{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.506 visninger | Oprettet:

Carsten P
Carsten P
Tilmeldt:
14. feb 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16

Hjælp til afgift {{forumTopicSubject}}

http://www.dba.dk/yamaha-wilde-star-1600-ccm/id-1031656969/

Jeg er i gang med køb af denne mc. Jeg skal betale afgift af den og vil spørge ind til hvad i mener den er. Skal man betale afgift af alt ekstraudstyr og gejl den har fået lavet i forhold til en standard model.

Hvis den ikke har været indregistreret i Tyskland før den kom til DK, så skal der betales ekstra, f. eks told/moms eller hva..?

Mvh Carsten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til afgift
  • #1   24. feb 2017 Bliver du ikke taget i røven. Hvis den er uden afgift. Den er 13 år gammel. Kan godt se der står uden. Men burde da være med afgift til den pris

  • #2   24. feb 2017 Afgiften bliver højere end hvis den stod original. Da der er konstruktive ændringer på cyklen.

  • #3   24. feb 2017 Iøvrigt står der også den skal synes. Dvs du skal have alle tüv dokumenter på de konstruktive ændringer. Feks bagsvinger

  • #4   24. feb 2017 Prisen på en Yamaha, wilde star, 1600 ccm, i sammen stand med afgift ligger på 150-200 pga de ombygninger der er lavet, du skal nok forvente at det bliver dyrt da skat vil stille mange spørgsmål til identitet i det de tuv papir faktisk fortæller alt,hvis du bliver stoppet uden de ting er på plads blive cyklen konfiskeret.

  • #5   24. feb 2017 Kan den overhovedet blive synet, hvis den ikke har været indregistreret i Tyskland? Jeg tænker på de nye regler...

  • #6   24. feb 2017 #5
    Hvis papir er iorden er det jo bare et alm toldsyn


  • #7   24. feb 2017 Hej Carsten.

    Er der tale om en privat handel eller hos forhandler?

    ''Fordelen'' ved at den endnu ikke er registret/afgiftet er at du har muligheden for at få det gjort rigtigt fra start.. men som de andre skriver skal der være dokumentation for de forskellige dele i form af f.eks TÜV dokumenter.

    Jeg tror du som minimum skal regne en 100.000-200.000kr i afgift.

    En rigtig custom Wildstar koster hurtigt 200.000-300.000kr.


  • #8   24. feb 2017 #1 En standard 1600 Wildstar ligger på 100.000kr og op efter.

  • #9   26. feb 2017 Som tommelfingerregel skal du regne med at afgiften er ca. 60% af prisen af hvad den bliver solgt til med afgift på det danske marked. Det kan dog varierer en del, så lad være med at sætte dig fast på et tal. Men kig hvad lign. ombygninger står til og så har du en nogenlunde ide.
    Så vidt jeg lige kan finde, så står der en der er ombygget næsten magen til og den er til salg for 250.000,- det vil sige at du nok skal regne med en afgift i omegnen af 150.000,-

    Hvis jeg var dig, så ville jeg undersøge hvad der findes af TÜV papirer på den før du evt. køber den. Det er surt at stå med en cykel hvor der sidder en masse dele på der ikke kan synes (hvis de ikke er TÜV godkent).


  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
    #10   26. feb 2017 Hej alle, tak for input.. Der skulle være papirer på det hele, den er bygget i tyskland og skulle have sin egen hjemmeside.. Den står i jylland hos en privat mand, som har haft den stående på et kontor i en del år. Bagsvingeren er den eneste wild star jeg har set som har en på. Der må være skåret i stellet og sat bagsvinger på.. Så der er nok en del spørgsmål hos skat, hvad den angår.

    Men alle spørgsmål de må have hos skat, står vel i papirerne (på Tysk..? )


  • #11   26. feb 2017 Der står en i køge. Godt nok med en anden bagsvinger, men samme formål:
    http://www.123mc.dk/brugt/mc/yamaha/xv-1600-wild-star/til-salg/6485

    Man behøver ikke at skære i stellet for at få et bredt baghjul på. Det kræver bare en anden svingarm. Den der sidder på er den her fra Thunderbike.de - eller en kopi af den:
    http://shop.thunderbike.de/Thunderbike-Parts/Rahmen-Fahrwerk/Schwingen/Schwingen-Kit-Freestyle-oxid-1.html

    Du kan ikke regne med at alle ting der er lovligt i Tyskland også er lovligt i Danmark. De fleste regler er ens, men de må mere dernede syd på end vi må herhjemme.


  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
    #12   26. feb 2017 Ja, har set den og går os ud fra den.. Men dårligt billede, sidder der en bagsvinger på den.. Troede bare at stellet var som et Harley stel, i et stykke, helt ud til nav i baghjul..

    FLEX--- tror du jeg kan syne min wild star, som den er..



  • #13   26. feb 2017 Jeg tror ikke at der er blevet produceret hardtails fra nogen mærker siden en gang i 80'erne. Jeg kan dog være forkert på den.

    Med papirarbejdet i orden, så kan jeg ikke umiddelbart se nogle faldgrupper. Men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken. Der kan jo være ting man ikke lige er OBS på.
    Jeg er en lille smule i tvivl med nummerpladen. Nogle synsmænd ville godkende den, men andre ville ikke. Men det er jo en mindre detalje.


  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
    #14   26. feb 2017 Ok, ja regner heller ikke med at nummerplade holder er lovlig, der er vist kommet en lov om den ikke må sidde på siden mere ikke..?

    Hvor skal man køre hen, når jeg får den hjem, til syn/afgift. Der er både private og skat centre, hvor man kan få det ordnet. Er der bedre steder end andre..?



  • #15   26. feb 2017 Nej det må man nemlig ikke. Nogle folk har dog fået lov til det. Men det ligner også at den sidder så langt bagude (i flugt med baghjulet) at nogle godt ville kunne godkende det.

    Den skal til toldsyn når den er klar. Jeg ville personligt ikke tage den til et af de private firmaer. Det går helt sikkert hurtigere, men du betaler også mange penge for det. Derudover skal de jo betale SKAT hvis de vurderer den for lavt, så de har et motiv for altid at sætte afgiften for højt (om de gør det, skal jeg ikke kunne svare på). Aner ikke om der er nogle steder der er bedre end andre. Måske en anden kan svare på det.


Kommentér på:
Hjælp til afgift

Annonce