{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift S1000R, anyone søgt?
  • #1   25. mar 2017 Der ligger en del tidligere vurderinger i DMR som du kan bruge til at estimere afgiften med. Dog skal du huske at omregne til de nye lavere 2017-satser, f.eks efter flg formel -

    Afgift(ABS) = (0,6 - 10080/(nypris-4165)) * (1 - 4165/nypris) * handelspris (for ABS, nypris > 62.965)


  • #2   25. mar 2017 Hvor er DMR, kender kun dem på Skat, men der ligger kun for nye cykler. Ellers har jeg ikke kunne finde nogen

  • #4   25. mar 2017 Opdagede at det er samme sted som jeg kigger, men jeg finder ingen under brugte med kun et R.

    Handelsprisen er jo svær når der ingen er til salg


  • #5   25. mar 2017 Der skulle ligge begge typer både med R og RR, men om de er listet korrekt, må du selv lige tjekke smiley

    Alternativt kan du bruge formlen med nypris og en estimeret handelspris baseret på SKAT's std. afskrivning.


  • #6   25. mar 2017 Hvordan ser regnstykket så ud for afgiften, hvis vi nypris 250.000 ca, nedskrivning iflg skat 25% = 187.500 i handelspris.

    (0,6 - 10080/(250.000-4165)) * (1 - 4165/250.000) * 187.500 (for ABS, nypris > 62.965)

    Afgift =103 tkr ca.


  • #7   25. mar 2017 Så er der sgu ikke så meget at hente andet end at man så kan finde en brugt, men så kan man overveje andre modeller.

    Ved du om forhandlerne har samme mulighed som ved biler, at man kan køre demo og sænke afgiften?

    Min bil jeg lige har købt sparet jeg 50+


  • #8   25. mar 2017 #6
    SKAT's std nedskrivning for 2+ år er 25% ja, og for 3+ år 30%. Det vil ofte være dem SKAT bruger, når der ikke er nogen i markedet, der kan ligge til grund for en vurdering - Dog bruger SKAT lidt højere afskrivning for ca. 1-4 år gamle cykler pga. afgiftsændringer i de sidste 2 år, så regn med min 25%, men mere realistisk nok ca. 30-35% afskrivning i forhold til nypris på en 2014. Nyprisen, du lister, stemmer ikke overens med f.eks Sydfyns-MC's lister, der kan du evt. spørge SKAT til den de bruger (som er den der tæller).


  • #9   25. mar 2017 12-14 er ens. Der kom noget mere slik i posen fra '15 smiley

  • #10   25. mar 2017 #7

    Kender desværre ikke til forhandlernes muligheder for democykler. Princippet i din beregning i #6 er korrekt, men som sagt er det ret afgørende, at man får brugt den korrekte nypris (den SKAT har fået indrapporteret), da det har/kan have stor betydning for vurdering af handelsprisen vha en afskrivningsprocent. Under alle omstændigheder vil estimatet, man selv kan foretage, i den situation være noget usikkert, og man kan derfor overveje at betale en ekstern selvanmelder for en vurdering - det er der imidlertid så andre problemer med.


  • #11   25. mar 2017 En forhandler kan indregge en til sig selv på lavere afgift, husker ikke lige satsen, det er så en demo-bike.

  • #12   25. mar 2017 Ok, må se om man kan få noget svar fra Skat. Kan dog se at der er kommet en hos en forhandler nu til 180tkr, så danner han vil grundlag for handelsprisen eller skal der være mere end 1? Han kan jo holde den unaturligt højt oppe indtil han sælger den med stort afslag uden om annoncen

  • #13   25. mar 2017 #12
    Du har fuld stændig ret..... i gamle dage kunne man oprette en stak utrolig billige fup alternativer på dba... men skat er ikke så lette at snyde længere smiley


  • #14   25. mar 2017 #12

    SKAT bruger i princippet alle tilgængelige datakilder som f.eks niveaulister (der har absolut forrang), annoncer, tidligere vurderinger, std afskrivning mm som grundlag for deres vurdering, og man kan derfor ikke nødvendigvis konkludere, at en enkelt forhandlerannonce vil være hele grundlaget, men man kan heller ikke udelukke, at SKAT vil skele kraftigt til en sådan, hvis den er nogenlunde rimelig.


  • #15   25. mar 2017 Nej men på den anden side kan forhandleren nu holde prisen gunstig oppe og sikrer sig mod import og dermed være ene forhandler. Han vil jo heller sælge nye end brugte og ofrer gerne lidt på at købe de brugte tilbage for at beskytte sit marked.

  • #16   25. mar 2017 Med en s1000r og lign i den prisklasse, så tror jeg ikke der er noget fordækt i forhandlerens prissætning.
    Det er fortryllende få der vil importerer og misse forhandlerens garanti for at spare 20000,-


  • #17   25. mar 2017 Netop det er det jeg men med at de holder prisen gunstig oppe.

    Da jeg solgte min zx10r 2012 sidste årgav Kawa mig et bud på 130tkr, da han skulle lave minimum 50tkr på et salg, da den jo godt kunne komme til at stå et stykke tid. Vi skal altså betale afgift af hans fortjeneste på 50tkr, så meget gkoster garantien ham heller ikke


  • #18   25. mar 2017 Det koster penge at drive en butik, og ðe penge kommer ved at sælge dyrere end man køber smiley

  • #19   25. mar 2017 Jojo, men i min verden er det sgu en vild GP% at have ved brugtsalg.

    Men det de gør virker må man sige for der er jo næsten ingen som importer og sjovt når man tænker på at de fleste dyre biler i dag er importeret


  • #20   25. mar 2017 #16

    DK er en nation af bønder og krejlere, der elsker at spare 1 kr. smiley

    Men derudover, så er det meget forskelligt med import - nogle har den grundliggende holdning, at det aldrig kan betale sig, fordi det ikke lige kunne betale sig for dem. Andre ved, at det i nogle tilfælde bestemt godt kan svare sig, af økonomiske eller andre årsager, bl.a afhængig af den enkeltes viden og logistiske muligheder. Dette helt uden at tage stilling til dette tilfælde i øvrigt.


  • #21   25. mar 2017 Mc i portørerne er langt bedre til at få special priser i vores afgiftsplagede land. Og de fleste mcer findes ikke i 4 forskellige udstyrsvarianter Derfor er der ikke samme besparelse at hente.

  • #22   25. mar 2017 #19

    Arh - nogle er vi nu (omend et lille mindretal), jeg har importeret velsagtens 75-80% af 25+ cykler.... smiley


Kommentér på:
Afgift S1000R, anyone søgt?

Annonce