{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.947 visninger | Oprettet:

Prøvetur med køber bagpå?? {{forumTopicSubject}}

Er ved at sælge min MC og har fundet en mulig køber. Efter lidt skriverier frem og tilbage, hvor pris osv. bliver aftalt beslutter jeg mig for at give ham et kald for at få de sidste detaljer på plads omkring en evt. prøvetur og købsdato. Her oplyser han så at han ikke har MC kørekort endnu, men er i gang med at tage det. Herefter forslår han at han kan komme og kigge på den og vi kan tage en stille og rolig tur, hvor jeg kører og han sidder bagpå.

Da vi taler om det over telefonen kan jeg egentlig ikke se nogen problemer i forslaget og går ind på det, men jeg kan mærke at nu hvor jeg får tænkt lidt mere over det bliver jeg sku lidt nervøs ved dette arrangement, hvordan dækker forsikringen eksempel, skulle det gå galt? og hvad med evt. skader? jeg har aftalt fuld depositum under prøvetur tidligere, men nu er det jo faktisk ikke ham der prøver den når det er mig som kører? Det og mange andre tanker går gennem mit hoved, nogen der har erfaringer med lignende situationer?

det skal siges at jeg har aftale med en som "holder" pengene under turen så er ikke nervøs for noget i den afdeling.

Mvh. David


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvetur med køber bagpå??
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   23. maj 2016 Det kan jeg ikke se noget problem i - så længe du lige forklarer ham hvordan man sidder bagpå.

    Ansvaret er dit, da du fører køretøjet og har det forsikret.


  • #2   23. maj 2016 Ville jeg sgu ikke tænke så meget over.. Giv ham en tur og kør stille og roligt..

    Hvis nogen gerne vil sidde bag på min R1 jeg har til salg et de da mere end velkomne til det.. Tvivler dog på de har lyst til at sidde der ret længe.. smiley


  • #3   23. maj 2016 Forsikringen dækker ikke bagsæde passager , ifølge snakken her , se #6 http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/87106-et_raad_til_alle_mcister_
    Kræver vedkomne åbenbart har sin egen ulykkesforsikring...


  • #4   23. maj 2016 har du kasko på, så dækker den jo som altid, men kan ikke se hvorfor den nye køber skal have en "risiko" når han sidder bagpå dig, vælter du så er det jo din fejl og ikke hans ?.

    Det var faktisk også sådan jeg købte min første cykel, der var jeg også ved at tage papiret, så kørte ejeren en tur med mig bagpå, også handlede vi da vi kom tilbage, også hentede jeg cyklen ugen efter da jeg fik kortet.


  • #6   23. maj 2016 Det er der da intet problem i. Din forsikring dækker jo.
    Selv købte jeg også en mc uden kort, jeg havde en kammi med, der prøvekørte for mig, det kan du jo foreslå ham, hvis du ikke vil have ham bagpå.


  • #7   23. maj 2016 Køber en passager som en hvilken som helst anden. Så der behøver du slet ikke at tage særlige forbehold.
    Forsikringsmæssigt må køber sikre sig selv. Cyklen er dækket af kaskoforsikringen, hvis man har en sådan.
    Efter prøveturen aftaler man en evt. handel.
    Skulle jeg selv stille et evt. depositum før prøveturen, så ville jeg sige til sælger, at han kan finde en anden køber. Han får ikke solgt til mig.


  • #8   23. maj 2016 Hvis jeg har en ulykke med en passager er det ikke mit ansvar, og derfor mit ansvar forsikring der dækker? Skal jeg tegne ekstra forsikring til at dække andre, der måske eller måske ikke køre bag på senere? Det kan ikke pass???





  • #9   23. maj 2016 Hvad ville du forlange hvis han havde kørekort, og ville prøvekøre selv? Hans førstefødte + pengene i pant? Når man har så stor mistro og betænkeligheder at man ligger søvnløs, er det bedre at sælge til en forhandler! Men så for man selvfølgelig så meget mindre, så det er sgu hårdt smiley

  • #10   23. maj 2016 Det er sgudda bare en passager... - end of story

  • #11   23. maj 2016 det er vel bare at køre en tur som om det var en bekendt der ikke tidligere har været med bag på, stille og roligt lige mærke hvordan de reagere og så ellers lidt for lidt sætte farten op til det passer

  • #12   23. maj 2016 øhm..
    hvis det er DIN cykel, og DIG der køre, så kan jeg slet ikke se retfærdigheden i at han skal betale hvis i vælter....
    Hvis du ellers har forklaret vedkomne "hvordan man sidder bag på", så er vedkomne jo en passager som en hvilkensomhelst anden....

    ville du kræve penge af din mor eller kammerat, hvis du gav ham/hende en tur bagpå - og DU velogmærke væltede...

    Jeg syntes ikke det er fair at han skal lægge noget depositum inden køreturen - og som #7 også er inde på - så havde jeg som køber, også sagt at du måtte finde en anden. Det havde jeg simpelthen ikke gået med til.


  • #13   23. maj 2016 #2.. fed hjelm.. hc

  • #14   24. maj 2016 Hvis du vælter på din egen MC, og det er dig der sidder ved styret, så er det sgu for egen regning. Det skal den potentielle køber ikke betale for.

  • #15   24. maj 2016 vil du sælge den MC -eller hvad????

  • #17   24. maj 2016 Køre du galt dækker du selv din motorcykel. Køber skal ikke dække noget, det er dig der køre den!

    du burde ikke kunne hænge på evt. skader med bagsæde passager.
    Men det er jo bare en passager... er det ikke bare at køre, og ikke tænke så meget smiley


  • #18   24. maj 2016 Du har en aftale med en der "holder pengene" mens DU kører!.... jeg synes du skal anbefale køber et andet sted at handle smiley

  • #20   24. maj 2016 Tak for alle svarene, rart med lidt input. Kan se jeg måske ikke har formuleret mig godt nok. Det var aftalt over dba tråden at han skulle ligge depositum inden en prøvetur, han oplyser så senere at han ikke har kørekortet endnu, det var jeg ikke klar over da vi lavede aftalen om depositum for prøvetur
    Havde self. ikke aftalt det, hvis jeg var klar over der ingen kørerkort er.

    Hvis vi tager en tur, hvor han sidder bagpå skal han naturligvis ikke dække evt. skader som jeg eller andre billister er skyld i, det er klart.

    Er min første handel som sælger, så meget rart med lidt vejledning smiley






  • #21   24. maj 2016 #15 Ja den skal sælges

  • #22   24. maj 2016 Og kom jeg som køber og skulle betale for at prøve en cykel jeg ville købe, så vendte jeg rundt på stedet!! Hvis man er så mistroisk over for andre, vil jeg hellere give en flink fyr 10% mere smiley

Kommentér på:
Prøvetur med køber bagpå??

Annonce