{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fireblade 900rr eller 929rr
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   2. dec 2016 Det korte svar: Ja.

    På de bare 3 år, skete der stygt meget med Firebladen. Lavere vægt, mere styrevillig, mere tidssvarende udseende. Hvis du tager en prøvetur på dem begge, er du heller ikke i tvivl.
    Jeg er ikke Honda mand, men jeg vil ikke benægte at når Honda endelig ændrer noget væsentligt på deres cykler, så gør de det ofte ordentligt - specielt omkring årtusinde skiftet.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   2. dec 2016 Det var dækket ind under "tidssvarende". smiley

  • #4   2. dec 2016 Det er nogenlunde samme opfattelse jeg efterhånden har søgt mig frem til.
    Skal ud og have lidt vind i hovedet igen så prøver at samle lidt mulige maskiner til tjek
    Har også en zx9r 2003 i kikkerten men har altid været super tilfreds med Honda.


  • #5   2. dec 2016 Jeg er en gal og grænsesøgende gl. Mand på 37 somre, kørt cbr600, prøvet fireblade sc28, sc44 og blackbird. Selv vil jeg gå efter en sc44, selvom jeg elsker sc50'erkend front. Har kørt en del på en bekendts sc44, og den har det der skal til, du kan køre stærkt, den har brutaliteten til at rejse sig når du klør på igennem s sving så du bliver nervøs, den kan race på hjul. Det er legetøj, skabt til at blive pint. Og den kan tåle det 954 derimod har ry for at knuse gearkasser under rigtig hård brug. Uden og ha set nogen af dem vil jeg tage sc44. Bedre i det hele... Mvh sportscykel turbotosse nr 2

  • #6   3. dec 2016 Hey
    Jeg kan kun sige godt om den jeg har som nætop er en Honda sc44
    Mvh jens


  • #7   4. dec 2016 Jeg har haft en 99'er i en årrække, og kan kun anbefale den på det varmeste. Det er en helt igennem fantastisk mc med gode køreegenskaber og som trækker som et lokomotiv.
    En sc44 er også en dejlig mc, men umiddelbart ville jeg vælge en SC33 igen hvis jeg fik valget mellem de 2. Der er bare noget over den som sc44 ikke har.
    Og der er jo trods alt også en prisforskel mellem de 2 smiley


    profilbillede
  • #8   4. dec 2016 Med mindre der er kærlighed indblandet, så er det med mcér som med det meste andet i livet. Så nyt som muligt smiley

  • #9   5. dec 2016 Og så er indsprøjtning bare så utroligt lækkert. Så af de to helt klart SC44.

  • #10   5. dec 2016 Sc33 fra 96 bliver rost til skyerne, de sidste sc 33 bliver rost som den bedste touring egnede fireblade. Jeg vil tage sc 44 pga den er let, vildere og indsprøjtning der kan justeres let og bekvemt med en pc. Også har den 17 tommer forhjul standard som giver bredere dækudvalg. Men begge er gode solide maskiner.

  • #11   5. dec 2016 Har selv haft sc44 fra ny "den gang" fin MC den kører udemærket.
    Havde ikke min ret længe, fandt den en anelse kedelig og uden karisma.
    Kom fra en ZX9 endda en B model Stena Line.
    SC44'eren havde færre kræfter, den var dog lettere, nyerere og burde jo være en våd drøm dengang.
    Det blev et kortvarigt og dyrt bekendtskab, fandt den død kedelig.
    Blev skiftet til en aprilia Tuono der i den grad havde sjæl og karisma efter en italiensk fyrværkerimager.
    Sjovt nok burde der så ikke være så meget ændret da den blev 954 - men den kørte bare så meget inspirerende... og så blev den en del kønnere.



  • #12   5. dec 2016 Syntes jeg falder over flere der har haft problemer med gearkassen på 929 og 959 modellerne.
    Hvad er erfaringen omkring det.
    Ved godt at der kan være nogle skam kørt iblandt. Vil bare helst ikke smide penge efter en også finde ud af bagefter at det er meget "normalt"


  • #13   5. dec 2016 Skam kørt smiley smiley smiley det er en rr maskine. Den er beregnet til at få prygel. Og du finder ikke mange eksemplar i den alder, som ikke har haft utallige knejter i sadlen der konstant har høvlet den i begrænseren og lavet gearkiks på samlebånd... Lyder den sund når du køber så gør den nok også når du sælger igen.....

  • #14   5. dec 2016 Det kan jo være fordi folk ikke kan finde ud af og skifte! Det kan føre til bøjede skiftegafler. Ud og vend en god tur og prøv den godt af. Og prøv og luk op med fuld håne i 2-3 gear fra bunden af.

  • #15   8. dec 2016 Helt klart SC44, Du får rigtig meget MC for pengene, den følger trafikken rigtig godt!
    Jeg er endnu ikke blevet træt af at høre på min, selv med mange km på klokken! Den virker bare og det er det store smil på hvergang. smiley


  • #16   8. dec 2016 hvis du har råd skal du tage 1000`en fra 2004, den med oplagte udstødninger, og så har der vist været noget problemer med indsprøjtningen på sc44, syntes jeg jeg har læst et sted , korriger gerne hvis jeg husker forkert men måske Honda ordnede det på garantien dengang de var nye,
    har selv en sc33 , hvis jeg skulle vælge mellem sc44 og sc50 tog jeg sc50 til hver en tid, bare min mening , held og lykke med valget


  • #17   9. dec 2016 Jeg er fuldstændig enig med jan I #11 SC44 og SC50 burde være næsten ens maskiner, men de kører som 2 meget forskellige cycler. SC50 er sværere at køre, men jeg er vild med outputted når man giver den smæk.

    Har haft 2 SC50ere og har godt nok hørt om gearkasseproblemer, men aldrig selv oplevet det.


  • #18   9. dec 2016 Tror det er fordi SC50 faktisk har lidt "kant" en SC44 er så harmonisk og forudsigelig at den på mig virkede decideret kedelig. Hermed ikke sagt at den ikke er velkørende - det er bare for meget 2 hjulet Corolla over den på godt og ondt.


  • #19   9. dec 2016 Jeg tror det er den helt rigtige betragtning. Jeg lånte en SC44 og tænkte: Hold kæft den er nem at køre. Købte så en SC50 uden at prøve ved et konkursbo og blev overrasket over forskellen på den der udfordrende fede måde smiley

  • #20   9. dec 2016 Tror sc 50 har det samme som en r1 turbo, overskud der smækker ind og gør man føler den vil smide en af... Det er en følelse der er stærkt vanedannende smiley har hørt flere der siger at en amerikaner luft kasse og powercommander og indkøring, giver et vanvittigt hårdt moment på sc50.... Og helt sikkert en sjov knallert... smiley gad godt prøve en... En dag...

Kommentér på:
Fireblade 900rr eller 929rr

Annonce