{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.122 visninger | Oprettet:

ABS eller ikke ABS, that is the question... {{forumTopicSubject}}

Er ved at kigge på ny cykel, og havde egentlig sat mig i hovedet at jeg ville have en maskine med ABS denne gang.

Men har så fået et rigtig godt tilbud på en nyere cykel, som dog ikke har ABS, så nu er jeg virkelig kommet i et dilemma her smiley

Så jeg søger egentlig bare nogle meninger omkring ABS. Dem som har det på jeres cykel, er I glade for det?

Jeg tænker selvfølgelig på at det giver en ekstra tryghed, hvis man fx. skulle komme over noget grus og forhjulet risikere at blokere ved en opbremsning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS eller ikke ABS, that is the question...
  • #1   21. feb 2017 Jeg er personligt meget glad for ABS, og vil tro, at det har reddet mig fra at vælte én gang (regnvejr, fedtet vejbane, lidt for høj fart og lav opmærksomhed...og et lyskryds der skiftede hurtigt).

    Til hverdag mærker man i sagens natur ikke til ABS og det kan ses som en unødvendig udgift. Nogen mener det går ud over køreegenskaberne. Det har jeg ikke erfaring til at kunne bedømme, men jeg ville ikke købe en MC uden.


  • #2   21. feb 2017 Det går ikke ud over køreegenskaberne, men det går ud over den føling man har med bremsen. Det giver selvsagt sig selv når ABS jo tager over smiley

    Dog tror jeg ikke det er noget den gængse motorcykelist bider mærke i... Og gevinsten ved at redde en fra at blokere forhjulet i en panik situation vil i mange tilfælde nok opveje "problemet".

    Jeg ser ikke ABS som en nødvendighed, men som en ekstra sikkerhed smiley


  • #3   21. feb 2017 Det eneste tidspunkt man mærker noget til et moderne ABS system, er når det giver væsen af sig. Dvs når man overbremser, og abs'en træder til. Ved ganske almindelig kørsel mærker man intet til det, og der mangler på ingen måde føling med bremsen.
    Har kørt MC siden 1998, antallet af gange hvor en katastrofeopbremsning var nødvendigt, er meget få. Så selvom jeg af og til deltager i manøvrekursus, så kender jeg (ligesom de fleste andre) heller ikke det optimale bremsepunkt i en paniksituation. Med moderne ABS bremser, stopper alle på kortere distance.

    Har aldrig været i en situation, hvor ABS eller ej gjorde en forskel, men hellere have det og ikke få brug for det, frem for at mangle det en enkelt gang.
    Jeg går ikke bevidst efter MC med ABS, og først i 2013 fik jeg en MC med det. Men står jeg i valget mellem 2 lige tiltalende maskiner, kunne ABS godt gøre udfaldet.


  • #4   21. feb 2017 For

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   21. feb 2017 Jeg ville ikke fokusere på om en cykel havde eller ikke havde ABS, men om jeg ville eje den og køre på den.

    Der findes masser af mennesker som ikke kan mærke forskel på om der er ABS på cyklen, men man mister nok føling til at jeg bliver irriteret over det - selv på en så dyr cykel som Superduke 1290.

    Sætter man tingene på spidsen, så forlænger ABS virkningen altid bremselængden i forhold til at bremse optimalt LIGE før den kommer i indgreb, men det er langt fra alle situationer man har styr nok på sine bremser til at man kan undgå at blokere - og SÅ er ABS jo en fin redning.

    Jeg skal ikke have det.


  • #6   21. feb 2017 har aldrig haft brug for ABS, kørt ca 30 år uden problemer.

  • #7   21. feb 2017 ABS fedt på våd vej med passager bare kunne give den en "håndfuld"
    Med mindre du kører meget hårdt vil du ikke registrere at du har ABS , men ud og prøv en med Abs.


  • #8   21. feb 2017 Tak for alle svarene.

    Ved ikke om jeg er blevet klogere, tror lige jeg skal sove på det smiley


  • #9   21. feb 2017 Jeg var imod i starten da de kom frem med abs på mc (Rigtige mænd køre ikke med hjælpemidler) :-), men har ændret mening, da abs, reddede mig, under en kraftig nedbremsning, i vådt føre, og ingen veje at undvige hen, jeg havde nok lagt mig ned, hvis abs ikke havde været på mcèn.
    Link viser meget godt hvorfor de er begyndt at sætte det på mc også.
    https://www.youtube.com/watch?v=dJ_UkAFW6cA


  • #10   22. feb 2017 Har enligt altid ment at, ABS på en mc var over kill.
    men den ene gang i Ungarn i slemt regnvejr hvor en (kvinde naturligvis) kørte ud foran mig fra en sidevej, fik jeg en anden opfattelse.


  • #11   22. feb 2017 de par mcer jeg har prøvet med abs ... så ellers tak , abs´en tager over alt for tidligt

  • #12   22. feb 2017 Der hvor ABS-en især kommer til sin ret er, hvis der bliver behov for en katastrofeopbremsning. Her vil langt de fleste i ren panik trykke til på bremsen og så ender det nemt galt uden ABS. Med blokerede hjul kan man ikke undvige, bremselængden forøges og styrt er meget sandsynlig.

  • #14   22. feb 2017 Tror det kommer meget an på de forskellige frabrikkanter hvor følsom ABS'en er, har kørt maskiner hvor man kan bremse racehårdt uden at mærke til den og kørt maskiner hvor man bare skal tænke på at bremse og abs'en træder til næsten før hånden er på grebet.....
    Så mit bud er, ud at prøve de forskellige maskiner inden du beslutter dig.....


  • #15   22. feb 2017 den der selvbalancerende mc gad jeg sgu godt prøve , jeg når sikkert ikke 1200 meter rundt , hahaha inden jeg falder af i fortvivlelse

  • #16   22. feb 2017 Det lader til at være ca. 50/50 mhs. til ABS, så tak for hjælpen! smiley

    Jeg har tænkt mig at prøve begge cyklerne selvfølgelig, og så må man jo gå efter den man føler mest for, ABS eller ej.


  • #18   22. feb 2017 Jeg har lige skrevet om det i en anden tråd og copy/paster nærmest teksten her:

    Jeg kan kun bifalde ABS. Som flere har sagt giver det godt nok intet for køreoplevelsen og lærer man først at bremse rigtigt i alle situationer, vil man aldrig opleve den i aktion. ABS virker først, når man laver fejl, hvilket ofte vil ske i paniksituationer, hvor man ofte kaster ankeret for at stoppe. I sådanne situationer kommer ABS til sin ret og kan i sidste ende redde ens liv. "It's better to have, and not need, than to need, and not have".
    Det skal dog ikke blive en sovepude og man skal stadig lære at bremse rigtigt og konstant øve sig i maksimalopbremsninger, hvilket ikke er så let, som man måske tror.


  • #20   22. feb 2017 Synes det er tankevækkende at alle jer som har prøvet at absén slog til, er sikker på i ellers ville være stået af..... Har i aldrig før reddet en lille forhjuls udskridning??? smiley

    Jeg har "stadig" abs på begge mine bane cykler. de sindssygt få gange de har gjort sig bemærket ville jeg have klaret den uden ( er 100 % overbevist)

    Eksemplet i #9 er latterligt... Jeg frygter at mcister om nogle år slet ikke kan køre uden abs. fordi de ikke lærer at dosserer deres bremser rigtigt... Vi faktisk gå så vidt at sige de ikke kan køre mc smiley


  • #21   22. feb 2017 @Brian S
    Abs ændrer jo ikke på, hvordan man bremser rigtigt. Det gør bare konsekvenserne ved at bremse forkert markant mindre. På de fleste kørekurser, der ikke er deciderede svingkurser, lærer man jo at bremse rigtigt. Så jeg kan ikke se hvorfor abs gør, at man er dårligere til at køre motorcykel?


  • #22   22. feb 2017 https://youtu.be/X6kO6ltk3a0

    Jeg kan ikke føle ABS, før det begynder at fungere (det kunne være jeg har ikke lært at køre ordenlig i 33 år med kørekort smiley ). Hvis jeg lægger mærk til det, jeg har været alt for hårdt på bremsen, og so har det hjulpet,


  • #24   22. feb 2017 @Jeppe.

    Imo er du ringe til at bremse hvis ikke du har lært at lette på trykket når hjulet begynder at slippe... Dette lærer du aldrig med abs.. Men jeg vil love dig for at man som abs chauffør mærker den manglende feeling, hvis man pludselig befinder sig i en situation som abs plejer at klarer på en mc uden abs smiley


  • #25   22. feb 2017 @Brian S
    Det kan man da sagtens lære. Du ved godt, at ABS'en først slår til, når et hjul står stille, ik'? Man skal modulere bremsetrykket på fuldstændig samme måde, som havde man ikke abs.
    Som jeg også skrev tidligere, så er konsekvenserne ved at bremse forkert, som for eksempel bare holde bremsetrykket på max, bare markant lavere med abs.


  • #26   22. feb 2017 @jeppe
    Som jeg skrev tidligere så har jeg pt 2 vandcykler begge med abs (ktm Duke 200 og BMW s1000rr)
    Så jeg ved godt hvordan abs på 2 hjul virker. Men mener ingenlunde man lærer at bremse med dette.. fordi der ingen konsekvens er ...


  • #27   22. feb 2017 der er sikkert forskel på de forskellige systemer som ved biler hvor Fiat er forudindstillet på 30% slip og andre markant mere .... prøv eventuelt Fiat og derefter en anden , der kan være temmeligt stor forskel

    sværger til jeg aldrig skal ha mc med ABS eller balancekontrol


  • #29   22. feb 2017 Jeg vil meget gerne se nogen fra MCgalleri stoppe hurtigere på en MC uden ABS end samme (type) MC med ABS. Sig hvor og hvornår på Sjælland, og jeg skal nok være der smiley

    http://www.therideadvice.com/abs-motorcycles-vs-non-abs-motorcycles-need-motorcycle-abs/


  • #30   22. feb 2017 Tim.. Der indgår en sand pointe i det du liker til..

    An ABS equipped bike will stop just as quickly as a non-ABS bike if ABS isn’t engaged.

    MEN der er foskel på systemer, nogle de aktiverer før andre.. og så er der også en anden ting der hedder føling, hvis man ABS systemet resulterer i mindre føling så er det jo sværere at breme lige til grænsen med ABS end uden ABS og dermed opnå en kortere bremselængde...

    Jeg synes du skal prøve begge dele og danne din egen mening.. I bil synes jeg ABS fungerer meget godt, og ville kun vælge det fra på bane...

    ESP, stabilitet osv synes jeg virker meget dårligt på de fleste biler, og er sikker på at jeg kan køre bedre end hvad de systemer kan gøre for mig...


  • #31   22. feb 2017 Traction control tilgængæld....det er fedt ! Men hold kæft det koster dæk smiley

  • #32   22. feb 2017 Til jer som mener i har fuldt styr på cyklen uden ABS, kan jeg garantere i finder ud af, at i bare alligevel ikke har det den dag barnet løber ud foran jer.
    I blokerer bremsen, for i når slet ikke at lave den rette dosering. Forsøger i at undvige, så vælter i.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #33   22. feb 2017 #32 - Det kommer jo an på afstand til barnet, hastighed, oversigtsforhold, underlag og opmærksomhed. Det er forkert at sætte tingene på spidsen, for den slags situationer opstår så sjældent i trafikken, og hvis det sker hele tiden for en, så er man sgu ikke skarp nok til at køre MC.

    Vi kan hurtigt blive enige om at i en paniksituation, vil ABS flytte odds'ene over på ens side i rimelig stor grad.

    Min påstand er at jeg ikke når til panikstadiet, hvis blot jeg er opmærksom nok, læser trafikken korrekt og tager mine forbehold når jeg kører...


  • #34   22. feb 2017 Sajmon, alle kører jo som du skriver. Alle er de bedste i trafikken. Alle er forudseende. Men ulykkerne sker alligevel?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #35   22. feb 2017 Du kan ikke stille mig til regnskab for hvad alle andre gør. Det kan du og jeg mene om lige hvad vi har lyst til - og en snak omkring mobiltelefon samtaler, musik i ørerne og ørepropper er helt sikkert på sin plads her, men det er ikke det tråden handler om. smiley

    Ingen steder i alle de forum indlæg jeg har skrevet som modstander af ABS (ja det er jeg altså) har jeg udtalt mig på vegne af andre end MIG og MINE holdninger til den slags.

    JEG skal ikke have ABS på min MC.


  • #39   23. feb 2017 Videoen i 9# Er fra 2010, og jeg tror den er lavet for at man kan se hvad abs gør.
    Der er andre videoer, hvor man kan se bremseforskellen. (med rutineret kører)
    For mit vedkomne, bliver jeg ikke vant til abs, fordi det er på.
    Det er kun de sidste tre år jeg har haft abs, på cyklen, og det har været i brug en gang, uden det er med vilje, og jeg er overbevist at min cykel nok var blevet skadet, hvis det ikke havde været på dengang.
    Så hvis jeg skal bytte min cykel ud med en anden , så kommer det der nymodens stads altså på smiley


  • #40   23. feb 2017 Det er virkelig et spørgsmål der hver gang deler vandene, men i bund og grund står og falder det kun med hvad du bryder dig om og er tryg ved..

    Personligt undvære jeg dog helst enhver form for elektronik der forstyrrer oplevelsen af at køre MC.


  • #42   23. feb 2017 @søren
    Dronen blev opfundet før den virituelle mc kom i produktion ... og hvem vil køre mc når man kan flyve smiley


  • #43   23. feb 2017 Well, jeg havde ikke ABS på min R1´er, kun TC... Jeg ville have ønsket at jeg havde haft det smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=tts2MRkibVM

    Nu har jeg købt en cykel med ABS smiley


  • #44   23. feb 2017 Du kører også som en sindsyg Peter smiley smiley
    Er spændt på hvad du siger til den feeling der er (mangler) med abs blokken monteret... jeg er ikke fuld af begejstring smiley


  • #45   23. feb 2017 Hahaha, Brian, ikke værre end så mange andre smiley
    Jeg er også selv spændt på hvordan den føles, det er helt sikkert smiley


  • #46   24. feb 2017 Intet er så skidt at det ikke er godt for noget, hvis du havde haft ABS så havde du ikke fået sådan nogle fede billeder og optagelse smiley

  • #47   24. feb 2017 abs enhederne er med garanti ikke hurtigere end de antispin og anti wheelie systemer der findes ... i hvert fald smutter min tudsegamle gsxr 1000 152 hk- snildt fra en 185hk BMW 1000 RR med aktiveret system

    ABS klarer jo også næppe en udskridning på forhjulet uanset med tro i bare på al jeres elektronik fremfor at køre motorcyklen


  • #48   25. feb 2017 #47> Definer "Smutter fra"..?

    Taler vi om 0-100 lyskryds ræs, taler vi mellem accelerationer, taler vi topfart?

    En forhjulsudskridning? - Kan du beskrive hvad du mener med det? - Altså hvilken situation du tænker på, hvor ABS ikke ville kunne gøre en forskel?


  • #49   25. feb 2017 Synes urban skal proppe raceren ind i bilen. Og bruge en weekend sammen med os på en af de svenske racerbaner... Det kunne jo lærer os rigtig meget at få noget Fakta på bordet... Er launch control bare noget pop ? Kan alle andre end mig blokere mit forhjul trods race abs ?
    Hvor hurtig er ham urban i virkeligheden?
    Jeg giver gerne en hjemmestrikket frankfurter og en kold pilsner i pitlane ved aftenstid når data skal behandles.kameler skal sluges og undskyldninger søsættes smiley
    Mine undskyldninger er som regel de bedste......synes jeg smiley


  • #50   1. mar 2017 forhjulsudskridning er sideværts og der hjælper abs ikke en skid , ved sgu ikke hvor hurtig jeg er på en bane

    nu vi taler om race abs eller alm.gade abs ... men kører stadig hurtigere på en 1/8 mile end 1000rr på en gammel krikke fra 2001


  • #51   1. mar 2017 Nej men hvis du ser den video som buggi har lagt op så skrider den sideværts netop mens den står OPREJST, grundet blokering af forhjul, du tænker på hvis den mister vejgreb midt under et sving mens motorcyklen ligger i en stor vinkel..

    det er 2 vidt forskellige ting...


  • #52   1. mar 2017 Jeg har kørt race i 10 år, og MC i 23 år, jeg har til dato aldrig oplevet at en cykel mistede forhjulet sidevers, uden at der var bremsning involveret.
    Det er en hypotetisk tanke som kun vil kunne risikere at opstå hvis der er en kæmpe oliepøl eller lign. ud over hele vejen, og så vil det være både for og baghjul der ryger, det kan alverdens elektronik ELLER rider skills ikke ændre ved...
    Man kan jo ikke ophæve fysikkens love med elektronik, det er siger vel nærmest sig selv smiley

    Hvor hurtig du er på en 1/8 mile, fortæller langt mere om DINE skills, end om MC´en.. Jeg vil vædde på at bytter du cykel med ham på BMW´en ville du stadig vinde smiley

    Tro mig når jeg siger at en K1 Gixxer 1000, får så mange vederstyggelige stryg af en Bimse, på en hvilken som helst bane (med samme chauffør naturligvis).. På en 1/4 vil den også lammetæve en standard K1 Gixxer 1000, næsten uanset hvor ringe en chauffør der sidder på den... Formentlig med noget der ligner et lille sekund... smiley


  • #54   2. mar 2017 Hold da op for en udvikling et simpelt spørgsmål kan få smiley

    Tak for alle svarene. Er kommet til den konklusion at jeg selvfølgelig skal ud og afprøve cyklen, og så kunne jeg sagtens finde på at købe hvis den er "the one".


  • #55   3. mar 2017 nå , jamen så findes der kun dårlige cauffører heroppe smiley hayabusaer , zx12ere når heller ikke derud først

    ps. vedr. forhjulsudskridning så vil hjulet vel ikke kunne dreje sideværts og friktionen aldrig kunne øges fordi der er monteret abs .... uanset om der er olie , grus eller den bedste asfalt så vil enhver bremsning mere eller mindre medføre en ændring i vægtfordeling , tyngdepunkt , men tag i da et 90 graders sving og afprøv jeres ABS der absen er bestemt ingen garanti for at køretøjet bliver på det spor i har planlagt

    nå pyt , strafvægt er min mening - god weekend til alle smiley


  • #56   3. mar 2017 Nu har du jo endnu ikke fortalt os hvor hurtig du er på 1/8 mile Urban. smiley .
    Hvis du søger lidt efter data så klarer en 100% stock s1000rr disciplinen på ca 6,8 med en dygtig chaufut. og 1/4 på 10 ren.... Det forestiller jeg mig ikke umiddelbart at en 15 år gl gix kan hamle op med.. Medmindre der er skruet og forlænget efter alle kunstens regler smiley


  • #57   4. mar 2017 6,2 med standard motor geaewr og sænket , ja mcen er en gammel krikke men med masser af potentiale for flere hk på lidt nyere standard dele

  • #58   4. mar 2017 igen hans har anti-baghjuls system men det bliver den endnu langsommere af ... hvilket vel beviser at systemerne er for langsomme

  • #59   4. mar 2017 Kan kun sige at på racerbanen så er det dem med launchcontrol der kommer først gennem første sving...

    Man er nød til at have alle indstillingsmulighederne med i ligningen... På en tør varm asfalt kommer man ikke hurtigst afsted hvis tc står i rainmode smiley

    Men IGEN Urban... Kom nu ud og spil med musklerne på racerbanen i stedet for her.... smiley


  • #60   5. mar 2017 Urban> Systemerne er jo udviklet til at gribe ind på forskellige niveauer, afhængig af hvilket "Mode" man stiller det i, som igen bør afhænge af chaufførens niveau og underlagets beskaffenhed.

    Hvis jeg skulle køre 1/8 mile på en preppet bane der var knastør, så ville jeg naturligvis sætte cyklen i "Slick mode", for at få så lidt restriktion som muligt på cyklen. Det er fordi jeg godt kan håndtere en cykel der går en smule på hjul, og jeg kan godt selv kontrollere det.
    Det samme gælder jo ABS - Jeg har heller ikke brug for ABS på en knastør racerbane, men på en våd bane, der er det RIGTIG dejligt at have den slags, for der er grænsen mellem succes og fiasko bare meget meget mindre.
    Betyder det så at det er skidt at have Wheelie control, TC eller ABS.. Nej selvfølgelig ikke, for hvis cyklen har det, kan du slå det fra, når du ikke mener at have brug for det, eller du kan justere det ned i følsomhed.
    Men har cykel ikke den slags udstyr, jo så er det bare though luck, når du står og gerne ville have haft det... Sådan som jeg fx måtte erkende, efter jeg smaskede cyklen på Autodrome Most, som det kan ses på videoen jeg postede tidligere i tråden.


  • #61   5. mar 2017 jamen alle med alm kørekort er da velkomne til at deltage på dragbanerne uden plader koster det 350 og med plader 150 så vidt jeg husker , for en hel aften med frisk asfalt , pølsevogn og go snak i pitten

    og der køres i hele jylland og et par gange på Fyn sæsonen igennem og første gang er i Aalborg d.7 April

    se mere på www.racedays.dk


  • #62   5. mar 2017 Det kunne da være sjovt at deltage smiley
    Jeg kan se at det er et krav at der skal være lys på cyklen. Det har en baneged som min desværre ikke, så det er desværre nok en deal breaker, er jeg bange for smiley


  • #63   6. mar 2017 næ flere af de som ellers kører bane mcer derude monterer arbejdslygter med ekstern strømkilde der er jo gadebelysning og hele 200 meter acceleration og 200 meter bremsestrækning (dog kun Aalborg) Randers , Skjern , Odense har det dobbelte ...
    kører selv oftest kun indtil solnedgang i Aalborg og alle mcer kan være med


  • #64   6. mar 2017 Jeg har en ekstern baglygte allerede, til brug i regnvejrsløb, men ikke noget foran, men hvis en cykellygte er OK, ja så er der da muligheder smiley

    Hvis jeg kommer og giver dig baghjul, så skal du til gengæld også tage med en dag på fx Knutstorp til lidt baneræs... Game on? smiley


  • #65   7. mar 2017 ja hvis der er en ekstraplads i din bils bagagerum så stiller jeg da gerne op på noget lånt

    eller min 600cc gadecykel

    flere bruger arbejdslygter fra biltema så er sikkert okay til det brug smiley


    men ja game on !


  • #66   7. mar 2017 Vil I ikke skrive privat i stedet? Det har ikke så meget med emnet at gøre det I har gang i smiley

    Jeg har fået de svar jeg ville, og tak for det!


  • #67   7. mar 2017 Hvis du har fået de svar du vil have, hvad er der så i vejen for at man fører debatten videre? Måske vi kan få mere nyttig info... det er jo det forumet er til for...

  • #68   7. mar 2017 Ja eller hvem ved om vi kunne ende med at inspirerer dig til at tage en trackday eller en tur på striben smiley smiley

    Begge steder vil vi snakke for/imod abs i timevis smiley


  • #69   7. mar 2017 Fordi alle der følger tråden får en besked hver gang I skriver (og jeg kan åbenbart ikke slå det fra pga. en bug), og pt. er det blevet mere en-til-en samtale, end noget vi andre kan drage nytte af.

    Det er god skik at holde sig til subject i et forum, er sikker på admins vil give mig ret her smiley


  • #70   7. mar 2017 det er jo netop det vi gør , vi vil jo teste sikkerhedssystemer abs , antispin mv. vs live kontrol istedet for at basere vores viden på youtube videoer

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #71   7. mar 2017 Jeg kan ikke rigtigt få øje på nogen som ikke holder sig til emnet - om end debatten er lidt bred, så der er da ingen grund til at lukke den.

    Gå op under "indstillinger" og "indhold jeg følger" og slå notifikationerne fra for tråden. Hvis ikke det virker i den browser du bruger, så brug en anden. Internet Exploder og Firefox har ingen problemer i den henseende.


  • #72   7. mar 2017 Kan han slå notifikationer fra på hans engen tråd?

    Og kan vi noget video af det vædemål der, når det engang bliver til noget! smiley smiley


  • #73   7. mar 2017 Du får ikke en skid video Milling.... men du kan få en invitation til at opleve det live smiley der er lyden bare SÅ meget bedre smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #74   7. mar 2017 Ja han kan - det kan alle da. smiley

  • #75   8. mar 2017 fedeste , det bliver jo ligefrem stort smiley

Kommentér på:
ABS eller ikke ABS, that is the question...

Annonce