{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.796 visninger | Oprettet:

Bakken bryder aftale. {{forumTopicSubject}}

Brug lige 3-4min på at læse denne artikel.

http://www.bikersagainstdiscrimination.dk/2016/07/14/bakken-bortviser-mcister-igen/

Bakken bryder deres egen aftale og bortviser (uden grund) medlemmer af en dansk rygmærke klub.

Altså Bakken som jo om nogen nyder godt af MC miljøet til deres arrangementer.

Hvad tænker? Er det i orden at Bakken tager imod os med kyshånd, og nyder godt af god omtale, gratis reklame samt øget omsætning til åbning/lukning af Bakken... Og så afviser os andre dage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bakken bryder aftale.
  • #5   20. jul 2016 #4.
    Alle er velkommen på bakken også dem med rygmærker.
    Men i ( forlanger de tager dem af eller vender dem om )
    Øøøøø velkommen ?????


  • #6   20. jul 2016 Bakken tjener peanuts på bikere. Men guld på hr og fru Jensen med stationcaren fyldt med unger.....
    Vesten = vannabee eller the Real thing. Og begge gør det ønskede kundesegment utrygge.....

    Drop vesten ( så er det meget lettere at spotte den rigtige rocker )

    Undtagelsen når Bakken åbner og lukker er til bikernes fordel ikke bakkens smiley


  • #7   20. jul 2016 Bamsen: Så den generelle holding er at hvis man bærer rygmærke, så er man kriminel og/eller en del af bandemiljøet? Det er fandme en snæversynet og ignorant holdning at ha' (ikke at jeg siger at det er din personlige holdning).
    Men det er jo typisk dobbeltmoral. Man vil gerne have de ekstra indtægter der følger med når der bliver åbnet, lukket og holdes mc dage på bakken.. Men man vil ikke have at miljøet følger med.


  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #8   20. jul 2016 Tag nu bare de veste af, hvor svært kan det være? Børn og Hr. og Fru DK kan føle sig utrygge og det kan jeg sku godt forstå Bakken ikke ønsker. Det er ikke alle der kan se forskel på 1%'ere og 99%'er.

    Rygmærker er i min optik også bare åndssvage, medmindre vi snakker 1%'ere.


  • #9   20. jul 2016 Er sikker på, at hvis de var gået rundt i tøj fra en SM butik, var der nok også nogle der havde påtalt det.
    Har sgu svært ved at se dilemmaet. Hr og fru Danmark er utrygge ved rygmærker, derfor skal de ikke være der. Længere er den ikke.


  • #11   20. jul 2016 Så det bedste er hvis man bare ignorere at folk er udvidende og lader den irrationelle frygt vinde over den sunde fornuft? Hvorfor så stoppe der? Hvad med Tattooveringer? Puha. Alle kriminelle har jo tattoo's. Det er Hr. og Fru Danmark vel også bange for? En sænket bil med Alu fælge? Åh nej!

    Hold nu op. Den eneste måde for Hr. og fru DK at finde ud af at man ikke kan skære alle over en kam, er sgu da at de kan stå stille og roligt ved siden af en af "de farlige med rygmærker" og spise en is i fred og ro. Alt andet er sgu da bare og smide benzin på de fordummedes bål...


  • #12   20. jul 2016 Når vi holder byfest så er der optog ... Folk kører på alt motorbøre,crossmaskiner,ATV,gaffeltruck, US biler og lign flot pyntet . Alt med så mange mennesker det kan slæbe.... Der bliver kørt hele vejen gennem byen på offentlig vej.

    Alle synes det er fedt smiley både dem som deltager, den som ser på og dem som holder festen...

    Dagen efter vil vi igen ikke se en motorbøre med 4 voksne mænd i klovnedragter på Hovedgaden .....

    Bakkeåbning er en bikerting ikke en bakketing. Droppes den er det bikerne der mister et event..


  • #13   20. jul 2016 #9 Jamen når nu hr. og fru DK er utrygge for rygmærker, så bliver den fordom jo kun forstærket når man som Bakken vælger at afvise (ellers helt fredelige) personer i indgangen. Det er jo ikke noget der peger i retning af, at vi har med gode mennesker at gøre?

    Vi er nogen som mener, at man faktisk godt kan være en flink person, selvom man interesserer sig for motorcykler, broderskab samt rygmærke (hvor latterligt andre ellers må mene det er...).

    Det er bla. det B.A.D står for. Derfor kan vi heller ikke acceptere når nogen ønsker at udelukke is fra dele af samfundet. Da det jo helt fundamentalt styrker de fordomme vi prøve på at gøre op med.

    Forstå mig ret... Jeg kan ikke overbevise hr. og fru DK om at jeg faktisk godt kan opføre mig pænt på Bakken, når Bakken ikke engang vil lukke mig ind på baggrund af min beklædning.


  • #14   20. jul 2016 Fatter ikk problemet hehe, må være de gamle som ikk har andet at tage sig til end at brokke sig, hvis der så ikk er noget, så finder de noget at brokke sig over smiley

  • #15   20. jul 2016 #4

    Først og fremmest vil jeg sige, at B.A.D har taget udgangspunkt i de Facebook opdateringer, som medlemmer af nævnte klub har lavet, umiddelbart efter at de blev bedt om at forlade Bakken. Ligeledes må jeg sige, at opdateringerne ikke harmonere med rapporten.

    Jeg har ligeledes et spørgsmål til dig.

    Når nu du siger at i har/har haft problemer med personer fra f.eks HAMC og BMC. Forsvinder de problemer så, så snart at vedkommende ligger sin vest/mærke.

    Det er altså med andre ord vesten, og ikke personen der skaber problemerne? Jeg ville jo mene at personen under vesten er den samme, men jeg tager muligvis fejl.


  • #16   20. jul 2016 Man kan også deltage i debatten her

    https://www.facebook.com/groups/353736741340688/permalink/1049656235082065/


  • #17   20. jul 2016 Bikere ændre sig når de får deres vest på.... Ligesom når Brøndbyfans trækker i trøjen om søndagen... Ingen grund til at lærer ungerne at en fremmed pitbull ikke bidder når vi ved at 20% gør. Så er en helgardering det sikre valg...

    Om det er en hveps eller en bi er jeg fløjtende ligeglad med. Den er en potentiel stikkefarer og derfor er jeg ikke tryg ved den.....


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #18   20. jul 2016 Og så er der andre, som ikke behøver vise et rygmærke for at køre på MC.

    Tag ikke fejl - jeg kender mange med rygmærker som stort set alle sammen er flinke folk, så jeg har ingen fordomme over for dem, men størstedelen af dem kan også fuldt ud forstå og respektere når der er en sammenhæng hvor deres rygmærke IKKE passer ind, og så dækker de det gerne over, vender vrangen ud eller undlader helt at tage vesten på til pågældende lejlighed.

    Det ER såre simpelt. Bakken vil ikke have folk med rygmærker, medmindre det er de to traditionsbundne dage som er åbning og lukning - og vil man ikke respektere det, så kan man dreje 180 grader om på hælen og futte hjem igen.

    Sorry - men jeg KAN simpelthen ikke få pulsen op over den slags ligegyldige diskussionsemner fra rygmærkernes side.

    I min verden er det IKKE diskrimination at lave den slags regler. Diskrimination kan efter min mening kun omhandle ting som folk ikke selv kan bestemme, som f.eks hudfarve, udseende eller religion - men min er jo bare EN mening ud af mange... smiley


  • #19   20. jul 2016 sajmon religion kan man nu også selv vælge og udseende også med diverse botox osv (næsten også hudfarve se michael jackson ) haha smiley

  • #20   20. jul 2016 Tænk en flok der kalder sig bikere opfører sig som "drama queens"

  • #21   20. jul 2016 #13: Rygmærker hører til i bikermiljøet. Bakken er ikke omfattet af dette. Vil man frit vise sit rygmærke, kan det gøres i klubber og til træf.

  • #22   20. jul 2016 jesper. NEJ

  • #23   20. jul 2016 .

  • #24   20. jul 2016 Det er faktisk så enkelt, at Bakken's områder er offentlige arealer og at de ikke har myndighed til at udstede regler vedrørende folks beklædning.



  • #25   20. jul 2016 Som det også fint fremgår i en mail fra Bakkens direktør og til B.A.D i 2015.

    profilbillede
  • #26   20. jul 2016 Overstående er et svar fra Bakkens direktør i 2015.

    Kigger man så på #4 kan man jo spørge sig selv om hvordan dette harmonere med hinanden.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #27   21. jul 2016 Ja på gader og stræder - men hver eneste af dem der ejer restauranter, har fint lov til at bestemme lige hvilken dresscode de vil.

    Det er sådan jeg tænker det forholder sig - ret mig gerne hvis jeg tager fejl.


  • #28   21. jul 2016 #25

    Ja så er den vel ikke længer smiley når Direktøren for bakken udtalt sig om det flere gange smiley så er det jo lidt utroligt at de vagter så skal rende rundt og lege politibetjente når de ikke har en skid at ha det i... det ville jo svare til at en vagt kommer og forbyder folk at gå på vesterbrogade med rygmærke på, det ville jo være helt ude i skoven.
    men det er da fair nok hvis en teltholder ikke vil ha gæster med rygmæker på inden for døren.... men ude på gaden har han bare ikke en skid at skulle ha sagt!! fandme kun politiet der kan smide folk ud af bakken, når bakken er offenlig for alt og alle

    Bliver Hr og Fru Danmark også bange hvergang de møder en flok på 10-15 stykker af anden etnisk herkomst på bakken, så burde man jo også forbyde alle af anden etnisk herkomst, selv om det kun er få tal af dem der laver ballade rundt omkring i landet.
    Hvis Hr og Fru Danmark ikke kan tåle at se et rygmæke eller flere på bakken uden at pisse i bukserne, så de må sku blive hjemme i deres sofa med kaffe og småkager mens de kigger på Claus Meyer der giver kursus i at lave opbagt sovs hehe smiley


  • #29   21. jul 2016 Vil ikke klantre vagterne. Det er jo muligt ar ledelsen siger ét ud ad til, og andet internt.

  • #31   21. jul 2016 Fuld opbakning til Bakken for at sende folk med vest vidre.

    Opbygningen på en vest er ens og mange børn kan ikke læse om der står Ølbanden eller Bandidos og der er mange børn på Bakken.

    Det så plat med de veste. Eneste veste der ok er de kriminelles så de kan spores og de kan se hvem de skal skyde og ikke skal skyde.
    For alle de andre klubber skriger jo bare " jeg vil se gerne havde opmærksomhed og være rocker men jeg har evnerne eller nosser til det"

    Vil i ind med vest på, så har i bakke åbningsdagen til det


  • #32   21. jul 2016 Hvorfor insistere på at lege weekend rocker på et sted hvor der primært kommer børnefamilier, når man udmærket godt selv ved at det skaber utryghed?

    Er det ikke nemmere og hyggeligere at vise hensynet til størstedelen af de besøgene og så lade vesten blivehjemme - bare lige dén dag?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #33   21. jul 2016 Lad være med at kalde bærere af læderveste med rygmærker alt muligt, bare fordi i ikke forstår dem.
    Deres vest og deres rygmærker repræsenterer noget, som "almindelige" mennesker ikke har brugt tid nok på at sætte sig ind i - og det kan jeg personligt sagtens respektere.

    Jeg har svært ved at se nødvendigheden i at kalde dem weekend rockere, wannabe's eller noget af alt det andet fis folk finder på. Tag jer nu sammen og hold debatten på et niveau som er passende for voksne mennesker.


  • #34   21. jul 2016 Sajmon

    Når folk vælger at tage vest med rygmærke på - så burde de vide, at de også sender et signal til omverdenen. Jeg ved sgu godt at MC Øldrikkerne, eller MC Gertrud ikke har den fjerneste ting med rockermiljøet at gøre - det er bare hyggeklubber med almindelige fredelige mennesker, der tager weekenduniformen på i forbindelse med en hyggelig tur, træf eller lign.
    Det ved vi alle herinde.

    Det ved Hr. og Fru Danmark bare ikke - og det burde bærere af vest m/rygmærke i høj grad være opmærksomme på - især hvis/når det nu skaber en utryghed på familiesteder som Bakken.

    ... og come on.... det er længe siden jeg sidst har været herinde - er folks selvironi nu også forsvundet og skiftet ud med en uklædelig selvhøjtidelighed? Før i tiden var der da ingen problemer med at kalde de gule veste for "spasserveste", vel?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #35   21. jul 2016 Jamen vi er jo ikke uenige - det vil du også kunne se hvis du bladrer lidt op. smiley

  • #36   21. jul 2016 Folkene er velkommen , det er rygmærkerne ikke - det er vel ikke så svært ?
    jeg forstår ikke at rygmærker er så vigtige for folk, bakken er et familiested og
    de sidste 20 år har ikke sat et godt billede på de mærker - det handler ikke om diskriminering, men at alle skal være trykke på bakken - særligt børnefamilierne.

    smid dem i topboksen og gå ind og hyg jer ...


  • #37   21. jul 2016 I know Sajmon smiley

    Jeg slår bare lige min pointe lidt fast med en muggert

    smiley


  • #38   21. jul 2016 Er det egentlig lovligt at køre med rygmærke?
    Kom der ikke nogle regler for det?


  • #39   21. jul 2016 ahhhhh
    http://www.bikerfonden.dk/patch.html


  • #40   21. jul 2016 Det er mildest talt rystende at se at der - selv i bikermiljøet - er så mange fordomme og uvidenhed...
    Hvis man ikke kan li´ at andre har et klub logo på deres tøj, hvad bliver så det næste ??? - At man ikke kan li´ folk med rødt hår ?

    Holy crap, hvor er der dog meget dumhed i dette land.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #41   21. jul 2016 Og det kommer så fra en som har for vane at blokere ALLE dem på Facebook, som ikke taler ham efter munden, eller ikke er 100% enige i hans synspunkter.

    Dine ord runger meget hult, muffi... smiley


  • #42   21. jul 2016 Jamen jeg ved også godt, at det egentlig også lidt er en princip sag.

    ...men vi er jo nogen der mener, at man ikke nødvendigvis behøves være en skidt person, bare fordi man bære et rygmærke. Hellere ikke selvom man dyrker det lidt højere end bare "weekend rocker".

    Vi kæmper lidt med nogle fordomme hos hr. og fru DK... Det ved vi godt. Men vi kan jo ikke "bekæmpe" de fordomme, hvis vi samtidig efterlever dem. Som f.eks ved at acceptere at man ikke er velkommen på Bakken.

    Jeg vil ikke degraderes til en andenrangsborger, blot fordi jeg har nogen interesser og venner, som ikke passer ind i idealsamfundet.


  • #43   21. jul 2016 Jeg kan på afstand kun se mærkets opbygning og tænker hver eneste gang.
    Endnu en rocker skønt.

    Da phønix MC startede i holbæk måtte jeg Google mig til hvem de tosser var og om de var relaterende til HA. Satudara eller Bandidos
    Det giver et negativt billede af folk der bare gerne vil være kartoffel rockere.
    Så må de indfinde sig med at der er steder de ikke er ønskelig med vesten på og er det et problem for dem så må de leve med deres valg af påklædning.

    Jeg vil ikke udelukke jeg kommer til at køre i klub
    Men kommer aldrig til at køre med vest.

    Ens påklædning sender signaler som folk opfanger og danner et indtryk ud fra selvom de ikke kender folk.
    Og nå rygmærket er synonymet med Rocker. Så man selv uden om at blive negativt særbehandlet.


  • #44   21. jul 2016 Vi lever i et frit land og hvis man har det fint med at sætte andre menneskers tryghedsfølelse til side, for egne principper om et stofmærke på ryggen, så er der intet der kan forbyde det, medmindre man bevæger sig ind på private præmisser.

    Personligt mener jeg der er andre principkampe der er mere værd at kæmpe.


  • #45   21. jul 2016 Som alternativ kunne fritidsrockerne jo sy et batch ala dem militæret bruger på deres jakke hvis de skal ud steder hvor folk kan føle.sig udtrykke over en vest.

    I kan stadig genkende "vennerne" og vise jeres passion uden at kramme.

    Der der sku bedre med på racer cykler med læderdragt de signalere ikke noget forkert andet end motorbøller


  • #46   21. jul 2016 Sku noget jammer hvis man bliver bange for en vest med et logo på, så har man sku seriøst brug for at opsøge en hjerne vrider! og skal jeg være helt ærlig, så tro jeg i overdriver det helt vildt meget hvad folk bliver bange for. jeg kender sku ingen der er bange for et rygmæke smiley

  • #47   21. jul 2016 At nogle finder wannabe og weekend rocker nedladende eller forkert er lidt synd. De fleste vestebærer ser selvfølgelig ikke sig selv som banditter eller kriminelle ( det vi forbinder med ordet rocker)

    Fakta er at de fleste rygmærke klubber har en masse rygmærke regler, og et æres kodeks som er meget lig "the real thing" .. Når der er vest på så bliver man lidt mere bredskuldret, og man beskytter sine brødre uanset om de har ret eller ej ( den diskussion tager man senere i klubben)

    Jeg forstår godt det fede i sammenholds følelsen. og flok mentaliteten. Og også den respekt som en vest giver ( man får af de fleste mennesker lidt mere plads, fordi de færreste gider bøvle med en stor flok som synligt bærer "en for alle,alle for en" symbolet.... Vesten)

    Men i tivoli hører den bare ikke hjemme.....

    Glem ikke at vesten ikke er opfundet af en flok kristne touring kørere....


  • #49   21. jul 2016 #48

    Ja det er jo lige det... det nok fordi at både Motorcyklister 99% klubberne og Rocker 1% klubberne plejer deres image når de er i byen... især klubber som HA og Banditos ved jo godt at hvis de laver ballade ude i byen, så er de på forsiden af alle landets aviser dagen efter. og det de ikke interesseret i.... og Rockerne er sku ikke farliger for alle os andre de ønsker heller lave ballade med Hr og Fru Danmark. det er kun 1% klubberne og banderne imellem der tager nogle ture med hinanden.


  • #51   21. jul 2016 rygmærke eller ej.. der er mere brok i den her tråd end på nationen smiley

  • #52   21. jul 2016 Sætter pris på at det faktisk føres en god debat, med fornuftige argumenter... Det er sku mere end hvad man kan sige om debatten på Facebook

  • #53   22. jul 2016 Jeg mener at kunne huske folk er blevet slået ihjel på Bakken, rockere af rockere, jeg husker også navnene, så nej, jeg synes ikke rockere er hyggelige mennesker, jeg synes også det er ok folk med veste ikke kan komme ind, de vælger jo selv om de vil have den vest på eller ej.

  • #54   22. jul 2016 Nu det jo bare sådan at alle med veste/rygmærker på netop har ligeså meget ret til at være på bakken som alle andre har. det glemmer nogle af jer lige smiley så nu kan der sku ikke koges mere suppe på det! smiley Så til alle med rygmærker ha en rigtig god sommer på bakken, kommer der nogle vagter og vil smide jer ud, så må de sku ringe til politiet, da de ikke har bemyndigelse til at smide nogle ud fra bakken. og jeg tvivler stærkt på at politiet vil gøre det smiley

    profilbillede
  • #55   22. jul 2016 Min kone som boede i Valby under den store rockerkrig, har haft det tæt ind på livet, der kom HA og Bandidos i samme gård som hun boede i, de sad lige uden for hendes vindue, hun tænkte over hvor hun gik hen og hvem hun stod sammen med.
    Hendes overbo var gode venner med og havde familie i den ene klub, de opførte sig pænt og når de blev bedt om at fjerne deres ølkapsler så gjorde de det.
    Hun vil ikke bryde sig om at møde en flok med veste på Bakken, hvor hun jo ellers har været et hav af gange, de gør helt sikkert mange familier utrygge mener hun.


  • #56   22. jul 2016 #55

    Så må hun sku da bare blive hjemme i sofaen, hvis hun er sart altså eller fise en tur i tivoli smiley


  • #57   22. jul 2016 Gør hun jo netop også, sammen med mand og børn, så kan Bakken jo gå glip af den indtægt og så bare sælge 2 øl til en vesteklædt, det er der da også meget bedre økonomi i.


  • #59   22. jul 2016 forstår heller ikke hvorfor det er så vigtigt med de veste at de ikke kan blive på kværnen. Jeg lader gerne min kasket med Stenlille-skakklub blive på cyklen...

  • #60   22. jul 2016 #58
    Fordi man er en hård negl.

    Syntes sku det trist
    Der også offentlige steder jeg ikke måtte komme med min hund. Det var der ingen problem i at respektere fra min side af.

    Så det folk med vest jo bare indfinde sig med at de skaber utrykhed og tage hensyn. Selvom jeg ikke tror det ligger til deres natur at respektere andre end deres klubmedlemer.


  • #61   22. jul 2016 Man er sku da et skvat, hvis man ryster i bukserne fordi man ser et rygmærke... helt ærligt det er noget forbandet jammer!! måske man skulle så søge noget pro. hjælp så hehe

  • #62   22. jul 2016 Jeg frygter i den grad folk med jeans eller folk med lyst hår... Den slags burde osse skifte tøj og farve hår, så ingen mennesker frygter dem....

    Kæft, det er virkeligt rystende at den slags kan komme på tale i 2016. - Fordomme og uvidenheden har det stadig fint i det lille uoplyste land mod nord....


  • #63   22. jul 2016 Så oplys folket istedet for at skyde skylden på uvidenhed, det sku et enhedslistenpliderpladerkort.

    Folk forbinder forskellige ting med andre ting.
    Kommer der en sort eller hvid, ny passat hurtigt op i røven på en tænker de fleste "civil politibil".
    Ser folk men gruppe unge med hængerøv og stor trøje en tænker den " banditter, utilpassede unge og ballademagere"

    Ser folk et rygmærket tænker de "voldlige, kriminelle bikere der skyder og smider på alle"

    Folk kender ikke alle klubmærker og derfor er utrygheden der hele tiden.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #65   22. jul 2016 Ja det lort smitter jo!!!!

  • #66   23. jul 2016 Personligt har jeg nok lidt svært ved forstå behovet blandt "almindelige" mennesker for at i klæde sig et symbol som mange forbinder med vold og kriminalitet - og efterfølgende påstå at de skam er fredelige (hvilket jeg sagtens tror de er).

  • #67   23. jul 2016 Ketil : Jeg kunne naturligvis godt bruge al min tid på at oplyse de mange uoplyste om alverdens ting, men finder det ikke rimeligt at jeg skal gøre dette, da jeg mener at der er rigeligt med oplysning til dem som ønsker indsigt, om det er bikerkulturens facetter, hængerøve i gadebilledet eller what ever.

    Påstanden om at hr. og Fru. Jensen føler sig utrygge fordi der er folk der har et klublogo på ryggen, savner jo enhver form for dokumentation. Skulle de så osse frygte alle de håndværkere der har firmalogo på deres sorte arbejdstøj ? - Det er jo, i denne sag, Bakkens folk som mener at Hr. og Fru. Jensen lider af angst. Altså 3. part der går ind og leger smagsdommer på vegne af en hel befolkningsgruppe.

    - Og alt det pladder med at det skulle være for at ligne hårde drenge, at folk har et logo på ryggen, er jo helt skudt i roen. - Igen en tom påstand som er grebet ud af egne fordomme og manglende viden. Jeg har aldrig mødt nogen der havde et logo fordi de således mente at de var ekstra seje. Logoet er blot en del af klubkulturen, lige som en MC med mindst 2 hjul er det. Igen er der altså tale om manglende indsigt som sikkert skyldes mental dovenskab i forhold til at indhente den.


  • #68   23. jul 2016 Det er en dyrisk rationel tankegang at være forsigtigt over for det ukendte.
    https://www.google.dk/search?q=danske+mc+klub+rygmærker&client=ms-android-sonymobile&biw=360&bih=512&prmd=mivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjhr5aI2InOAhXPKiwKHfp1B10Q_AUICCgC

    Jeg kan ikke se hvem der relatere til hvem og hvem der er fredelige.
    Kan kende de mest.gængse fra medierne med Satudara. Hells Angels. Bandidos.
    Men resten aner jeg ikke om er slyngler eller ej

    Så rygmærket er ligesålatterligt som V2 på en sports maskine


  • #69   23. jul 2016 Jeg ved snart ikke om jeg skal græde eller grine smiley smiley smiley
    Hold nu kæft hvor er der mange dårlige argumenter i den her tråd smiley


  • #70   24. jul 2016 #69

    Hehe Ja mod uvidenhed kæmper selv guderne forgæves!!
    Tænk at folk har så svært ved at forstår forskellen på 1% og 99% klubberne. det er jo helt vildt, folk må jo være tungnemme i roen smiley

    Jeg har det sidste 1½ år deltaget i moppeture, julemærketure og i de 5 år jeg har kørt, har jeg hængt ud på Roskildehavn på om torsdagen i hvert fald et par gange om måneden og har mødt hundredvis af folk fra 99% klubberne over hele landet. og fælles for dem alle sammen er at de alle som en er helt nede på jorden! der er seriøst ingen forskel på dem og en lokal fodbold klub der tager en tur på bakken i klubtrøjer.... det er bare folk der har en hobby som de reklamere for... det handler jo kun om at man stolt viser at man har et tilhørsforhold til en klub og en hobby ikke en skid andet, hvem fanden i helvedet kan ha ondt i røven over det??? at nogle MC folk så er yderst veltrænet og breder end et hus og ligner Herkules og tatoveret fra top til tå. så skal man vel ikke hænges ud som slyngler og kriminelle idioter smiley


  • #72   24. jul 2016 Hvis jeg en dag får bekymringer og bliver bange for noget noget her i livet smiley så bliver det nok truslen om terror fra latterlige extremister. kommer aldrig til at forstår at folk har problemer fordi de ser rygmærke på bakken eller i gadebilledet?? synes jo det er noget seriøst jammer og klag, fis i en hornlygte smiley de har ikke en skid at ha deres jammer i

  • #73   24. jul 2016 det handler jo kun om at man stolt viser at man har et tilhørsforhold til en klub

    - Lige netop.

    Så næste gang jeg sidder på bakken sammen med trunten og hendes unger og gufler is, så ved jeg hvad der skal siges for at berolige familien der sidder ved bordet ved siden af, når/hvis de bliver lidt urolige, når en flok bikere med frynser og lædervest inklusiv rygmærke bevæger sig rundt i nærheden...

    "Bare rolig - det er helt almindelige mennesker som du og jeg. De er veletablerede, lever et familieliv, er ikke kriminelle, det er rare mennesker og I skal ikke være urolige. De gør ikke en flue fortræd. Grunden til at de har trukket weekenduniformen med rygmærket på er, at det er noget de er nødt til at, for at kunne føle samhørighed, bekræfte at de har et tilhørsforhold til nogen og for at føle at de har venner omkring sig. Så bare nyd jeres softice. I er helt trygge - specielt når disse gutter/gutinder er i nærheden".

    Jeg kommer til at tænke på 90'erne hvor bartender-vesten var moderne. Alle rendte rundt med sådan en - det var SÅ in. Den gik under navnet "selvtillidsvest".

    smiley


  • #74   24. jul 2016 Og den mangler du så i dag ???
    smiley


  • #75   24. jul 2016 Ja for dælen Stauffenberg - du om nogen må jo kunne sætte dig ind i hvordan det må at føle sig helt alene blandt mennesker, når ryg-krykken ikke er på.

    Tak for din forståelse.

    smiley


  • #76   24. jul 2016 Har ikke et logo, så ja, jeg er at betragte som den ensomme rytter smiley


  • #78   24. jul 2016 Stauffenberg: Likevise - har såmænd heller ikke vest, end ikke en gul en (den er gået i stykker).

    Ikke at misforstå - jeg har intet imod veste og rygmærker. Men hver sin anledning, hver sin påklædning.

    Jeg savner iøvrigt svar på (fra jer der bærer vest m/rygmærke): Hvorfor er det så vigtigt for jer at manifestere samhørighed ved brug af rygmærke på et sted, der primært besøges af familien Danmark?


  • #79   24. jul 2016 JH. - Jamen er det ikke bare det samme som når håndboldklubbens fans har klubbens mærker på ?
    Noget med at man er sammen om noget.
    " Idag er vi sammen med klubben og vi har det sjovt sammen"...

    Hvorfor andre får ondt i den nederste del af ryggen, har jeg stadig ikke forstået. Hvorfor får man ondt på andres vegne ?? - Har man ikke sit eget liv, siden man har så travlt med hvordan andre går klædt ? Hvad bliver det næste som man på andres vegne skal have ondt i røven af ? - De blinde der slår om sig med stokken eller de lamme der ikke gider at gå selv .....

    Jeg synes personligt at det er helt ude af probationer.


  • #80   24. jul 2016 Stauffenberg

    Såvidt vides, har håndbold klubber og deres trøjer aldrig rigtigt kunne sættes i forbindelse og/eller forveksles med rygmærkebærende bander der opererer indenfor bandemiljøet (HA, Bandidos... you name it). Jeg formoder du godt selv kan se at sammenligningen ikke helt holder vand.

    Jeg behøver vel ikke uddybe det?

    Jeg kan snildt se ideen med rygmærkerne osv på træf, MC festivaller og andre MC relaterede events osv. Det er en del af kulturen de steder og anledninger.

    Vælger man at bære rygmærke på Bakken og andre steder der fortrinsvist besøges af børnefamilier, kan jeg kun se ét eneste formål med det: En klar manifestation om at der her er med en "gruppe" at gøre. Og så er de fredelige hensigter helt underordnet - for det er ikke sikkert at den helt almindelige børnefamilie er klar over det.

    Og så kan I kalde det uvidenhed, fordomme osv osv. Men sålænge der er risiko for at der skabes utryghed hos de "almindelige" mennesker man færdes i blandt pga et rygmærke, så mener jeg at man selv har et ansvar for at få den utrghed manet til jorden.

    Og ja, jeg ved også godt at det langtfra er alle børnefamilier der føler sig utrygge eller truede af weekenduniformer, især når de ser at den der bærer den er gemt godt af vejen inde bag en candyfloss eller softice.

    Blot lige for at få den på plads.


  • #81   24. jul 2016 Måske alle jer der er så bange for at se et rygmæke på bakken eller i gadebilledet i jeres hverdag, skulle søge noget professionelt hjælp hos en psykolog for at få behandlet jeres angstanfald!! tør i overhovedet leve livet og gå uden for en dør??? det er Jo til at død af grin over jeres jammer hehe smiley

    Ha en rigtig godt sommer, hvis overhovedet tør gå uden for en dør smiley


  • #82   24. jul 2016 Denny T

    Svært ved at håndtere andre meninger end dine egne?

    smiley :D


  • #83   24. jul 2016 Hehe nej overhovedet ikke, men synes det er noget jammer smiley i har jeres meninger og jeg har min mening. men hvis i ligefrem ryster i bukserne når i får øje på et rygmærke, så har i sku alvorlige problemer smiley

  • #84   24. jul 2016 @denny

    Din manglende empati er den kun gældende her. Eller er det generelt et problem du tumler med?

    Det virker som om du tror at størstedelen af befolkningen er bikere og de få som ikke er, er unværlige i dit samfund..


  • #85   24. jul 2016 Brian

    Jeg konkluderer at Denny mener, at folk som ikke er enige med ham i hans synspunkter, er syge i roen og bør søge hjælp. Hverken mere eller mindre. Jeg håber ikke det er repræsentativt for alle, der insisterer på at der skal bæres rygmærke på Bakken...

    smiley :D smiley


  • #86   24. jul 2016 #84

    Hehe overhovedet ikke Brian smiley har masser af empati!! men jeg går bare ikke rundt og bliver bange når der ikke er en grund til det... og kan altså ikke ha empati for noget som jeg synes er noget seriøst jammer.. kan virkelig ikke forstår hvad det er folk bliver bange for?? og ja jeg synes det er til grin hehe

    Og ja mener seriøst at folk der går rundt og er bange, skal søge noget hjælp, kan da umuligt være sjovt at gå rundt og være bange uden grund smiley

    #85

    Jeg har ikke skrevet at folk er syge i roen, hvis de ikke deler min mening... så det må være en ommer smiley
    Vi har alle sammen lov til at ha vores meninger om rygmærker og jeg ser ingen problemer i folk med rygmærker eller andre former påklædninger på bakken smiley

    Men tro sku ikke vi kan koge mere suppe på tråden her. men rygmærker er stadig tilladt på bakken det bliver der ikke lavet om på!! i følge bakken


  • #87   24. jul 2016 Empati er ikke noget du kan hænge op på egne holdninger... Empati er forståelse og respekt for andre uanset hvor tåbeligt deres i denne diskussion "frygt" så end må være ..

    Forestil dig en folkeafstemning om brug af rygmærker.. så har (eller bør du have) en ide om hvem der er minoriteter og hvem der er "normalen" her.


  • #88   24. jul 2016 Hehe jeg har masser forståelse og respekt for andre mennesker... det er jeg også kendt for i min omgangs kreds... men nogle hopper jeg altså bare af vognen når jeg synes det er noget pjat! smiley men det er helt iorden at du synes jeg ikke ejer skyggen af empati, men fred være med det, det kan jeg godt leve med Brian! der er så åbenbart en del herinde der ikke har empati så, ret så komisk smiley

    Ha en god aften smiley


  • #89   24. jul 2016 For at vide om man har empati er det en forudsætning at man ved hvad det er....

    Er en mand der forguder og elsker 19 ud af sine 20 børn. Og kun banker en enkelt en kærlig far ???


  • #90   24. jul 2016 Da godt han ikke banker alle 20 unger hahaha smiley

    Skal vi ikke bare lade det være ved det smiley

    PS. kom lige til at lure på din profil, hvis du mener det du skriver i den seriøst
    "Jeg får udslæt når jeg høre en Kina cykel. Og hvis jeg høre nogle omtale dem med venlige ord, så kan min tilstand betegnes som et anfald... "

    Hvor er så lige din empati = forståelse og respekt for at det ikke er alle der har råd til at køre på andet end en kina cykel til små 3-5000 kr og måske er de også glade for den... jeg har venner der startet på kine cykler, som de dyrket med liv og sjæl i 2 år. inden de købte noget japaner

    Så al din snak om empati giver jeg ikke 5 potter pis for!!


  • #91   24. jul 2016 Sjovt som utryghed er = bukseskælvende frygt

    Folk er utrygge ved mange ting.
    Alt fra 30km/t på villaveje til tanken om en fyreseddel

    Et rygmærket på en ellers fredelig far på Bakken kan let lægge en dæmper på folk.
    Men det klar der er de civile der skal opsøge hjælp. Selvom for l med rygmærket ikke kan huske hvem de er i klub med uden vest og har brug for at manifestere at de køre motorcykel ved dette stykke klæde.

    Mine oplevelser med folk med rygmærket er de er sygt arrogante over for folk uden vesten.


  • #93   24. jul 2016 #91

    Det er så i hvert fald ikke min opfattelse. Jeg syntes netop jeg om noget er høflig og venlig over for folk når jeg har vesten på. Netop for at imødekomme eventuelle fordomme.

    #78 du skriver: Jeg savner iøvrigt svar på (fra jer der bærer vest m/rygmærke): Hvorfor er det så vigtigt for jer at manifestere samhørighed ved brug af rygmærke på et sted, der primært besøges af familien Danmark?

    Jeg kan egentlig gøre det meget kort. Jeg ønsker ikke at leve mit liv efter andres fordomme...punktum.

    At andre blive utrygge ved min tilstedeværelse.. Ja det er jeg egentlig ligeglad med. Specielt når jeg ved at jeg opføre mig pænt og respektabelt over for andre mennesker.

    Det er ikke mig, der tillægger min vest og mærke en negativ signalværdig. Så hvorfor er det mig der skal tage hensyn?

    Man bliver ikke nødvendigvis et godt menneske af at gå i kirke, ligesåvel som man ikke nødvendigvis behøver at være en skidt person for at gå med rygmærke.


  • #94   24. jul 2016 #90

    Pga visse kundskabsmæssige mangler er vores indbyrdes diskussion formålsløs.

    Jeg giver en øl i pitten hvis du får lyst til at teste sukiens svingegenskaber smiley


  • #95   25. jul 2016 Nu drikker jeg ikke øl smiley

    Men da skønt at den diskussion slutter her, det var det jeg prøvet på for en 3-4 indlæg siden smiley


  • #96   25. jul 2016

    profilbillede
  • #97   25. jul 2016 Uha da da de ser jo ekstrem farlige ud, nu er det jo lige før HA'erne også pisser i bukserne af skræk sammen med Har og Fru Danmark hvis de viser sig ude på bakken hehe smiley det værste der kan ske er at vi skal overvære en bøn til vor herre Uha da da haaha smiley

  • #98   25. jul 2016 Denny jeg tror ikke det ændrer så meget hvad der er på vesten de aner jo ikke hvem der arbejder sammen med hvem de ved bare at nogle laver kriminalitet smiley

  • #99   25. jul 2016 Alle kan vel regne ud hvem de køre for... de har et budskad med på vejen smiley

  • #100   25. jul 2016 De folk jeg har mødt, der bar rygmærker har sg'u aldrig forsøgt at være hverken flinke eller tolerante - kun ekstremt provokerende og højrøstede, fuldstændig ligeglade med andre folk og deres ejendom. Det er således ikke en fordom, men en konstatering. De kan ødelægge ethvert arrangement på 0,3 sekunder - og gør det gerne. Jeg kan godt forstå at hr & fru Hansen er utrygge ved dem. Det er jeg selv - Især når jeg har familien med, og ved at jeg ikke kan beskytte dem..

  • #101   25. jul 2016 Disse kristne fundamentalister og deres radikaliserede venner skal man holde sig fra.... Historien har jo vist hvad de kristne kan finde på, så væk med dem.....

    Rystende....


  • #102   25. jul 2016 Møder man disse på offentlige steder, er der i den grad grund til at føle angst.....

    profilbillede
  • #103   25. jul 2016 #100

    Det er i så fald en konstatering af lige netop de typer du er rent ind i. Det er i hvert fald ikke et billede jeg kan genkende i de kredse jeg omgås.

    ...har du nogensinde mødt ubehagelige personer, som ikke bar vest så?


  • #104   25. jul 2016 ¤ 103
    Jeg ville osse gerne vide hvor det er og hvilke kredse han omgåes. det er nemlig heller ikke et billeder jeg kan genkende, men det er vel et spørgsmål om hvor man kommer.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #105   25. jul 2016 Man skal vist være mere end almindeligt dum, hvis man vil forsøge at dække over at pressen både i fortiden men skam også i nutiden, har malet og maler et temmelig negativt billede af folk med rygmærker.

    Jeg skal ikke kunne sige hvilke kredse Simon kommer i, og jeg forstår slet ikke at det overhovedet er sagen vedkommende, for han er kun EN person som faktisk er nærmere en eller anden form for debat omkring det, end Hr og Fru Jensen/Klausen/Pedersen og alle de andre "almindelige mennesker" som i med rygmærker, gerne vil nå ud til.
    Med andre ord, så lad være med at spilde tid på at ændre Simons mening - han er hverken problemet eller løsningen. smiley

    Jeg kender en hel del mennesker med veste og rygmærker indenfor MC miljøet, og jeg er en forbandet løgner hvis jeg benægter at der findes en del af "jer" som passer fint på beskrivelsen der står i #100. Frembrusende bulderbasser med "in_your_face" attitude, fælt larmende udstødninger og en meget lidt tiltalende flokmentalitet når "i" færdes i offentligt rum.
    Men i stedet for at færdes i den slags omgangskredse, har jeg valgt kun at bruge min tid og energi på den flinke gruppe, som heldigvis er klart fremtrædende.

    Problemet er dog at den flinke gruppe ikke umiddelbart kan adskilles fra den knap så flinke gruppe, med det blotte øje - hverken af mig, Simon og aller mindst af menigmand, som er dem begge grupper møder på Bakken, med jævne mellemrum.

    I stedet for at vræle om fordomme her på Motorcykelgalleri, hvor hverken menigmand/dame, deres unger, hunde eller bedstemødre opholder sig, så find en strategi og læg en plan som kan gøre det muligt at genkende dem som kan opføre sig ordentligt.

    Eller tag vesten af og spar jer selv for en masse besvær... smiley

    Ikke alle muslimer er terrorister - men alle terrorister er muslimer, sagde en eller anden på et tidspunkt i medierne.
    Er der EN ENESTE person her i tråden som kan sige sig fri for at deres puls stiger et par grader, hvis de ser en halvkvabset mørklødet mand, med en sort attachetaske i hånden og en mobiltelefon op til det ene øre, mens han kigger sig nervøst omkring?

    Det KAN jo bare være han lider af agorafobi, mens han snakker med konen fordi deres unger er blevet væk, ikke? smiley


  • #106   25. jul 2016 "Ikke alle muslimer er terrorister - men alle terrorister er muslimer, sagde en eller anden på et tidspunkt i medierne."

  • #107   26. jul 2016 Det er godt nok den tråd med de skarpeste holdninger jeg længe har læst her på MCG. Jeg har intet imod folk med rygmærker, men jeg kan skide i bukserne af skræk hvis jeg møder et par gutter i fuldt "racerdress" da jeg ved at de tror at de udødelige, og med stor sikkerhed er blandt dem der som en selvfølge kører 100 kmt.+ igennem byen hvor jeg bor!! Så jeg bliver bange for disse racerkørere, de respekterer nemlig sjældent nogen overhovedet!!

  • #109   27. jul 2016 Min Gud, hvor kommer der meget vås hele tiden... - Der er vist mange der ikke bruger det gode vejr til noget. - Ja, lige nu regner det smiley
    - Men jeg kan jo kun ønske de mange mennesker der er ramt af angst en god bedring. Man kan behandles med viden, terapi eller medicin. Der er tydeligvis plads til det....


  • Janus K
    Janus K Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #110   27. jul 2016 Jeg har været på Bakken over 50 gange og har aldrig oplevet problemer.

    Måske I bare skulle droppe det pjat og entrére det 20'ende århundrede?


  • #111   27. jul 2016 smiley - eller bare det 21´ende....


  • #112   27. jul 2016 Tja er jeg på mc har jeg min vest på længere er den ikke, jeg kan ikke lægge den i top boxen som en skrev længere oppe da jeg ikke kører på plastik raket.
    Er der steder jeg ikke e velkommen må jeg jo bare finde et andet sted at tage hen.
    BADs korstog har givet os der kører med vest endnu dårligere omtale end noget andet med deres metoder som jeg ikke gider ind på her.
    summa sumarum steder som bakken er i min optik i deres fulde ret til at bortvise folk de ikke mener passer ind til et familie sted om bakken er , ligesom jeg heller ikke komme ind på et diskotek med vest på.
    JEG vælger bare komme steder hvor jeg ved jeg er velkommen i stedet for at opsøge steder hvor man med stor sandsynlighed ikke er velkommen.
    PS folks latterlige kommentar om folk der vælger at køre med vest ligner mere misundelse over at konen ikke vil give dem lov til det samme smiley


  • #113   27. jul 2016 Jeg har ikke kørt med rygmærke, hvis vi lige ser bort fra rygnumre til motorløb, gør det ikke og kommer heller ikke til det. Jeg er medlem af en MC klub, hvor vi ikke har rygmærker og nok aldrig får det, Vi har et lille rundt stofmærke man kan sy på jakken, hvis man nu endelig vil, og det er der mange der gør.
    Men hvis man er vagt på Bakken, hvor jeg selv er kommet på MC, og tror Bandidos, HA og AK81 er det samme som alle de seriøse MC-klubber der har Hr. og Fru/Frk. Danmark som medlemmer, så tror jeg man burde finde sig et andet job. Jeg kommer ikke så meget på Bakken, dels er der jo en bid vej derover, men mest fordi der stinker infamt af billig friture overalt.
    Vi havde samme problem på Rømø for nogle år siden, mest tyske bikere der kom for at få den kæp de allerede havde i øret forstærket. Lidt kontrol på dæmningen, og en aftale mellem restauratørerne om at bruge en lidt bedre olie løste problemet. Det største problem vi har nu, er båtnakker i slappe stylede biler, der kan lave hjulspin og donuts på det løse sand.


  • #114   27. jul 2016 HVEM HELVEDE TAGER OGSÅ PÅ BAKKEN MED VEST PÅ..

    Who gives a shit.


  • #115   27. jul 2016 Nikolaj, det hænger nu sådan sammen at hvis man er på mc så har man vest på længere er den ikke.

  • #116   27. jul 2016 Det bestemmer Bakken 100% selv.

    Og Crecke øh nej. Jeg kører mc og har aldrig tænkt mig at tage en vest på ...


  • #117   27. jul 2016 XJ er sgu godt klar over ikke alle kører med vest, men dem der gør kører ikke uden hvis du gerne vil have det skåret ud i pap smiley

  • #118   27. jul 2016 Det havde jeg vidst lige brug. Point taken

  • Mikkel R
    Mikkel R Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #119   27. jul 2016 Veste er noget der hører gamle socialdemokrater og mænd der hænger fast i 80' ernes knallertklubber til. Det er håbløst umoderne og mega grimt. Så ikke kun for Bakken, men også for jeres egen skyld - DROP VESTEN!

  • #120   27. jul 2016 Mikkel R... Kommer du så aldrig til at bestemme.... Og kan man blive mere fordomsfuld og forudindtaget end dig?? Du skulle besøge et par klubber og se hvordan det foregår istedet for at fantasere selv... Klubberne er åbne for gæster

  • #121   27. jul 2016 smiley smiley smiley smiley smiley

  • #122   27. jul 2016 120#
    Bajer, brænder på gulvet og vesten på ryggen så de kan huske hvem de er i klub med.

    Det satmer plat det der rygmærket knald.
    Læder vest så ligner man en bøvet tyk dreng og cowboy vest så ligner man en sut der ikke kan finde sin bænk

    Men hvis det få deres liv til at give mening så giv den gas.


  • #123   27. jul 2016 Ketil, du er sgu en sej gut... Tvivler på du ville sige det til en biker men hvad kan man forvente af en motorcykelist som dig

  • #124   27. jul 2016 #123
    Jeg siger sjældent noget grimt til andre og opsøger ikke folk for at provokere dem bevidst ( imodsætning til katoffelrockerne)
    Så du har ret i din tvivl. Ligesom jeg ikke vil råbe der en mongol bare fordi der en

    Men skulle en tosse med vest spørge om.lin mening til veste og jeg mod forventning lytter og svare vedkommende, ville det være mit ærlige svar


  • #125   27. jul 2016 #122 Og så skriver du, for at det ikke er skal være løgn, #124 " Jeg siger sjældent noget grimt til andre og opsøger ikke folk for at provokere dem bevidst" !!! Det går da godt med at modsige dig selv, eller har du også en alternativ forklaring på det? smiley

  • Ove F
    Ove F Tilmeldt:
    jun 2005

    Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 17
    #126   27. jul 2016 Der er sgu da ikke nogen som helst grund til ikke at følge anvisningerne om enten at lægge wannabe mærket eller at vende det med vrangen ud!

  • #127   27. jul 2016 Ove... Er der nogen grund til at genere alle der kører med mærke? Dine fordomme er åbenlyse nør du bruger svære ord som wannabee

  • #128   27. jul 2016 Der er masser af steder man ikke kan komme med ryg/klubmærke, vil man alligevel ind de steder må man bare smide uniformen....
    Hvor svært kan det være.?????


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #129   27. jul 2016 #124 - Jeg tror du skal tage den lidt med ro, og måske lade være med at deltage i debatten hvis du ikke kan opføre dig normalt.

    Og du behøver ikke komme med et flabet svar.


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #131   27. jul 2016 Personligt gider jeg ikke at glo på hverken Hell angels eller Bandidos, så det er helt fint med mig.

  • #132   27. jul 2016 Fordomme er gratis. Erfaring koster social omgang med fremmede mennesker. Kan godt forstå at mange vælger den nemme løsning. Men kommer aldrig til at forstå dem der lader andre træffe valget for dem.

  • #133   27. jul 2016 Utroligt at der ikke er gået op for nogle herinde, at Bakken har ikke en skid at skulle ha sagt i den her sag, Kun teltholder der kan bestemme om de vil ha folk ind i deres forretninger og forlystelser. ude på gaden er det politiet der styre hvem der har lov til at være på bakken. og indtil da kan folk med rygmærker færdes frit omkring derude... ligeså tosset de har lyst til!!! hele Bakken og skoven er offentligt tilgængeligt område 24/7/365 om året smiley

    Tro næppe at rygmærker på nogle måder skader omsætningen på bakken! og der er slet ingen beviser for det overhovedet. der er kommet folk med rygmærker på bakken i 50 år og det forsætter de med de næste 50 år smiley
    Må tilstå at jeg tro det er helt vildt overdrevet!! at der skulle være så mange mennesker der har noget i mod rygmærker på bakken, jeg nægter at tro på det!!! personligt kender jeg ikke nogle der har noget imod folk med rygmærker fra 99% klubberne.


  • #134   28. jul 2016 Nu i vil forbyde rygmærker på bakken, hvad bliver så det næste i vil forbyde i det offenlige rum som bakken jo er??

    Her giver jeg mit bud. hun kunne nok skabe nogle forarget hoveder rundt omkring smiley fra ikke mindst kvinderne smiley
    http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/kvinde-med-giga-numse-gaar-gennem-parken-se-folks-vilde-reaktioner/6208736


  • #136   28. jul 2016 @133, det er skarpt set, Bakken er offentligt område, reguleret af Skov- og Naturstyrelsen. Udenfor teltholdernes områder, som jo er private, kan Bakkens kontrollører kun henstille.
    I den forbindelse skal man huske på, at en restauratør sagtens kan få en diskriminationsdom, hvis han ikke vil lukke mennesker tilhørende bestemte grupper ind på sit værtshus, selvom det i allerhøjeste grad er privat område. Det er der utallige eksempler på. Jeg ved ikke hvordan forholdene er på p-pladsen, om den er privat eller offentlig.


  • #137   29. jul 2016 Om man begiver sig til Roskilde Havn en torsdag aften, vil man opleve at denne debat er fuldstændig forskruet!

    En blandet skare af bikere, både med og uden rygmærke, hvor ikke mindst Hr. og Fru. Danmark med deres små poder hygger sig både på havnens restauranter, isbarer, grillen og ikke mindst på p-pladsen, alle side om side i fuld fordragelighed!

    Skulle Hr. og Fru. Danmark så pludselig blive 'bange' for de samme rygmærker når de tager til Klampenborg for at forlyste sig på Bakken? Årh, come on


    profilbillede
  • #138   29. jul 2016 #137 Tom A

    Hehe ja vi er helt enige! jeg var også på havnen i aftes og der var sort af mennesker både med og uden rygmærker og endnu flere allmindelige mennesker med børn og børnebørn.. det hele var som en stor havefest smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #139   29. jul 2016 I den sammenhæng forventer man det også.

    Det er forskellen...

    Igen - jeg har intet imod folk med rygmærker, men prøver bare at gennemskue baggrunden for det der "forbud"...


  • #140   29. jul 2016 Jeg forventer også rygmærker på Bakken både 99% og 1% kluberne! hvilket er fint med mig smiley men derimod forventer jeg ikke at se dem i Tivoli, Sommerland Sjælland og Bonbon Land... ikke at det ville gøre mig noget, men tro bare ikke de bliver lukket ind igemmen porten smiley

  • #141   29. jul 2016 #140, forskellen er at de tre områder du nævner er private. Bakken er offentligt område, ligesom Rådhuspladsen, Roskilde Havn og Ligustervænget.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #142   29. jul 2016 Ligustervænget KAN faktisk være privat vej - og så bestemmer ejeren hvilke regler som gælder. smiley

  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #143   29. jul 2016 Apropos havnen igår...

    Var jeg den eneste der så hvordan DC kørte fra havnen igår? Sindssyg kørsel igennem rundkørsel og 2 som kørte hasarderet venstre om?

    Lidt show er ok, men det de lavede var fandme ikke særlig smart gjort, hvis man gerne vil have lov at komme derned fremover.


  • #144   29. jul 2016 Har kun hørt lidt snak om et eller andet med nogle der larmet helt sindssygt

    Hvem er DC ??


  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #145   29. jul 2016 Devils Choice

  • #146   29. jul 2016 OK

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #147   29. jul 2016 Det er en helt anden gruppe, som vokser år for år, som gør at JEG ikke gider at komme på Bakken mere.
    Jeg rejser jo heller ikke til Beirut for at holde ferie.



  • #148   29. jul 2016 #147 Ebbe

    Ja du har helt ret i at der er Beirut lignende tilstande på Bakken, vi må heller erklærer undtagelsestilstand derude og sætte hæren ind med skarpladte våben og pansret køretøjer. det er jo med livet som indsats at bevæge sig ud på Bakken hehe smiley

    Hold nu kæft, der er så sikkert at du kan slippe en hel børnehave løs derude i en hel weekend, det værste der kan ske er at de æder sig en pukkel til og får dårlig mave af for meget candyfloss, is, burgers og fritter smiley haha


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #150   29. jul 2016 Der er ca. 25% muslimer på Bakken, og jeg bryder mig ikke om at blive mindet om at Danmarks befolkning er ved at blive udskiftet med rivende hast.
    Jeg nyder virkelig at holde ferie i Kroatien, Ungarn og Polen, hvor der ikke er masser af mennesker, hvis religion opfordrer dem til at slå os andre ihjel, med 72 jomfruer som belønning hinsides.


  • #151   29. jul 2016 149 kommentarer før debatten bliver væltet i graven. Det må være en rekord smiley

  • #152   30. jul 2016 #149
    Er der træf for stenhøj kompressor og pladevibratore?
    Go tur til fyn


Kommentér på:
Bakken bryder aftale.

Annonce