{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

MC påklædning {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Er blevet lidt nysgerrig på hvor meget andre MC entusiaster går op i deres køre tøj. Jeg kører cruiser så ikke noget ræs, men normalt kører jeg bare i alm cowboybukser, alm sneakers, en Furygan læderjakke og en ordentlig hjelm. Af og til også i en Kevlar hoodie samt en Bering dun vest. Er det helt uforsvarligt el hvad siger i andre???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC påklædning
  • #1   20. jun 2017 Det er gudskelov helt dit eget valg.
    Selv har jeg jeans, træsko, t-shirt en vest og en ruskinds-jakke med frynser.
    Jeg agter ikke at kaste mig hen af asfalten, og køre ikke ræs, så jeg føler ikke at jeg behøver at pakke mig ind i gummi & læder smiley

    Men du kan være helt sikker på at der vil komme en masse formynderi, når du lægger sådan et opslag ud. Bare vent og se smiley


  • #2   20. jun 2017 Har altid mc handsker, mc sko, mc jakke og hjelm på.
    På de længere ture tager jeg også mc overtræksbukser på.


  • #4   20. jun 2017 Hvis nu vi ikke var underlagt et helvede af regler, så kunne voksne mennesker vel selv finde ud af det!

  • #5   20. jun 2017 Som udgangspunkt køre jeg altid i fuld udstyr, støvler jakke bukser handsker og hjelm. Men har jeg været syd på hvor det kan blive over de 30grader kan jeg godt finde pånatge en tur i shorts og tshirt, andet er for varmt.

  • #6   20. jun 2017 Nu så jeg selv en knægt der havde været på knallert i dag og nu lå ved siden af. Shorts og vindjakke, og han så desværre ikke ud som om han havde det så godt. Gudskelov havde han hjelm på, den var kradset fuldstændig op.
    Noget andet jeg lærte ved det syn var; lad være med at have ting i bukselommerne man ikke vil have presset op i skridtet eller maven ved et sammenstød eller styrt.

    Selv kører jeg altid med mc jakke, skjold, handsker, sko og hjelm. Læderbukser bliver hjemme hvis jeg bliver inden for bygrænsen


  • #7   20. jun 2017 Ja. Det med at have en skruetrækker i inderlommen, er fandeme en dårlig ide, hvis man skulle være uheldig.

  • #8   20. jun 2017 kører altid i korte mc støvler med ankelbeskyttelse, mc kevlar jeans, mc handsker, mc læderjakke og hjelm. Før jeg fik børn og blev mere voksen kørte jeg tit i jeans, hoodie og cowboy jakke. Havde en kollega der var med i et styrt som passager hvor piloten desværre ikke overlevede. Min kollega mistede halvdelen af det ene ben, som de ellers mente, at kunne have reddet hvis han havde været klædt ordentligt på. Det ligger sq et eller andet sted i baghovedet og rumler rundt.

  • #9   20. jun 2017 Jeg er styrtet med 60 i timen før.
    Efter det kører jeg ALTID i fuldt 2 delt læder med sko og handsker. lige meget hvor varmt det er

    Jeg har prøvet at styrte, og sker det igen skal det være med fuldt udstyr.
    Fordi forhelvede hvor gjorde der ondt.

    Kørte i kevlar bukser og trøje og kostede mig en måned på hospitalet


  • #11   21. jun 2017 Dejligt med lidt forskellige meninger og holdninger. Vil lige sige at jeg også næsten altid har handsker på. Og hvis jeg er ude og køre en hel dag har jeg selvfølgelig også Kevlar jeans og MC sko jeg tager på men stort set aldrig bare for en lille tur.

  • #12   21. jun 2017 Jeg har altid jakke, hjelm og handsker på som absolut minimum. Og skal jeg køre på raceren, foretrækker jeg fuld læder.

  • #13   21. jun 2017 Jeg har prøvet at blive påkørt på scooter da jeg var yngre, så vil hellere svede end at bløde.. Du er jo ikke herre over om der kommer en Toyota Landcruiser som ikke overholder sin vigepligt..

    Så kører med handsker, bukser, jakke, støvler og hjelm.. smiley


  • #14   21. jun 2017 Jeg har altid også fuld dragt på, men inden under har jeg kun sådan noget MC/ski undertøj fra T-Hansen i ren bomuld som holder mig kølig i varmt vejr og varm når det bliver køligt, når man har kørt og svedt en hel dag så er det bare lige at skylde dem i lidt varmt vand og sæbe i håndvasken vride dem lidt og så er de næsten tørre med det samme

  • #15   21. jun 2017 Peter B
    Hvad hedder det ??
    Kunne godt bruge sådan noget


  • #16   21. jun 2017 Jeg kører også altid med handsker, hjelm og rygskjold! på tekstil Jakke, bukser, daytona støvler. når det er varmt køre jeg med min ixon læderjakke og nogle kevlar jeans. korte daytona støvler

  • #17   21. jun 2017 personlig kører jeg i. Kvalitets kevlar jeans, med knæpuder. Læderjakke med beskyttelse. læderhandsker, halv lange MC sneakers og hjelm. har du lyst til at køre i undertøj, så dit liv. husk hvor ondt en hudafskrabning og over 45 holder et par jeans under 1 sek. Køre selv på Cruise ??

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 6
    #18   21. jun 2017 Et par gode solide cowboybukser er ikke at foragte.
    Et par gummisko er rare.

    Med 50-60 km. i timen kurer du mindst 15 meter inden du ligger stille.
    Bukserne holder ca. 3 meter og når du rejser dig op, kan du se knoglerne i benet.
    Skoen er nok væk og hvis du er uheldig, så er foden stadig sammen med skoen. Men det opdager man når man forsøger at rejse sig op smiley

    Har selv været der, fødderne blev heldigvis forenden af benene, men det tog et stykke tid inden jeg kunne gå normalt og mine knæ er stadig noget lort.
    Til tider kan jeg knapt gå pga. knæene.
    Det er nu 25 år siden.

    Jeg var glad for at jeg havde handsker og læderjakke på og lige havde købt en god hjelm.

    Jeg vil ikke være fordømmende, men jeg tænker mit når jeg ser folk uden MC beklædning.
    Uanset hvor tåbeligt de kører krydser jeg altid fingre for at det ikke sker for dem.

    Dette er naturligvis bare min erfaring, jeg håber at det kan få nogen til at overveje påklædningen en ekstra gang.
    Men jeg forstår til fulde hvor fristende det er at køre uden alt udstyret når man lige skal ned om hjørnet eller det er hammer varmt smiley

    Ses derude, paspå dig selv og de andre smiley


  • #19   21. jun 2017 ad. lyder grimt . ja sikkerhed er vist kun for tøsedrenge.

  • #20   21. jun 2017 Bukser, jakke, rygskjold MC støvler, handsker og hjelm, det lyder anstrengende i sommervarmen, men det er min hud og knogler

  • #21   22. jun 2017 Til Stauffenberg.
    Der er vist ingen, der bevist smider sig hen ad asfalten og griner hele vejen til skadestuen. Desværre sker der uheld, selvom du har fokus på trafikken. Små sten i et sving kan få de og ned på røven.


  • #22   22. jun 2017 Helt enig, Keld. Jeg har prøvet den med sand i et sving. Da hastigheden var meget lav, hoppede makkeren af og jeg hængte mig fast til styret for at redde så meget som muligt, så ja, jeg har såmænd osse lagt mig en enkelt gang. smiley

  • #23   22. jun 2017 Kører altid med mc jakke, bukser, støvler, handsker og hjelm, uanset hvor varmt det er. Håber og tror på, at det kan redde mig fra nogle af de knubs det måtte give i tilfælde af et styrt smiley

  • #24   22. jun 2017 Jeg er kørt ned 2 gange med 50 km/t og det var bestem heller ikke planen at det skulle ske smiley første gang en der ikke over holdt deres ubetinget vigepligt og 2 gang en dame der lavet en u vending for fuldt optrukne linjer

    Selv i dag 2 år efter, tør jeg dårligt tænke tanken, hvad man var blevet udsat for, hvis man ikke hadet haft fuld udstyr på den aften.

    https://www.facebook.com/DennyThoro/media_set?set=a.335465576631921.1073741825.100005054431628&type=3


Kommentér på:
MC påklædning

Annonce