{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.506 visninger | Oprettet:

Schuberth E1 Halvårs test {{forumTopicSubject}}

Så er Schuberth E1 tilkørt i 6 måneder. En fin hjelm og med en lille tweak er tæt på det perfekte. En lille skumgummi klods klistres under skyggen mellem udluftning i top og skyggen. Det tar de fleste vibrationer af skyggen. Nemt fiks på vibrations fronten. Min klemte irreterende meget på kæbe og kindbens området. Det blev løst ved og justere metal spænder på hageremmen i begge sider. Det gav luft og trykket i begge sider forsvandt simpelt hen ved og justere metal stykkerne tættere på spænde mekanismen.
Min nu helt klare favorit hjelm, perfekt til lav afterårs sol.
En yderligere tvist er de "gamle" visir fra c3pro er efter en nem lille ombygning nu brugbare til E1.
Man skal bruge et Ø43 kopbor, en hobby kniv til friskæring af en tap der er sammen støbt med ydersiden af visir. Et nemt og hyggeligt weekend job.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schuberth E1 Halvårs test
  • #1   23. sep 2016 2 styk C3 pro tunet

    profilbillede
  • #2   23. sep 2016 Pas på og skær tappen fri, Og så blev det Weekend ses der ude smiley

    profilbillede
  • #3   7. okt 2016 Og billeder af skærm fikset, det tar de værste vibrationer.
    Monter skumgummi med dobbelt klæbende tap, lige på kanten af Skærm, bagerst på toppen hvor den er tættest på top udluftningen.


    profilbillede
  • #4   7. okt 2016

    profilbillede
  • #5   7. okt 2016

    profilbillede
  • #6   16. okt 2019 Håber du kan hjælpe mig med nogle spørgsmål omkring en Schuberth E1 hjelm, som jeg tænker på at købe.

    Kan du sige om størrelserne er som Schuberth S2 sport og Schuberth C4, der bruger jeg nemlig 58/59?

    Hvordan er den i vind, er der støj pga. solskærmen på toppen af hjelmen?

    Håber du vil hjælpe med lidt svar.

    Mvh. Michael


  • #7   17. okt 2019 Til Michael R. Jeg har ikke selv erfaring med denne hjelm. Jeg har kørt nogle ture med min fætter, der har en Schubert flip-up hjelm med skygge. Jeg ved ikke om den er den ovennævnte model, men den ligner ganske meget (han har også lavet skumgummi-tricket for at fjerne vibration). Det er ikke en model med voldsom vindstøj, men den er heller ikke lydløs. Han kører med ørepropper ("juletræer"). Angående skyggen: jo den gør hjelmen vindfølsom både i blæsevejr og ved "frisk" kørsel (og her mener jeg ikke racerkørsel). Skyggen er virkelig god, når solen er imod én og står lavt, men sidst vi kørte en tur, mest rundt på små veje, og hvor der var en frisk vind, havde han afmonteret skyggen.

    Hvis man er generet af sollyset, især forår og efterår, kan man bruge tricket med en strimmel isolerbånd i toppen af visiret.


  • #8   17. okt 2019 Tak for svar - jeg må ud og prøve en.

  • #9   18. okt 2019 Halløj Michael
    Yea samme størrelse, hvorfra ved jeg det... tja pt på hyllen er C3Pro, E1 & C4.
    Synes ikke støj på min R1200GSA 2014 er noget problem, men kører dog altid med øre propper på længere ture.. fra 50km og op..
    Min favorit er 100% E1 til offroad og ture i Stærk sol/ lav sol.
    Langtur i stille og ro C4..
    C4Pro er dog optimeret så dette pt er , mest støj svage model fra Schuberts klap afdeling.


  • #10   9. maj 2020 Opdate, den gamle E1 er træt og måske en anelse for lille.
    Købte en en ny et nummer større...
    Er totalt glad for den.


    profilbillede
Kommentér på:
Schuberth E1 Halvårs test

Annonce