{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Beskytter motorcykeltøj/udstyr fuldt mod hudafsrabninger ? {{forumTopicSubject}}

Har ingen erfaring på motorcykel overhovedet, så jeg spørger måske dumt og søgt på youtube og sådan for at se, men alle snakker bare om intet gear mod fuld gear.. ikke noget konkret om hvor meget det beskytter imod.

Så hvor meget beskytter udstyret ?
Her tænker jeg på alt udstyret, undtagen hjelmen.

Er man fuldt beskyttet mod hudafskrabninger, oss kaldet asfalteksem tror jeg ?
Selvfølgelig er der stadig risiko for at brække benet og sådan tænker jeg, men...... ja det faktisk mest en god gang asfalteksem der er mest skræmmende at tænke på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beskytter motorcykeltøj/udstyr fuldt mod hudafsrabninger ?
  • #1   24. maj 2016 Selvfølgelig med omkring tilladte hastighed og ikke 300km/t smiley

  • #2   24. maj 2016 Min erfaring siger, at handsker kan være ret udsatte, så her er det vigtigt at købe nogen i god kvalitet. Selv er jeg styrtet for en del år siden med nogen som ikke var gode nok. De hang i laser efter en tur hen over asfalten. Men godt jeg alligevel havde dem på.

  • #3   24. maj 2016 Hvis du pakker dig stel ind i vat og wrapper dig i kevlar, så undgår du nok selv blå mærker smiley


    I min verden er hjelm, handsker og støvler det vigtigste udstyr og i den rækkefølge.
    Dernæst kommer mc tøj, gerne med indlæg i form af skaller, og som kan lynes sammen på midten. Sidst et komfortabelt rygskjold - det beskytter rygsøjlen mod slag og stød ved lavere hastigheder.

    Hvis du sidder på knallerten og er bange for asfalt eksem, er risikoen for at få det, mange gange større! Ganske enkelt fordi du bliver stiv i kroppen, så lad den tanke blive hjemme.

    Når det er sagt, så anskaf dig noget tøj du er glad for, og kommer til at bruge. Om det er textil eller læder er mindre vigtigt, i de fleste tilfælde.

    Et godt ordsprog går på: "Det bedste sikkerhedsudstyr der findes, er det man bruger."

    Et sidste råd: brug ørepropper og undgå musik i ørerne, så er det nemmere at koncentrere sig om at køre.


  • #4   24. maj 2016 Som du selv er inde på jo hurtigere, jo mere gear skal der til... Indtil det er lige meget..
    Men godt gear dækker dig ind i hverdagen.
    Dog er det ikke hudafskrabninger der er det største problem i trafikken i dag.. Det gælder om IKKE at ramme noget i mens man bare glider hen ad asfalten..

    https://youtu.be/FXbSDoFnu6s

    Han er sikkert glad for der ikke lige var en modkørende her..!!

    smiley


  • #5   24. maj 2016 Lavede selv en lowsider i weekenden og var meget glad for mit Rukka tekstiltøj. Havde jeg ikke haft det på, havde jeg mistet huden på underarm og lår, for der er tøjet slidt igennem. Dog kun ind til beskyttelsen i tøjet, så det virkede bare som det skulle. Har ikke selv så meget som et blåt mærke. Væltede med ca. 50 km/t og gled vel noget der ligner 5 meter på fugtig asfalt.
    Så ja, det kan anbefales at iføre sig det rigtige tøj, og ikke kun hjelm og handsker.


  • #6   24. maj 2016 Jeg kører ALTID med fuldt udstyr, men har også set styrt hvor folk slog sig gevaldigt, selv med lave hastigheder smiley

    Jeg kører omkring 15000 km årligt ( bla. Italien og Harzen ) og må erkende jeg ryster på hovedet af dem der kører i shorts og t-shirts... for hvor fedt er det at smadre hele kroppen, og så hjelmen redder hovedet... hovedet de ikke bruger i første omgang smiley

    men der er vi jo alle forskellige smiley


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #8   24. maj 2016 Jeg væltede på Ring Djursland for et par år siden, tror jeg har kuret 20m på asfalten. Der kom ingen hul i læderdragten, bruger den stadig i dag(ser lidt badass ud med asfalt kradse mærker og slid på kneepads smiley Men mine "sommerhandsker" kom der hul på, så der vil jeg anbefale og købe noget kvalitet og ikke for tynde/sommer agtige.

  • #9   24. maj 2016 Hudafskrabninger er en stærkt overdrevet fritidsfornøjelse. På skadestuen kan man som regel godt høre hvem der har fået dem; det er dem der ligger på den stue alt skrigeriet kommer fra. Alle småstenene og asfalten skal jo renses ud af såret, og det gøres bedst og mest effektivt med en skurebørste.
    Kevlar i jakke og bukser beskytter rigtig godt mod asfalteksem, men ikke mod stød og slag


  • #10   24. maj 2016 #7 ryggen kommer til skade langt langt de fleste gange på grund af vridning, det hjælper rygskjold ikke mod. Det er naturligvis stadigvæk en god idé at have den på.

  • #12   24. maj 2016 Du kan da sagtens få en fraktur på grund af vridning. Det er også derfor det egentlig er en rådden ide at køre med rygsæk

  • #13   24. maj 2016 Men et rygskjold skader ikke og de gange hvor der er brug for det, så er det jo om at have det på.

  • #14   24. maj 2016 Med hensyn til handsker, er det også værd at investere i et par med såkaldte "sliders". Det er typisk plastik stykker som er placeret strategisk på handsken, således at man glider ved kontakt med asfalten, i stedet for at læderet fanger og man knækker håndleddet.

  • #15   24. maj 2016 Henrik O, du mener vil forhåbenligt ikke at et rygskjold kommer på sidste pladsen? smiley

  • #16   24. maj 2016 Svært at vurdere hvad der er vigtigst før man står i situationen, men ud fra det listede ja....

Kommentér på:
Beskytter motorcykeltøj/udstyr fuldt mod hudafsrabninger ?

Annonce