{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.476 visninger | Oprettet:

Hvorfor er der så få BMWer...? {{forumTopicSubject}}

Nærmere bestemt BMW F800R.

Synes personligt det er en kanon flot MC, og med en eftersigende rigtig god motor, om ikke lidt fesen i lyden.

Søger man på modellen herinde, er der kun 3 på hele galleriet.

Er det virkelig fordi BMW stadig har et ry som værende en gammel-mands motorcykel..?
For synes da ellers de har oppet sig rigtig meget de senere år mhs. til design, netop for at appellere mere til en bredere målgruppe.

Overvejer selv at investere i modellen til næste år. Udover en lidt lav sædehøjde og måske kedelig lyd (ikke noget en akrapovic potte ikke kan hjælpe på..), så har jeg ikke kunne finde et bedre i alternativ i samme klasse.
Det skulle da lige være Triumph's Street Triple, men de er desværre ret dyre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er der så få BMWer...?
  • #1   14. nov 2016 Tjae, det rigtig sjove koster lidt extra smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #2   14. nov 2016 Jeg synes også det er en rigtigt velkørende og flot MC, samt prisen fejler ingenting - men den lider af 3 fejl i min optik.

    1. Statisk siddeposition. Sædet er stort set formstøbt så det er ubehageligt at flytte røven på, og der er ikke plads nok mellem fodhvilerne og passagererfodhvilerne til at variere sin fodstilling.
    Den samme ergonomi passer jo ikke til alle.

    2. ABS. Jeg synes ikke det hører til på en MC - period. Der mangler føling med bremserne på grund af det.

    3. Den har ingen karakter. Den gør alting rigtigt, så personligt synes jeg hurtigt den blev kedelig. Det gælder hele cyklen - motor, bremser, affjedring osv...

    Jeg valgte en naked SV1000 i stedet, og byggede den om på de punkter jeg synes den haltede på. Samlet ca halv pris af bimmeren... smiley


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #3   14. nov 2016 Fordi den er for dyr i forhold til alternativerne. Jeg så selv på netop den sidste år og overvejede den indtil jeg så hvad man ellers kunne få for samme eller mindre penge hos japanerne.
    Man skal holde rigtig meget af BMW for at købe en F800R.
    Alt sammen min subjektive mening selvfølgelig.
    Mvh
    Christian


  • #4   14. nov 2016 Det er en motorcykel med en R2-motor lissom så mange andre... Bare til dobbelt pris... Derfor, tror jeg... smiley

  • #5   14. nov 2016 Efter min mening, så har den også for mange vibrationer fra motoren. Det er træls i det lange løb.

  • #7   14. nov 2016 Prisen?

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #8   14. nov 2016 Helt enig. Der er såmænd ikke noget galt med den (dog en del der finder vibrationerne irriterende, men det er meget individuelt). Men den koster 130-160k alt efter udstyr for en mellemstørrelse nøgen cykel med en paraleltwin motor på 90hk. Man kan godt nok få meget mere spændende cykel for de penge, især i det segment.


  • #9   14. nov 2016 Egentlig sjovt at BMW biler har ry for at være en rigtig Brian dyt, og BMW motorcykler ry for at være en morfar kværn smiley

  • #10   14. nov 2016 De fåes ned i 80.000 kr. brugt fra 2009, og synes jeg har svært ved at finde alternativer som er halv pris, som I snakker om.

    En SV650 kan sikkert fåes for 50-60k, men så snakker vi også 650cc vs. 800cc.

    Hvis man gerne vil have noget 750cc eller derover i samme årgang, skal man over i noget SV1000, men de nyeste er jo fra 2007.


  • #11   14. nov 2016 Er self også den nye MT07, men kan ikke lide det digitale instrumentering smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #12   14. nov 2016 Og hvad så hvis de nyeste er fra 2007? Det bliver jo ikke en ringere MC af den grund.

  • #13   14. nov 2016 Helt enig med #2.
    BMW'en var en af dem jeg havde i kikkerten da jeg skiftede cykel.


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #14   14. nov 2016 Nu gik jeg udfra nypris som sammenligningsgrundlag. Men selv i det scenarie til ca 80k ville jeg vælge en spritny MT07 med 5 års fabriks garanti, og smide for 8k bedre affjedring på og så mener jeg at man har en sjovere maskine. Men det er snag og behag og også lidt afhængig af hvor lang tid man vil beholde den i forhold til værditab osv.

  • #15   15. nov 2016 Prøv lige at kigge hos HMC
    enten har han ellers kan han hjælpe med at finde en


  • #16   15. nov 2016 Var jeg til den type mc, så havde jeg også valt en NY MT07 til samme pris som en brugt 6-7 år gammel BMW.

Kommentér på:
Hvorfor er der så få BMWer...?

Annonce