{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udgifter kørebtil kroatien.
  • #1   20. jun 2016 Nej , men i Mazda 626 kostede det one way sidste år :
    Benzin. 1553 kr
    Overnatning.1024
    Aftensmad.462
    Vejafgift.46
    Tunnelafgift.56
    Vignet.240kr


  • #2   20. jun 2016 Var det Kroatien? Hvor henne?

    Synes man kommer forbi betalings anlæg hele tiden. Eller også er det bare mig der tror det storbælts priser ved vært stop smiley


  • #3   20. jun 2016 Kroasien , lidt syd for Pula. Ja der er vildt mange vej afgifter , men det er jo alligevel ikke det store når de liges sammen smiley

  • #4   20. jun 2016 Vigneterne var til 10 dage

  • #5   21. jun 2016 Der er mange betalingsveje hvis man skal fra Zagreb og så ned langs kysten/havet mod Serbien.

    Men betalingsvejene er ikke ret dyre... du kommer måske af med 500kr til betalingsvejene og 500kr til bro og vignette i Østrig og Slovenien.

    Jeg bruger ca 4500kr i bil på at køre til Dubrovnik inklusiv ALT... benz, tunnel, vignette osv


  • #6   21. jun 2016 Kørte også til Pula sidste år. Kun i Kroatien ramte jeg dog en betalingsvej, og der ville de ikke have betaling for mc.
    Brugte 2,5 dag på turen, og det var med nogle spændende (Ikke betalings-) veje i Østrig og Slovenien undervejs. Pas dog lidt på i Østrig hvis du kører uden vignet, for lige pludseligt har landevejene dernede det med at skifte til motortrafikvej nogle kilometer, og det kræver faktisk vignet. Er dog aldrig blevet stoppet og tjekket, og har været dernede hvert år i mange år.
    Har ingen idé om hvad jeg brugte på turen til Kroatien, men nu er benzinforbrug jo også afhængigt af motorcykel og hvor gavmild man er med gassen smiley


  • #7   21. jun 2016 Ja hvis du undgår motorveje i Slo og Østrig så slipper du for vignette

  • #8   21. jun 2016 Hvis I ikke gider køre hele vejen, er der mulighed for Autotog mellem Hamburg og Munchen. Det sparer også en overnatning, men regn ikke med den bedste søvn.

    Jeg kørte rundt i Kroatien for et par uger siden (det er så fedt og vejene er såååå gode:-)). Glæd jer!

    Hvad overnatning angår, både i Kroatien og på vejen derned, er der penge at spare ved at bruge Booking.com og vælge Last-minute tilbud. Tror ikke jeg har betalte mere end max.300kr. for en overnatning.

    Vejudgifter er for det meste kun for motorvejene. Landeveje er gratis.


  • #9   21. jun 2016 Som nogen siger koster det kassen med motorvej i Østrig, Slovenian og Kroatien.

    Overvej de små veje.


  • #10   21. jun 2016 Arh Kassen? 10 dage i østrig 66kr, 7 dage i slovenien 118kr.

  • #11   21. jun 2016 Tænker mere på Kroatien.

    Da jeg boede der synes jeg i hvertfald det var dyrt.
    Husker at jeg snildt kom af med 200kr hver vej i vejafgift hvergang jeg skulle kører syd på.


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #12   21. jun 2016 Man kommer ingen vegne på de små veje I Kroatien, så motorvej er et must, til man når det område hvor man vil bo og hyggekøre.

    Vi har været der 3 gange med campingvogn, i år bliver det i bil, og så finder vi en aperteman når vi når til et sted vi vil blive. Der står folk med skilte alle vegne og reklamerer for dem.
    Aperteman er værelser/ferielejligheder, alt fra et lille simpelt værelse til store luksuslejligheder.
    Forrige år fandt vi en lille campingplads med måske 25 pladser, hvor der også var 4 aperteman'er i det hus som rummede køkken, toilet og bad for campisterne, foruden en lille lejlighed til campingfatter, som boede i et andet hus i centrum af den nærmeste større by, Zadar.
    Campingfatter gik og hyggede med gæsterne det meste af dagen, og hjalp os med småting, ligesom campisterne hjalp ham med småreperationer.
    Pladsen var en lang smal grund, som oprindelig var landbrug, og for enden var der 10 meter starnd med store runde sten, og det sædvanlige klare varme vand og masser af fisk.
    Jeg gider aldrig mere tage til Frankrig på ferie, så må jeg undvære baguettes.


  • #13   21. jun 2016 Frankrig ville ellers være et fedt land, hvis det ikke var for alle de franskmænd smiley

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #14   21. jun 2016 Det er snarere den stigende mængde af "ikke-franskmænd", der generer mig.

    Dem har de ikke nogen af i Kroatien, og typer som Levakovic har de sendt til Danmark.


  • #15   22. jun 2016 hele landet består faktisk af ikke-franskmænd..

    Men hvis du hentyder til muslimer, så er der 70.000 af dem i landet...


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #16   22. jun 2016 Et lignende, og ikke voksende antal ville Danmark også kunne håndtere.
    Desværre er det nok snart 10 x højere.

    Men måske kan nogle af de herboende serbere og kroater ansættes som konsulenter?


  • #17   22. jun 2016 Hvad er det dog du prøver at sige?

  • #18   22. jun 2016 Ebbe god ide.. måske skulle vi konsultere nogle serbiske soldater...

    efter de er færdige med at afsone deres straffe for forbrydelser imod menneskeheden selvfølgelig..


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #19   23. jun 2016 Dommene afsagt af "The kangaroo court" i Haag?

    http://srpska-mreza.com/WarCrime/index.html


  • #20   23. jun 2016 Så gammel dog så naiv smiley

  • #21   23. jun 2016 Er kommet frem til 1500 pr vej med 16kml og det lavt sat.

  • #22   23. jun 2016 Det lyder rimeligt, men det kommer an på om du skal til Dubrovnik eller Istrien.. ?

  • #23   23. jun 2016 Istrien smiley
    Vrsar mener jeg byen hedder .


  • #24   23. jun 2016 Nice.. har ikke lige været der, men har været i det meste af Istrien som rejseguide...

    Du bliver også nødt til at tage til Pula nu hvor du er så tæt på. Det er en fed by, og nationalparken Birjuni (Øerne) er også relativ tæt på. Det er super fedt, især hvis man vil lære lidt om historien.

    Der er sågar udflugter til Venedig med både flere gange ugentligt, det kunne man også overvej at prøve, men synes dog det er lidt opreklameret..


  • #26   18. jul 2016 Køre onsdag efter arbejde eller torsdag morgen.
    Hvis i har viden om hvordan de har det med at køre mellem biler ved kø kørsel uden for Danmark må i gerne dele jeres viden.

    Samt om jeg kan smide db killer af når man er igennem Tyskland.


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #27   18. jul 2016 Er du ved Pula må du ikke snyde dig for Karmenjak-halvøen syd for byen.

    Pula centrum er et trafikhelvede for tiden.


  • #28   23. jul 2016

    profilbillede
  • #29   11. nov 2016 svin, vejen "langs" vandet sydover fra Opatija mod Pula er helt fantastisk. Prøvede kun i bil, man gad fandme god have haft mc med. Op og ned af bjerge og god asfalt og fede sving

  • #30   11. nov 2016 Ja.
    Men men sku utryg med deres veje.

    De var sindsyg glatte dernede. Normalt i dk vil jeg bare kunne vride håndtaget i bund og så afsted. Derovre sku der ikke meget til så snurrede baghjulet bare rundt.

    Ved ikk om det andet asfaldt eller pga varmen? Har kvalitets dæk fra bridgestone.

    Men de var sku lidt sjovere at køre dernede.


  • #31   11. nov 2016 asfalten er meget glat dernede... den er ikke ru som herhjemme, men nærmest slidt og fedtet.

    det er særligt slemt i regnvejr efter en lang periode med tørke..


Kommentér på:
udgifter kørebtil kroatien.

Annonce