{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Pyg
Pyg
Tilmeldt:
26. okt 2014
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 7

Zzr600 {{forumTopicSubject}}

Hej derude skal over og kigge på en zzr600 fra 95 der har gået 73000 km det er jo ved at være en gammel dame :0) Så jeg vil lige høre om der er noget jeg skal være særlig opmærksom på da jeg er forholdsvis ny i mc universet.


Kommentarer på:  Zzr600
  • #1   17. jan 2017 Det skal lige siges at jeg ikke er den der for kørt så meget omkring 1500-2000 km på års basis.

  • #2   17. jan 2017 Hvad skal du gi for den?

  • #3   17. jan 2017 16.800

  • #4   17. jan 2017 Generel tilstand på kæde, affjedring, bremser og dæk. Tjek også at motor går og trækker jævnt, de har tendens til at gummi/plastik i indsugning bliver utæt/hård

  • #5   17. jan 2017 Find en der ved noget om motorcykler og tag vedkommende med ud og kig.

    Det er et dødssygt råd, men måske det bedste, især når MC er nyt for dig.

    Råd som kig på kæde og tandhjul, affjedring osv. har jo ingen værdi, hvis du ikke ved hvordan det skal se ud og/eller føles.


  • #6   17. jan 2017 Manden som er ejer er en af få ord. Men den er ny synet og han siger at den er i orden bortset fra den er ved at trænge til nyt bagdæk. Men så er min tanke om de ikke ved syn går de ting igennem som du nævner Preben 8740?

  • #7   17. jan 2017 Jeg ville ikke sætte min store lid til, at synshallerne sikrer at en mc er tip top i orden. Hvis den kan bremse, lyse og ikke larmer for meget er den godkendt. Det siger intet om den øvrige mekaniske stand.

  • #8   17. jan 2017 Nej okay jeg må se om jeg kan narre min lillebror med. Han er mekaniker og har selv haft cykel i en del år smiley

  • #9   17. jan 2017 #7 salkin

    Nu skærer du vist alle over en kam i den udtalelse.
    Hvis man finder en synsmand som går op i sit arbejde, kan man sagtens stole på ham



  • #10   17. jan 2017 Og hvordan skal vores MC-ukyndige ven så lige vurdere, om synsmanden er god eller dårlig?

    Og det er egentlig også ligegyldig, for et syns tjek er jo for at påse, om et kørertøj overholder nogle lovmæssige minimumskrav, og ikke en komplet teknisk gennemgang af køretøjet, som du kan basere dit brugt køb på, blot at den er i lovlig forsvarlig stand.


  • #11   17. jan 2017 Fra FDM's side om syn:

    Hvad bliver kontrolleret til et syn?

    De to overordnede formål med et bilsyn er at sikre:

    De færdselssikkerhedsmæssige forhold. Det sker gennem kontrol af styretøj, dæk, lygter, blinklys, reflekser og bærende dele som f.eks. hjulophæng og støddæmpere.

    De miljømæssige forhold. Det sker ved kontrol af udledning af røg, kulilte og støj.

    Synet har ikke til formål at vurdere bilens almindelige stand eller at fastsætte dens økonomiske værdi.


  • #12   17. jan 2017 Ja tak jeg ved godt hvad et syn går ud på.
    Jeg er selv uddannet synsmand smiley

    Og nej der bliver ikke kontrolleret miljø (luftforurening) på en mc


  • #13   17. jan 2017 Jamen, så bliver der jo bare kontrolleret endnu mindre, hvilket bare illustrerer at et syns tjek kam man ikke bruge til meget

    Som "uddannet" synsmand burde du jo vide det.


  • #14   17. jan 2017 Nu var det jo ikke for at starte en større debat:) Men man kan vel ikke sikre sig 100% men så burde støddæmpere osv være i orden? Så må man jo stole lidt på manden man handler med og så bruge sin sunde fornuft og øjne:)

  • #15   17. jan 2017 Du skal da ikke være bange for at starte en større debat smiley

  • #17   17. jan 2017 Synet er kun en garanti for at den fungerer efter forskriften, hvor slidt den er og der med hvor meget den kommer til at koste dig, det tager synet ikke højde for.
    Den ser meget reel ud på billedet, med originale udstødninger som kan være rustet væk, skiverne er forholdsvis nye men kåben er malet om.


  • #18   17. jan 2017 En ung tøs!


  • #19   19. jan 2017 De tjekker lys, horn, støj fra udstødning, ikke forurening, bremser, støddæmpere, dæk og sidst men ikke mindst slør i kronrør, ikke en skid andet

  • #20   19. jan 2017 ser den godt ud kosmetisk er en god indikation om hvordan den er passet....går den jævnt i motor uden mislyde (raslen eller andet ) lækker den olie ...tjek udstødnings røg kan vise om der er olieforbrug..resten kæde tandhjul koster jo ik en herregård når det skal skiftes

  • #21   19. jan 2017 Når du tager ud og ser den, så sørg for at den er kold og ikke står driftsvarm (mærk på motor og udstødning). En koldstart for at tjekke mislyde, en god tur og så tilbage og se om den har lækket nogle væsker.

    Jeg ville altid være på vagt, hvis jeg kom og så på en motorcykel som stod driftsvarm og "klar".


  • #22   19. jan 2017 Jeg siger tak til jer alle for de gode råd. Nu har jeg lidt at skrive mig bag øret:) Så mangler vi bare det bliver søndag så jeg kan komme ud og se den gamle dame:)

  • #23   19. jan 2017 Held og lykke smiley

Kommentér på:
Zzr600

Annonce