{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

KUN TIL TL1000R BRUGER {{forumTopicSubject}}

Punkt 1,
Hej drenge og piger ,,
ville så men bare høre fra folk der har eller har haft en TL1000R
og om de på noget tidspunkt har været helt oppe tjekke topfart eller hørt om nogen der har ramt begrænsern mens Topfarten er afprøvet,, fordi har haft min cykel nu 10 år så kender den en smule godt ,, og på vej hjem fra Tyskland var der en 4 km lige strækning med kun 1 bil 3km forude så jeg lagde mig ned ind over cyklen som han ligger i vindtunnelen, som man kan se i filmen under min profil fra filmen da den kom i 1996,,, og hjælmen os gemt væk under bubbleglasset og sidste syn på speedometer var ca 188mpg/301kmt efter ca 8 sekunder får jeg et baseball batt smasket i hovdet pga den går i begrænseren,,, JEG SKER I BUKSERNE DA JEG IKKE HAR LÆS NOGEN STEDER VÆR LIGE OP MÆRKSOM PÅ AT DU SKAL VÆRE KLAR TIL AT DER ER EN DER SIGER BØØØHH NÅR MAN NÅR EN HVIS HASTIGHED,,,,Så ville bare af nysgerrighed, høre om andre har kørt deres ud i begrænsern standart os så man har en der kan følge mig i det shok man får,,, og den må jo smide en temmelig god hastighed der når den rammer begrænsern, ,,
punkt 2.
Skal ha et nyt kædekit og vil gerne ha lidt jeg kan smide den lidt på slankekur os,,, da jeg sidste år hev 4 kg af ved køb af racer batteri til 1000kr,,, og BITUBO DÆMPER 3.8KG CA.
Så godt råd til kædekit????
Og pris?????
Og hvor det købes henne??? Og kan det anbefaldes at geare den 1 tand ned bag på for mere brutalt bundrekord, , det ville jeg gerne prøve nu her for en gang skyld men kom gerne med råd om 1 tand eller 2 osv osv,,

punkt 3
kan det betale sig at smide powercomander 3usb på og få mr dyno til at køre den ind ?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KUN TIL TL1000R BRUGER
  • #1   24. maj 2017 Undskyld 1998 sku der stå istedet for 1996,

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   24. maj 2017 Hvis den er gearet ned, kan du sagtens gå i begrænseren i højeste gear, men 300km/t kommer du aldrig til at ramme med 135hk, og vægt har intet med det at gøre...

    +2 bagpå og en speedohealer - så spiller det.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   24. maj 2017 Kan købes hos www.mcbutikken.dk

  • #4   24. maj 2017 Sajmon:
    Der er intet gearet på den da den ramte begrænsern, ,,, og jov den bedste tunning på en TL1000R Er at smide så meget vægt af den du overhovedet kan,, og med det rigtige kædekit hvilket står inde på min profil nede under bemærkninger tror jeg nok står der vist os man henter små 4 kg +roterende masse som sku ha meget at sige,,

    Skal jeg geare den 2 tænder op ???? Så blir den da lidt langsommere og hurtigere på toppen gør den ikke ?? Lige som hvis man satte et mindre for tandhjul PÅ sin puha maxi så var den hurtige i optræk. Så skal den vel os 2 tænder ned bag på ?? Smiler eller tænker jeg forkert?? hvilket hvis jeg gør så tag jeg den på min kappe hehe.. og er det bare et ganske alm kædekit du linket til hos mc butikken, eller er det de der DID kit man læser om tit som vejer de der 3 /4 kg mindre end orginal hvilket kun ville være super fordi så har jeg nakket 10 kg af den bredrøvet +roterende masse,, også blir det garanteret lige som at få en ny cykel hvis den gerne vil stejle i 2 gear der kan jeg næsten regne ud smiler,,,

    speedohealer?? Hvad er det og gør den ???






  • #5   24. maj 2017 in drømme slanke kur af den bredrøvet so smiley kæde-kit og powermite bliver nok det første på listen. 

    Dymag ruller: - 6,2 kg 

    DID kædekit: - 2,7 kg 
    Powermite: - 3,8 kg 
    Akrapovic: - 7,8 kg 
    Öhlins bagdæmper: - 3 kg 
    Fodhviler bla bla: - 2 kg 
    Diverse carbon: - 2 kg 
    Total vægttab = 27,5 kg 

    MC-revyen opgiver en tørvægt på 197 kg. Træk så 27,5 kg fra, og du han en cykel på ca 170 kg, (og med omkring 8 kg mindre roterende masse). Det er 5 kg mindre end en standard R1 årgang 2001. Sæt det sammen med en V2-motor, og drej på håndtaget. Jeg er ikke i tvivl om hvilken cykel jeg helst vil have... 

    ajmon :

    Er igen smiley her er slankekuren til fedberg hehe



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   24. maj 2017 Men lavere vægt giver bare ingen topfart - kun bedre acceleration og bedre bremseevner.
    Moment/effekt og aerodynamik er to modvirkende kræfter, som bestemmer topfarten. Ingen ekstra effekt - ingen ekstra topfart... Bum. Topfarten på sådan en er ca 265 ægte km/t uanset hvad speedometret siger.

    Skifter du til en 520 kæde / tandhjul, kan du spare ca 300-350 gram - langt fra 4 kilo.
    Større bagtandhjul giver det samme som mindre fortandhjul - hurtigere acceleration, og mere moment i alle gear, som gør den mere underholdende at køre på. 99% af tiden kører du jo mellem 60 og 180km/t - og der vil den være meget sjovere med den lavere gearing.

    Man smider en speedohealer på cyklen for at korrigere fejlvisningen på speedo.

    Med hensyn til dine vægtangivelser, tror jeg du skal finde en vægt og kontrollere det, for det er super optimistisk angivet.

    Køreklar vægt er 206 kilo da jeg vejede sådan en. smiley


  • #7   24. maj 2017 POWERMITE + BITUBO BAG DÆMPER, ,,, er hvad jeg har revet af vægt indtil vidre, også står der så det der DID KÆDEKIT men da jeg kun har skiftet et kædekit på små 20.000km så har jeg ikke forstand på det andet end jeg vælger det der står på den ultimative liste og bedste ting man kan vælge,,, og næste projekt er kædekit og der står 2.8kg +roterende masse som sku betyde en del,,,,, men ved du hvad det koster et komplet kit???
    Og til andre så for 1000kr satte jeg racer batteri på der vejede 888 gram, ,og det org vejede 4.8 kg ,tror os alt info står under min profil hvis det er,, bare for at hjælpe dem der læser med


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   24. maj 2017 Det er bare et 520 kædekit - det kan være mange forskellige mærker af kæder.

    Standard er 530 - og der er IKKE 2,8 kilos forskel.


  • #9   24. maj 2017 Jeg er perfektionist ;)så ALT BLIVER SMIDT PÅ EN VÆGT DER VEJER I GRAM,,, OG DET GÆLDER BATTERIET OG ROTATIONSDÆMPEREN OG ALT DET GAMLE DER RØG AF DA BITUBO RØG PÅ SÅ ALT ER NØJET REGNET UD,, OG TRO MIG DEN LISTE JEG HAR LINKET TIL ER ENU MERE PERFEKTIONIST END MIG ELLER LIGE SOM MIG NÅR DU SER HANS CYKEL ER MAN IKKE I TVIVL ,, OG DET VÆGT HAN HAR SKREVET UD FRA HVER TING PASSER SPOT ON INDTIL VIDRE SÅ SELVFØLIG HAR HAN OS SMIDT TINGENDE PÅ VÆGTEN LAD MIG PRØVE AT FINDE CYKEL SÅ KOMMER DU TIL AT SAVLE, , ANG TOPFART GLEM DET ,,, MEN DET JEG MENER ER DEN BEDSTE TUNNING ER AT SMIDE DEN PÅ SLANKEKUR GRINER,,,, OG JEG HAR HAFT MIN PÅ VÆGT SOM DEN STÅR NU,, OG DEN SIGER 220 KG NEDE PÅ HAVNEN HVOR LASTBILERNE VEJER SIG,, SÅ VED IKKE OM DEN SVINGER 5 KG,,
    MEN NU STÅR DER KÆDEKIT 2.8KG FOR ET DID KÆDEKIT DET SKRIVER HAN KUN VED AT VEJE DET JO ,,MAN ER IKKE I TVIVL OM HAN OS ER PERFEKTIONIST VED KIG PÅ HANS BIKE PRØVER LIGE AT FINDE DEN ENGANG CHAMPAGNE, ,,
    HVAD SKAL JEG AF MED FOR DET KÆDEKIT DER SAJMON? ???? OGSÅ PRØVER JEG FANDEME DET DU SKRIVER SÅ VI KAN SE OM DEN GÅR PÅ H JUL I 3 GEAR SÅ SMIL,,,DEN SPEEDERHEALER ER DEN LIGE TIL AT SÆTTE PÅ ELLER ER DET BEDST MEKANIKEREN SÆTTER DEN PÅ NÅR HAN SMIDER KÆDEKIT PÅ I FORVEJEN


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   24. maj 2017 Prøv lige at trykke på Caps Lock eller slippe shift knappen.

    En 520 kæde vejer nu engang det en 520 kæde vejer - det kan måske variere 10-20 gram fra mærke til mærke, men så er det opvejet af om du smører den mere eller mindre næste gang... smiley

    Hvis du er perfektionist, skulle du slet ikke have købt en TL1000R - så snakker vi jo GSXR1000 K5/6, som fra standard vejer de 170 kilo du skyder efter - den har til gengæld så 180hk, og kan sagtens nå de 300 du skyder efter. smiley


  • #11   24. maj 2017 Det er typisk kan ikke finde cyklen ,men den er perlemorshvid også har han revet 27.5 kg af på at smide den på slankekur, ,det var derfor jeg kopierede hans opskrift på at se de ting han havde skiftet,, men bla bare udstødningen var vist 6.8 kg også var der fælgene os sindsyg meget i vægt + igen roterende masse og en masse små ting i carbon osv,,, men det er umuligt at finde et ACRAPOVIC til en TL1000R da de ikke laves mere jo for der hentede man os næsten 8 kg, ,,,
    meeeen jeg syntes stadigvæk selvom det er 10 år jeg har den at den trækker seriøst hårdt så et nyt kædekit og 2 tænder som du siger så vil det nok føelse som en ny cykel et godt stykke tid smil,, kunne osse godt tænke mig powercomander 3usb det kostede 10.500 kr da jeg købte cyklen,, og for 3 år siden var den nede i 5 500 kr med et Map til vær cylinder af mr dyno, han sku være den bedste til at køre sådan en ind iksant ???? Hvis du har forstand på det sefølig ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   24. maj 2017 En powercommander kan findes for en tusse på ebay - og så koster indkøring vel 3-4000 kroner.

    Ja Mr Dyno er nok bedste bud. Super godt arbejde han laver.


  • #13   24. maj 2017 Det drejer sig stadig ik om topfart ville bare høre hvor mange andre der har smasket den i begrænseren standart fordi har læst i 10 år og ikke læst om nogen der har gjort det,,, jeg købte cyklen pga JEG ELSKER DEN BREDE ONDE AGRESIVE LOOK OG DEN DYBE TORDEN LYD FRA DE DEJLIGE MICRO CARBON POTTER,,, OG SELV 10 ÅR EFTER FÅR DEN MIG STADIG TIL AT SMILER OG GØR MIG GLAD OG ELSKER DET BRUTALE SMAAASK OPTRÆK NÅR MAN LIGE SCHOKER GASSEN, FREM FOR MIN KAMMIS 750CCM NINJA DER KAN MAN DREJE PÅ GASSEN OG LIGE TAG EN TÅR KAFFE INDEN DEN VÅGNER SMILER OVERDRIVELSE MEN DU VED HVA JEG MENER,,OGSÅ ER DET EN KULT CYKEL OG DER BLIVER FÆRERE OF FÆRERE AF DEM SÅ OM 25 ÅR er den en sjat mere værd end jeg gav,, undskyld med caps look men mine store pølser trykker bare der ud af

    havde du en pris på mit komplette kædekit der ca ???


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   24. maj 2017 Jeg har det på samme måde med en SV'er, så det er jeg med på.

    Har du prøvet at søge efter det?


  • #15   24. maj 2017 http://www.mcbutikken.dk/dk/article/676244/

    er det der her jeg skal bestille


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   24. maj 2017 Ja og så tandhjul der passer til.

    520 er en smule smallere end 530...


  • #17   24. maj 2017 Har lige Været inde og tjekke din bike ud fine detalje , , jeg tænkte på de der blomstrer skiver du har på foran og som mange køre med ,,det er jo kun udsende iksant??? Også koster de garanteret kassen ??? Jeg har ikke skulle skiffer mine inu og jeg runder snart 30.000km og den havde kørt 10.500km da jeg købte den,, men var bare bange for at skulle skifte kopling værd mdr fordi den gang for 11 år siden skrev alle de smadre koplinger hele tiden men der stod de alle sammen til 129.000kr i gennemsnit,, jeg har ikke skiftet en eneste kopling inu,,, men for satan jeg fik 3 laaaaaaaaange stile fra 3 personer jeg ikke kendte den ene var dm mester i et eller andet her hjemme,,, fordi jeg gik fra skole cyklen og gik ud og kiggede på den her brutale satan så kom jeg til at dreje på gassen efter 10 min på prøve turen OG HOLD KÆFT JEG SKREG INDEN I HJÆLMEN og kørte tilbage og rystede af adrenalin og sagde den tag jeg
    jeg udfordred osse sådan en sv1000 som var tunnet for 4000Kr med powercomander og ACRAPOVIC UDSTØDNING og og plus moms,, og hvis du kender rødvin, ,der er 5 bump inden man køre ud af byen også er der ellers 3 km lige strækning inden man køre ind i byskiltet og jeg holder min i 2 gear også ved 5/6000omdr også sidste bump så tænkte jeg nu skal jeg se hvor godt jeg hænger på meeeen der var sku en lampe i mit venstre sidespejel hele tiden,, sagde så ikke til ham jeg skiftede gear uden brug af kopling haha 40 kg mig i røven ,, men er det det kædekit jeg linket til jeg skal købe champ


  • #18   24. maj 2017 Nå for helvede trode det var et komplet kit,, jamen er det godt hvis det er mindre ??? Så river den da kæden fra hinande hvad løber det så op i med tandhjul alt i alt vil du regne med så jeg har noget at gå efter

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   24. maj 2017 Skiverne giver bedre køling og lavere vægt, og så er der en del bedre bid i dem end standard skiver.
    Det er kina produkter, så jeg tror de kostede omkring 1400 kroner...

    Ja der er meget mere træk i mellemområdet på en SV'er, så det er svært at stikke af fra dem på en TLR. smiley

    Det er kun kæden du linker til.


  • #20   24. maj 2017 Og blomster skiverne er kun look ik ???? Fordi min bremser hjernedødt fint nok med alm skiver ,,men jeg syntes selv det ser meget federe ud,,, men hva er prisen for sådan 2 blomster skiver

  • #21   24. maj 2017 Den render ikke i nærheden af 300km/t. Stock kan den ramme 270 ægte. Min gamle fik +5 bagpå og så rente den ca 265 ægte km/t men pisse hurtigt.

  • #22   24. maj 2017 Jeg trak fra den SV der var tunet for 40.000kr så ved ik om det var førende der ikke kan finde ud af at køre lige ud, selv en R1 har jeg kørt mod på samme strækning ind over bumpet Også drejer jeg bare fuld gas med det samme og skifter uden kopling først i slutningen af 5 gear kom r1ern og der slap jeg fordi vi var på vej ind i byen så er yderst tilfreds med den lækre bredrøvet brutale so hehe jeg har osse en 600 hk supra på KILL listen og den sidste inden på striben var jeg lige kommet så stod ham der styre det og pegede på mig om jeg skulle køre så sagde jeg jaja fordi adrenalinen pumpende for vildt i mig ,,indtil jeg så hvad jeg skulle køre mod en SUBARU impressa STI MED 400 HK og 4 stk A888 sliks dæk og sagde jaja lad os bare se hvor godt jeg hænger på fordi 1 gear laver man som reglt indtilkke andet end at kigge op i skyerne indtil man kan skifte til 2 gear også kan jeg give fuld gas,, men fik fandeme filet en smule på koplinger også sagde det bare smask 2 smask 3 og 4 mål JEG SKREG INDEN I HJÆLMEN og kørte om til start og satte cyklen og skyndte mig at spørge om han gav en tur det er næsten en af mine favorit biler jeg mangler at få en tur i og jov jov bare hop ind ,, og inde start siger han lig lige dit hovdet helt tilbage i nakke støtten, ,shiiiit tænkte jeg og er du hjernedød mand hjulspin på alle 4 sutte hele 1 gear også gearskiftene sad bare 100%klik klik klik,fuck jeg havde gele i knæene da jeg kom ud mand lækkert,,

    så blomster skiverne koster ca 1 400 kr kan man købe den her hjemme os i samme butik???og hvad med bremseklodserne er det bare stadig standard,,,,så ku det være jeg skulle skifte dem os så HVIS DET ER RIGTIG DET DU SKRIVER AT DE KØLE OG ER MEGET BEDRE END OG
    Hvad koster den der speedohealer


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #23   24. maj 2017 En SV tunet for 40.000?

    Speedohealer koster ikke alverden.
    https://www.fvmotor.dk/index.php/webshop/2/182/0/tuning/speedohealer


  • #24   24. maj 2017 Hva betyder det 4 tal der

  • #25   24. maj 2017 De der fart målere der står i vejkanten viser ca 3 til 4 kmt forkert lige som i bil så det er vel Okey præcist standart men kunne være sygt nok hvis den viser 100 %rigtigt med den på monteret

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #26   24. maj 2017 Fartmålerne viser 100% korrekt efter de omstændigheder der er på stedet.

    Hvilket 4 tal?


  • #27   25. maj 2017 Der står et 4 tal på den der farthealer

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #28   25. maj 2017 Det er uvæsentligt.

    Den kan korrigere dit speedometer til 100% nøjagtighed.


  • #29   25. maj 2017 ?? blot for en god ordens skyld, du skriver i tråd #9 "Rotations dæmperen" ???
    En TLR har ingen Rotations dæmper !!!


  • #30   25. maj 2017 Så skal du godt nok sætte dig ind i tingende lidt bedre ,,,, 1 gå ind og se filmen jeg selv har lavet der kommer til sidst introduktions filmen af cyklen da den kom i 98 der fortæller de om den og viser den ,,,, men den er mere eller mindre livsfarlig at køre med ,, derfor rev jeg den af og satte bitubo dæmpern på istedet for,,,, med rotationsdæmberen kan du ikke mærke friktionen mellem dæk og vej,,,,og sku du give for meget gas ud af en rundkørsel eller sving så vil alle andre cykler lige advare dig og slå med røven,,, det vil den ikke med rotationsdæmberen det er kontant betaling så du blir smidt af helvede til,,,, derfor af med det lort os og har skrevet hvor mange kg der er hentet der det er ikke det vilde men lidt her og der så kan det hurtigt mærkes,,

  • #31   25. maj 2017 Hvor er det befriende med en der virkeligt tror på det.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #32   25. maj 2017 Det største problem med rotationsdæmperen (som sidder på TL1000R - jo den gør) er ikke at den ikke virker - det gør den.
    Men nu er de alle sammen så gamle at de for længst er ude over slidgrænserne, og de er ukristeligt dyre at renovere, og INGEN gider bruge tid på det når man kan få en så meget bedre løsning fra f.eks Bitubo, Wilbers, Technoflex eller Öhlins.


  • #34   25. maj 2017

    profilbillede
  • #35   25. maj 2017 En Suzuki TL 1000 er mc verden'es svar på en Citroën Berlingo.


  • #36   25. maj 2017 ¤©º ° Jan ¤©º ° aka Onkel Jan ¤©º °
    smiley smiley smiley er en Thunderace så en Peugeot Partner smiley smiley


  • #37   25. maj 2017 Det kan vi sagtens sige, måske lidt mere Mazda 626 station car agtig dog. - men nu fantaserer jeg heller ikke om den kører 300+ og er verdens 8. vidunder.
    Som jeg skriver, hvis du gad læse det så er det en old school cykel.... lige som jeg er ved være en klassiker.



  • #38   25. maj 2017 Enig det er en over 20 år gammel model. som OVERHOVEDET ikke kan måle sig med nutidens cykler. !! De nye cykler bremser og styrer en hel generation bedre!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #39   25. maj 2017 Jeps.

Kommentér på:
KUN TIL TL1000R BRUGER

Annonce