{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.732 visninger | Oprettet:

Biltema`s MC olie {{forumTopicSubject}}

Pris 60 kr pr ltr: (link fjernet)

Er der nogle der har prøvet denne olie, har ALTID kørt med Silkolene, men er det her et godt alternativ??

MC-olie, Racing 15W-40
Helsyntetisk motorolie til firtaktsmotorcykler. Specielt udviklet for at sikre smøring af motor og gearkasse og for at give de rigtige friktionsegenskaber ved vådkobling. Olien er meget viskositetsstabil og giver altid et højt og stabilt olietryk, ikke mindst ved hård belastning med høje omdrejningstal og ved høj temperatur. Oliens friktionstilpassede egenskaber gør, at man undgår ryk, hug, glidning eller fastklæbning i mc-koblingen. Anbefales til alle typer firtaktsmotorcykler samt til gearkasse/kobling i totaktsmotorcykler. Overholder følgende internationale kvalitetskrav: API SH, JASO MA.

Den skulle overholde det hele, og det er til min Yamaha GTS, er denne olie værd at prøve??

Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Biltema`s MC olie
  • #1   20. feb 2007 Der er også den her olie, til 30 kr pr ltr, nu vil jeg godt give lidt så det er fuld syntetisk som det plejer.
    (link fjernet)

    MC-olie 15W-40
    Firtakts multigradeolie til motorcykler. Med tilsætningsstoffer, der modvirker koksdannelse, bidrager til at holde motoren ren samt vedligeholdelse af de smørende egenskaber ved hård kørsel. Opfylder følgende internationale kvalitetskrav: ACEA A2/B2, API SJ/CF. 1 l.

    Thomas


  • #2   20. feb 2007 Køb Mobil 15/40 4 liter 99 kr. I Harald nyborg.
    Mobil er en af de førende oliemærker. Og ja fuck at det "ikke" er en "mc-olie"...... Jeg har en test af MANGE mræker hvor Mobil vandt over alle selv om det var en "bil-olie". Og der overholder ALLE krav.....


  • #3   20. feb 2007 Måske er den god nok . Det er svært at sige ?? : Det er jo næppe biltemas "egen" olie men højst sandsynlig et produkt fra et af de større selskaber de får på egen dunk. Problemet er at selv de billigste olier overholder de fleste gængse krav som nye . Spørgsmålet er vel hvor lang tid kravene overholdes ved alm. brug og hvor lang tid oliens optimale smøreevne bibeholdes.....Det er der stor forskel på alt efter hvad additiver olien indeholder.. det kan hurtigt bliver for dyrt at spare på olien og jeg ville ikke tage nogen chancer med den finmekanik som en mc jo er idag.....

  • #4   20. feb 2007 Min første motorcykle hældte jeg bil olie på, og om folk siger det er løgn, eller snadt, så satte koblingen ud af funktion, den fedtede, slap ikke ordentligt, ny kobling, olie og filter, så var der ingen prob, så bliver i MC olie.

    Dig der bruger bil olie, hvis der bliver hældt en mc olie på din bike, har bilolien lavet en hinde, som mc olien skrider i, så din kobling vil fedte.

    Thomas


  • #5   20. feb 2007 køb den her :

    (link fjernet)_gr&artnr_gr=10038521

    4 liter til 178,- inkl. forsendelse


  • #6   20. feb 2007 Hey........

    Har selv, og kender andre, der har prøvet med bilolie på mc, det dur ikke!! Som Thomas L skriver.. kan koblingen fedte, og køre man længe med det, og den fedter, så er det nye koblings plader!! En anden ting er... bilolie er ikke beregnet til brug i gearkassen, olien bliver ødelagt i tandhjulene i gearkassen på mcen!! Det kan blive dyrt i det lange løb, og spare de 100,- til en rigtigt mc olie!! Bare mit råd...........


  • #8   20. feb 2007 Fenris :

    sjovt - jeg plejer at få på ouklen for at sig som du gør, men jeg har heller ikke brugt andet en ganske alm automobilolie. Haraldrig haft anelse af problemer af den årsag. Glidende kobling ja, men ikke pga olien. Lammellerne har simpelt hen været slidt væk smiley


  • #9   21. feb 2007 Jeg har lige været i Biltema, og de ved ikke hvilke firma der levere til dem, men de har tit fundet sedler i kasserne hvor der står STATOIL. så det er umiddelbart STATOIL`s produkter.

    Thomas


  • #11   21. feb 2007 Vil ikke give dig ret Strada......
    Selvfølgelig skal man finde ud af produkternes egenskaber hvis man kan det.... Det kunne jo være til hjælp for andre at man delte sin viden. Det er vel en af grundene til at en side som mc galleriet fungerer så godt som den gør ,nemlig ved at man deler tips og tricks med andre brugere. Det kunne jo være at den biltema olie til 59,95 rent faktisk var den samme som statoil tager 100 kr literen for.


Kommentér på:
Biltema`s MC olie

Annonce