{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.357 visninger | Oprettet:

Erfaringer med FODsports MC GPS {{forumTopicSubject}}

http://www.ebay.com/itm/4-3-Motorbike-GPS-Navigation-SAT-NAV-Waterproof-8G-256M-UK-Europe-Maps-car-/152325775852?hash=item237752e1ec:g:YQQAAOSwal5YLRA2
Hej, nogen der har erfaringer med sådan en bandit? Skal bruge en gps løsning der lidt bedre når jeg skal over alperne til sommer.

I får lige et stemnings billed fra sidste års tur til kroatien, mit cigarret stik som jeg monterede på batteriet, ku ikke levere nok strøm til min telefon, så den brugte mere end den fik, så jeg måtte bruge min backup et stykke inde i tyskland og resten af turen... bil gps sidst opdateret 2006 mener jeg det var.

Vil gerne have noget lidt mere fiks i år smiley synes 3tusinde er meget at bruge på en garmin/tomtom.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med FODsports MC GPS
  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #1   17. apr 2017 Kender den ikke men ville heller købe en garmin til bil til 800 ind ukendt mærke kunne dog godt selv være fristet af den hvis der var nogen med positive erfaringer med den..

  • #2   17. apr 2017 Jeg har haft en Kina gps jeg gav 200kr for siden jeg fik min bil, og det over 3 år siden, så er ikke så bange for det. Synes dog bare 800kr er meget for en kina gps. Men jeg ender nok med at købe overstående. Gider ikke at tænke på regn og mærkelige løsninger.

    Den gamle bil GPS som ses på min Suzuki, der kunne det almindelige micro USB tilslutning heller ikke holde, det blev helt slidt pga vind og rystelser på den tur.


  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #3   17. apr 2017 Så skriv meget gerne dine erfaringer med den på et senere tidspunkt hvis det bliver til noget..

  • #4   17. apr 2017 Brug den der man kan installere i sin mobil, Navigon hedder den, 123mc lovpriste den i høje toner til kr 3-400.

  • #5   17. apr 2017 Ja det en mulighed, er bare lidt gammeldags på det punkt, kan godt lide at have en ''fysisk'' enhed.

  • #6   17. apr 2017 Den lukker selv skærmen ned hvis du skal køre ligeud i længere tid, og lukker op igen inden du skal dreje.

  • #8   18. apr 2017 Det skulle den gøre iflg 123s test, flere er blevet skuffet, men har siden fundet ud af hvordan det virker, husker der var noget kommunikation om det under artiklen på 123mc sitet.

  • #9   24. apr 2017 installer navigon på din tlf. Det virker. Du skal bare indstille den til at lukke ned når du kører lige ud. Den har fine funktioner og downloader maps så du ikke bruger data.

  • #10   24. apr 2017 Har bestilt fodsport gps'en.
    Håber den lander inden weekenden så jeg kan teste den på vej til egeskov slot lørdag


  • #11   24. apr 2017 Der var nogen som jamrede sig over manglende funktioner på Navigon, men det forklarede de senere i kommentaren under testen på 123.

  • #12   27. apr 2017 Modtaget idag, tester i weekenden.

    profilbillede
  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #13   27. apr 2017 Lyder godt. thumbs up
    Glæder mig til at høre dine erfaringer..


  • #14   27. apr 2017 venter spændt på at høre din vurdering af den smiley

  • #15   28. apr 2017 Monteret idag og kort afprøvet.
    Beskrivelse kommer imorgen efter egeskov tur, men umiddelbart meget fin gps smiley


    profilbillede
  • #16   29. apr 2017 Som lovet et lille review smiley
    Overordnet super fin til prisen.
    Den har dansk menu og tale. Kortet skulle være 2016, på annoncen står der Free map update supportet, så man bør være sikret fremad.

    Det kan sjældent at den lige tager et sekund om at tænke når man roder i menuen, men ikke noget som er generende, det ikke noget der sker hele tiden.

    SKærmen er af den gamle type, resitive hvilket vil sige trykfølsom, dette er fint nok da man ikke skal have handsker af for at navigere rundt. Den kan være lidt svær at se når solen står direkte på.

    GPS'en har Bluetooth, dette fungere til headset, så tænker den kan arbejde sammen med intercom? men altså man kan ikke tilslutte telefonen, og få musik den vej ud, eller opkald. Man kan afspille musik mens GPS'en kører, hvilket jeg selv brugte idag med alm øretelefoner.

    Af rutetyper er der Kort, hurtig og miljøvenlig (hvad end det indebærer?) og man kan vælge af køre på veje, eller veje og terræn, tænker den kigger efter grusveje så.

    Oplevede ingen problemer med GPS delen, finder lynhurtigt rute, og køre man afveje finder den ny rute med det samme. Dens kort hedder naviextras.

    Installationen er simpel, direkte på batteriet og så køre kablet sammen med de andre, op til omkring styret, hvorpå den så tilsluttet kablet fra GPS holderen. Selve GPS'en har ikke nogen kabler tilsluttet, den får strøm fra bagsiden på nogen små metal poler eller hvad man kan kalde det smiley

    Den er hurtig og tage af og på, og når man ikke gider bruge det, kan gps holderen også hurtig tages af så der kun er det lille stykke som er spænd på styret tilbage, som også kan tages af hurtigt... men nemmer at lade sidde så det altid er lige til at få på smiley Holderen med gås monteret, den rykkede sig ikke trods forhjulet kom lidt i luften.

    GPS'en er vandtæt, og har som et cover ud over sig af hård gummi så den kan klare nogen knubs, men bør ikke ske, da den er fingerspændt med en skrue bagi samt klikket i.

    Altså alt i alt, virker som enhver anden GPS. Er godt tilfreds.

    Spørg gerne hvis der er noget.

    Pris DKK 853 med fragt fra overstående link fra Ebay. Bestilte søndag, modtog torsdag. Hvis i finder den billiger andet steds så vær sikker på det er 2017 udgaven, som denne, der bla har dobbelt så mange ram osv... de ældre generationer sælges gerne lidt billigere.


    profilbillede
  • #17   9. jul 2017 Fin omtale / test af GPS der ikke koster en bondegård smiley
    Venter spændt på netop bestilte samme model, dog med 2017 map i smiley
    Men syntes ikke dansk er nævnt på menu siden, når man læser om produktet i reklamen for den ?
    Er der et bestemt fif eller får man bare valget "dansk" når man "sætter" den op første gang ? Mvh.


  • #18   9. jul 2017 Min er også med 2017 Map. Selve GPS'en er på dansk, men styresystemet ud over denne er engelsk.



  • #19   9. jul 2017 hvordan med stemmeguidning ? dansk eller engelsk ?

  • #20   9. jul 2017 Dansk.
    Hvis vi antager GPS'en er en telefon, så er telefonen på engelsk men gps appen er dansk. Groft sagt smiley


  • #21   9. jul 2017 Fedt nok smiley Glæder mig vildt til den kommer...Så for øvrigt at ikke alle på Ebay med denne model solgte dem med kort , dvs at man måske skulle bøvle med hentning af maps...

  • #22   9. jul 2017 Ok ved jeg ikke noget om. Hvis du har købt fra det link jeg har lagt op sku der ikke være nogen problemer. Ellers står der nok i beskrivelsen ved din hvad kort der følger med

  • #23   12. jul 2017 Købte du den ekstra forsikring til 20 £ med?

  • #24   12. jul 2017 Jeg ved ikke hvad det er for en forsikring du taler om Allan?

  • #25   12. jul 2017 3-year protection plan from SquareTrade - $19.25

    Står i dit link lige under ADD TO CART


  • #26   13. jul 2017 Så kom posten med en lille pakke i dag og humøret var i top..
    Pakken blev åbnet og WTF ???? Bluetooth til hjelmen ???
    Nu er jeg så spændt på , hvor meget "slagsmål" man skal igennem, før den bestilte vare dukker op smiley
    Sælger er selvfølgelig kontaktet via Ebays service til bla. situationer som denne.


    profilbillede
  • #27   21. jul 2017 Træks ruben. Fandt de ud af noget? Mon ikke du heldig og står med en gratis Telecom til hjelmen.

  • #28   23. jul 2017 Jo Marcus, måske..men først en masse mails frem og tilbage, hvor sælger bla. spørger om jeg ikke kan sende bedre billeder af den modtagne forkerte pakke, til en anden mailadresse en den "officielle" Ebay bruger til at håndtere tvister på .
    Dernæst lægges der pres på en , om man nu er helt sikker på om man ikke kan bruge sådan en "Telecom tingest", da den er helt vild populær netop i europa LOL.. og man skal selvfølgelig få den til en rigtig god nedsat pris.
    Nå...jeg kan / vil overhovedet ikke bruge denne "tingest" og har bedt sælger om at vedlægge en retur label i min GPS pakke, i 3 mails, så skal jeg gerne returnere den...men ak...sælger tror jeg retunerer den for min regning smiley , hvilket bestemt ikke kommer til at ske smiley .
    Nå , GPS,en kommer jo nok ikke til veje til denne sæson smiley , men Ebay og Paypal er inde over , så går det helt af hækkenfeldt til, regner jeg med mine penge dukker op på et tidspunkt.
    Lige en oplysning til andre, der påtænker at købe en Fodsport GPS : Køb den ikke af en sælger på Ebay med navnet " Autoadviser " , trods en plusrate på 98,5 % kan du få problemer..
    Marcus , opdatering følger , når der nyt i sagen .Mvh smiley


  • #29   23. jul 2017 98.5 er ikke særlig godt hvis sælger har flere hundrede handler om dagen, og jeg mener ders konto bliver lukket ved 98%, hvis det er en Ebay Store.

  • #30   23. jul 2017 Dear xxxx,

    According to post policy of your country, we can not buy a shipping label as a foreigner.
    Could you please take the item to your local post to caculate the shipping cost ?
    I'll return money to your paypal account as prepaid shipping cost.
    We always suggested our customers to do like this.
    How do you think about it ?
    Your great understanding would be very appreciated.

    Your sincerely
    Lisa
    Ja det bliver da først når jeg har modtaget GPS, en ... smiley


  • #31   23. jul 2017 Bare vent, de ombestemmer sig når de høre prisen på fragt smiley kig på post dk, fragt prisen er nok den samme som den Bluetooth pris

  • #32   24. jul 2017 Ja det tænkte jeg også på, men skal den "kun" til deres stock lager i England, er fragten vel ikke så stor ?

  • #33   25. jul 2017 Nå...så tilbageførte sælgeren beløbet smiley og ny blev bestilt ved anden leverandør / sælger...troede jeg .... smiley
    Bestilte ved din sælger Marcus, men da jeg ser transaktionen på Paypal, ser jeg at sælgerens navn er den samme mand. De må åbenbart køre med en masse forskellige "profiler/ navne" på Ebay , så bare nu man ikke er lige vidt smiley ..


  • #34   25. jul 2017 Hvis feedback er for dårlig opretter de et nyt selskab med et andet CVR nr............

    Men spændende om han så sender det rigtige produkt denne gang.


  • #35   25. jul 2017 Yep Allan..og lige p.t. vil sælger gerne have jeg returnerer BT Kittet og næsten ingen problem i det , bortset fra han tror portoen er det halve af hvad det vitterligt koster at sende den til UK smiley Så #31 får måske ret alligevel smiley
    Pakken bliver ikke sendt før portoen er på Paypal kontoen smiley


  • #36   26. jul 2017 Tyskerne er blevet klar over porto fra Dk er svinedyr, så de siger ofte man bare kan beholde delen, da portoen er tæt på samme pris.

Kommentér på:
Erfaringer med FODsports MC GPS

Annonce