{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde for kort
  • #1   25. mar 2017 Kan man forlænge den ? Jeg har faktisk et samleled i guldfarve til en 520

  • #2   25. mar 2017 Jeg har et samleled. Så det optimale vil jo være en stump med et samleled

  • #3   25. mar 2017 Køb en ny kæde, det er det sikreste.

  • #4   25. mar 2017 Der er da absolut intet usikkert i at forlænge en kæde, hvis det er gjort rigtigt.

  • #5   25. mar 2017 Næ, jeg kan heller ikke se det skulle være mere farligt end at tage et led af.

  • #6   25. mar 2017 Ka man kører med et samleled, så kan man også kører med 2.. bare kæderne er ens og ledene passer til dem.

  • #7   25. mar 2017 Hvis man er sikker på, at man kan lave sine masterlinks perfekte, så måske, ellers ikke.

  • #8   25. mar 2017 Jeg ser intet forkert i at anvende to samleled. Og nu taler vi om en MC med 43HK, så det er jo ikke de vildeste belastninger kæden udsættes for.



  • #9   25. mar 2017 #7: Hvis man ikke kan det, skal man helt holde sig fra at skifte kæde selv.

  • #10   25. mar 2017 Jo, jo, men med to masterlinks er der dobbelt chance for at man (uforvarende) har f..... up.

    Hvor meget har den kæde kostet? 400-500 kr? Og hvor mange ressourcer skal du bruge på at lede efter led fra en identisk kæde og løse masterlinks og sidde og nørkle med det?


  • #11   26. mar 2017 Salkin: Det er præcis hvad Jesper siger; Er du på nogen måde i tvivl om du kan lave det korrekt fra start af. så hold dig fra det! Og kan du finde ud af det, ja så er det intet problem at lave og køre med 2xmasterlink - Har meget svært ved at se hvad man skal fucke up, det er så simpel en opgave og du kan jo med det samme se om det du har lavet er korrekt, hvis du har forstand på det!

    Og ja, hvis du ikke har det, så lad være at rode med det.. smiley


  • #12   26. mar 2017 Jeg går ud fra at vi taler om en rivet style master link, og ikke bare clips typen.

    Personligt syntes jeg man skal være rimelig omhyggelig og vide hvad man gør for at lave et perfekt rivet master link.

    Hvid du ikke flarer nok, er der risiko for at den ikke sidder tilstrækkelig på, hvis du flarer for meget eller får presset linket for meget på, får du et stift led, som påvirker både kørsel og levetid på diverse komponenter.

    Som sagt, og især hvis det et en kæde til 400-500 kr (måske endda billigere) så havde jeg bare valgt "re-order" på eBay for at få en kæde i korrekt længde, i stedet for at bøvle med at finde en stump kæde og master links.

    OP skriver jo ikke, at han har et stykke egnet kæde liggende og masterlinks allerede, det skal han jo også ud og støve op/betale for.

    Men det et jo op til OP selv at vurdere hvad han vil smiley


  • #14   26. mar 2017 # 12 Stop nu dig selv inden du går i selvsving. Vi snakker ikke en 200 hk mc her. smiley

  • #15   26. mar 2017 Som jeg skrev, det er jo helt op til OP selv hvad han vil gøre. Han spørger om råd og meninger, og det får han.

    Sådan er det jo på et forum, man spørger, man får svar, man sorterer.


  • #16   26. mar 2017 Der er ikke tale om nitteled men clips led. Det er som sagt en 400cc med 43hk så det er ikke de vilde kræfter vi snakker om her. Og jeg har skiftet kæder af den type mange gange før.

    Tilbage til det egentlige spørgsmål. Er der nogen der har 2-3 led af en 520 kæde til at ligge som de ikke skal bruge? Jeg kan ikke tage dem af den gamle kæde da den er rustet helt sammen.


  • #17   26. mar 2017 Uanset hk så skal du ikke bruge en tilfældig stump kæde. Det skal være samme slags. 520 Er ikke nødvendigvis det samme som 520.

  • #18   26. mar 2017 Og et lille råd til eftertiden smiley bestil kæden nogle led for lang, og så tilpas i den længde du skal bruge.

    Så kommer de aldrig til at sidde med en kæde, der er et par led for kort igen.


  • #19   27. mar 2017 #18 smiley
    Køb en der er tre led for lang nu.!

    Så har du to kæder der passer.. smiley smiley

    smiley


  • #20   1. apr 2017 og 2 x klipsled smiley juhhhuuu , det skal nok lykkes

    hvad koster en 520 O-rings kæde i biltema?


  • #21   1. apr 2017 Hvis det fungere med et klipseled, så må det jo fungere dobbelt så godt med to. Ren logik.

  • #22   1. apr 2017 husk at montere åbningen i kørselsretningen så de kan fange småsten og dæktråde

    det jo genialt uanset hvor mange hypper man har under tanken ... strips hellere kæden sammen så ved man da i det mindste hvor længe det holder


  • #23   1. apr 2017 Klipse led?
    Er supergode når man skal have kæden af når man stopper og tager den på igen når man skal køre..!! smiley
    Husk kun at vaske din kæde på 45 grader og giv den aldrig en tur i tumbleren..!
    Du risikerer den krymper så du må klipse flere led på..! smiley

    Lige netop idag! Har jeg hørt om det nye velcro led..!! smiley
    Som er meget nemmere at arbejde med..!
    Og som tåler koge vask..!

    Nok om 1.apr..! smiley


    En Mc kæde skal nittes - end of story morning glory.!

    Ellers siger man jo, der altid er mindst en nitte på en Mc..?
    Hvis ikke den sidder i kæden, sidder den bag styret..!
    smiley


Kommentér på:
Kæde for kort

Annonce