{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Så er de nye ombygningsregler her {{forumTopicSubject}}

Som ventet, kommer der nye ombygningsregler pr. 1.1.2017.
Man kan finder dem på nedenstående link.
Bemærk at det er lige over 900 sider i alt, så hvis man ikke er læselysten eller ved præcis hvad man leder efter, så skal man måske vente til at der kommer en "forkortet" version i det nye år smiley

God læselyst!

http://www.fstyr.dk/~/media/2106076FAFA54B9C9DEFD693BE3FD72E.pdf


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er de nye ombygningsregler her
  • #2   27. dec 2016 Side 803 er meget interesant

  • #3   27. dec 2016 Er dette en lempelse?!?

    Ændringer af ramme Ændringer af ramme – bortset fra nedensta°ende – kan generelt kun godkendes efter proceduren nævnt under H. Egentlige nybygninger. En rammedel bag fæstet til dobbelte bagfjedre/støddæmpere og kan godkendes uden yderligere dokumentation, hvis den dokumenteres at have besta°et af ”fritsvæ- vende” rørstykker uden tværga°ende forbindelser, bortset fra pa°skruede dele. Ellers ma° den efter afskæring erstattes af en tværga°ende forbindelse, hvis en prøv- ningsinstans efter en ingeniørmæssig beregning/vurdering konkluderer, at ind- flydelsen pa° styrke og stivhed af rammen er ubetydelig. Beslag, der ikke har betydning for styrken af den bærende konstruktion, ma° fjernes uden videre. Ændring af ramme for at muliggøre nye/ændrede fastgørelsespunkter for hjul- ophæng: En prøvningsinstans skal udføre en ingeniørmæssig beregning/vurdering af, om styrken af be


  • #4   27. dec 2016 817

  • #5   27. dec 2016 Jeg syntes ikke der er nået at pive over,det er jo som det plejer at være,hvis man har papir i orden

  • #6   27. dec 2016 Bjarne S: Ja, det bliver på et tidspunkt sådan at man kan få testet sin cykel hvis man har lavet ændringer der ikke er TÜV på. Hvis så ændringerne lever op til nogle specifikke tests, så kan den blive godkendt alligevel. Det vides dog ikke endnu hvad sådan en test kommer til at koste.

  • #7   27. dec 2016 OK - Tak (flex)
    Jeg har skåret bag befæstningen til affjedringen, og der var kun et beslag til bagskærmen der, så jeg tror jeg prøver lykken, når jeg engang bliver færdig smiley


  • #8   27. dec 2016 Det her, er nu opmuntrende. smiley

    "Påskruet hjælperamme på motorcykel, hvor hjælperamme bærer sæde, bagskærm og baglygte, må dog udskiftes/ændres uden syn." smiley


  • #9   21. feb 2017 Men øv angående ikke-påboltede rammedele, der ikke er fritsvævende rørstykker. Jeg må se hvad det kommer til at koste med en lille styrkeprøve af bagenden smiley



Kommentér på:
Så er de nye ombygningsregler her

Annonce