{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

3-delt tekstil / udtagelig membran {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer en Rev'it Sand buks og jakke.

Min primære årsag er at jakken er 3-delt. Dvs. når der er koldt, har man beskyttelsen i det ydre lag, vind- og vandmembran i det næste, og inderst termofor. Fidusen er så at man på sommerens varmeste dage, eller i udlandet, kan køre med en jakke som lukker en masse vind igennem fordi vind- og vandmembranen er taget ud.

Men jeg har aldrig prøvet rent faktisk at køre med sådan et sæt. Jeg tænker at det fungerer fint om sommeren, men hvordan fungerer det i regnvejr med alle tre lag? Er det hamrende irriterende at det yderste lag er helt vådt? Trænger der alligevel vand ind forbi vandmembranen fordi laget ikke er monteret tæt nok, eller hvordan og hvorledes?

Helt generelle erfaringer med 3-lag eller måske endda med Rev'it Sand?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3-delt tekstil / udtagelig membran
  • #1   4. maj 2016 har kørt i revit sand bukser , super om sommeren i godt vejr , knap så gode når det regnede ..... smiley

  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    mar 2015

    Emner: 2 Svar: 29
    #2   4. maj 2016 Jeg er uenig med #1
    Jeg har både jakke og buks (mine hedder dog sand 2.). Det er helt fint vandtæt, også i møgvejr. Jeg kører hele året.

    Det eneste jeg har oplevet går igennem er, hvis man sætter sig på en våd sadel.

    Jeg har vandlaget i det meste af året (det stopper også vinden). Det yderste lag er til bykørsel eller god varme i min verden.

    Det eneste er at det er lidt bøvlet at sætte lag i. Så det skal ikke være i panik på vej ud af døren.


  • #3   4. maj 2016 Jeg har læderdragt til når der er over 15 grader og tekstil med/uden for når der er under... Det virker ganske fint...

  • #4   4. maj 2016 #2
    du er velkommen til at være uenig, men det ændrer jo ikke på bukserne slet ikke var vandtætte smiley


  • #5   4. maj 2016 smiley

  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    mar 2015

    Emner: 2 Svar: 29
    #6   4. maj 2016 #4 var det også Sand 2 du prøvede?

  • #7   5. maj 2016 Det er vist Sand 2 jeg har haft kig på. 1'eren har vist ikke den flap som du kan trække tilbage og knappe for at holde ventilationen åben.

    Nicky, Jeg foretrækker også selv læder, men på rejser rundt i Europa af 1-3 ugers varighed, synes jeg ikke læder holder, og specielt ikke om sommeren hvor det mange steder er 30-35 grader.


  • #8   11. maj 2016 det var sand 1 jeg havde
    Jeg vil hellere køre i læder ved 30grader end goretex


  • #9   11. maj 2016 Jeg har kørt i sort læder i 30 grader. Det er ikke så sjovt når man er i lav fart. Jeg har fundet frem til Dainese D-explorer. Også 3 lag, og så kan man åbne jakken på brystkassen, hele ryggen samt begge lår, hvorefter det så er rent mesh. Ud fra diverse anbefalinger, inkl. Fra en australier som konsistent kører i temperaturer mellem 25 og 40, så skulle det være fint at køre i selv i så høje temperaturer.

Kommentér på:
3-delt tekstil / udtagelig membran

Annonce