så ellers Google løs og se hvad du kan finde. Og ud far det vurdere hvad du mener er bedst for dig og din pengepung.



  • #19   26. mar 2016 Springer lige kaffen over, men ellers er det nok vejen frem.

  • #20   12. apr 2016 Lige for at runde tråden af

    profilbillede
  • #21   12. apr 2016 Ja men hvad årgang osv ? smiley

  • #22   12. apr 2016 Tillykke med den smiley smiley

  • #23   12. apr 2016 Blev den jeg linkede til længere oppe. 1986'eren. Endte på 57.000kr, hvilket jeg egentlig er fint tilfreds med. Køre fandme godt smiley

    Prisen vagte interessen, og så var jeg jo dum nok til at køre ud og se den og få en prøvetur smiley smiley smiley så var jeg jo solgt smiley

    Den er jeg SIKKER på at jeg bliver glad for.



    profilbillede
  • #24   12. apr 2016 Den er F fin fin , Også en fin pris. Endnu engang tillykke

  • #25   12. apr 2016 Ligner en Go deal smiley tillykke med banditten smiley

Kommentér på:
Valg af HD Sportster?

Annonce