{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikre MC under 18
  • #2   20. mar 2017 Det må du godt. Det kan jo være det kan betale sig ifht syn og ny nummerplade hvis den afmeldes smiley

  • Peter rs
    Peter rs Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 17
    #3   20. mar 2017 tak for svar smiley jeg undrede mig bare, da en kammerat købte bil da han var 17, og den var åbenbart nød til at stå i farens navn indtil han fyldte 18?..
    Men hvis man så kører på vejen med mc´en, så kan politiet vel se hvis de tjekker pladen at man ikke er 18 endnu ikke? og nej har ikke tænkt mig at gøre det, bare hypotetisk spørgsmål smiley


  • #4   20. mar 2017 Det skal jeg ikke kunne sige. Ring til din forsikring og hør ad..

  • #6   20. mar 2017 Normalt interessere forsikringsselskaberne sig ikke rigtig for om man har kortet eller ej. Jeg har i hvert fald aldrig skulle fremvise noget på hverken bil eller motorcykel.

    ...Men når nu du er 17, så kan de jo regne ud at du umuligt kan have kørekort til motorcykel.

    Jeg ville ringe og høre dem ad smiley


  • #7   20. mar 2017 Tror ikke det er noget problem i at få den forsikret så længe du bare betaler.
    Du kan jo godt eje den og have en "voksen" til at køre den for dig.

    Prøv at hør jeres forsikring smiley


  • #8   20. mar 2017 du kan jo ikke tegne en forsikring da du ikke er myndig

  • #9   20. mar 2017 Intet problem, du kan jo sagtens være den person der har varig rådighed over køretøjet uden af være føre...

  • #10   20. mar 2017 men når du ikke er myndig så skal du vel have en værge..?

  • #11   20. mar 2017 Som 16-årig kunne jeg da fint forsikre min knallert...... Hverken mor eller far skulle skrive på noget som helst....

  • #12   20. mar 2017 Det er ikke et krav at man skal have kørekort for at kunne få forsikret sine køretøjer... Det ville jo også betyde at vores køretøjer ikke var forsikret i de perioder hvor vi er frakendt førerretten smiley

  • #13   20. mar 2017 Jeg købte min SV inden jeg havde kortet og forsikrede med det samme, hvis den nu skulle blive stjålet fra garagen, det var intet problem. Jeg var dog også 20. Men kan ikke forstå hvis det skulle være et problem med alder. Om man har kortet eller ej er ligegyldigt hos både Alka, mondux og IF som jeg spurgte direkte dengang.

  • #14   20. mar 2017 som tidligere nævnt af andre er det også bare at forhøre sig hos forsikringsselskabet ...
    og det kan sagtens være at man ser stort på både alder og kørekort .. da forsikringen alligevel ikke dækker hvis en person uden kørekort fører køretøjet ...


  • #15   20. mar 2017 #14 Der tager du fejl... Forsikringen kan kun kræve regres ved grov uagtsom kørsel.. Ikke at jeg opfordrer til det, men sådan er lovet strikket sammen smiley Det har været oppe at vende herinde 1000 gange og det ender altid med at der bliver smidt paragraffer på banen der underbygger det for 1000 gang.

  • #16   26. mar 2017 kan du sagtens

Kommentér på:
Forsikre MC under 18

Annonce