{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.593 visninger | Oprettet:

snydt på ebay {{forumTopicSubject}}

hej jeg bestilte en udstødning på ebay billedet så fint ud og den havde db killer som jeg gik efter. nu er den ankommet fra kina og den er ikke som på billederne den bagerste del er svejset på grimmeste vis isteder for nitter og de adapter stykker der skulle medfølge er ikke i kassen og så kan jeg ikke se hvordan db killeren skulle kunne tages ud. er der nogen der har erfaringer med at klage til ebay ? Jeg har skrevet til sælgeren og venter på svar jeg får ud fra at jeg kan få lov at sende det tilbage men det koster og så skal jeg stole på at den kineser der har snydt mig sender mine penge tilbage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snydt på ebay
  • #1   21. mar 2017 her er billedet fra annoncen

    profilbillede
  • #2   21. mar 2017 Alt efter hvad sælger svarer, så kan du bare oprette en dispute på Ebay og forklare hvad problemet er. Det kan godt være en lidt langvarig proces, og Ebay kan være lidt tunge at "danse" med nogen gange.

  • #3   21. mar 2017 En udstødning fra Kina til DKK 541,52 inkl. fragt??

    Til den pris, er den da overraskende nydeligt forarbejdet!
    - Står der eksplicit i teksten, at "DB Killeren" er udtagelig?

    Nok om det. Hvis du er utilfreds, og gerne vil returnere varen, skal du ikke vente for længe på at forhandleren reagerer. Han trækker bare sagen i langdrag, og inden du har set dig om, er det for sent at klage til ebay.

    Du skal altså ikke forvente, at Kinamanden har travlt med at give dig en undskyldning, alle dine penge tilbage, + lidt ekstra til returfragt og en softice, som plaster på såret..

    Så opret en reklamation via eBay med det samme - "Contact seller" -> "I received an item that wasn't as described" (hvis du mener at det er dét, der er galt, men husk - i tvivlstilfælde er det netop teksten, der beskriver varen, ikke billedet, som jo kan være et "modelfoto").


  • #5   21. mar 2017 Jeg mener nu at man kan forvente at den vare man køber ligner den der er på billedet......model foto eller ej.

    Skal den returneres til kinaland, så kommer det nok til at koste det samme som udstødningen koster.


  • #6   21. mar 2017 Jeg har god erfaring med at klage til ebay, min sag drejede sig om et mindre beløb under 50 kr.(det var princippet), men det blev stadig taget seriøst og løst hurtigt.

  • #7   21. mar 2017 Ja den kamp gad jeg ikke ha , sidste år købte jeg blandt andet et par gasdæmpere til en Chevrolet , de leverede var ca 7 cm for korte , men alt det andet var brugbart så det var så de 2-300 kr smiley

  • #8   21. mar 2017 Min erfaring med at klage til Ebay er også god, men det kan være en langvarig proces

  • #9   21. mar 2017 Hvis du har betalt med PayPal, er det min erfaring, at det går ok hurtigt...

  • #10   21. mar 2017 Min erfaring siger, at sælgerne - uagtet om de er fra Kina eller Kroatien - går rigtig, rigtig meget op i, at få tilfredse købere ved hver eneste handel. Derfor vil jeg klart slå et slag for, at du tager dialogen med sælger fremfor direkte "at klage" - man kommer rigtig langt med den kommunikation, så jeg vil klart anbefale, at du afventer svaret fra sælger, før du gør mere. De virker altid interesserede i, at få løst problemerne.

    Betaling via Paypal beskytter dig ligeså godt som ved handel med Dankort og måske i virkeligheden langt bedre.


  • #11   21. mar 2017 Det er satme en høj pris når den er fra Kina :S Jeg har tidligere købt sådan en ved Mors-bikes, inklusive alt, til 450 kr, og har en liggende hjemme uden inderrørstykker og db-killer der kostede 600 kr også købt her i DK.
    Sådan noget a la den her: http://bike-netshoppen.dk/product/megaton-universal-udstoedning-4397/

    http://www.kickstartershop.de/de/Auspuffe-Zubehoer/AUSPUFF-exhaust/silencer-DUNSTALL-Style-f.YOUNGTIMER-


  • #12   21. mar 2017 Jeg har selv forsøgt at ordne en klagesag privat med kinasælger, hvor han tilbød et latterligt lille beløb som plaster på såret. Jeg insisterede dog på at returnere varen, da den overhovedet ikke lignede hverken billede eller beskrivelse, og jeg ingen glæde havde, af den rædsel jeg havde fået tilsendt. Sælger var endog meget imødekommende - og var meget interesseret i en tilfreds kunde og god evaluering, så han sendte en adresse, jeg kunne returnere varen til, og så ville han refundere den oprindelige købssum + original fragt. Han var selvfølgelig uenig i, at varen ikke svarede til beskrivelsen, så jeg accepterede returportoen som mit tab, eller "lærepenge" - men hellere betale 500,- for at redde de 2.500,- som ellers ville være tabt.
    Så Jeg gjorde som vi havde aftalt - sendte varen retur til Kinaland og gav ham en god evaluering for fair behandling, men han sendte aldrig penge retur. Da jeg så brokkede mig, til både PayPal & eBay, sagde de, at sagen var forældet, og at jeg skulle have kørt det som en klagesag gennem dem. Der var intet de hverken kunne, eller ville gøre, hvis sælger ikke ville refundere beløbet.
    Og har man én gang evalueret sælger, kan man ikke lave det om, eller komme med kommentarer til evalueringen - så nu har jeg blåstemplet en Kinasnydepels.
    Se det var så lige 3000,- i lærepenge.


  • #13   21. mar 2017 Hvis de ikke har svaret indenfor 45 dage, så går du ind og vurderer dem med 5x1 stjerne..... Så skal de nok svare

  • #14   21. mar 2017 12> Jo - man kan godt få lov, at ændre en bedømmelse. Det kræver så, at både sælger og køber er enige om, at man gør dette. Og i dit tilfælde kan man nok godt regne ud, at sælger ikke var særligt interesseret i det smiley

    Forældet, siger Paypal? Hvor lang frist var der da på denne forældelse?


  • #15   21. mar 2017 sælgeren har svaret at de gerne giver et afslag i prisen. Jeg har svaret at det skal været stort og at de skal sende de tilpasningsringe der ikke var med. Jeg har opfattet en db killer som en slags ekstra udstyr til udstødninger vis den ikke kan pilles ud er det vel bare en alm. dæmpet udstødning hvor alternativet vil være et stright pipe ? kan man kalde det en db killer vis den ikke er udtagelig ? for der står godt nok ikke i annoncen at den kan pilles ud. Jeg havde kigger rigtig mange sidder efter en anden men jeg kunne ikke finde andre med db killer og jeg kan godt lide mine naboer

  • #16   21. mar 2017 Jeg har ikke haft problemer, selvom jeg fik sendt et fake action cam. Fik jeg alle pengene tilbage og har beholdt cam. Du skal ikke være bleg for at kræve alle pengene retur (uden at sende varen retur) Lad dem komme med et løsnings forslag. Der skal ikke gå ret mange dage før du får svar. Ellers opretter du en sag på Ebay. De er noget hurtigere end feks. danske banker smiley

  • #17   21. mar 2017 #12. Surt for dig, men endelig en ærlig person der vil stå frem og berette og sin dårlige oplevelse. Jeg tænker ofte der må være mange som handler på nettet og får dårlige/dyre erfaringer, men som vælger at tie stille med sit tab/lærepenge smiley

  • #18   21. mar 2017 Man har 30 dage, efter forventet modtagelse af pakken, til at klage i - så hvis man først ævle bævler med kinamanden om, hvordan returnering skal foregå og får dimsen sendt til kinaland og tålmodigt venter på at han skal hoste op med gysserne, så er den måned altså hurtigt gået..

    Så fuck deres ønske om at ordne sagen i mindelighed - start en eBay return item incident, og giv dem en skod-evaluering, så de kan lære det..

    Det skal lige siges, at jeg har yderligere 100+ eBay-handler, der er gået gnidningsløst - også med kinamænd..

    Og nej - en DB-killer er ikke p.r. definition udtagelig - blot et udtryk for, at potten har en indbygget lyddæmper. Hvis den er udtagelig, vil det som regel stå specificeret i annoncen, at den er "removeable"


  • #19   21. mar 2017 Har du betalt told og moms på det også?

  • #20   21. mar 2017 ikke noget af det pjat med at kommunikere med s;lger, han har solgt noget ged og ved det, opret klagesag s[ al kommunikation er registreret gennem ebay/paypal, hvis alt falder heldigt ud kan du altid give ham 3 stjerner for ikke at v;re et svin

  • #21   21. mar 2017 Ja det er betalt diverse gebyer det løb op i 230kr

  • #22   21. mar 2017 Ja, varen er ikke den på billedet, du bliver aldrig rigtig glad for det udstødning.

    Hvis det er mig, ville jeg have alle pengene tilbage.... Om kinamand så vil betale for at få sin vare returneret, er hans sag.


  • #23   21. mar 2017 Du skal køre en klagesag igennem Ebay.

  • #24   21. mar 2017 Prøv hos sælgeren først, er det et firma i kina plejer reklamation at gå let som en leg - omend det tager lidt tid. De få gange jeg har handlet i kina og har haft brug for reklamation har pengene stået på min konto 2 dage efter.

  • #25   21. mar 2017 enig i at kineserne går op i god service

    men der findes virkelig også nogle lortehoveder som simon siger

    jeg købte på et tidspunkt nogle kølerslanger fra kina, jeg fik et track nummer på varen, og da jeg stadig efter 1 måned ikke kunne spore den så skrev jeg til ham, han beklagede meget men pakken kom retur så han havde sendt den igen så jeg fik nyt track nummer, pakken kom til danmark 1 måned efter, det var dog på sjælland den blev afleveret så skrev til postdanmark at der måtte være sket en fejl, men de havde afleveret pakken det rigtige sted

    kineseren havde igen udstyret mig med falsk track nummer, da jeg så efter et par gange gjort det klart at nu sendte han mig det rigtige track nummer, så aflyste han handlen lige på stedet og sendte mine penge retur på trods af at der efter sigende skulle være 2 sæt kølerslanger på vej til mig, men har aldrig set dem eller modtaget dem


  • #26   21. mar 2017 #25

    Jeg tror også der er nogle brådne kar, som aldrig sender varen. Men hvis jeg ikke modtager, og brokker mig, så sender de gerne pengene retur...

    Jeg tænker at det er en måde at føre forretning på, at ikke have nogen varer, og alle dem der brokker sig, får prompte sine penge retur, men det er jo ikke alle der brokker sig....


  • #27   21. mar 2017 nej det en nem måde at snyde folk på, er lidt ærgerlig over jeg ikke fik skrevet en lorte anmeldelse om ham for det var det første han gjorde klart at han gerne ville have en god anmeldelse

  • #28   21. mar 2017 Jeg havde også fat i en der ikke ville refundere, først ville de refundere 25% så 50% så slet ingenting. Så lavede jeg 5x1 stjerne i anmeldelse. Så ville de lige pludselig refundere 100% og bad mig om at ændre den dårlige feedback.
    Jeg fik pengene retur, men ændrede ikke anmeldelsen, jeg skrev til dem at de var nogle røvhuller og at det skulle andre også vide.

    Jeg kunne se at over 2/3 af deres dårlige anmeldelser var ændret til gode (nok fordi de fik pengene retur)


  • #29   21. mar 2017 sådan nogle idioter de skulle slæbes i benene efter en bil med hovedet i asfalten

  • #30   22. mar 2017 spar tid og penge og køb noget du kan se og røre , jeg ville ikke købe sådan noget kina shit, men det er MIN holdning...
    kan være ok for nogen, men ebay fra kina? håb det bedste og forvent det værste, der er langt op til de priser.som eks.
    acrapovic eller andre dyre kvalitets mærker ligger i!
    men klag med det samme ellers løber det ud i sandet


  • #31   22. mar 2017 ps. er det grimme på bagsiden så pyt...

  • #32   22. mar 2017 Så er historien slut jeg får 23 gbp retur det er jeg ok med de har brugt penge på at sende med dhl så det er efter deres udsagn en underskuds forretning.

  • #33   22. mar 2017 Du er for nem - de slap for billigt.
    Der findes sikkert ærlige kinesere der handler, men der er fandend langt imellem dem.


  • #34   22. mar 2017 Jeg har en fin gammel Honda Rebel til salg år 1986.... lidt flot patina og karismatisk raslen fra starteren lige efter start.


    Du kan få den billigt..... 30.000kr og hvis du ikke er helt tilfreds med den, så får du 10.000 tilbage.

    (ironi kan forekomme)


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #35   22. mar 2017 Man har altid garanti på at, hvis ikke varen er som aftalt er der money back garanti, og hvis ikke jeg husker helt forkert betaler PayPal for retur porto(men hæng mig ikke for det)

  • #36   22. mar 2017 Og blot til almindelig orientering, så må en udstødning til motorcykel IKKE længere sælges i Europa, hvis den er med udtagelig DB-killer !!!
    Det står i de nyeste EU-regler omkring støjdæmpning af udstødninger til motorcykler. Alle europæisk producerede eftermarkeds udstødninger sælges derfor kun med FASTSVEJST DB-killer - Ellers kan producenten ikke få udstødningen E-mærket. Og er den ikke E-mærket, må den heller ikke længere sælges på det europæiske marked.
    Mon ikke det er dette problem, som denne "kineser" producent også er røget ind i ? og at der er derfor udstødningen er svejst og ikke nittet sammen som oprindeligt beskrevet !!!


  • #37   22. mar 2017 Ja jeg blev lidt snydt men 470 inkl. diverse gebyrer og forsendelse kan jeg leve med, så gider jeg ikke bruge mere tid og krudt på at kommunikere med en uærlig kineser. men jeg er stadig bitter så når pengene står på min konto sviner jeg ham til i bedømmelses feltet det bliver min lille lidt fesne hævn smiley

  • #38   23. mar 2017 Du har givet 500kr for en udstødning og brokker dig over der ikke er udtagelig DB kilder og overgangs adaptere og at den er grimt svejse.
    Og så er sælger flink og give penge kompensation som du vil takke med at give en dårlig bedømmelse på ebay. Du satmer en smålig, egoistisk idiot.

    Hvis du er så nærliggende skulle du måske overveje om du overhoved har råd til en motorcykel.


  • #39   23. mar 2017 Jeg bestilte i starten af januar otte bananstik i Kina - naturligv fire sorte og fire røde, man kan kende forskel på højre og venstre. Efter 1,5 måned kom de: fem sorte og tre røde. Det kunne jeg jo ikke rigtig bruge til noget, så jeg skrev til kineseren. Jamen, det var 'random chosen' på deres lager skrev han tilbage. Det kunne jeg heller ikke bruge til noget. Nå, men så ville han give 1/8 af prisen tilbage. Det løste jo stadig ikke, at jeg skulle bruge fire af hver. Så efter en uge ville han så eftersende det manglende stik og det venter jeg stadig på - her små tre måneder senere.

    Det er bestemt ikke alt, der er rosenrødt på Ebay, selvom det er billigt! smiley


  • #40   23. mar 2017 goddag ketil tak for de pæne ord jeg kan forstå du synes det er urimeligt at bede om hvad man har betalt for jeg har en række stumme genstande jeg gerne vil sælge dig det kan godt være de ikke lever op til forventningerne men hvad betyder det du kan hente dem på hos mig Lindenborgvej 93 Aalborg sv du er altid velkommen go dag mvh Anders

  • #41   23. mar 2017 Nå man køber delene især fra Kina skal man læse produktbeskrivelsen og ikke se så. Meget på billedet. Især nå man bestiller så billige dele.
    Stå der specifikt i produktbeskrivelsen at overgangs adaptere med følger og løs dBkiller er en del af pakken så skal mandag havde hvad man har bestilt... Har ikke selv oplevet dårlig service fra kinesere. Kan ven fik 2defekte Markeringslygter 2 ud af 6dioder var defekte han skrev til sælger om det og sælger tøvede ikke. De sende vare hele ordren en gang til.. Nå man som du selv siger vil havde en kompensation og bag efter vil svine dem med en dårlig omtale så man sku et småligt menneske...

    Mange tak for tilbudet om det du ønsker at sælge men må takke pænt nej tak. Jeg mangler ikke umiddelbart. Det du sælger.



  • #42   23. mar 2017 Det kan meget vel være at du har haft gode oplevelser og tilykke med det men at kommer her til med min kineser har krævet over 15 beskeder så jeg er ikke glad og kina far har i mellemtiden heller ikke ændret billedmaterialet i sin annonce så ham skal du bestemt ikke have ondt af

  • #43   23. mar 2017 Jeg ville klage via ebay, men skynd dig, jeg købte en bagbremse fra Tyskland, den kom aldrig, kun en masse dårlige undskyldninger om at den var sendt forkert sted ( Norge ), så gav jeg ham den dårligste anmeldelse, så kom der en undskyldning + penge retur via PayPal, det var ca 500 kr.

  • #44   23. mar 2017 nydelig udstødning til den pris.. er det ikke bare dig der er lidt kritisk??

  • #45   23. mar 2017 Det med at man ikke må sælge bestemte udstødninger i EU kommer vel an på motorcyklens årgang? Til en mc fra før '81 er der eksempelvis andre regler så vidt jeg da ved.

Kommentér på:
snydt på ebay

Annonce