{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.743 visninger | Oprettet:

tuv på fremflyttersæt {{forumTopicSubject}}

Hej derude ?
Jeg er så heldig at min yamaha dragstar skal til syn og har lige fundet ud af at jeg skal kunne fremvise tuv godkendelsen på mit fremflyttersæt, men jeg har ikke fået det med da jeg købte motorcyklen, og tidligere ejer kan ikke finde den.
Den er synet af tidligere ejer før med det fremflyttersæt som sidder på.
Men hvad gør jeg hvis synsmanden ikke vil godkende den med mindre jeg kan fremvise en tuv godkendelse på mit fremflyttersæt ??

Det er vist et highway hawk fremflyttersæt ??


Kommentarer på:  tuv på fremflyttersæt
  • jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 147
    #1   21. feb 2017 Du finder en der har et sæt magen til og låner tuv af ham og giver så en kasse øl.

  • #2   21. feb 2017 jeg kender desværre ikke nogen

  • #3   21. feb 2017 I stedet for at ligge søvnløs over problemer der slet ikke er opstået endnu, så kør dog til syn! Og så behøver du jo ikke at fortælle om fremflyttere, udstødninger og hvad du ellers kan blive kasseret på, det er ikke forbudt at være uvidende smiley

  • #4   21. feb 2017 Hvis det bliver et problem så må du skrive,og jeg kigger i bunken..

  • jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 147
    #5   21. feb 2017 #3 Du har ret Tom og har ikke hørt om de rykker hovedet af nogen, de er sgu egentlig blevet helt ok de syns folk siden de selv skulle til at tjene lønnen. smiley

  • #6   21. feb 2017 På Facebook er der en TÜV gruppe, hvor man kan dele og søge TÜV dokumter hos de andre brugere. Prøv der smiley

    Er det en ordentlig synsmand, så SKAL du have det med. At den er synet med der før gør ingen forskel, for er der ikke skrevet i papirerne er den synet på forkert grundlag.


  • #7   21. feb 2017 Og ellers kan du finde en forhandler af sættet og få/købe et sæt papire af ham.

  • #8   21. feb 2017 mange tak for svarene, jeg prøver at køre den til syn og håber på det bedste ??

  • #9   22. feb 2017 Tom L: Jo det er faktisk lige præcis ulovligt at være uvidende i det tilfælde smiley Man har nemlig pligt til at oplyse om konstruktive ændringer på sit køretøj.
    Man kan selvfølgelig godt spille uvidende og få den igennem syn hos en "rigtige" synsmand. Man risikerer jo i værste tilfælde så bare sin afgift og en bøde på op til et tilsvarende beløb.

    Morten M: På alle TÜV godkendte dele skal der være stemplet et nummer og et mærke ind. Kig på dit fremflyttersæt og skriv de to ting ned. Hvis du er heldig, så kan du finde det som .pdf på google ved at søge på "Fußrastenanlage teilegutachten" + plus nummer og navn på din fremflytter. Hvis du ikke kan finde noget der, så tag fat i producenten. De kan i langt langt de fleste tilfælde fremsende sådan en på mail for et symbolsk beløb. Meget få vil dog kræve at det skal sendes som fysisk post.


  • #10   22. feb 2017 #9 Så må jeg omformulere det, jeg er ikke så lovlydig, at jeg følger de mest idiotiske love! Måske fordi jeg er fra en tid hvor det var helt forbudt at bygge om, men vi gjorde det da alligevel. Jeg har lavet en del fremflyttersæt, som har været mindst ligeså gode som dem man kan få et flot stykke papir på, og agter at gøre det igen! Så kald mg bare en anarkistisk storforbryder, jeg er blevet kaldt værre end det, og overlever nok smiley

  • #11   22. feb 2017 Tom L: Og det skal du selvfølgelig også være i din fulde ret til. Synes bare at det er lidt problematisk, når man sidder og bagatelliserer at gøre noget ulovligt, der potentielt kan koste et meget højt tocifret antal tusinde at gøre. For slet ikke at tale om at få sin mc konfiskeret smiley
    Og nu spørger han jo hvad han skal gøre, netop fordi at den ikke kan synes grundet det fremflyttersæt der mangler TÜV på. "Bryd loven" er som regel den kortsigtede løsning. Men det er selvfølgelig en personlig sag smiley


  • #12   22. feb 2017 #11 Helt seriøst?? Ny afgift, konfiskering?? På grund af fremflyttere? Jeg tør da snart ikke køre MC mere smiley

  • #13   22. feb 2017 Alene, nej. Men bygger man om på tværs af zonerne uden at have det registreret med min. 12 måneders mellemrum, så er det lige præcis det man risikerer. Nu har trådstarter ikke oprettet sin mc, så der er lidt svært at se hvor meget den er bygget om. Hvis det ikke er tilfældet, så risikerer man blot en indkaldelse til syn. Og det er sgu da lidt dumt for noget man kan fixe på 10-15 minutter hvis man gad smiley

  • #14   22. feb 2017 #12... ja det er latterligt, men #11 har ret smiley

  • #15   22. feb 2017 .

    profilbillede
  • #16   22. feb 2017 .

    profilbillede
  • #17   22. feb 2017 .

    profilbillede
  • #18   22. feb 2017 .

    profilbillede
  • #19   22. feb 2017 .

    profilbillede
  • #20   22. feb 2017 kan jeg printe den her tüv ud og bruge den, det er nøjagtig det fremflyttersæt jeg har på, det er også det rigtige nummer og det hele som står på mit ?

  • #21   22. feb 2017 Ja så er der bare at printe papirerne ud og tage med til syn smiley HUSK at få synsmanden til at skrive det ind i DMR (det kan de godt finde på at glemme)

  • #22   22. feb 2017 super, mange tusind tak ???

  • #23   22. feb 2017 Velbekomme smiley
    Glad for at du fandt det. Det er sgu rart at have styr på tingene hvis man bliver stoppet smiley


  • #24   22. feb 2017 Jeps, det er super vigtigt for mig ???

Kommentér på:
tuv på fremflyttersæt

Annonce