{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.057 visninger | Oprettet:

ducati monster {{forumTopicSubject}}

hele grunden til jeg fik mc kort var at jeg skulle ha mig en ducati monster..jeg har fundet mig en 1995 monster 900..
men som jeg læser rundt på forummer kommer jeg lidt i tvivl..¨
der er mange der skriver at det på ingen måde er en begynder cykel.. har kun haft en sæson på en lille 550ccm gammel honda cb.
hvad er folks holdning til hvorvidt det er en begynder cykel??
er den for aggressiv til ny kører?
jeg er 33 og ikke interesseret i at fyre afsted med 200 på motorvejen. mc er mere en måde for mig at få renset hovedet efter en lang dag på job..
er det bare ammestue historier?
eller er der noget om snakken??
mvh jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ducati monster
  • #1   14. maj 2016 Det kommer jo an på temperament. Det kan Du da nemt styre. Ud og køb. smiley

  • #2   14. maj 2016 Kan ikke se problemet, så er de jo hellere ikke vildere. Min kone startede med at køre på min SV 1000, uden problemer.

  • #3   14. maj 2016 Rooooolig nu smiley en monster er ikke en raket der sender dig på baghjul i alle gear. Det er en lav, moment maskine. Med masser af kontrol :D. Jeg ville mene at det er en perfekt starter maskine, specielt i din alder smiley

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
    #4   14. maj 2016 Kan kun anbefale en Monster som maskine.

  • #5   14. maj 2016 Jeg er 23 og har kørt to seasoner, først på en EN500 og derefter halvandet år på en XT250 90'. Jeg har en monster 600 til at stå og kan ikke vente med at komme ud på den. Eneste lille ting er, at jeg nok havde købe en M900 hvis jeg kunne gøre det. 600 er sgu også fint, der går lang tid før jeg er hurtigere end den.

    En Monster er ikke en bambusraket - den har godt moment fra 4000 rpm, en redline ved ca. 10000 rpm og den trækker rimelig stødt op gennem omdrejningerne. Dvs. At den er noget roligere at håndtere og mere forudsigelig end de japanske super sport hvor man får alt power leveret efter 14000 rpm. Monsterens lavere 'powerband' er hvorfor jeg personligt syntes at den har noget mere sjæl end super sportsne.
    Desuden er den meget let kørt. Du sidder nærmest i motorcyklen og ikke på den, og den har ikke clipon styr så derfor har man en mere afslappet måde at sidde på - oprejst og armene (albuerne) lidt ud til siden. Modsat clipons hvor man ligger og med armene langs tanken.

    Go for it! Især hvis det er den du vil have - så er der slet ikke nogen tvivl. Du vil ikke være rigtig glad før du sidder på din monster. 900 er fint, især når du har kørt før og er 33.

    Vær lige opmærksom på den urimeligt store venderadius. Og smid et 14 tand tandhjul på hvis du skal være meget i byen.


  • #6   14. maj 2016 Kommer an på din gokke hånd. Alle Mcer kan du styre nemt.

  • #7   14. maj 2016 1. spørgsmål: den er fin.
    2. spørgsmål: nej.
    3. spørgsmål: ja.
    4. spørgsmål: nej.

    Bare køb den, du kommer ikke til at fortryde det, men den vil give dig det smil på læben du sørger samt fred i kasketten efter en lang dag.

    Bare husk den også kan give dig lange løg i form af fejl og evt værkstedsregninger. Det er en 21 år gammel mc.

    Havde jeg selv købt den til den rigtige pris........uden tvivl JA.


  • #8   14. maj 2016 Kan se, at du er fra midt/vestjylland. Jeg kan desværre ikke tilbude en tur lige nu da der ikke er plader på endnu.
    Men skulle der være nogle problemer med din snart nyindkøbte Monster så smid mig en besked. Jeg er bestemt ikke mekaniker eller expert, men jeg har dog restureret min XTer to gange, skiftet gaffelolie på Monsteren og rodet en del med tændspolerne, benzinsystemet og bremser mv. Har også en Haynes manual hvis det skulle være.
    Mvh.
    Ps. Tilbudet står hvis du en dag skulle få brug for det (:


  • #9   14. maj 2016 så konklusionen er der bare skal købes.. det er også det hjertet siger.. den er fin og ny serviceret. så kan man vel ikke forlange meget mere.. det eneste der irriterer mig lidt er årgangen.. men når man nu ikke har råd til andet er det jo sådan det er.. tror en 600 er for lille for mig - vejer på den gode side af 100..
    TAK for alle de fine svar


  • #10   14. maj 2016 Min anden mc var en Monster S4, den står mest bare nu - da jeg er kommet til at købe en anden smiley
    Men den er let styret, den bremser virkelig godt og så er der træk nok i den til at du ikke bliver træt af den med det samme. Jeg har været utrolig tilfreds med de sæsoner jeg har haft på den - jeg overvejer faktisk at syne den igen og køre på den som cykel nr.2.
    Bare sæt igang!


  • #11   14. maj 2016 køb køb køb. Den har så meget sjæl og charme, sådan en halv gammel ducati. Jeg kører på 3 sæson på min og bliver mere og mere glad for den jo mere jeg lærer den (og dens særheder) at kende. Er du i tvivl, så kom omkring Ribe og få en tur på min inden du handler.

  • #12   14. maj 2016 søren - når du nu skriver særheder hvad tænker du så på??
    sjælen og charmen er det der driver det for mig.. men overvejer om man skal vente lidt og købe nyere


  • #13   15. maj 2016 Jeg kender simpelthen ikke priserne på vedligeholdelse og normale reparationer da jeg ikke har kørt på min. Men du skal nok regne med 1500-2500 om året hvis du selv laver de forskellige ting (olieskift, remskift, ventiler, forgaffel) og måske 5000 hvis du skal have en ordentlig mekaniker til det (begge pr. år altså og måske lidt højt sat). Har købt lidt forskellige og fået min gennemgået hos Bo Madsen i Hammel - han kender vist Italienske motorcykler bedre end jeg kender min seng.

    Kan sige omkring særheder, at den skal holdes over 3500 rpm ellers hakker den afsted. Derfor kommer man tit til at køre på koblingen når man sætter i gang og under 20 km/t. Især hvis man ikke smider et 14 tand tandhjul på.
    Og så den venderadius - du kommer til at kende 7 punkts vendinger godt. Men jeg kommer også fra en offroader. Du må vente på Søren svarer.

    Jeg skal have nogle nye tændkabler på min og jeg kan vælge at købe dem til 35 kr i Thansen eller købe nogle Magencore som er betydeligt dyrere (400?). En original Cherry DC-1 forbremsekontakt koster 200 i Danmark, 100 incl. porto i Tyskland og så kan du få en Kinesisk kopi til 4 kr. Så der er stor forskel på hvor meget du kan eller vil bruge på cyklen. Men ting, især plastik, bliver gammelt eller begynder at ruste i hjørnerne. Gummi bliver stift. Sådan nogle ting vil du skulle bruge mere tid og flere penge på end hvis du købte en nyere cykel.

    Min 600 er godt rusten og ikke særlig pæn men det er også helt okay. Jeg er 23 og har en Ducati. Og den skal køres på, ikke så fornem her. Bremser og motor fungere ganske godt, og den får god olie.

    Desuden kommer levetiden også helt an på hvordan den er blevet passet og kørt. En Ducati motor lever ikke længe uden vedligeholdelse men kan holde rigtig længe med ordentlig vedligeholdelse. Det samme med resten af cykel - har den ofte kørt i regnvejr eller kun om søndagen? Har den stået stille flere år af gangen (ikke så godt)? Hvor langt har den kørt? Olieskift? Og hvem har kørt den - har den fået tæsk eller bare søndagsture?

    Nu ved jeg ikke meget om nyere cykler og især intet om dem med indsprøjtning. Men jeg tror nok, at du med en nyere cykel kan køre dobbelt så lang med de samme remme (ved ikke om det er remmene eller motoren eller hvad det er - vist 7000km eller 20k km begge skiftes hvert andet år). Service skal på en 95 vist være omkring de 7000 km, kan ikke huske det præcist.

    Monsteren blev opgraderet omkring år 2000. Du må søge lidt hvis du vil finde detaljerne. Ledningsnettet fik i hvert tilfælde en tur.
    Her er måske noget: http://www.ducatimonster.org/forums/general-monster-forum/97845-newer-600-vs-older-900-a.html


  • #14   15. maj 2016 Jeg tror ikke vedligehold er meget dyrere end andre motorcykler.
    Særheder... Den er rimelig spot on i kommentarerne oven over.
    Jeg begynder at finde ud af hvordan starter den bedst, hvordan den skal køres, og hvad er rigtig og forkert generelt. Altså en japaner der både lyder eller har motorgang som min ducati, ville helt sikkert fejle noget. Det gør ducatien bare ikke.
    Holder den ved siden af en japaner af samme årgang, ligner min lidt et levn fra fortiden, instrumenter, knapper og håndtag mm. ser ret gammelt ud.
    Jeg er ikke håbløs ducati mand der siger at alle skal købe ducati, fordi det er verdens bedste mc. For det er det ikke. Du skal kunne lide dem for det de er.

    Jeg har en ven der kører på en aprilia 750 shiver. De er godt med nede i pris, en del nyere, og er meget mere moderne end en gammel monster. Kig måske den vej inden du handler. Der får man vildt meget v2'er for pengene.


  • #15   15. maj 2016 Køb den hvis du synes om den.

    De kører med 12.000 interval på Ducati. De får samme problemer, som alle andre maskiner. Men 1 gang service om året og så er man kørende. Synes selv de er skide sjove at kører på.


  • #16   16. maj 2016 tak for de mange råd. var ude og køre på en shiver idag.. 15 år nyere.. 10mklik dyrere.. men enormt letkørt og lød fantastisk.. tror jeg har fundet min nye cykel..
    jeg er ingen ørn til vedligeholdet og derfor gerne så nyt som pungen tillader.. og der virket det som om aprilliaen leverer godt..



  • #17   16. maj 2016 Den bliver du garanteret os glad for. Held og lykke med den

  • #18   16. maj 2016 Største minus ved Ducati er deres V2 motors lyd.
    Men hvis man er til den slags så go go go.
    En motorcykel er legetøj så køb den du syntes bedst om.
    Brug de næste par måneder på at prøve de maskiner du gerne vil og vælg der fra


  • #19   16. maj 2016 Shiver. den er sku' rigtig cool og så har den kæde i stedet for rem, som på ducatier. Den bliver du glad for.

  • #20   17. maj 2016 shiver købt og lige stillet i garagen efter turen hjem. super cykel med et dejligt moment og en konge lyd.. opretter lige en ordentlig profil

Kommentér på:
ducati monster

Annonce