{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.754 visninger | Oprettet:

nico r
nico r
Tilmeldt:
27. mar 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9

Sv1000 olie og oliefilter {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Da jeg skal have skiftet olie og filter på min sv ville jeg høre om i har nogen links til noget i kan anbefale, har læst mig lidt frem til at folk bruger silkoline fullsyntetisk 10w40
Men lad mig høre hvad i andre bruger,
og evt link til både olie og filter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sv1000 olie og oliefilter
  • #1   8. mar 2017 Originalt filter.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #2   8. mar 2017 Silkolene olien køber jeg hos billigbilpleje.dk og filteret køber jeg hos mcbutikken.dk - jeg kører på KN oliefiltre, da de har en sekskant ude for enden så det er nemmere at få af og på.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #3   8. mar 2017 Der springer sikkert en trold op af en æske og spørger hvorfor man dog skulle køre på fuldsyntetisk, når nu bogen anbefaler Motul semisyntetisk.

    Jeg ser ingen argumenter for at køre på en både dyrere og ringere olie. Har prøvet det... Meh...


  • #4   8. mar 2017 @Sajmon

    Er det Silcolene Comp 4 eller Pro 4 du bruger?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #6   8. mar 2017 Pro 4.

  • #7   8. mar 2017 thansen har HIFLO oliefiltre til go pris.
    Mindst lige så godt lavet/bygget som org filter.


  • #9   9. mar 2017 Man undres.
    Der bruges masser af penge på en cykel og der monteres måske også en del dyrt tilbehør. Når man kører, så spekuleres overhovedet ikke på at køre økonomisk. Men når det kommer til et oliefilter til ganske få kroner, så skal der spares. Et oliefilter er endda en meget vigtig del af motoren.
    Ja, man undres. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #10   9. mar 2017 Jeg aner personligt ikke engang hvad et originalt filter koster. Jeg køber kun KN filteret fordi der er sekskant på - og det er dyrere end HiFlo filteret - og jeg kan bestille det fra en webshop hvor jeg køber mange af de reservedele jeg bruger alligevel.
    Nærmeste Suzuki forhandler ligger i tåstrup, og der gider jeg ikke køre til hver gang jeg skal bruge noget til 1xx kroner.


  • #11   10. mar 2017 Jeg gav 140 kr for org. Suzuki oliefilter og ca 60kr for HIFLO.
    når man kigger på begge filtre ved siden af hinanden er der ikke synlig kvalitets
    forskel.
    Når man læser på nettet om HIFLO kan jeg kun finde positivt omtaler + der står at de laver org filter til mange forskellige mærker.


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #13   3. jan 2019 Har købt olie og org. filter til min SV1000 fra 2010 ved i Bikeshoppen til i alt kr 733,-
    olien er Motul 300 v, 10w40 4 liter


Kommentér på:
Sv1000 olie og oliefilter

Annonce