{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.994 visninger | Oprettet:

Crosser til 12 årige {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg er lidt i et dilemma, har to nevøer der mangler nyt legetøj. De er van til en atv uden gear.

Nu tænker jeg vi skal ha en to hjulet med gear. Men, er det rigtige valg en pw80? Eller Skal det være en to takt vild basse? De har ingen erfaring med gear. Sådan er. Kawasaki kw85 trækker helt godt i mig. Bare bange for det bliver liiiiiige spændende nok smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Crosser til 12 årige
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   25. feb 2017 De kan lige så godt lære gear med det samme. Du kan evt fikse gassen så den ikke kan trækkes mere end 50% - så holder sådan en cykel for evigt.

  • #2   25. feb 2017 De skal da have noget der rykker. Så bare ro på, 12 årige kan/ved/har prøvet meget mere end du forestiller dig, men de skal måske også have støttehjul? smiley

  • #3   25. feb 2017 Sidste år satte jeg ham op på en 80 cc speedway maskine. Og det er altså liiige hurtig nok til at starte med. Det er kun til brug på mark. Maskinen skal være nem at vedligeholde

  • #4   25. feb 2017 Jeg har kørt motocross i mange år, og jeg begyndte faktisk på en lille 80ccm som 11årig. 125 da jeg blev 13-14 år osv. osv. og til slut som 30årig en 450 smiley

    Men ja de små 80ccm er der sgu power i, så bare vent til de skal op på en 250 to takt smiley


  • #5   25. feb 2017 Øhm. Nu kan man jo få den størrelse i både 2 og 4 takt. Har kigget på en pw80, det virker til en tilpas starter maskine? Kontra en kawasaki

  • #6   25. feb 2017 En yamaha pwer er jo en meget lille/lav model, det er jo selvfølgelig smag og behag, men jeg syntes den er for lille til 12 år smiley

  • #7   25. feb 2017 Sådan en kawasaki kx60 har 15 hk. En kx 85 har 10 mere. En pw80 har 5, jeg er godt nok på herrens mark.

  • #8   25. feb 2017 Ja der findes jo også en 60 og 65ccm som har lidt højere effekt.
    En Pw80 er en laveffektmaskine, jeg syntes sådan en er for lille og lav til 12 årige.






  • #9   25. feb 2017 12 årige med 5 hk!!! Det er da helt dit eget valg om du vil være til grin, men du kan faktisk ikke være det bekendt over for de unge mennesker! Der er sikkert en 9 årig på skolen, der har noget med +15 hk!! smiley smiley

  • #10   25. feb 2017 Hvad sker der Tom tismand smiley jeg skal sku da nok finde noget med over 5 hk, har jo først lige set det nu. Jeg synes måske bare ikke at knægten skal ha en raket med 26 hk. Kunne jo være at der var en der havde et godt forslag til en solid mark racer. Tak for svar Martin, jeg må vist bare ha knægten ud og prøve det smiley

  • #11   25. feb 2017 personligt ville jeg gå efter en 125 ccm startede selv på sådan en da jeg var 13.



  • #12   25. feb 2017 PW80 bliver lynhurtigt for lille tror jeg (har selv haft en). Jeg havde gået efter en lav 125cc 4-takt, de har omkring 12.5HK. Kan ikke lige huske modellen, men Yamaha laver/lavede bla. en.

  • #13   25. feb 2017 Mere noget i den dur jeg gerne ville finde milling. Sig endelig til hvis du kommer i tanke om model

  • #14   26. feb 2017 En Yamaha TTR 125 4 takt kunne være et bud. Mødte en ungdomsskole i Faxe som havde en masse af dem og de havde kørt med minimal mængde af vedligeholdelse. Ikke vild men absolut mere power end PW80.
    Honda har også en 150 ccm i samme stil som jeg dog ikke lige kan huske modelbetegnelsen på.

    Min egen søn startede på en ældre Suzuki DS80 2-takt med ca. 7-8 HK og 5 gear. Har kun ofret et knækket håndtag og nye dæk på 2 år's hobbykørsel.

    Mener også de kan starte med at lære gear - især som 12 årig.

    God fornøjelse.


  • #15   26. feb 2017 michael den honda du snakker om er en crf 150r, det er ligeså voldsomt som en 85´er 2 takt hvis ikke mere, det åndsvage ved honda er at de laver hele lortet som special dele selv o-ringe skal man bestille originalt og de ved hvad de vil have for deres stumper

    det er dog en anden snak med ktm, og det har også en mellemvare og det er 65´erne

    kan du finde sådan en i luks udgave (feks den motor på et 85´er stel) så var det måske et godt sted at starte, som 12 årig kørte jeg selv 85 cc, kan du begrænse sådan en som sajmon siger så ville det klart være at foretrække


  • #16   26. feb 2017 bare nye lejer og bøsninger til linksystem samt bagsvinger løber op i 2000 kr til en crf150r, det kan jeg gøre til under det halve på min ktm

    honda laver gode cykler men de er ikke billige i reservedele, og har du ikke røven fuld af penge så hold dig til 2 takt, det kan godt være de kun køre det halve på stempler men tro mig med vedligeholdese på en 4 takt der er de stempler tjent ind mange gange


  • #17   27. feb 2017 hvis de er 12 så bare stik dem en 125cc, unger i den alder er ikke bange for en skid så det tager en halv dag max og de har styr på det, måske de får sig lidt af en skræmmer lige først men det synes man jo kun er sjovt i den alder

  • #18   27. feb 2017 TTR 125 var også den model jeg tænkte på! smiley

  • #19   27. feb 2017 125 ccm er som sådan okay til en øvet 12årig, men sgu ikke en som begynder cykel smiley 80-85ccm istedet.
    Jeg kan tydeligt huske da jeg som 13 årig fik min første 125, der kunne jeg jo overhovedet ikke engang nå jorden på den.
    Men når der var løb, var jeg altid først inde i det første sving, da man jo intet vejede smiley


  • #20   27. feb 2017 https://www.guloggratis.dk/transport/crossere-go-carts/go-kart/annonce/34610879-tre-hjulet-go-cart-saelges#image-168934786

    Ellers er der den her, den bliver jeg simpelthen nød til at vise smiley smiley

    Faldt over den da jeg selv sad og kiggede crosser til den ældste knægt smiley


  • #21   28. feb 2017 En lav 125'er 4-takt er altså ikke noget monster smiley

  • #22   1. mar 2017 Suzuki DR-Z 125, Honda XR 125 og Yamaha TTR 125... Alle sammen fine til den størrelse unger der skal lære at køre med gear... Næsten ingen vedligeholdelse...luftfilter og kæde skal selvfølgelig passes...
    Har selv en DR-Z til ungerne...den er super...


  • #23   11. mar 2017 Hvordan gik det? hvad fandt du til drengene?

    Jeg har lige så sent som i sidste weekend fået 2 crosser til mine drenge smiley
    En 125 4 takt til ham på 12 år
    Og en lille sød Pw 80 til ham på 6 smiley


  • #24   11. mar 2017 Jamen er ikke rigtig nået videre. Men skal ha fundet noget, dog overvejer jeg at finde en hurtigere atv med gear. Nu har de en 200cc gy6. Den kan de og vennerne køre på uden for megen opsyn. Så tænker at hvis de får en mere, så er der rigelig gang i den på markerne smiley

Kommentér på:
Crosser til 12 årige

Annonce