{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Action Camera
  • #2   27. apr 2017 Tak, det ser godt ud

  • #4   27. apr 2017 Tak for det

  • #6   27. apr 2017 bagsvingeren filmende bagud

    har også prøvet at placere under motoren filmende frem det ser også godt ud

    det er bare at prøve noget forskelligt


  • #7   27. apr 2017 Foretrækker hjelmmonteret, selvom det for andre ser lidt goofy ud. Men man kan få nogle OK optagelser der er mere "levende"....

  • #8   28. apr 2017 Det er meget en smagssag, men også afhængigt af hvad man ønsker med sin optagelse.
    Bagsvinger/forskærm o.l. vinkler kan tilføje spænding til en sammenklippet og redigeret videooptagelse med flere cam's på cyklen, men hvis der er tale om ét kamera og der skal filmes en hel køretur i én vinkel, så bliver de vinkler trættende da man ikke rigtig for et helhedsindtryk.
    Hvis man vil filme "livet på mc" så er hjelmpos. god da man kan vende sig rundt og filme kammerater, hilsner og sjove episoder undervejs.
    er det for at filme kørestil/køreteknik så er en stabil placering der kigger fremad og har cockpit/styr med at foretrække - alternativt en placering bagerst der filmer fører på cyklen og så meget af vejen foran som muligt.


  • #9   28. apr 2017 Jeg gør normalt det at jeg har flere ankerpunkter rundt omkring. Så stopper jeg ind til siden en gang imellem og skifter fra det ene til det andet.
    Det giver en hel del til en optagelse at der er flere vinkler. En enkelt bliver som regel meget kedelig at se på med mindre at seeren er fokuseret på noget anden så som snak i en vlog.
    Jeg har som regel på hjelmen (på hagen), styret, fremrykkeren og bagsvingeren. Det giver nogle fede vinkler så der er noget afveksling i videoen. En del af det bliver dog ikke brugt hvis konen er med. Der har hun kameraret på en Gimbal så alle de forskellige vinkler (plus en masse mere) kan filmens efter lyst uden at skulle stoppe.


  • #10   28. apr 2017 #9
    Hvad er det for en gimbal du bruger.


  • #11   28. apr 2017 Jeg har monteret en RAM kugle ved venstre sidespejl til mit kamera.
    Det spiller maks! smiley


    profilbillede
  • #12   28. apr 2017 Dan H: Jeg har en Fehyhihauyi... smiley

    Fehihyha.. smiley

    Feiyu Ultra g3s 3-axis gimbal jeg har (Der måtte jeg sgu lige slå stavemåden op) smiley

    Den er super fed og gør en verden til forskel på hvor gode optagelserne bliver. Jeg kan slet ikke forestille mig at bruge et GoPro uden den hvis jeg optager håndholdt. Dog skal man være opmærksom på at den ryster ved høje hastigheder grundet vindmodstanden og det jo er endnu en gadget man skal have batteri til. Jeg købte min for nogle år siden (hvor det var helt ny teknologi til den type kamerare), så der er sikkert kommet nogle bedre på markedet. Jeg ved at der er en speceilt udviklet til GoPro 5 (Karma), men kender ikke kvaliteten på den.

    Jeg ville aldrig eje et actioncam uden at købe en Gimbal med.

    Man kan få et godt indblik i hvad den kan og gør her:
    https://www.youtube.com/watch?v=qOuMNiSc8Qw

    Man kan også få dem som mini-versioner som er perfekt til at tage på:
    https://www.youtube.com/watch?v=c6Q58K2gypM

    Sidstnævnte bliver nok min næste investering.


  • #14   28. apr 2017 Jeg takker for de mange svar så jeg vil prøve mig frem, da jeg har fået mange gode ideer fra jer.
    TAK


Kommentér på:
Action Camera

Annonce