{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

CBR 600 f4i vs SV1000s {{forumTopicSubject}}

Hej MC venner jeg står og skal købe ny mc. Den gamle f3'er skal på pension. Men skal jeg købe en cbr igen som jeg har været super glad for eller skal jeg købe en sv1000s som jeg synes er mega fed. Har været ude og prøve dem begge et par gange og er stadig mega meget i tvivl. Har altid kørt med 4 cylindre. Og det er også der mit problem ligger. Kan man vende sig til at køre med 2 istedet. De sv1000 jeg har prøvet har haft pc på...

Håber i kan overtale mig til en sv1000...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR 600 f4i vs SV1000s
  • #1   17. feb 2017 Gå mellemvejen og køb en 3 cylindret. smiley

  • #2   17. feb 2017 Ikke flere muligheder jeg holder ikke til det.. vil bare ha en ny..

  • #3   17. feb 2017 Hvis du kører meget i by ville jeg tage 600 ellers 1000, hver gang.

  • #4   17. feb 2017 Det lyder lidt som du helst ville have en sv1000 så synes jeg du skal vælge den jeg har nåde haft 2, og 3 cylinder og synes ikke det er noget problem at skifte mellem det køre som jeg synes cyklen ville have det og køre med lidt flerenomdringer når man kun køre med 4 cylinder synes jeg men ikke noget problem at kære det en frem frem for der andet

  • #5   17. feb 2017 Vil meget gerne ha en sv1000 gider bare ikke købe en hvis jeg ikke gider den næste år

  • #6   17. feb 2017 Du skal bare være opmærksom på at den er lidt anderledes at køre på i kø hoved langsom fart.
    Det rystet lidt mere end en med 4 pløkker.
    Jeg har købt min fordi jeg synes det er en rigtig fed model og jeg er stadig glad for den når bare der ikke er kø.


  • #7   17. feb 2017 Hoved skulle være.
    Og ved.


  • #8   17. feb 2017 Jeg gider heller ikke holde i kø ha ha.. men køre meget på arbejde på den og det er i Århus så der der kom forkomne en del by kørsel...

  • #9   17. feb 2017 Jeg kan kun sige at jeg er rigtig glad for min.
    De trækker som gale også hvis man bare vrider i håndtaget i sjette.
    Jeg smiler hver eneste gang.
    Så kommer der den dejlige buldrelyd fra udstødningen.
    Kan kun anbefale den.


  • #10   17. feb 2017 Tak for det Henrik...

  • #11   17. feb 2017 Det er jo meget forskellige motorer i hvert fald, med vidt forskellige karakteristika smiley og ligeledes to rigtig gode motorcykler.

    Så det er egentlig mere et spørgsmål om smag, og den er lidt svær at 'vejlede' omkring smiley

    Personligt havde jeg valgt SV1000, hovedsageligt pga. momentet - og så er jeg i forvejen ret glad for V2' motorer smiley


  • #12   17. feb 2017 11 - hvis det er moment der er udslagsgivende skal du tage en GSXF1250

  • #13   17. feb 2017 Jaaa... eller en Triumph Rocket-3

    Men nu var det jo ikke en af valgmuligheder smiley


  • #14   17. feb 2017 Jeg gik fra en R6, til en sv1000, havde den i to mdr, det var ikke en cykel jeg blev glad for, fed cykel og lyden er fed, men det 2cylindre motor er ikke mig, købte en r1 istedet, og det er cyklen for mig.

  • #15   17. feb 2017 Det er også det jeg er bange for Per.

  • #16   17. feb 2017 Det er jo 2 helt forskellige motorer de har, og der er en verden til forskel på deres karakteristika, voldsomt bundtræk ved få omdr vs mindre træk ved mange omdr.
    Og en SV med PC kører jo bedre ved mellemgas, netop der fidusen ved dem er, mange har jo netop klaget over rykken og rusken ved lave omdr.
    Hvad årgang er SV?


  • #17   17. feb 2017 Mener det er en 07 med pc jeg har prøvet...

  • #18   17. feb 2017 De har nogle issues med koblingsskålen, men hvis den er skiftet, så er det jo ikke noget problem, det forsvinder vidst omkring 07.

  • #19   17. feb 2017 Det er min bror's han har fået skiftet skålen og køre også med gsxr affjedring

  • #20   17. feb 2017 Er den ikke noget mere blød med std affjedring.

  • #21   17. feb 2017 Kender den ikke konkret, med Sajmon dukker sikkert op i tråden på et tidspunkt, han er jo stor fan og alvidende udi SV.

    Det lyder jo rigtigt godt det der.
    Sportaffjedring er helt klart bedre, men der er jo også religion i de komponenter.


  • #22   17. feb 2017 Hvorfor er det så vigtigt hvad du vil næste år ?? Køb da det som du helst vil køre på lige nu.... vi kan alle være bombet af russerne næste år... eller du venter måske femlinger med Kim kardashian og kører kun Ferrari smiley

  • #23   17. feb 2017 Std. Affjedering på en sv1000 er ikke ligefrem verdens klasse, har prøvet en med std og en hvor der var Sat GSXR på og der er kæmpe forskel. Der er jo en grund til at den er billig af ny og der er sparet meget på affjedring.

  • #24   17. feb 2017 Ved ikke hvor meget de går op i det til syn men mener ikke det kan synes med en anden forgaffel på.. bare man lige er opmærsokm på det

  • #25   17. feb 2017 Men hvis det er fordi du er ''utryk'' ved at 1000cc V2 vil kede dig, eller du ikke kan vende dig til den, hvorfor kigger du så ikke efter en 1000cc inline-four i stedet? Den vil jo alt andet lige minde mere om den motorgang du er vandt til - men med mere power.

  • #26   17. feb 2017 Mam vænner sig aldrig til en 4 cylindret efter en v2'er smiley

  • #27   17. feb 2017 Køb en CBR 954 eller 1000 istedet. Så keder du dig ikke.

  • #28   17. feb 2017 Første V2 jeg prøvede var en Aprilia Miglia Mille, fed maskine.

  • #29   17. feb 2017 Jeg prøvekørte begge og købte F4'eren.

    F4'eren var sportsly, let og skarp i sving, indbød til mere aktiv kørsel. SV'eren var tungere, mindre agil, men fed lyd. Skulle jeg køre med passager, valgte jeg SV'eren, lange motorvejsstræk, SV'eren, og skulle jeg køre megen bykørsel, valgte jeg faktisk også SV'eren. Bykørsel er sjældent sjovt på motorcykel, men med SV'eren kan man da nyde lyden imens man gør det. Men jeg valgte F4'eren og fortrød det aldrig. Men du er jo vant til den stil. Lyder som om du gerne vil prøve noget nyt, så prøv da SV'eren.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #30   18. feb 2017 Det hele står og falder jo med hvad du forventer af en MC, og hvilke ting du lægger vægt på.

    Der kører ikke ret mange F4'ere rundt, da den var dyr for sin tid.
    Der kører ukristeligt mange SV1000'ere rundt, da den lige fra starten var en fornuftig prissat MC.

    En ting man skal gøre sig helt klart med en SV1000, er at det er en sportstouring og IKKE en sports cykel. Det afspejles i affjedringen som er mere til touring end sport, og det afspejles i motorkarakteristikken som har en forholdsvis flad momentkurve og ikke er specielt hysterisk.

    Som du selv siger, er bykørsel en stor del af din dagligdag, så indkøring på rullefelt og de mere almindelige ting som synkronisering af spjældhuse og kalibrering af TPS, er et absolut must. Det gør RET meget for gasrespons og finføling med højrehånden, som er de største kritikpunkter folk har med 1000ccm V2 maskiner.

    Jeg har haft 5 af de cykler (2 til gade - 2 til bane og en til videresalg) og har kørt over 150.000km på SV1000, og jeg starter endnu en sæson på sådan en igen i år, så jeg er 100% hooked.
    Affjedringen er en religion for mange. I dag er der så mange fine komponenter til rådighed til fornuftige priser, at det sagtens kan forsvares at opgradere, når nu cyklen er tilsvarende billigere end de fleste andre - specielt når man ser på hvad der ellers findes af 1000ccm V2. Jeg bliver bare aldrig Aprilia ejer, og Honda VTR Firestorm, SP1 og SP2 er bare alt for sjældne og alt for dyre til hvad jeg synes er ret og rimeligt... smiley

    I tilfælde af at nogle er i tvivl, er det altså 100% lovligt og synsværdigt at skifte til en GSXR forgaffel på en SV. Det er komponenter fra en cykel af samme mærke, som vejer det samme og har samme bremseskive diameter, så alle kræfterne som påvirker komponenterne, er de samme. Sådan tolkede 3 uafhængige synsmænd det, da jeg spurgte og forklarede det.
    Koblingsskål problemet er tilfældigt - forstået på den måde at enten har den irriterende vibrationer og raslelyde fra ca 20.000km, som kun bliver værre - eller også har den slet ingenting. Min K4 kørte 106.000km uden nogensinde at få det - min nuværende K7 havde det fra ca 1000km, og jeg har lige fået det fikset.

    Uanset hvad vi andre siger, er det DIN mavefornemmelse som bestemmer hvad du vælger. Men som jeg læser det, er du allerede nysgerrig nok til at gå i retningen af SV'eren - og hvis du sørger for at ordne de småting der er svage punkter på den, er jeg ret sikker på du ikke bliver skuffet. smiley

    Min egen har GSXR1000 K7 forgaffel, fælge og en Technoflex bagdæmper, en powercommander og lidt luftfilterkasse modifikationer + nogle andre småting som gør den SUPER velkørende. Den skal også geares 4 tænder ned bagpå efter min mening - den bliver så meget mere spas, at man næsten ikke fatter det. smiley

    Hvis du stadig er i tvivl omkring 1. april, så prøver du bare min - så er ideen om V2 solgt meget nemt. smiley


  • #31   18. feb 2017 Mange tak for alle jeres indlæg gutter. Har sovet på det i nat. Køber en sv'er. Så må vi se om jeg stadig har den næste år. Tak for det

  • #32   18. feb 2017 Sajmon
    Hvad fik du lavet ved den koblingsskål, modificeret, nyt på eller .............?


  • #33   18. feb 2017 Mener der er en i England som modificere dem...
    Man sender den bare derover til og Wupti så kommer den hjem igen og så spiller det bare..


  • #34   18. feb 2017 jo tak, John hedder han eller SV Man, han er en smart og dygtig fyr.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #35   19. feb 2017 Ja det er ham der lavede min.

Kommentér på:
CBR 600 f4i vs SV1000s

Annonce