{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.736 visninger | Oprettet:

Roman V
Roman V
Tilmeldt:
29. aug 2006
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1

SV 650 overvejelser til sæson 2017 {{forumTopicSubject}}

Kigger på køb af første MC og en SV 650 S står på skud og kan godt lige brug en hjælpende hånd fra de erfarene.

I prisklasse på 50.000 kr. ser det ud til at ABS bremser er nødvendige at tage med... Fuldkåbe er også foretrukken.

Hvordan er det ift. km.tallet? - Fandt en SV fra 2008 med 34.000 km - er der mange km i sådan en endnu?

Andre ting man skal være opmærksom på med SV 650 S?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV 650 overvejelser til sæson 2017
  • #1   19. feb 2017 Har selv en, det eneste jeg har hørt som fejl skulle være rust under top broen ellers er det en stabil cykel... ellers skal du bare kigge efter det obligatoriske

  • #2   19. feb 2017 Rust under topbroen?
    Det er vel aluminium?

    For 50.000kr havde jeg klart taget
    En lidt ældre SV1000S


  • #3   19. feb 2017 Hvordan synes du den kørte ? hvad har du ellers prøvet ? Hvad skal den primært bruges til ?

  • #4   19. feb 2017 skal vi kalde det Kavitation så?

  • #5   19. feb 2017 Af hva?

  • #6   19. feb 2017 De behøver ikke koste 50.000.
    Jeg har lige solgt min for 35.000.


  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   19. feb 2017 Enten har du dummet dig gevaldigt Brix, ellers må der være andre årsager til du har solgt for 35k smiley abs ryger generelt for 45k. Sætter selv min tilsalg omkring midt sommer til 45k

  • #8   19. feb 2017 Min havde ikke ABS.
    Men jeg mener generalt folk forlanger alt for meget for deres SV650'ere. Bliver de overhovedet solgt til de priser?


  • #9   19. feb 2017 Mini - Kavitation? Ahh...
    Tænker du på korrosion?
    Men det r da overhovedet ikke et ømt punkt på dem.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   19. feb 2017 Hvornår har ABS været nødvendigt?

    En 2008 med 34.000km på klokken skal ikke koste 50, når en 2009/2010 kostede 79.999 fra ny.

    34.000km er ingenting - du skal først være bekymret og bruge lidt ekstra tid på at kontrollere alting når du runder 100.000km...


  • #11   19. feb 2017 Om nogle få år kan det ikke lade sig gøre at køre på en mc uden abs Sajmon... Man vælter simpelthen med blokeret forhjul i forsøget på at bringe knallerten til standsning smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   19. feb 2017 Ja uha da. Utroligt vi andre stadig overlever.

  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #13   19. feb 2017 Din havde ikke ABS, så der ligger pris forskellen jo.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   19. feb 2017 Det burde være omvendt. ABS cykler, er tungere, har dårligere bremseføling og man kan ikke lave stoppies på dem - så de burde være billigst.

  • #15   19. feb 2017 34.000km er ingenting, det skal du ikke være nervøs for. ABS er i min optik ikke et must.

    Personligt havde jeg gået efter ældre SV1000 frem for nyere SV650. Og så ville jeg også hellere have den uden kåben.. det med kåben er jo udelukkende et spørgsmål om smag. smiley smiley


  • Roman V
    Roman V Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1
    #16   19. feb 2017 Har set nogen test af ABS og ser ud til det er en solid sikkerheds feature.. ingen "stoppies". SV 650 med ABS går til 40-50k efter min søgning. Skal ud og se nærmere på en. SV1000 virker umiddelbart som overkill som første maskine.

    Har set nogen SV'er med ir på motorkapsler - er det tegn på fugt? dårlig opbevaring af MC?


  • #17   19. feb 2017 ABS bremser er ''kun'' bedre i den forstand at du kan bruge bremsen hovedløst. Så de er specielt gode for nybegyndere (læs uerfaren), da man bare kan hugge bremsen.

    Til gengæld har man mindre føling med ABS bremserne end de traditionelle. Og det kan være en torn i øjet på specielt mere erfarne folk (som f.eks Sajmon smiley ). Men har man styr på sine bremser - også i en 'panik' situation - så har man intet vundet med ABS.

    Så de gamle rotter vil jo nok påstå, at ABS kun er for personer der ikke kan finde ud af at bremse... sådan lidt hårdt sagt.

    Når ABS så netop i år er blevet et lovkrav (på nye maskiner) er det nok fordi at politikerner nærmere ser motorcyklen som et transportmiddel frem for legetøj smiley smiley smiley

    Tag og prøv en 1000'er også hvis du har muligheden for det, så kan du selv mærke forskellen smiley


  • #18   20. feb 2017 Tænker også at 50.000 for en 650'er der har kørt 34.000 km lyder som lige i overkanten. Solgte min 2008 ABS i sommers, kørt omkring 12.000 km til 47.000 kr. - men det var selvfølgelig heller ikke lige op til sæsonstart, hvor priserne som regel er lidt højere.

    Jeg ville nok også prøve en uden kåbe inden du køber for at finde ud af, hvor du sidder bedst. For min ryg var det ikke godt at køre med fuldkåbe, hvor man jo sidder noget mere foroverbøjet.


  • #19   20. feb 2017 #17
    Milling, jeg respekterer din ret til at have dine meninger om ABS, men jeg er absolut ikke enig med dig.

    Du finder ikke nogen dokumentation for dine påstande omkring ABS.

    Det er 100 % sikkert at ABS med meget jævne mellemrum redder en MC-kører for en røvtur, eller det der er værre.

    Jeg har kørt MC i flere år end du har levet, og har kørt både MED og UDEN ABS, og jeg har ikke kunnet finde noget som helst negativt ved ABS-bremser.
    Der er INGEN reelle grunde til at anbefale folk at lade være med at købe MC'er med ABS-bremser, tværtimod så bør man undgå MC'er hvor der IKKE er ABS. Der er lige en enkelt undtagelse, og det kunne være hvis MC'en skal bruges til banerace.

    Hvis du ønsker at fortsætte debatten med mig, så fint med mig, men i så fald bør du lige vedhæfte et par link eller flere, der støtter dine synspunkter...................

    Lige om lidt er det forår, lad os glæde os til at komme ud at køre, hvad enten vi kører MED eller UDEN ABS.


  • #20   20. feb 2017 Hvad er det da lige præcis der er mine påstande?

    Inden du fare helt i flint Gert, så syntes jeg lige at du skal læse hvad jeg skriver igen. For jeg mener ikke selv at jeg giver udtryk for at ABS bremser en dårlig ting. Ydermere syntes jeg heller ikke at jeg fraråder trådstarter at vælge ABS?

    Jeg skriver jo netop at ABS bremser er gode i en panik situation... netop fordi du bare kan hugge bremsen og lade ABS'en om resten.

    Dog holder jeg stadig fast i at ABS ikke er et must smiley

    ...Men det er jo ikke ensbetydende med at jeg ikke bryder mig om ABS bremser?



  • #21   20. feb 2017 Tænker umiddelbart at 50.000 er alt for dyrt !
    Kan godt se at de står til salg i det prisleje, men bliver de også solgt til det ??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #22   20. feb 2017 En negativ ting ved ABS er at man mister følingen med bremserne (jo man gør på de fleste cykler, selvom du er overbevist om det modsatte) - men man kan jo så sige at det ikke er så vigtigt, fordi ABS'en jo redder en fra de fejl der så opstår fordi man netop HAR den ringere føling og forsinkede virkning.... Indtil ABS systemet ikke virker - og man sætter sin lid til det, med røvtur til følge. smiley

    Ja det er helt sikkert et grelt tænkt eksempel, som i 99 ud af 100 tilfælde ikke vil opstå.

    Jeg er modstander af noget der luller folk i søvn, og giver dem den falske tiltro til at mekanikken altid er der til at redde deres røv, når de laver noget dumt. Og det gør vi alle sammen - forskellen er bare om der er konsekvens ved det eller ej, så man rent faktisk lærer noget af det.

    Og så er jeg fuldstændig ligeglad med hvor længe den ene eller anden person har kørt hvad, hvordan, hvorhen og på hvilken MC han har kørt. Hvad skulle dog være årsagen til at nævne det?

    Jeg påstår absolut ikke jeg er bedre til at bremse end nogen andre, men ABS handler om at redde en i en panik situation - og det er op til ens erfaring og evne til at forudse trafikken, at undgå den paniksituation længe før den opstår. Kan man det, tilbyder ABS og de ulemper som følger med, ingen forbedring af køreoplevelsen i min verden.

    Desuden kan en SV1000 ikke fås med ABS, så det sker ikke lige foreløbig at jeg får en MC med det monteret... smiley


  • #23   20. feb 2017 Købte min SV650S 03-> sidste år den har gået en del kilometer men er velholdt og havde komplet Acrapovic system og optimeret fortjener og GSXR baglommer, dobbelt boble, original og touring visir, egoist skald, og alle regninger fra tidligere ejer. Super fin maskine den gav jeg 35.000kr. fof.
    Men jeg var også faldet pladask for den perlemor gulefarve. Så det talte højt.

    Den lyder som en V2'er og ryster meget i lave omdrejninger, skulle dog blive bedre med en PCog indkøring.
    Skulle jeg vælge nu ville jeg vælge en SV 1000 N eller en 4benet maskine med 100hk eller mere


  • #24   21. feb 2017 Som flere af de andre nævner køb en sv1000 med det samme!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #26   21. feb 2017 Ja hvis man elsker at skrue, skal man købe det der skrammel. "Ægte V2" - hvad er det?

  • #28   21. feb 2017 Sikke da noget vrøvl Ivan smiley Ingen tvivl om at de nyere duc køre godt. Men de er stadig alen langt fra japserne når disciplinen hedder køretid pr værkstedstime...

    Hvis ikke du er enig så tager jeg gerne en pit vandring med dig, så kan vi høre hvad de hårde drenge siger ( dem der bruger deres sportscykler til det de er beregnet til er temmelig ærlige om den slags, modsat touringfolket smiley )


  • #29   21. feb 2017 Velkommen til motorcyklismens rækker:)

    En Suzuki SV650 er uden tvivl et godt valg - gode og forudsigelige køreegenskaber og kræfter nok til, at man ikke bliver træt af den med det samme, hvis man ellers vælger de rigtige veje med svingene på. Det er generelt en ret så robust motorcykel og motoren er mere eller mindre skudsikker, så 34.000 km er ingenting. God vedligeholdelse er dog et must ligesom alle andre motorcykler, så hold godt øje med de forskellige skjulte kroge, når kigger på brugte.
    Jeg vil dog sige, at 50.000,- for en snart 10 år gammel SV 650 er for meget. Du kan få helt nye modeller i klassen, der væsentligt mere moderne på alle punkter, for omkring 70.000,-.

    At du har besluttet dig for ABS, kan jeg kun bifalde. Som flere har sagt giver det godt nok intet for køreoplevelsen og lærer man først at bremse rigtigt i alle situationer, vil man aldrig opleve den i aktion. ABS virker først, når man laver fejl, hvilket ofte vil ske i paniksituationer, hvor man ofte kaster ankeret for at stoppe. I sådanne situationer kommer ABS til sin ret og kan i sidste ende redde ens liv. "It's better to have, and not need, than to need, and not have". smiley
    Det skal dog ikke blive en sovepude og man skal stadig lære at bremse rigtigt og konstant øve sig i maksimalopbremsninger, hvilket ikke er så let, som man måske tror.


  • #30   21. feb 2017 Hvis jeg skulle vælge den dag idag, så tog jeg nok stadig en SV650 istedet for en SV1000.

Kommentér på:
SV 650 overvejelser til sæson 2017

Annonce