{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.196 visninger | Oprettet:

Første MC jeg kan ikke bestemme mig.. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg endelig fået taget mig sammen og taget MC kørekort og køreprøven er snart..

Er kun gammel nok til A2.

MEN. Jeg har lidt forskelligt i tankerne.

Jeg er 2takts menneske (primært)
Så derfor har jeg kigget på Cagiva Mito eller RS250 med neddrosling (Host host)

Af 4takts. Er jeg til flere cylindere selvfølgelig!

Lige nu ligger valget mellem GSXR 400 (RR Hvis muligt) Og Honda VFR 400 NC30, (neddroslet HOST HOST)

Jeg vil høre hvad i har af erfaringer med disse eller i det mindste nogle af dem.

De ligger næsten i samme prisklasse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første MC jeg kan ikke bestemme mig..
  • #1   10. okt 2016 Budget?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   10. okt 2016 Prøvetur prøvetur og prøvetur.

    Vi andre kan ikke vælge for dig...


  • #3   11. okt 2016 Lidt svært med prøveture når man har A2 kørekort.. smiley

  • #4   11. okt 2016 #3 kræver jo bare man finder nogle der er droslet

  • #5   11. okt 2016 Tror du bliver træt af 2t på gaden, en droslet FZ6 kunne også være et bud, mange rpm kva det er en R6 motor(det er det de unge vil have, tror jeg) og dejlig letkørt, dog ingen racer at se på, hvilket også gør forsikringen billigere. Men ud og prøv noget forskelligt, og hør forsikringen hvad det skal koste, og hvad du har råd til smiley

  • #6   11. okt 2016 Jaaa max mellem 30-35k max

    Jaa den sku da kun drosles til syn så sku lortet ud igen, sku da synd for motoren smiley


    Günden til jeg kigger på 400, det er 1. Lyden ??

    2. De er ikke så mange HK fra det som jeg må, så det ligefør man ikke ville mærke en forskel på droslingen eller ej.
    Desuden hvornår vil man nogensinde blive tjekket for det?

    Det kan aligvel ikke betale sig at have kasko fordi der skal jo ingenting til så er de total skadet bare ved at vælte på støtteben.

    Fz6 og f6 er bare for mainstream, smiley


  • #7   11. okt 2016 Har fundet en meget fint VFF 400 til 24.000

    Og gsxr til 17.000 jeg er såå var der jo lidt til forsikring i lidt tid smiley


  • #8   11. okt 2016 Kan 100% anbefale en 400R(R) fra Honda, hvis det skal være en kåbe MC, jeg ville dog vælge en motard medmindre du ønsker at køre på bane, men en 400ccm er mere end rigeligt til de danske veje vis man kan finde ud af at køre mc..

    jeg har haft min i 6-7år og kørt 20.000km, og har brugt MAX 3000kr på reperationer i den periode.

    den går 210km/t på GPS...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/31442-honda_cbr_400rr_nc29


    profilbillede
  • #9   11. okt 2016 Jeg ville overveje en motore eller endro men ellers er en GSXR 400RR en fin maskine
    Men du må ud og prøve en masse
    Køre selv SV650 03-> fine begynder maskine lyden er ikke fantastsik men den køre rigtig fint


  • #10   11. okt 2016 Inden du så åbenlyst (host, host) har tænkt dig at fjerne neddroslingen, så undersøg lige hvad konsekvensen er, hvis du er involveret i en ulykke med en ulovlig bike. Dækker forsikringen? Men det er måske ligemeget ?

    Unge og nyt MC kort og ulykker.....nej det forekommer jo aldrig.

    Og det var så den party-killer.


  • #11   11. okt 2016 Jeg ville helt sikkert ikke neddrosle en symaskine på 400ccm som har 59hk til 48hk... det er fuldstændig ligemeget, kører man galt så er det IKKE pga de 11hk ekstra..

    og forsikringen (ansvar) dækker 100%, så ingen ko på isen der..


  • #12   11. okt 2016 Selvfølgelig dækker ansvarsforsikring den skade du forvolder på andre altid, uanset omstændigheder.

    Men er du sikker på, at forsikringsselskabet ikke søger regres mod dig for de omkostninger, de har haft til at dækker skaden på modparten? De siger bare, nå, okay, du har ulovligt fjernet en lovpligtig nedrosling, det er ligemeget, det har ingen betydning?


  • #13   11. okt 2016 #12 den er diskuteret til uendelighed. En bruger herinde er forsikringsadvokat, han har søgt op på det, og har ikke kunne finde en eneste sag i Danmark hvor der er søgt regres, og hans forklaring er at loven er strikket sådan sammen, at forsikringen næsten ikke kan vinde de sager.

  • #14   11. okt 2016 Hvad er så ideen med de A1-A2 regler?

  • #15   11. okt 2016 Hvad er ideen med 110 km/t skilte på motorvejen når alle alligevel kører 120? Ja for hvis der ingen begrænsninger var, kørte nogen meget hurtigere. Og
    Man risikerer stadig en bøde hvis man bliver stoppet på en cykel man ikke har kort til. Og det sidste fordrer dem der kører på en lidt ulovlig motorcykel til st køre bare en smule pænere, for ikke at vække opmærksomhed.. Og voila ungerne med a2 kørekort kører på en cykel med 56 hk (ulovligt) men de kører pænt på den. smiley


  • #16   11. okt 2016 Salkin, jeg har snakket med min forsikring omkring det og de kan ikke kræve regres på baggrund af at man ikke har føreret, men det er klart har man været på narko, kørt over rødt med 200km/t så søger de regres, uanset om du har kørekort eller ej

  • #17   11. okt 2016 Personligt er jeg ligeglad med om "de unge" kører med 30HK eller 70HK, man kan stadig komme galt afsted med 30HK hvis man virkelig gerne vil det.

    Jeg har bare en yngre mand i familien, som også ville tage A2 kørerkort, og i den forbindelse spurgte vi vores forsikringsselskab om dette, og deres svar var, at hvis man blev involveret i en ulykke, så blev motorcyklen undersøgt og hvis en neddrosling var fjernet og for høj fart var skyld i ulykken, så kunne forsikringsselskabet søge regres mod bruger.

    Men der er nok forskellig praksis blandt forsikringsselskaberne, hvor mange ressourcer de vil bruge på sådanne sager.


  • #18   11. okt 2016 Selvfølgelig siger de det.. De har netop interesse i at den unge mand kører på noget han kan styre, så han ikke laver ulykker.. Men netop som du selv siger, så hvis bare man opfører sig fornuftigt, så betyder det ikke noget om man har 15 eller 200 hk. Og kører man på en ulovlig cykel, vil man helst ikke have opmærksomhed, og kører derfor pænt smiley

  • #19   11. okt 2016 Jeg er nok bare blevet for gammel og bitter, men provokeres altid en smule af, når folk helt åbenlyst giver udtryk at reglerne bryder vi bare, især når det er til egen fordel. Næste indlæg bliver vel, at det er urætfærdigt, at forsikring for unge MC kørere er alt for dyr, hmm...men den tegner vi vel bare så i farens navn, ikk'?

  • #20   11. okt 2016 Forsikring dækker selvfølgelig ikke hvis drosling er fjernet. Men jeg tænkte heller ikke mere end ansar forsikring.

    Fordi ridser man bare en kåbe side så er den jo allerede dødsdømt hvis den koster 20-25000kr cyklen. Fordi det skal jo laves som nyt og ORGINALT-.-

    Og kan lave stort set alt selv, har pladsen værktøj og det hele smiley


    Når det kun er en 10-15hk fra hvad jeg egentlig må køre så gør jeg det sku for cyklens skyld, fordi jeg er som jer alle, en motorhovde der vil passe på den mekanisk.

    Og at begrænse med de skiver i indsugningen det er fandme synd smiley


    Har godt tænkt hvis de stopper en men hvorfra vil de tjekke det? Bliver man sendt direkte til et værksted eller syn for de så skal tjekke det?

    Fordi hvis man nu bare får den neddroslet og får en attest på det som man skal ha, også vise papiret hvis man blev stoppet så kan de vel ikke sige noget? Tvivler de vil ha man skal stå og skilde den af midt på vejen smiley

    Men hvis nu man skal til syn samme dag og de ikke følger en. Så det jo lige en smut tur hjem og klaske dem i smiley


  • #21   11. okt 2016 det kan da netop betale sig at have kasko,i det tilfælde at du får den stjålet, eller køre galt.
    i øvrigt så skal du gå til lægen med den hoste. smiley smiley smiley


  • #22   11. okt 2016 Det er selvfølgelig helt din egen sag, men som én nævner det længere oppe i tråden, en drosling fra 59HK til 48HK, betyder det virkelig så meget, så man gider køre rundt og hele tiden frygte at blive standset og tænke om der sker noget eller ikke, hvis man har en ulykke? Det er jo forholdsvis kort tid, så er det frit spil alligevel.

  • #23   11. okt 2016 det er så omvendt... ridser du en naked cykel koster det 20.000-25.000 i stel genopbyggelse / nyt stel, afgiften sidder i stillet, deraf prisen.

    Ridser du en kåbecykel og ønsker nye kåber koster det typisk 3000-5000.

    Du kan sagtens neddrosle den, og få det på reg attesten, og så fjerne droslingen igen. og i 9/10 stop vil der ikke ske en skid. men 1/10 vil hvis du ex passerede ham med 200 km/t sende dig til syn... indenfor en periode, hvor du drosler den igen...


  • #24   11. okt 2016 Personligt ville jeg købe en gammel mørbanket MC, som passer til A2 kørerkortet, få ansvarforsikring i eget navn, og så bare køre r..... ud af den. Når så A2 perioden udløber, så kan du købe hvad du vil og du har lidt ancinitet til en billigere forsikring på en nyere og kraftigere cykel.

    Man kan altså godt have det sjovt med 48HK.


  • #25   11. okt 2016 Der er nogle gange gode brugt tilbud på Kawasaki Ninja 300 2014/2015 modeller, næsten nye, fed maskine, som mange med normalt kort også køber. Et godt eksempel på at kræfter ikke er alt.

    En del motorcyklister er fascineret af mindre maskiner, som stadig har kræfter nok og som har alle de fede detaljer som de større og kraftigere sports cykler.

    Det er en sportsmaskine, som til forveksling ligner storebroderen, og kan styles med alle mulige dele.

    Perfekt til A2 kort, og måske endda også perioden efter.


  • #26   11. okt 2016 Man kan sagtens ha det sjovt på en A2 maskine... Det er bare svært i DK, bare man boede længere nede smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=vWEnbYTWWV8


  • #27   11. okt 2016 Denne her er da super fed og helt perfekt. Hvis du læser test af den vil du se, at alle er vilde med den:

    http://www.dba.dk/kawasaki-ninja-300-abs-296/id-1027788135/


  • #28   11. okt 2016 udover sælger lyver ... 48hk.... - 39hk!

    men ninja 300 er en dejlige maskine!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #29   11. okt 2016 Synd for en maskine at drosle den?

    Er det så også synd at køre med 3/4 gas - det er jo 100% det samme?
    Noget værre sludder...


  • #30   11. okt 2016 Ja, det er rigtigt, den har 39HK, det så jeg ikke. Men stadig en fed lille sportsmaskine i min optik.

    Jeg har set eksempler på brugte 2014/2015 300 Ninja'er (uden ABS) til ca. 40-45.000 kr.

    Denne her har kørt noget mere, men prisen er også derefter og kan sikkert forhandles længere ned. Det er nu nok mere stand, prøvetur og service historik, der afgør det.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #31   11. okt 2016 #26 Min XT var lige i skabet på A2 kortet. Den skal man skam stå tidligt op for at rende om hjørner med - også herhjemme.

  • #32   11. okt 2016 Når man kører 2t, så stinker man af udstødning når man kommer frem smiley

  • #33   11. okt 2016 Du snupper bare min GSXR250 til småpenge og gemmer pengene til du kan få den store dyre og livsstilsændrende slæde når du opgraderer smiley

  • #34   11. okt 2016 Du er IKKE klar!

    Du skal have et meget klarere billede af hvad du er til!!


  • #35   11. okt 2016 Åhhh det heller ikke nemt..

    1. Ninja 300 er ikke min stil..

    2. JA jeg synes det er synd at drosle.. Se nu f.eks scootere. Slider sig selv om fordi de er begrænset. I min verden er det IKKE sundt at begrænse..

    3. Hvorfor skulle jeg ikke være klar? Jeg er da udemærket godt klar over det ikke er smart at køre på noget som ikke er neddroslet i tilfælde af man bliver stoppet..

    4. Som jeg også skrev er jeg IKKE Kongen af landevejene der synes det er pisse fedt at køre 200....

    5. Jeg gider ikke have noget "mørbanket".. Og jeg gider ikke pine mine maskiner. Det har jeg aldrig gjort. Lige meget om det gælder biler, motorcross, og mine egne racere.

    6. Det kan ikke betale sig med kasko HVIS jeg fjerner droslingen så glæder det IKKE. Tror vi alle ved reperationer er dyre. Fordi det skal være som orginalt, med klister mærker og arbejdstimer. Og hvis det heller ikke må overstige de 70-80 af salgs værdi, jamen så er en væltet mc til 20-25.000 hurtigt døddømt. Joo man ku betale super forsikring så de dækker lige meget hvad, men koster ogs bare kassen...




    Men hvis vi sætter stillingen op.

    Køber f.eks en VFR400 til 25.000

    får ansvarsforsikring på.

    Drosler med papire og det hele. Piller det ud efter syn OG KØRER PÆNT OG IKK som en hjernedød idiot. Hvor jeg risikere ikke at blive stoppet. Og derfor ikke bliver kaldt til syn

    Vælter jeg. Ja så det bare op med pengepungen. Uorginale dele koster ikke de vilde..

    HVAD VIL PROBLEMET SÅ VÆRE! JEG HÅBER nogen forstår mig bare en lille smule..


  • #36   11. okt 2016 Og ja totakter dufter og ryger MEN JEG SYNES DET ER FEDT!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #37   11. okt 2016 Scootere slider sig selv op fordi de er lavt gearede - ikke fordi de er begrænsede. Stor misforståelse der... smiley

    Som sagt er en drosling det samme som at køre med halv gas (plus/minus alt efter model) - det gør du ligesom ALLEREDE 95% af tiden du kører på en MC alligevel, så det er noget værre pladder.

    Jeg er slet ikke uenig i dine betragtninger omkring kasko eller for den sags skyld din holdning til drosling af MC'er, men du bør lige få styr på fakta omkring det.

    I det hele taget skal du starte med at undersøge hvad forsikringen koster på de cykler du har overvejet - det er jo en faktor som nemt kan afgøre dit valg for dig, længe før du får din første prøvetur. smiley

    Jeg er helt med på hvad du skriver sidst i #35 - og forstår din indgangsvinkel til det, og jeg er helt enig. De fleste panserbasser aner ikke hvad de skal lytte efter når de står overfor en MC som burde være neddroslet, men ikke er det - så den bekymring behøver du vist ikke have.

    Jeg havde da gjort det samme - bortset fra at jeg havde valgt noget motard eller naked bike.


  • #38   11. okt 2016 Det var også planen efter jeg havde fået lidt input hvad folk havde af erfaringer med de modeller jeg har skrevet smiley smiley

  • #39   12. okt 2016 Scooter er ikke lav gearet, scooter er begrænset.

    Er udlært knallert mekaniker og har rodet med det i 8 før det. Så jeg ved hvad der slider de op.


  • #40   12. okt 2016 GF kan forsikre ALLE motorcykler uanset type og hk (under 999ccm) for ca 2500-3000kr om måneden i ansvar, så du skal ikke holde dig tilbage for noget som helst..

    en 400ccm racer, ansvar, uden drosling, så spiller det...


  • #41   12. okt 2016 #39 kan man få en scooter til at køre hurtigere ved at ændre gearingen? Hvis ja, så er de lavgearede. Og hvad mener du er logikken bag at begrænsningen på scootere slider dem op? (jeg ved det ikke jeg er nysgerrig) for som det allerede er sagt, så virker begrænsningen på motorcykler på samme måde som hvis du kører med mindre end fuld gas. Og det skaber i virkeligheden motoren for slid.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #42   12. okt 2016 #40 det synes jeg virker ret dyrt... smiley

  • #43   12. okt 2016 #35
    Hvad er pointen i at havde en ikke droslet maskin hvis du ikke bruger krafterne alligevel. Få den til at køre rent osv er stadig muligt da de ikke begrænses på samme måder som en scooter.

    Og mht motocross så tror jeg du har misforstået sporten hvis du ikke har pint din maskine.




  • #44   12. okt 2016 Sajmon.. JEG som 29årig synes også det lyder dyrt når jeg blot giver 700kr årligt for ansvar..

    men når man som 18-20årig skal give 10-15.000kr i ansvar for en almindelig bil (ikke hurtig) så er 2500kr om året sindsygt billigt for en sportslig motorcykel...


  • #45   12. okt 2016 Skal vi lige få en ting på det rene.. at drosle mc'en skader den IKKE... det skal ikke være undskyldningen man bruger over for policen i hvert fald smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #46   12. okt 2016 Nu det godt nok omkring 18 år siden jeg havde scooter, en Yamaha BWS. Men jo den var bl.a. droslet på gearingen, ved hjælp af en skive i variomatic koblingen der gjorde, at remmen aldrig kom op og køre på den yderste del af remhjulet. Den gik vel omkring 9000rpm ved 40km/t LOL.
    Så ud med den skive og den gik 55-60kmt ved langt lavere omdrejninger, uden og miste optræk grundet de smarte variomatic koblinger. Kørte naturligvis også langt længere på literen. Senere blev cylinderen skiftet til den originale med 4 skyllekanaler og samme boring, og vupti så gik den 80km/t. Senere blev udstødningen skiftet, da der også var fusket med den mht dårligere flow, og så gik den 90. Og det holdte den til 30000km (trods det den faktisk skulle have været dyset om) og gik over 30km på literen. Så ja fuldstændig hjernedød måde og drosle på, hvilket reelt smadrede motoren på ens dyrt indkøbte knallert.
    På en MC hvor droslingen bare svarer til og ikke kan give fuld gas, er det jo fornuftigt og ikke noget "synd" over det.


  • #47   12. okt 2016 Og når det er sagt så er det da mega synd ikke at kunne give fuld gas på en hvilken som helst motor smiley

    red line ftw !


  • #48   12. okt 2016 #47 men det er mere synd for føreren end maskineriet :-D;-)

  • #49   12. okt 2016 sajmon , du snakker forhåbentligt 4-takt når du siger drosling ikke skader smiley

    en 2-takter skal lige have "brændt" tændrørene rene en gang i mellem , helst hele tiden smiley
    og det kan ikke lade sig gøre med drosling , drosling er og bliver et dårligt kompromis på en 2 takter


  • #50   12. okt 2016 Prøvetur, prøvetur og prøvetur smiley Jeg fik at vide af min kørelære, at den første, der vælger man efter udseende og hvad man lige føler for, fordi man finder først ud af senere, hvad man har lyst til smiley

  • #51   12. okt 2016 Bare glem det med scooter begrænsningen smiley :-) smiley

  • #52   12. okt 2016 Det utroligt det kan være så svært inde for MC verden at man kun kan få 4-5 svar det faktisk er gode.

    Resten er bare ren og skær hate og brok fordi man han en anden holdning til at drosle en mc, og ikke vil køre 200 som alle ander synes er pisse fedt..
    Folk skriver man ikke er klar? De lyder som om en slagt pagt eller manddomsprøve man skal igennem få at køre mc? WTF?

    JEG har tænkt mig at gøre som jeg har sagt jeg vil. Jeg er ligeglad med forsikringen kan gi bøvl det ved jeg det kan.. Jeg er ligeglad med at sku gå og frygte politiet og syn. Så tar man den bøde eller hvad straffen for det nu er og sådan er det.

    Det var sku da også sjovt at køre på tunet scooter indtil man blev stoppet og fik en bøde, så gjorde jeg ikke det mere.




  • #53   12. okt 2016 Der er en masse der har ondt i røven. Tag dig ikke af dem, jeg havde også kørt udroslet hvis jeg var under de nye regler. Din ansvarsforsikring vil stort set altid dække uanset hvad. Køb dig en sjov men også fornuftig motorcykel. Det er ikke en god idé at starte på noget for hurtigt uanset hvor fornuftig man selv synes man er.

  • #54   12. okt 2016 Tak! Det dejlgit der flere der har ja hatten på!. smiley



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #55   12. okt 2016 #44 - Læs lige #40 igen.... smiley

  • #56   13. okt 2016 he he, det er ikke fedt at kører +200km/h, syntes jeg, det er fedt at kører lange sving med dyb nedlægning, samværet, og sparken dæk. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med at kører 200.

    Og om folk er gammel-kloge eller gamle og kloge er jo op til beskueren.

    Køb det du syntes om, tag nogle banedage og kører kurser og så ud og opdag at alm trafik er røv syg, for man kan ikke kører som man har lyst.


  • #57   13. okt 2016 55 #ja det er da noget af en års pris 30000-36000 vil jeg våge at påstå alle forsikringss selv selskaber vil være med til at forsikre alle mcer op til 600 cccm??

  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #58   16. okt 2016 Tag dig ikke af de paphoveder herinde, de fleste hænger her konstant, og tror de gør en forskel med deres reglrytteri og pis og lort.

    Mit råd, køb dig en gammel RD350ypvs, så kan du også selv skrue på den.
    Og, den er altid sjov, lige meget hvad man så ellers er vant til.


  • #59   16. okt 2016 Må være den eneste der ikke kan se problemet i det her topic. folk opfører sig fint!
    kommer med gode råd... både til mc, samt deler ud af deres viden ang. drosling.


  • #60   16. okt 2016 Jeg startede ud på en gpz500 der var droslet til 48 hk. Cirka 1 uge efter jeg havde købt den tog jeg begrænsningen ud så den havde "60"hk igen og jeg er her da endnu.
    Nu kører jeg rundt på min sv'er der IKKE er begrænset (ja uha da!) Sæsonen er alligevel slut for mig i år og til Maj næste år kan jeg tage det store kørekort.
    Og jeg er ikke blevet stoppet endnu på trods af jeg har kørt omkring 20.000 km på motorcykel der ikke har været begrænset i 1,5 år.
    Så jeg tror nok også jeg overlever uden begrænsninger indtil jeg kan tage det store kort smiley


  • #61   16. okt 2016 ^ og så længe du ikke tror du er Ghost Rider så skal det sgu nok gå

Kommentér på:
Første MC jeg kan ikke bestemme mig..

Annonce