{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af GPS samt montering. {{forumTopicSubject}}

Går og kigger lidt på en garmin, men mest fordi jeg kan hente ruter ned på den.
Mit spørgsmål til jer derude er hvad i bruger af mount og hvilken gps i bruger. Tænker min skal sidde i kronrøret, og at jeg skal kunne lægge ruter ned på den. Priside max 2500 kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af GPS samt montering.
  • #1   27. okt 2016 Et valgfrit GPS-program downloadet til min Xperia, som er monteret i kronrøret med sådan én her:
    http://www.rammount.com/part/RAM-B-176-A-UN7U

    Der er rigtig mange gode programmer derude, både til iphone og android. En dedikeret GPS har dog bedre skærm og er som regel mere brugervenlig. Jeg har det fint med at bruge min telefon, vel vidende jeg sparer et par tusinde til en GPS smiley


  • #2   27. okt 2016 Jeg ville til vær en tid vælge en GPS som kan håndterer både rute beregning samt spor.

    Der er fordele og ulemper ved bække navigering metoder.

    Ved rute begregning beregner Gps en rute melle nogle forud bestemt punkter og beregningen varier efter Gps opsætning og kort materiale.
    En rute kan laves i felten

    Ved navigation efter spor er man 100% sikker at man kommer den rigtige vej rundt men et spor kan ikke laves i felten men skal laves hjemme fra.

    Jeg ville også vælge en GPS som kan håndterer Open street maps hvilke er et gratis kort materiale som man frit kan downloade fra nettet, og er på højte med købte kort.

    Når GPS skal monteres skal du sørge for at få den monter så højt som mulig da det giver den bedste komfort samt sikkerhed under kørslen

    Af programmet til at lave ruter og spor er Garmins Basecamp et super program hvor man kan lave ruter til frem tidlige ture og gennem gamle GPS log fra kørte ture, samt gennem Waypoint over pølsevogne eller mc samlings punkter alt efter hvad man har behov for.

    Her er det et pat vider om hvordan man kommer i gang med basecamp

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLqhBtA86eemBy_lHGbPiuMDEaxcdAXKba


    Det med at bruge ens mobil som GPS er helt fint til A til B kørsel her hjemmen, eller er det ikke noget som der funger optimalt som GPS.


  • #3   27. okt 2016 jeg kender en der her en Sprit nu Garmin 660 til salg til 2500 Kr hvis det er noget, har selv brugt en 660 meget og det virker fint


  • #4   28. okt 2016 Til i år købte jeg en tomtom rider 410 premium pack. Jeg er ganske godt tilfreds med den og brugt den flittigt, når jeg skulle på ferie.
    Funtionen, hvor den laver en tur baseret på ens præferencer virker rigtig godt.

    Den er lidt dyre end de 2500, men der følger alt med til den. Så skal man hverken ud at købe holder, abonnement eller andet. Det hele er med.


Kommentér på:
Hjælp til valg af GPS samt montering.

Annonce