{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.105 visninger | Oprettet:

Mikkel
Mikkel
Tilmeldt:
18. nov 2016
Emner: 2 Svar: 18

MT-03, GS500 eller GS500F? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
Der har sikkert været en del lignende emner, men jeg ville sætte pris på hvis i gider svare på mit spørgsmål.
Jeg opgraderer til A2, og skal selvfølgelig også have ny cykel.
Jeg har kig på enten Yamaha MT-03, Suzuki GS500 eller GS500F.
Nærmere bestemt disse tre:
http://www.123mc.dk/brugt/mc/suzuki/gs-500/til-salg/140455
http://www.123mc.dk/brugt/mc/suzuki/gs-500-f/til-salg/139772
http://www.123mc.dk/brugt/mc/yamaha/mt-03/naked-bike/141284

Den skal primært bruges til bykørsel, og så kører jeg 1-2 gange om måneden motorvej omkring 200km, så den skal også være okay at sidde på et par timer på motorvej.
Jeg er på SU, så økonomien betyder også en del (brændstof, reparationer osv.)

Jeg glæder mig til jeres svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MT-03, GS500 eller GS500F?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   26. apr 2017 Den eneste jeg gad overveje af de tre, er MT03.

    GS500 er gammeldags og uddateret.


  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

    Emner: 2 Svar: 18
    #2   26. apr 2017 Jeg hælder også selv mest til MT03. Men jeg har hørt den skulle være rigtig ubehageligt at køre motorvej på, især længere ture. Og så er jeg bange for at den er for lille til der kan sidde en kammerat bagpå en gang imellem.

  • #3   26. apr 2017 Personligt ville jeg vælge en af de to gs500.. god gennemtestet tekologi..

    Min egen gamle da den var helt standard minus en åben potte ku jeg få den helt op og køre 26 kml i gennemsnit på en tank..

    Jeg ville nok gi ham med gs med kåbe på et lidt lavere bud end det den er sat til og slå til på den..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   26. apr 2017 Det du primært køber den til, er vel ikke langture?

    Jeg har kørt 450 km på en halv dag på min SV1000, som har ca samme siddestilling - det var ikke noget problem. Man skal bare ikke forvente at holde en march fart på 150.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   26. apr 2017 ALDRIG om jeg ville give så meget for en GS500 som var forældet allerede 10 år før de der blev lavet. Olie/luftkølet med karburator gik af mode midt i 90'erne...

  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

    Emner: 2 Svar: 18
    #6   26. apr 2017 Mange tak for jeres svar!

    Jeg køber den ikke med henblik på langture, men efter at have kørt ruten på de 200km på min yamaha ybr125 et par gange, har jeg besluttet mig for at det skal være mere komfortabelt.

    Tror i der kan sidde to personer på MT03'en uden de store problemer?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   26. apr 2017 Hvad størrelse er de to mennesker?

  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

    Emner: 2 Svar: 18
    #8   26. apr 2017 To almindelige 21 årige fyre. 180 høj cirka smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   26. apr 2017 Kan man sagtens.

  • #10   26. apr 2017 Jeg har selv en MT-03 og har prøvet en del GS500'ere før, så her er en kort beskrivelse af mit synspunkt på de to MC'er, og så kan du selv bedømme hvilken du vil have.

    Suzuki GS500
    Gennemtestet teknik.
    Det er dog den eneste grund til at jeg ville købe den. Synes selv den er lidt af en "skolecykel". Den er lidt halv-kedelig at køre på, men den fungerer.
    Motorens 2 cylindre fungere dog bedre på motorvejen, hvor der bliver kørt ens hastighed over lange stræk.

    Yamaha MT-03
    Sjov og svingglad maskine. Man kan godt mærke, at der er brugt dyrere og finere dele på denne maskine, kontra GS'eren.
    Motoren på MT'eren kan godt have lidt sjove tendenser, pga. den store cylinder (som der jo kun er én af). Motorvejskørsel er ikke dens favorit, men kan blive bedre hvis man installere en O2-eliminator (koster ca. 80DKK på eBay). 115 km/t bliver hurtigt favorithastigheden MT'eren.
    Motoren er også en velkendt model, da den bliver brugt i mange af Yamaha's modeller, og er ikke pumpet til randen med kræfter, så er ganske pålidelig - samtidig også noget mere moderne bl.a. pga. den direkte indsprøjtning.

    Så hvis du sætter motorvejskørsel som en højere prioritet, så ville jeg vælge GS'eren.
    Hvis du hellere vil have en MC som er sjov udenfor de stykker på vejen, som bare går lige ud, så vælg MT'eren.


  • #11   26. apr 2017 Med hensyn til økonomien kan jeg dog kun tale for MT'eren.
    Ved blandet kørsel (og her taler vi virkelig blandet kørsel - halvdelen af tiden fuld drejet gasrulle, den anden halvdel mofarkørsel) så kører den stabile 20 km/L.


  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

    Emner: 2 Svar: 18
    #12   26. apr 2017 Sajmon: Super, tak for svaret!

    Nikolaj T: Tusind tak for dit svar! Må jeg spørge lidt dumt hvad en O2-eleminator gør? Når du siger motorvejskørsel ikke er dens favorit, er det så fordi den ryster, eller fordi man sidder dårligt på den på lange ture eller hvordan?


  • #13   26. apr 2017 Har ingen erfaringer med mt"eren men kan sige god for en gs500.

    Kørte selv til kroatien sidste år uden problemer, cirka 1900km værd vej i næsten et træk. 95% motorvej. Men det også hårdt for benene og røven, men det pga turens længde smiley

    Gs500e 1994 med næsten 50tusinde på tælleren.


  • #14   26. apr 2017 Motorvej er ikke dens favorit grundet den én-cylindrede motor. Den kan godt have en smule "surging" (kalder man det ihvertfald på engelsk) ved konstante hastigheder.
    Dette kan dog forbedres en hel del med en O2-eliminator, som er et stykke plastikklips, som klikkes i det stil, som lambasonden ellers ville gå ind i.
    Denne fortæller motoren, at alt er helt tip-top og så har motoren mulighed for, at arbejde mere jævnt.

    Som sagt, så koster den omkring 80DKK i sig selv, og så kommer der 30DKK oveni, for en bolt som bliver skruet i udstødningen, hvor lambasonden ville have siddet.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   26. apr 2017 I min verden er man på ingen måde i tvivl hvilken af de to man skal have, når man har prøvet en tur på dem...

    Men naturligvis er en et-stamper noget andet end en 2 cyl twin, og de har 2 vidt forskellige måder at arbejde på.
    Jeg har kørt et par MT-03'ere og selv ejet en XT660X, som kører med samme motor - og med små midler kan man få den til at gå ret godt. Jeg kørte omkring 19-21km/l ved frisk kørsel på XT'eren, så det er fint muligt på MT også. Jeg kører aldrig morfar, så hvad den så går på literen der, kan jeg ikke svare på. smiley

    Jeg har personligt intet imod en GS500 - den er fin som begynder cykel, da den er uproblematisk at eje og køre, men når man har kørt 6-8.000km på sådan en, er det tid til at komme videre til noget mere spændende, som f.eks er en MT-03.


  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

    Emner: 2 Svar: 18
    #16   26. apr 2017 Mange tak for svarene!

    Jeg synes det lyder lidt som valget mellem det fornuftige (GS500 - billigere brugtpris, stabil osv) og så det sjove valg.
    Hmm umiddelbart hælder jeg mest til MT03'eren men jeg har heldigvis et par uger inden jeg skal bestemme mig.


  • #17   27. apr 2017 Jeg har selv en gs500 fra 2007 som jeg er super tilfreds med. Jeg har dog skiftet fjedre ud med et sæt fra hyperpro da jeg synes den er lidt blød i affjedringen. Men god og stabil mc'er

  • #18   27. apr 2017 Hvad lyder dit budget på.
    En SV650 N/S ville også være et godt bud.


  • #19   27. apr 2017 Eneste grund til at vælge GS500f er pga bedre vindbeskyttelse på motorvejsturen. Men med en lille vindskærm på MT03, så vil den også klare opgaven helt fint.
    Af de 3, så er Yamaha det bedste valg


  • #20   27. apr 2017 jeg har en mt-03 660 og den er bare langt bedre end en gs500 (har kørt begge dele) den trække også fint to personer og den har et langt bedre moment end gs 500. så jeg ville ikke være i tvivl smiley

  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

    Emner: 2 Svar: 18
    #21   27. apr 2017 Ronni: Mit budget er egentlig på 30.000kr. jeg blev bare lidt forelsket i MT03'eren og hævede budgettet lidt. Men hvis jeg køber en SV650 skal den også drosles, og så bliver det for dyrt.

    Kawasaki har "tilbud" på deres Z250sl, så den kun står til 35.000kr som ny. Tror i tydeligt man ville kunne mærke forskel på halveringen i cc og hk, eller ville det bedre kunne betale sig at købe nyt tænker i?


  • #22   27. apr 2017 Mt03 holder nok prisen bedre end kawasakis lille maskine, den er simpelhen for malplaceret iforhold til kørekort reglerne smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #23   27. apr 2017 KLART hellere brugt end helt nyt...

    Og tro mig - faldet i cc og hk vil tydeligt kunne mærkes.


  • #24   27. apr 2017 21#
    Så dyrt er det altså ikke at drosle smiley 1000-2000kr ca. Du kan jo også være heldig at finde en der er droslet


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #25   27. apr 2017 Sættet koster 500 kroner og du kan montere det selv - og så skal den bare synes.

  • #26   27. apr 2017 For de 30k burde du nok kunne finde en SV650, så kan du jo fjerne droslingen når du får det store kort og vupti så har du en ny maskine.
    Min kørte mellem 20-25 kml alt efter kørestilen.


  • #27   27. apr 2017 Den Z250 der er til salg i øjeblikket er en ret trist knallert. Der er ikke meget kraft i den, og fysisk er den også ret spinkel.

  • #28   27. apr 2017 Af de 3 du har der, ville jeg vælge gs500f.
    Kun fordi den Mt-03 ikke ser vedligeholdt ud.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #29   28. apr 2017 What?

    Hvad ser ikke vedligeholdt ud ved den?


  • #30   28. apr 2017 Ja det kan jag heller ikke lige se

  • #31   28. apr 2017 Hvis du vælger en GS500, kan du evt. vælge en ældre årgang som er billigere men ellers identiske.


  • #32   28. apr 2017 Jeg ville vente med at købe en mt før jeg kunne få mt-07. Alternativ så kan du købe en mt-07 og drosle den:) mt-03 er lidt en underlig størrelse, og som første motorcykel tænker jeg en billig Suzuki vil være at fortrække:)

  • Jonas  B
    Jonas B Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 10 Svar: 1
    #33   28. apr 2017 Det burde være muligt at finde en '99 SV650 for under 25000 smiley

  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

    Emner: 2 Svar: 18
    #34   28. apr 2017 #32 - mt-07'eren koster næsten dobbelt så meget som mt-03'eren, og det rækker min SU desværre ikke til

    Hmm det kunne godt være man skulle overveje en SV650. Men hvis den skal være indenfor mit budget, bliver den næsten 20 år gammel. Hvad tænker i om det?


  • #35   28. apr 2017 For 30K skal man kunne finde en SV650 fra 2003 og opefter, lad vær' med at blive skræmt af at den muligvis har gået 40-60000 km. Hvis den er velholdt er der stadig massere af km tilbage.
    Jeg købte min Sv650S ABS fra 2007 i 2013 for 44K og solgte den igen til en forhandler i år for 30K. Den havde gået 25000 km da jeg købte den og 50400 km da jeg solgte den, imens jeg har haft den er der kun blevet lavet normalt service på den.
    Der findes mange fantasipriser på SV'erne specielt 650'erne, man skal bare huske på at man i dag kan altså købe en af de sidste overgemte til 75K.


  • #36   28. apr 2017 Mht droslings så mener jeg en sv650 er droslet på samme måde som min hyosung gt650 isåfald er det blot to stjerne skruer og tager 3min at montere medmindre det med kåbe, så skal man jo ku komme til først smiley

  • #37   28. apr 2017 Jeg ville tage den med kåben, ser lidt mere voksen ud, og bedre i regnvejr netop pga kåben!

  • #38   28. apr 2017 #32: Der er da intet underligt ved en MT-03 som der tales om. 660ccm og 45hk er sjovt, ikke underligt

  • #39   28. apr 2017 du kunne jo vente til du kunne tage dit A kørekort med at købe en Mt-07, og så køre på en Suzuki Gs500 indtil da. de ældre modeller kan fås utrolig billigt, og MT-07 er bare så utrolig meget mere motorcykel end MT-03'eren. ta forbi din lokale forhandler og prøvekør de forskelige smiley står selv i samme dilemma og jeg har valgt at købe en GSXR250 indtil jeg kan få mit A kort og når det så sker så vil jeg anskaffe mig en MT-07 smiley jeg er også på SU samt arbejde ved siden af:) men der er massere af sjove cykler til en fornuftig pris samt massere af sjov;)

  • #40   28. apr 2017 Tænk på at du om 2 år kan opgradere til stort kørekort og mere eller mindre sikkert gerne vil det. Derfor gå efter at købe en billig cykel sådan at når du får dit store kørekort har du flere penge at rykke med...

    Gjorde selv det samme...
    Fik 34hk lille kørekort og kunne så vælge en 250 ninja, men valgte at købe en lille 125 prutskid i stedet... tøffede lidt rundt på den og da jeg så fik opgraderet til stort kunne jeg købe en R6 2005, som jeg ellers ikke ville have haft råd til smiley

    Ps. små mc'er kan altså også godt være sjove selvom de ikke rigtig rykker.. smiley


  • #41   28. apr 2017 Man kan jo ikke regne økonomien ud fra prisen på cyklen, men derimod hvor meget man mister når den skal sælges igen (med vedligeholdelse osv self). Og jeg tror ikke vi snakker om et ret stort tab ved den Mt03 hvis der overhovedet bliver noget.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #42   28. apr 2017 Jeg har en smule svært ved at forstå den med at man SKAL have en stor cykel bare fordi man får sit A kort, og derfor skal nøjes med en GS500 i mellemtiden? Det giver jo ingen mening at trække den yderligere 1½ år med at købe en "ordentlig" MC, som jeg personligt synes en MT-03 er ret godt kvalificeret til at kunne kaldes... Han HAR jo lige haft en Yamaha prutskid_røvsyg, og står NU og vil have en anden MC.

    Jeg startede med en FZR1000 (dengang de var på mode), skiftede den ud med en SV1000 efter nogle år - har haft et hav af MZ'ere, RD350 osv og har for nyligt solgt min XT660X og registreret min gamle SV1000 baneracer som afløser for XT'eren - såre simpelt fordi jeg ikke kører ret mange km om året mere, og derfor ikke gider betale afdrag på en stort set ny MC.
    SV'eren skylder jeg ikke noget i, så den må gerne stå uden jeg kører ret meget på den. smiley

    På INTET tidspunkt har jeg haft en MC som var mit endelige mål - den cykel jeg bare stræbte efter for enhver pris. Jeg har handlet når muligheden bød sig, og har derfor ikke tabt noget videre på de cykler jeg har ejet. Hvis ikke det var fordi jeg nyder at bygge om lige så meget som jeg nyder at køre, var det sikkert gået i 0 nogle gange.

    Min pointe er at jeg ikke kan se hvad man skal vente på. SÅ fantastisk er en MT-07 altså heller ikke, at man gider køre GS500 eller noget 125ccm billig_prutskid i nogle år mere bare for at få råd til sådan en.
    Den har ingen karakter - lidt på samme måde som en CBR600 F2 er et godt køb fordi den altid starter, er solid, komfortabel og er billig at køre på, men efter 3000km opdager man at den er et RØVKEDELIGT bekendtskab.
    Den gør alting rigtigt... Alt for rigtigt. smiley

    Sæsonen banker på - se at få handlet en MT-03 eller SV650 eller hvad du nu falder over, og se hvad du så har lyst til når du får A kortet om nogle år. smiley


  • #43   28. apr 2017 Ud og prøv nogen i det prislag og mærk hvad du føler for, jeg mener kåben, men ville måske skifte efter at have prøvet forskellige.

  • #44   28. apr 2017 IMO får men mere MC ved MT03 frem for MT07.
    Den store forskel på de 2 er, at den gamle 03'er bygget til at være en sjov, god mellemklasse MC. MT07 er bygget til at være en sjov og billig mellemklasse MC.
    Ja, man får flere kræfter og en anelse større motor med 07'eren, men man får bedre komponenter og finish med 03'eren.


  • Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Svar: 79
    #45   28. apr 2017 Enig mht MT-03. Den er rigtig sjov at køre.
    Honda CB 500 som bedre alternativ end GS500
    http://www.123mc.dk/brugt/mc/honda/cb-500/til-salg/120182


  • #47   29. apr 2017 MT-03 er bare omkring en milliard gange sjovere.

    I øvrigt er det ikke en "ufornuftig MC" det er tried and testet teknologi ligesom gs500 er.


  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

    Emner: 2 Svar: 18
    #48   29. apr 2017 Kæft hvor er det fedt med så mange gode svar!
    Jeg kan slet ikke vente med at få opgraderet det skide kort og komme af med min 125cc-prutskid smiley

    Det med pengene om to år er ikke så stort et problem, da jeg regner med at have en større indkomst på det tidspunkt. Men jeg skal nok ud og prøve mt-03'eren og sv650'eren for at kunne træffe valget. Måske også gs500 skulle have en prøvetur for at kunne sammenligne dem alle.
    Bliver forhandlerne ikke pisse træt af hvis jeg kommer of prøvekører deres motorcykler uden at være interesseret i at købe dem? Jeg har jo tænkt mig at købe brugt


  • #49   29. apr 2017 Nej det de nok ikke vildt begejstret for smiley

  • Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Svar: 79
    #50   29. apr 2017 Men nu er det jo ikke sådan, at du køber en MC og så skal det være Jer 2 resten af livet smiley

  • #51   29. apr 2017 Du behøves jo heller ikke at troppe op og sige
    "Hej jeg har ingen interesse i at købe noget her, men må jeg tage en tur alligevel?" smiley


  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

    Emner: 2 Svar: 18
    #52   29. apr 2017 Jeg har snakket med ham der har MT-03'eren til salg, og han kan gå ned til 32.000kr. Det kunne jeg ikke stå for.
    Men han siger at kæden skal skiftes, og at den bolt der sidder bagtil der holder kæden er i stykker og skal skiftes. Må blankt indrømme at jeg har 0% styr på mekanik, og ikke aner hvad det vil koste at få lavet. Umiddelbart koster en ny kæde 700kr og en bolt vel ikke så meget, men hvad tænker i? Er det dyrt i timeløn for en mekaniker og er det med bolten noget meget omfattende?


  • #53   29. apr 2017 Kender ikke til bolten. Med kæde mener han nok kæde kit, og det ligger i 1000 - 1400 kr

  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #54   29. apr 2017 Hvis det bare er bolten som er blevet skæv eller ødelagt gevind burde du selv kunne ordne det til ikke mange basseøre, hvis du vælger mekaniker så bør han maks afkræve dig en time så vel 400 til 500kr Plus stump

  • #55   29. apr 2017 Køb en Haynes manual og et topnøgle sæt, så kan selv en med 10 tommelfingre som mig selv komme ret langt, især med hjælp fra youtube og diverse forums.


  • #57   30. apr 2017 Tillykke med købet. Du skal helt sikkert nok bliver glad for sådan en MT-03.

    Det er en super sjov maskine.


  • #59   3. maj 2017 Når jeg trykker på linket til gs500f'eren, kommer der en annonce frem ude i højre side, på en rød GSX600F til 16.500,- - så ved jeg godt hvad jeg havde valgt.. smiley
    -og en sort til 21.000,-...


  • #60   3. maj 2017 #59: Hvis du mener en droslet GSX600f er bedre at køre på, end en MT03 med fuld effekt, så ved du vidst ikke hvordan det er et køre en stor en-stamper...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #61   3. maj 2017 Haha.

    Hvordan kan en sort GSX 600 F fra 1994, med 40.000km på tælleren, være et bedre og mere spændende køb end en MT03? Tung sløj bør, som er lige så forældet og håbløst uddateret som en GS500.

    Jeg kan kun finde en rød GSX 600 F fra 2000 med 80.000km på tælleren til 22.800. Samme forældede olie/luftkølede motor som den anden, om end lidt mere støjsvag. Stadig et ringere køb.


  • #62   3. maj 2017 Sajmon. Det er nok denne http://www.123mc.dk/brugt/mc/suzuki/gsx-600-f/til-salg/138508

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #63   3. maj 2017 Seriøst mand.. En gammel skude fra 1993, hvor forrør, inderben på forgaflen og bagdæmperen er enten trætte eller lige ved at være det. Alderen har indhentet den slags cykler...

  • #64   3. maj 2017 ja jeg havde nok kigget efter en cb 500... eller taget den mt-03

  • #65   4. maj 2017 Tjah... Altså, som jeg læser trådstarter, har han ikke efterspurgt et "spændende" stykke legetøj.
    -Den må gerne være forholdsvis billig, da han er på SU.
    -God til bykørsel.
    -God på motorvej.
    -Stærk nok til fornuftig kørsel med 2 personer.

    Så kan jeg ærlig talt ikke se, at en GSX600F fejler noget.
    40.000 km betyder ikke noget, hvis den ikke er blevet vold kørt.

    Men det er jo smag og behag.
    Jeg ved stadig, hvad jeg havde valgt..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #66   4. maj 2017 Nu er man jo nødt til at kigge lidt på totaløkonomi og ikke kun købesum lige nu og her.

    MT'eren er moderne, så den kan man reparere og vedligeholde mange år endnu - en 600F fra 93 har man allerede problemer med at få visse dele til nu, og med så lille prisforskel, giver den slet ingen mening.
    Jeg er sikkert heller ikke den eneste som tvivler på de 40.000km - jeg ville f.eks ikke være overrasket hvis der manglede et 1 tal foran... Lad så rent teoretisk sige at den så faktisk kun havde kørt de 40 - så har den stået stille alt for længe af gangen, som næsten er værre...

    Gensalgsværdi på en cykel som allerede er 5-8000 for dyr (600F) kontra en der er nogenlunde korrekt prissat (MT) - hvad taber man mest på efter to år? smiley


  • Jim H
    Jim H Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #67   4. maj 2017 Jeg ville altid vælge Yamaha. Grundet erfaring og egne oplevelser.
    Købte da jeg var ung en ny MC ved Ågesen i Hvidovre. I 1994 vil jeg tro.
    Det var min MC nr 2. Startede på en brugt Suzuki GN250 som rev sig i cylinderen.
    Købte en Suzuki fra ny Til 70.000 kr. En GSX600F. Den smed gearkassen efter 3 mdr. Distributøren Reinhardt valgte ikke at dække garantien. Jeg måtte derfor selv betale....
    Har aldrig tilgivet hverken Ågesen eller Distributøren for ikke at dække garantien.
    Når det regnede kørte GSX600F kun på 3 Cylinerede.

    Jeg pointere at dette er min erfaring og mit råd bygger på denne oplevelse.
    En ting er at man kan være uheldig med kvaliteten af en MC men at garantien ikke dækker.

    Det er ikke ok!

    Og ja i dag havde jeg ikke accepteret det i en alder af 44 år. Men den gang med en alder på 23 år vidste jeg ikke bedre.... Det var dyre lærer penge på en SU indtægt.
    Jeg havde sparet pengene op da jeg var i Millitæret, og begyndte på studier efterfølgende.

    Jeg har ALDRIG NOGLE SINDE ANBEFALET NOGLE SOM SPURGTE AT KØBE SUZUKI MC I DK EFTER DENNE OPLEVELSE.
    Baseret på min oplevelse. Så Derfor køb Yamaha'en.

    Jeg har efterfølgende haft en Yamaha R6 for ny i Blå i 2002 købt af Gunnar ved Vordingborg MC. (Her koster et MC service det halve i forhold til autoriseret i KBH)
    En ny Yamaha R1 i Gul i 2007. Købt af Keld ved KS Motor i Vejle.
    Aldrig haft et eneste problem!

    I Dag har jeg 2 MC.
    En Yamaha Dragstar Classic 1100 brugt fra 2004 kørt 10.000 km da jeg købte den for 2 år siden.
    Har fået lavet autoriseret service ved Yamaha efter købet hvor de gik MC'en igennem.
    Havde et slidt batteri som blev skiftet på Garanti ved mymc.dk
    (Tak for en god handel Torben)

    MC nr 2 er min Anden R1. Selvfølgelig igen i Gul "50 year anneversary model"
    Den smukkeste R1 i mine øjne. Købt brugt for 2 år siden med stor hjælp fra Torben fra KS Motor i Vejle. (Tak Torben for et fantastisk fund, din hjælp var højt værdsat) Hvis jeg boede i nærheden af Vejle ville jeg bruge KS Motor til alt hvor jeg måtte have behovet for en loyal fair MC Pusher!

    Mit gule lyn Yamaha R1 er fra 2006 indregistreret første gang i 10 mdr. 2010.
    Havde kun kørt 10.000 km. Det var et par synsmæssige småting som jeg udskiftede for egen regning. Forlygten var indstillet forkert som KS justeret for mig UB. Endvidere hjalp undertegnet med at få den synet.

    Denne R1'er blev efterfølgende gennemgået af YSR i Ringsted. Jeg bad om at få kontrolleret alt også ventiler.
    Begge mine brugte MC'ere fik udført stort service efter jeg købte dem brugt.
    Jeg henvendte mig vedr. Dette ved Autoriseret Yamaha forhandler i Ringsted,
    som jeg havde hørt meget godt om....

    Alle de Yamaha cykler som jeg har ejet har jeg ALDRIG HAFT PROBLEMER MED.

    Køb den MC du kan lide bedst, det er livskvalitet.
    Vi bliver alle ældre med årene og legetøjet bliver bare dyrere.

    NB: Man kan forvente at få det som man betaler for...
    sådan er det generelt med alt her i verden!

    Jeg håber vi ses derude.

    MVH

    Jim


  • James H
    James H Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Svar: 10
    #68   4. maj 2017 Yamaha FTW



    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #69   5. maj 2017 Det er tungtvejende argumenter som bliver brugt her... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
  • #71   5. maj 2017 #70: Er den undersøgelse ikke blot bevis på, at BMW ejere ikke har forstand på mekanik, og derfor sender MC på værksted for at skifte en pære smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #72   5. maj 2017 Potentielt jo. smiley

    Nu tillægger jeg ikke Magacin nogen som helst troværdighed i forvejen, men de har jo faktisk heller ikke selv lavet den der statistik, så der kan være noget sandhed i det.


  • #73   5. maj 2017 Besøgte engang en mc mekaniker, han havde en usædvanlig velholdt FJR1300 som han købte en reservedel til, Yamaha importøren kontaktede ham noget senere fordi de var interesseret i hvad grunden var til at den del skulle skiftes, fabrikken var interesseret, det var noget i transmissionen, de ville vide hvad den havde kørt og om de kunne få den gamle del så de kunne undersøge den.
    Men lidt sjovt at de stiller ude ved en mand privat for at se på brugte dele.


  • #74   5. maj 2017 ....lige inden yamaha bliver stemplet som helt udødelig så har jeg været i kontakt med mindst 3 stks ældre yamaha der havde bøvl med gearkassen.
    måske yamaha siden har lært at lave gearkasser ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #75   5. maj 2017 R6 og R1 fra 99-01 var elendige i gearkassen.

    Min XT660X havde et problem med at primær tandhjulet gik løs på krumtappen.

    CBR1000 Fireblade fra 08 og 09 havde massive problemer med stempelringe, dårlig kobling og enden af krumtappen der knækkede af ved mange hårde starter.

    Det er ikke unormalt at se en ZX9R med død toppakning fordi den ikke bliver varm nok når den kører normalt, fordi kølesystemet er for kraftigt. Død gearkasse er heller ikke unormalt.

    RSV mille (den gamle) skræller tænderne af starter koblingen hvis ikke batteriet er 100% iorden, og den er en reparation til ca 13.000 kroner.

    GSXR 1000 i flere årgange, havde problemer med potentiel svaghed under kronrøret, og de har tilbagekaldt flere tusinde cykler på verdensplan med potentiel defekt forreste bremsemaster.

    SV1000 er notorisk kendt for at have en raslende kobling - der er sågar en englænder som har lavet en hjemmeside, hvor hans eneste "vare" består i at modificere folks koblingsskåle og sende dem retur mod betaling.

    Alverdens Ducati'er har problemer med raslende kobling (høhø) og motorer der begår selvmord på sære tidspunkter, selvom de kun kører gadekørsel.
    El-problemer på standard monteret alarm er heller ikke noget sjældent syn på selv de dyreste modeller.

    Det er fuldstændig ligegyldigt hvilket mærke man vælger - de har allesammen modeller som er problematiske og modeller man bare skal holde sig væk fra uanset hvilken pris man kan handle dem til (ca hele Hyosung's modelprogram).

    Skal man så fraråde køb af alle motorcykler på den basis? Nej vel... smiley


  • #76   5. maj 2017 er ikke helt sikker... Men virker som om du misforstod hvad jeg mente.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #77   5. maj 2017 Jeg skrev mere generelt - ikke som et specifkt svar til dit indlæg. smiley

  • #78   5. maj 2017 den er finno smiley
    jeg kender ikke til en masse mc modeller - jeg kender mest til min gamle shovelhead.
    synes bare det var ved at bevæge sig i retning af en eller anden forherligelse af yamaha.
    var det mig der stod med præcist de her valg havde jeg også hoppet på mt-03.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #79   5. maj 2017 Det tror jeg nu ikke - det var i hvert fald ikke min intention med det jeg skrev eller skriver.

    Men som du siger - af dem der er sat op som valgmuligheder, ville jeg også vælge MT-03. Samme motor som min XT'er, så primærtandhjulet ville være det første jeg kontrollerede. smiley


  • #80   6. maj 2017 Sajmon kan man vente indtil man kan høre den er galt nede i motoren eller er skaden så allerede sket?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #81   6. maj 2017 Jeg fiksede den på en XT'er ca 14 dage inden min egen fik problemet.

    Jeg opdagede det i KBH og kørte ca 30km hjem på den, og spændte møtrikken - ingen problem.


  • #82   6. maj 2017 Super tak smiley

  • #83   8. maj 2017 Er godt tilfreds Med Kawasakis ER-5 til det formål...


  • #84   8. maj 2017 Jeg købte en ny gs 500 i 9 hos aagesen og var ikke tilfreds med deres service og har derefter selv serviceret den. Den har nu kørt 110000 km og der er ingen problemer med den, den er selvfølgelig baseret på gs 400 fra 77 så der er god gammel gennemprøvet teknik, eller forældet om man vil
    Jeg skilte motoren ad ved 100000 og kunne konstatere at cyl. var slidt 3 hundrededele oval, slidgrænsen en 5 hundrededele så jeg regner med den skal bores ved 150000
    MVH. Palle


  • #85   2. jul 2017 Køb én GS500..., det er én mega god solid kværn., som giver dig masser af glæde.. smiley

    profilbillede
Kommentér på:
MT-03, GS500 eller GS500F?

Annonce