{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

Anbefaling/ køb af første MC, GSX 650 F? {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Ja jeg ved det er et omdiskuteret emne, og ja jeg har søgt og læst i forum!

Jeg er forhåbentlig snart færdig med mit A2 kort, og leder nu efter min første MC!
Som helt ny i MC verdenen er det satme uoverskueligt, og jeg har brugt utallige timer foran computeren med at læse om modeller, se reviews, sammeligne sidde position på cycle-ergo osv.

Jeg er 194cm høj, og lige over de 100kg, så jeg leder efter en relativ "stor" maskine, så jeg ikke skal sidde totalt krøllet sammen.

Jeg vil gerne finde en der er så ny som muligt, med så meget udstyr som muligt (Primært info i speedometret! Gearindikator, temperatur, ur, benzinstand osv), gerne 4 propper, skal kunne drosles til A2, og må meget gerne ligge på grænsen, til hvad der lovligt kan drosles, så der er så meget at hente som muligt når jeg får A kort om 6 måneder. Og samtidig med så få km som muligt. (Og ja alt sammen så billigt som muligt)
Jeg er KLART til cykler med fuldkåbe, og det lidt "hurtige" look.

Jeg har fundet modellen GSX 650 F, der opfylder alle ønsker!
Den kan drosles, den har 4 propper, har et rimelig fedt "cluster" og er samtidig rimelig moderne med vandkølet og indsprøjtning på motor. Og jeg synes at den er flot rent æstetisk.

Men hvad skal jeg se efter på en brugt MC?
Jaja, slidt dæk, kædekit, hive oliepinden, og lytte kan de fleste, men hvad skal jeg specielt se efter når vi snakker MC?

Hvad med KM, hvornår er det ved at være "for meget" for en motorcykel? (Jeg ved at der er forskel på 10.000km i begrænseren, og 40.000km i roligt tempo.)

Hvordan med cykler der angiveligt allerede er droslet? Kan jeg slå det op et sted/ hvad skal der stå?

At købe hos forhandler / privat?
Kan se at nogle forhandlere samarbejder med fx Codan om forsikring, så man kan få billig forsikring derigennem.. Mon Codan også tilbyder der hvis man har købt en MC hos en privat?

Og er der andre modeller jeg burde tage med i overvejelserne, der opfylder mine ønsker? (Og samtidig ligger i prislejet 40-50 ?)

Undskylder for romanen, men jeg synes satme at jeg har mange spørgsmål! Som plaster på såret, så er der her en rabatkode til FC-moto.de på 15 € (FCMNEXTQ15D4) som jeg ikke skal bruge smiley (Fed side i øvrigt!)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling/ køb af første MC, GSX 650 F?
  • #1   19. apr 2017 Hej Jakob

    Jeg har sådan en og valgte den ud fra stort set de samme kriterier som du nævner - med undtagelse af droslingen, da jeg har A-kort. Men den stod faktisk droslet hos forhandleren, og jeg kørte en tur på den inden droslingen blev fjernet. Det var ok, selvom det godt nok ikke var meget, håndtaget kunne drejes smiley . Den kan sagtens anbefales - min har været 100% problemfri indtil videre.

    Du spørger til max-km, men et af argumenterne for en GSX 650 F er vel netop, at du kan få en cykel med meget få km indenfor dit budget? Så hvis det er den, du vælger, tror jeg ikke, det er noget, du behøver bekymre dig om.

    Ville jeg hellere have haft en VFR? Ja - hvis jeg havde kunne få en med få km og af nyere årgang til samme pris som en GSX. Men den var ikke lige på tilbud i den uge, jeg handlede... . Eneste oplagte alternativ jeg kan se med udgangspunkt i dine ønsker er en Yamaha XJ6 Diversion af nyere årgang.

    Held og lykke med købet.



  • #2   19. apr 2017 Tak for svar smiley

    Har kørt xj6 til køretimer, og den er faktisk ikke værst, dog var det en naked version.

    Når vi snakker Kmtallet tænker jeg om det fx er værd at give 50k for en der har gået 12tkm i forhold til 44k for en der har gået 35tkm
    Når man et "kriminelt" niveau med en mc som man typisk gør med biler? (En aygo med 250tkm skulle jeg fx ikke nyde noget af!)


  • #4   20. apr 2017 Km betyder stort set ingenting hvis der er passet på maskinen. Der er angiveligt en Cbr 600 der har rundet 300,000 miles på YouTube. Og der er flere cykler i Danmark med flere 100,000 på klokken også.

  • #5   20. apr 2017 Nogle GSX 650 F kan også fås med ABS hvis det har interesse. De første 08 modeller har det ikke, men man ser det nogle gange på de lidt senere modeller (ja nu smed jeg endnu en variabel ind i regnestykket, sorry :-P)

  • #6   20. apr 2017 3#
    Ja det er jeg skam med på, det har jeg faktisk også skrevet i første linie af mit indlæg smiley

    Ja jeg skal selvfølgelig ud at kigge, og prøvesidde, men det er svært at komme til hvis man ikke kender de forskellige modeller smiley ''

    4#
    Ok, "solstrålehistorier" findes der også i bilverdenen, det behøves jo ikke at være normen smiley Fx har jeg fundet to ens modeller fra samme år, men med mhv 79.000km og 14.000km Kan man forvente at der kommer større reparationer på den der har kørt længere i nær fremtid? (Så er de 10-12k der er sparet i indkøb jo ikke meget værd)

    5#
    Det havde jeg godt spottet smiley - Nogle skriver det slet ikke i annoncen, og andre gør voldsomt opmærksom på det (Og har samtidig hævet prisen 10k i forhold til identiske modeller uden ABS)
    Om jeg vil betale ekstra for ABS har jeg ikke besluttet mig for endnu.. smiley


  • #7   20. apr 2017 Så har jeg været ude og se på en, og jeg synes sq det er en fin model!
    Kan sidde på den uden problemer med knæ, og samtidig kan der skiftes gear uden at jeg skal løfte hele mit ben smiley

    Jeg har også en smule kig på en anden, hvor der i annoncen skrives at den er droslet, men jeg kan ikke se det når jeg slår den op? (Skal det stå nogen steder når den slåes op?)


  • #8   20. apr 2017 Givetvis kan en sådan en sag med 40k på tælleren være lige så velkørende og driftssikker som en med 5k (dog vil visse dele jo i sagens natur stå nærmere en udskiftning. Men som du selv indikerer med dine tal-eksempler, så er merprisen for et eksemplar med meget få km temmelig lille. Så jeg havde valgt en med lavt km-tal alene fordi der senere vil være flere købere til den, når du vil af med den igen.

  • #9   22. apr 2017 Det blev til en Imo rigtig fin GSX 650 F fra 10' med små 12k på tælleren smiley

    Nu mangler jeg bare pappet, en skivebremselås og et "dækken" til den smiley


    profilbillede
  • #10   22. apr 2017

    profilbillede
  • #11   22. apr 2017 Tillykke med den! Den er flot! Kan se den har slip on og sort kåbeglas. Har den andre mods?

  • #12   22. apr 2017 Jeg er ærligt ikke helt inde i det.
    Men den har så vidt jeg ved.
    Gsx 1250 sæde (højdejusterbart)
    Noget led blink
    Tonet diode baglygte
    Noget andet kædeskærm/ skærm over baghjul
    En anden nummerplade holder, samt det der sidder "under" røven på cyklen (undertray??)
    Andre klinger (noget der ser "fræst" ud sort med røde "justerer")
    Og så det sorte kåbe glas og potten smiley


  • #13   22. apr 2017

    profilbillede
  • #14   22. apr 2017 Tillykke med den. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg ville supplere skivebremselåsen med tyk kædelås eller lignende. Så den låses fast til et eller andet.

    Den har garanteret en fed lyd med den potte:-)


  • #15   22. apr 2017 Der fulgte en lang abus kædelås med som jeg påtænker at bruge hjemme. Men jeg vil ikke slæbe den med hver gang jeg skal et sted hen smiley

    I forhold til den originale skorsten, så lyder den rigtig godt, med massere af "knald bang" ved motorbremse smiley


  • #16   23. apr 2017 Tillykke - super fin smiley

Kommentér på:
Anbefaling/ køb af første MC, GSX 650 F?

Annonce