{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Dumpede teori med 9 fejl {{forumTopicSubject}}

hej jeg har været til teori prøve københavn gammelkøge. Dumpede med 9 fejl og synes det er pisse irriterende og skal måske vente langtid på en ny teori prøve. Og ville høre om der er andre som også har haft problemer med den i København. Jeg tog nogle prøver på en hjemmeside som jeg har betalt for. Får under 5 fejl hver gang jeg laver de test og var altid til teori timerne hos min køreskole. Og hørte efter så godt jeg kunne. ville bare høre hvad i gjorte og hvor mange fejl fik i ??? tar til a1. Og er det en lorte prøve eller er det bare mig som ikke er god nok

Kommentarer på:  Dumpede teori med 9 fejl
  • #1   17. maj Jeg tror ikke det er prøvens skyld. Indholdet i prøverne, er det samme over hele landet. Det er en stor samling billeder og svar, som udvælges tilfældigt til den enkelte prøve. Hvis du ikke klarede prøven, kan du klage, men jeg tror ikke der er fejl i 4 billeder eller mere.

• #2   17. maj Øvelse gør mester, du og kun du kan blive bedre ved at øve dig.

Testen er ens for alle og har du 9 fejl har du ikke nok fat i stoffet.

Keep on working

• #3   17. maj Jeg var oppe d 1 maj, og endte med 3 fejl (dog i slagelse)
    Jeg lå på 2-7 fejl på de prøver jeg online havde købt adgang til.

Æv med ventetiden.. jeg selv ventede 3 uger på teori og 3 uger på praktisk prøve (22 maj)

• #4   17. maj At du får 5 - eller 0 for den sags skyld - i et prøve-prøve er jo ikke en garanti for, at du består den rigtige prøve.

Har du 9 fejl, så er det vist tilbage til bøgerne

• #5   17. maj Havde 0 fejl i Slagelse den var mega nem

• #6   17. maj Ja okay tror når jeg tænker mig om var jeg også nervøs og stresset så kan godt være derfor

• #7   17. maj Har bestået alle mine første gang, de er ikke så svære, problemet er at det er nemt at overse ting på de billeder de bruger, så det gælder virkelig om at spotte alle skilte og genstande som kan have betydning, men op på hesten igen, det skal nok gå, bare øv dig alt hvad du kan, evt øv teori med dine venner

• #8   17. maj Jo tak Mads tror også jeg må havde overset noget

• #9   17. maj Du er bare dårlig så.

Alle steder er de samme 10 prøver og forholdene der hvor du var. Er gode, bestod selv der med 1 fejl.

• #10   17. maj Ja okay så er det nok bare mig

• #11   17. maj jeg blev ved med at øve teori indtil jeg lavede 5 prøver i træk med 0 fejl. jeg fik 1 fejl til teori i bil og 2 fejl til teori til motorcykel. MAN KAN ALDRIG LÆSE FOR LIDT. Der er dog tale om at en prøve en sjælden gang imellem lige er et hak sværere.

• #12   17. maj aldrig for lidt? man kan vel aldrig læse for meget

• #13   17. maj undskyld, ja sådan skulle det nok have været formuleret !

• #14   17. maj Du har nok hørt dette før .. men begynd aldrig at rette dine svar under prøven. Da du så mister det fulde overblik over næste billede og spørgsmål. Så heller den ene fejl. Og ordentligt tid til de næsten. På den igen. Mvh hc

• #15   17. maj jo tak Andersen

• #16   17. maj sikkert bare en ordentlig omgang førstegangs nervøsitet, glem det og gå op igen så hurtigt som det er muligt

• #17   17. maj nervøsitet , fortsæt du bare med at øve dig og betragt det her som generalprøven , næste gang er den der garanteret ,

• #18   17. maj Tak Michael Ja det må jeg vel

• #19   17. maj Hos kørelæren havde jeg altid 6-10 fejl, til prøven 1.

• #20   17. maj køreprøve er også noget andet end teori

• #21   17. maj du forstår ikke det nik n han skriver,du må være helt blank,læs dog på tingene.

• #22   17. maj sorry min fejl

• #23   17. maj Min strategi til teoriprøven var: undgå at overhale, undgå at sætte farten op og svare ja hvis noget var farligt:)

• #24   17. maj 23#
    Den duer bare ikke da nogle spørgsmål vil have at der fx skal overhales..
    Ligeledes tænker man nej til at "advare med horn og lygter" eller bare en enkelt af delene, men der gives fejl hvis man ikke blinker med lygterne ved overhaling af en lastbil fx..

• #25   17. maj Tricket hedder udenadslære !

Når jeg har skulle tage sådanne teori prøver, så nørder jeg det altid helt sindsygt de sidste par dage op til prøven. Til sidst kan jeg spørgsmål og svar mere eller mindre udenad.

0 fejl da jeg tog min jagtprøve, 0 fejl i teori til bil, 1 fejl i teori til mc... osv. osv.

Det eneste minus ved denne ''metode'' er for mit vedkommende at jeg glemmer tingene fuldstændigt igen efter et par uger men der er prøven jo bestået.

• #26   17. maj Jeg kan ikke hjælpe med noget, da jeg aldrig har dumpet de prøver. Og jeg har da ellers måtte tag kort nogle gange til både bil, lastbil, trailer, mc og generhvervelser
    Tror bare du skal træne det, som det blev nævnt oven over. Det skal nok lykkes

• #27   17. maj Jeg tog en af de der gratis prøver på nettet forleden og fik pudsigt nok også 9 fejl. Det fik mig til at prøve igen og til at overveje om jeg nu også er så god en bilist, som jeg bilder mig ind, trods det er omkring 22 år siden jeg tog kørekort - og tænke lidt over hvorfor jeg havde så mange fejl. Jeg tror jeg kom frem til:

1) Sørg for at læse op på det (det siger sig selv).
    2) LÆS og FORSTÅ præcist hvad spørgsmålet drejer sig om.
    3) Undlad at rette svarene - men svar først, men svar først når du har forstået spørgsmålet.
    4) Kig grundigt på billederne - er der skilte, dyr, andre bilister, noget i side/bakspejlet og den slags.
    5) Sørg for at gennemgå dine fejl, så du VED hvor du fejler - det kan være, at du kan se et mønster.
    6) Øv dig.

Så skal du nok bestå

(Som valgte at beholde mine kørekort og ikke aflevere dem )

• #28   17. maj He he,,, alle test jeg kørte igennem på nettet havde jeg max. 1 fejl.
    Men jeg dumpede på dagen med 7 fejl.
    Årsag - 10 min inden prøven får jeg en opringning at jeg skal være far...
    Noget af en nyhed lige inden..?? fik en ny prøve ugen efter og bestod med 0 fejl.
    I dag 5 år senere griner vi stadig af det.
    Prøven er logisk og nem når man fatter tanken bag ved spørgsmålene.
    Altid den nærmeste fare skal der fokuseres på, også selv om det kan virke underligt.
    Gi den gas næste gang og held og lykke.

• #29   17. maj Ved at være en del år siden, men så vidt jeg husker, var det et lille rum, med masser af pladser og på nogen af billederne skulle man lægge mærke til ting sm man nok godt kunne overse fra bagerste række. Så, kom i god tid og få en god plads og se godt efter på billederne. Jeg havde selv en cd som jeg fik hos kørelæreren fuld af prøver. Den var ret svær i forhold til den ægte og det hjalp mig en del. Dog skulle jeg lige vænne mig til at billederne på cd'en var nyere og de til køreprøven nok var fra midt 90'erne eller ældre...

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 51
    #30   17. maj Jeg var til prøve i Valby i Kbh. Det gamle analoge system med 30 - 40 år gamle lysbilleder. Den var utrolig nem ift. dem vi gennemgik til teoriundervisningen og alle bestod. Kørelæreren havde forinden sagt, at der var ét (eller også var det to..) prøvesæt, hvor dumpeprocenten altid var markant højere end for de andre prøvesæt. Måske har du fået et af dem - hvis det kan være til nogen trøst. Men du ved formentlig, om der var mange at de andre til prøven, der også dumpede.

• #31   18. maj Det er nemlig rigtigt. Der er i hvert fald 1 prøve som er stort set umulig. Den er lavet for at der skal være en vis form for dumpeprocent.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 352
    #32   18. maj Fejlen er at du har øvet dig på at kunne øvelsesprøverne udenad i stedet for at forstå tankegangen bag billederne og spørgsmålene.

Det er en meget almindelig fejl iflg. min kørelærer til erhvervskortet, som jeg tog i marts i år.

Da mange kørelærere er dårlige til at undervise er det ikke sikkert at din har kunnet hjælpe dig.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 352
    #33   18. maj "23
    i går kl. 14:38
    Min strategi til teoriprøven var: undgå at overhale, undgå at sætte farten op og svare ja hvis noget var farligt:)"

Du dumper også til den praktiske prøve, hvis du er en pylremås.

Så snart hastighedsgrænsen forøges skal du accelerere op til den nye grænse, også 130 på motorvej.

• #34   18. maj nu er det jo ikke prøverne der er noget galt med.

Kommentér på:
Dumpede teori med 9 fejl