{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Klassikere? H2? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,

I bilernes verden er der en del biler som stiger i værdi med tiden.

Findes det i mc verdenen eller er det meget få som har været dyre fra start.

Jeg tænker her om man skal forvente H2 carbon til at blive en klassiker grundet de begrænsede 120 produceret.

I DK ser vi den nok ikke, måske den normale H2 med tiden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klassikere? H2?
  • #1   25. okt 2016 En del af Ducati's modeller er klassikere og samler objekter. Dyre, og kun lavet i begrænset antal.

  • #2   26. okt 2016 men de er ikke dyrere end de var fra nye tvertom hvis man omregner med inflationen

    Ikke mange der har beholdt prisen og steget er.. men der er nogle som Brough Superior...
    tror ikke at en en cykel som H2 kommer til at sætte det store aftryk


  • #3   26. okt 2016 Kawasaki Z1000 og Z900 fra 70'erne er af en eller anden årsag ret dyre at få fat i.


  • #5   26. okt 2016 HONDA VFR750
    HONDA RVF750
    HONDA NR500

    alt sammen motorcykler som kan koste over 1 mio uden afgift..


  • #6   26. okt 2016 Store dele af de gamle to-taktere - f.eks. RD500, RG500 og den slags porno.

    Kawasaki H1/H2 kan man vel også nævne.


  • #8   26. okt 2016 Problemet er nok at vide på forhånd hvad der vil stige i pris. Hvis det var oplagt, ville prisen allerede i dag være højere. Så der er en stor risiko. Pengene er også bundet. Motorcykler som samleobjekt er næppe heller særlig likvid.

    Alt i alt, hvis du vil tjene penge, er du nok bedre tjent med at købe nogle aktieindeks.


  • #9   26. okt 2016 Et godt bud er motorcykler, der i forvejen er dyre, kun laves i meget begrænset antal, som øjeblikkeligt får status som samlerobjekter, og købes af folk som gemmer dem væk, og hvor de kun sælges ekstremt sjældent. Mon ikke de fleste mærker har én eller flere sådanne modeller?

    Tror ikke at Kawasaki H2 (den normale version) har potentiale til at blive mere værd med tiden. Det er trods alt kun en "normal" Kawasaki med turbo. Der er intet eksklusivt over den. Bare fordi den er dyr og ikke sælges i stort antal, gør den ikke til en klassiker med stigende værdi. I så fald ville de fleste af Ducati's dyre SB modeller være i målgruppen.


  • #10   26. okt 2016 "Et godt bud er motorcykler, der i forvejen er dyre, kun laves i meget begrænset antal"

    "Bare fordi den er dyr og ikke sælges i stort antal, gør den ikke til en klassiker med stigende værdi"

    Shit det var selvmodsigende smiley smiley



  • #11   26. okt 2016 Forskellen på de to sætninger er, at nogle dyre motorcykler produceret i begrænset antal anses som øjeblikkelige samlerobjekter, og som forventelig vil stige i pris henover tid.

    Så er der dyre motorcykler (som Kawa H2), som er dyr, og derfor kun sælges i begrænsede mængder, men som ikke får "samlerstatus" fra start af.

    Det betyder selvfølgelig ikke, at det kan ændre sig. Det er jo svært at spå om hvilke nutidige modeller folk i fremtiden vil betale meget for at få fat i.

    Det er ligesom i bilverden, hvor f.eks. Ferrari eller Porsche nogle gange laver special versioner i meget begrænsede mændger, som med det samme får kult status og som kun vil stige i værdi.


  • #12   26. okt 2016 Jeg ved godt hvad du mener, ingen regler uden undagelser.. men kan ikke se hvorfor en H2 ikke skulle blive en klassiker om 30 år, baseret på netop den regel... netop fordi den allerede fra ny var eksklusiv

  • #13   26. okt 2016 Et muligt eksempel på en motorcykel, som kunne blive meget værd i fremtiden er Honda RC213V-S.

  • #14   26. okt 2016 Mirza, det oprindelige spørgsmål var hvilke motorcykler, der ville blive klassikere OG blive mere værd med tiden. Ikke kun blive klassikere.

    En H2 kan da sagtens blive en klassiker med tiden. Men om den nærmest stiger i værdi med tiden, tror jeg ikke. Men det er jo bare min egen fuldstændig udokumenterede holdning uden noget fodfæste i facts.


  • #15   26. okt 2016 Og fra de helt små "motorcykler": Yamaha 4-gears. Den skulle man alligevel have beholdt, så havde man været millionær i dag smiley

  • #16   26. okt 2016 Ja, hvis du havde beholdt 20 af dem i "mint condition"....

  • #17   26. okt 2016 20 af dem - bob bob. En halv million. Det kunne godt gå an.

  • #18   26. okt 2016 #11

    H2 er ikke med turbo men kompressor.

    Hvad skal der til i din verden for en motorcykel er eksklusiv? Hvis en motorcykel som H2, hvor alt er specielt designet til netop den motorcykel, der er håndbygget og spækket med ny teknologi ikke er nok til at gøre den eksklusiv, hvad skal der så til? Skal den forsølves? Nå ja, det er H2 jo også....


  • #19   26. okt 2016 Turbo/kompressor, det står referet til forskelligt.....

    De fleste high-end, dyre motorcykler er vel special udviklede og håndbyggede i en eller anden grad. Det gør dem jo ikke automatisk til "collector's items", som med sikkerhed vil stige i værdi.


  • #20   26. okt 2016 en eller anden 2 takt suzuki model der også koster det vide ud af øjnene

  • #21   26. okt 2016 #19

    Hvis det står referet som turbo er det forkert. Det er en kompressor.

    Nej, de fleste high-end motorcykler er ikke håndbyggede og de er heller ikke bygget fra bunden som H2 er. De fleste er videreudviklinger med genbrug af dele fra sine forgængere eller andre modeller. På H2 er alt bygget til nettop denne motorcykel. Komplet ny motor med kompressor hvor alle komponenter er H2/R unikke. Helt nyt stel der er H2/R specifikt. Bagsvinger og fælge der er H2/R specifikke. Eneste komponenter der kan findes på andre motorcykler er bremse, kobling, styrdæmper, dæk og affjedring og her er tale om de bedste komponenter på markedet.



  • #22   26. okt 2016 Du kan se mere om den her http://www.kawasaki-ninjah2.eu/da-DK/

  • #23   26. okt 2016 Jeg kan virkelig ikke se, hvordan H2 adskiller sig fra andre high-end motorcykler fra f.eks. Ducati, Aprillia osv. Der bruger de også "standard" komponenter til bremser, affjedring osv., men resten er specifikt udviklet til netop den model, dvs. motor, stel, kåbe, svinger osv, som f.eks. en Ducati 1299 Panigale R.

    Ud over, at H2 har kompressor og, så er der da intet herudover, der gør den speciel ift. de andre dyre SB modeller.

    Ducati håndbygger alle deres motorcykler, hvilket i øvrigt jo ikke er nogen kvalitet i sig selv, isoleret set, det har historien for bilindustrien vist mange gange.


  • #25   26. okt 2016 Der går masser af komponenter igen på Panigale 1299 R fra tidligere og nuværende modeller. Den kan du bedre sammenligne med eksempelvis en ZX-10R, R1 eller lign. Ikke at det er dårligt at de arver komponenter fra tidligere modeller, men de er bare ikke så unikke som H2. Hvis du leder efter et lignende koncept fra Ducati kan du sammenligne med en Desmosedici.

    H2 adskiller sig også på andre områder end kompressoren selvom den er meget væsentlig og omdrejningspunktet for motorcyklen, men det ville du vide hvis du havde sat dig ind i modellen og der er min dag altså for kort til at jeg gider påtage mig den opgave smiley


  • #26   26. okt 2016 Nu nævnte jeg specifikt 1299 R'eren, og ikke den "normale" 1299'er, men nuvel...

    Nu er Ducati Panigale jo en model, som har kørt i flere år end H2'eren (som er første generation), så selvfølgelig sidder der dele på 1299'eren, som også sidder på de tidligere versioner. Det vil der også gøre på H2'eren, når den kommer i 2. og 3. generation.

    I min optik er Desmosedici (RR) stadig niveauer over en Kawasaki H2. Den kostede ca. 450.000 kr. uden afgift, det samme som en H2'er med afgift.


  • #27   26. okt 2016 1299 og 1299R er meget nært beslægtede og derfor en side af samme sag. Ligesom H2 og H2 Carbon

    Og det kan vi slet diskutere mht. til Desmosedici for det går hen og bliver religion smiley Jeg mener klart H2 ligger over, alene på de mange nye teknologier er den Desmosedici overlegen og for mig er det ikke overprisen for en Desmocedici der giver værdi for produktets tekniske kvaliteter. Men det er klart at vi ikke alle har samme favoritter.

    Blot til info er alle Ducati ikke håndbyggede. De bliver produceret på samlebånd som er normen i industrien. Det at H2 er håndbygget betyder den samles af 1 tekniker der samler, justerer og tilpasser til perfektion. Derefter bliver den gennemgået af et hold af teknikere blot for at sikre alt er i orden smiley


  • #28   26. okt 2016 Jeg var ved at smide min MZ ETS 250 ud, da motoren gik i udu på vej hjem fra Goslar.
    Så fandt jeg, at de bliver solgt for over 5000 Euro i Tyskland - godt nok i noget pænere udgave end min. De blev også lavet i meget små styktal med fuldkåbe til VOPO'erne, og de bliver solgt til helt umulige priser.
    Så nu er jeg ved at sætte en ny motor i.
    Jeg gav i øvrigt 995,- kr. for den, da jeg købte den brugt ved en forhandler for 45 år siden efterhånden.

    Jeg tror sådan set, at den har holdt prisen....


  • #29   26. okt 2016 "Z", du bliver ved med at referere til H2's "tekniske" innovative kvaliteter, men vi snakker om hvilke cykler, der kunne bliver klassikere og måske øge deres værdi med tiden.

    Om en cykel bliver en klassiker har jo intet at gøre med om cyklen er på et teknisk højt niveau eller ej. Der findes da mange klassikere, som ikke er specielt teknisk innovative, ej heller i deres egen tid.

    H2'eren tænker jeg får samme skæbne som Honda Blackbird og Suzuki Hayabusa, som er kult cykler i deres egen tid og blandt et bestemt publikum, men samlerobjekter, som stiger i værdi er de ikke.

    Måske H2R'eren kunne blive et fremtidigt samlerobjekt, men den har også det ekstra, som den normale H2'er ikke har (ekslusivitet grundet pris og absurde specs).

    Jeg har set/læst adskillige test af H2'eren og H2R'eren, og journalisterne er næsten alle sammen meget imponeret over to ting, farten og kraften. Men derudover er der ikke så meget. Den er for tung til at være en rigtig track racer, så den bliver mere en "se hvor hurtigt jeg kan køre på en gammel nedlagt landingsbane". Versionen med det lime grønne stel (den kom vist i starten med det kun), syntes de fleste var grimt og usmagelig. H2'eren er en typisk japansk high-end motorcykel, hvor den tekniske excellence er superb, men ud over dette er der ikke meget, der tiltaler. Lidt ligesom BMW også. Det er selvfølgelig et spørgsmål om smag, men ser man test af f.eks. superbikes, så opsummerer journalisterne ofte de japanske cykler i tekniske termer og de italienske i følelsesmæssige termer.

    Hvis du ikke er teknisk interesseret, og får vist en H2'er og en Panigale, så tror jeg de fleste ville synes, at Ducati'en var den flotteste. Og det er det som f.eks. de Italienske motorcykler kan, som de fleste (der er selvfølgelig undtagelser) japanske motorcykler ikke kan.

    Én fra Ducati klubben fortalte mig (han har en rød Ducati 916) og var til et træf, hvor der holdt mange flotte motorcykler, men en dreng, der var der med sin far, gik direkte hen til Ducati'en og kiggede på den. Der var bare noget specielt over den, som virkede instinktivt dragende på drengen.

    Og heri ligger kimen måske i hvilke motorcykler, der bliver klassikere, og hvilke der ikke gør. Og hvorfor teknisk håbløse motorcykler er blevet klassikere og andre, teknisk, langt bedre motorcykler, ikke er blevet det.


  • #30   26. okt 2016 Derudover "Z", hvor finder du evidens for, at én mand, som samler motorcyklen, er definitionen på håndbygget?

    Det må være noget Kawasaki H2 brochure salgsgas, du er faldet for.


  • #31   26. okt 2016 Se denne annonce, en Suzuki GSXR750, lavet om til en Panigale...det siger vel næsten alt.....
    http://www.motorcykelgalleri.dk/suzuki-gsxr-750w-ducati-panigale-1199/id-211848


  • #32   26. okt 2016 Tror vi er for langt fra hinanden når det kommer til hvilke egenskaber vi sætter pris på ved en motorcykel samt hvad vi mener er udslagsgivende for om en motorcykel bliver ikonisk eller ej smiley

    Jeg er mere end glad for mit valg, og jeg håber du er det samme for dit smiley jeg kan blot sige at H2 er den absolut fedeste køreoplevelse jeg nogensinde har haft, og ja, jeg har også kørt 1299R og mange mange flere.

    Og ja, jeg har evidens for at den er håndbygget men lad nu det ligge.

    God aften til dig smiley


  • #33   26. okt 2016 Jeg betvivlede nu ikke om H2 var håndbygget, mere udsagnet om at en motorcykel ikke var anset som håndbygget, med mindre én mand havde gjort det.

    Men, ja, lad det ligge, og go' aften tilbage smiley


  • #34   26. okt 2016 Aprilia byggede også en en carbon udgave af deres RSV-R factory. Den blev kaldt Nera, den blev solgt af ny til 200.000 u.afgift. I dag sælges den for 83.000. Der blev der kun lavet 200 stk. Så bare forbi der ikke er mange af dem, behøver de ikke at stige i værdi. Hvis man skal investere i motorcykler, så tror jeg man skal købe nogen der allerede er klassikere. Vincent black shadow, Brough Superior SS 100, Honda NR 750 eller Ducati Desmosedici.

  • #35   31. okt 2016 ZX9.R. blir guld værd, allerede om 14 dage, men du kan købe min nu, og tjene hurtige penge. smiley .
    hc


  • #36   1. nov 2016 Det er svært at sige hvad der bliver klassikere.

    Prøv at se hvad sådan en Ducati 750 SS bliver udbudt til:

    http://www.carandclassic.co.uk/car/C733026

    I sin tid var de kendt for at være selv destruktive, og med et ledningsnet og elektrisk udstyr, der gjorde, at de kun kunne køres i godt vejr


Kommentér på:
Klassikere? H2?

Annonce