{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.422 visninger | Oprettet:

Barn i sidevogn, regler {{forumTopicSubject}}

Hejsa. jeg kigger efter en mc med sidevogn, til knægten og jeg. Han fylder snart tre år. Så der skal være sele osv.

Øhm er der sele i alle de der dnepr ural modeller? Må jeg evt montere en autostol? Jeg tænker at det var ret nemt at lave beslag til isofix? Skal jeg ha det godkendt i synshal?

Desuden er der nogle modeller at foretrække?

Go dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barn i sidevogn, regler
  • #1   3. jun 2017 Børn må – uanset alder - gerne være med i sidevogn, hvis de er spændt fast. Indtil børn er 135 cm højt, skal de være fastspændt i godkendt udstyr, der passer til højde og vægt. Det kan f.eks. være en barnestol eller selepude.

    Det er ikke et krav, at børn skal bruge styrthjelm, når de er spændt fast med sele. Men de må selvfølgelig gerne bruge den, hvilket Rådet for Sikker Trafik anbefaler.

    Hvis der ikke er sele i sidevognen, må børn under 5 år ikke køre med. Børn fra 5 år og opefter må gerne køre med i sidevognen, hvis der ikke er sele, men så skal de have styrthjelm på.

    https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/paa-motorcykel


  • #3   8. jun 2017 Under 5 år = sele, for at undgå vægten af hjelm på en nakke er endnu ikke er stærk nok.
    over 5 år = sele eller hjelm, eller både og.

    Sele er i lovteksten "bare" sele og ikke godkendt sele, så du skal bare montere hvad du finder forsvarligt. Evt gå uden om de seler der kommer fra klædeskabet.


  • #4   9. jun 2017 Tak for hjælpen. Jeg har monteret en barnestol i vognen med den originale sele, så går han bare et par briller og en cykelhjelm på. Den fungere rigtig godt, knægten elsker det helt vildt! smiley

  • #5   9. jun 2017 Smid da lige et billede op med resultatet og den glade knægt smiley

Kommentér på:
Barn i sidevogn, regler

Annonce