{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

Tidligere vurderinger afgift, erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,

Går med tanken om et skifte til en naked bike og har 3 modeller i kikkerten.

Alle 3 er ikke at finde på brugtmarkedet og overvejer derfor import. Afgiften kan ikke ses søgt på disse brugt, men vælger jeg at køretøjet er nyt er de alle 3 der til omkring 110tkr i afgift.

Kan jeg så regne med en lavere afgift hvis jeg køber en der 2år?

Eller kan disse være leasing eller får forhandlerne dem billigere end private.

Handelsprisen eller nyprisen hænger ikke sammen med den afgift på de 110tkr nemlig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tidligere vurderinger afgift, erfaringer?
  • #1   25. jun 2016 Hvis afgiften på en given ny cykel er ca. X kr, og der ikke er nogen i markedet, som SKAT kan vurdere efter, så bruger de ofte en std. nedskrivningsskala, som kan ses i deres juridiske vejledning, således efter 2 år f.eks ca. 25% (afgiften = 0,75 * X) -

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947427


  • #2   25. jun 2016 Ja, det var også den jeg havde fundet. Så burde ikke komme højere end de nye.

    Syntes bare det er lidt vildt at en KTM 1290 er der betalt ca 110tkr i afgift og den koster vel 120tkr max uden afgift fra ny, men en forhandler tager 289tkr for den.

    Troede avancen var meget lille på disse ting, men den er måske steget meget da de sælger så får, så dem de sælger skal der også tjenes på.


  • #3   25. jun 2016 Afgiften på en brugt må aldrig blive højere end på en ny identisk cykel, men som du vist allerede har fået svar på, så er der en problematik mht afgiftsnedsættelsen fra 180 til 150% i forhold til std-afskrivning, som man må antage, at SKAT vil indregne i et eller andet omfang ( i det man ellers netop risikerer, at afgiften kunne blive større på en brugt). Men det er lidt svært at sige i hvilken grad, og hvilke øvrige faktorer der vil få indflydelse herpå (udover forhandlernes nypriser på de relevante årgange).

  • #4   25. jun 2016 Ja , det sgu træels at det skal koste så meget at forhøre sig omkring en priside på afgiften.

    Der bliver jo aldrig nogle nyere brugte cykler på markedet når der ingen sælges.


  • #5   25. jun 2016 Jeg kom lige i tanke om dette eks, givet i slutningen af tråden, en nogenlunde sammenlignelig problematik - en Z1000 årg. 2013, hvor SKAT har sat afskrivningen til 40% (mod 30-35% i std-afskrivning). Så selv om man ikke skal konkludere alt for meget på et enkelt eks., så ville jeg nok forvente en lidt højere afskrivning på en 2 år gammel cykel (i forhold til dens nypris i 2014) end de 25%, måske 5-10 procentpoint højere, hvilket dog vil afhænge bl.a. af dens evt. nyprisfald (alene som følge af 180 --->150%).

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/280453-z_1000___registreringsafgift__skat

    Men hvis man ønsker en mere præcis vurdering, må man nok betale for en forhåndsvurdering - Så dyrt er det vel heller ikke... smiley


Kommentér på:
Tidligere vurderinger afgift, erfaringer?

Annonce