{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre til syn med droslingskit?
  • #1   21. jun 2017 Monter drosselen, tag TUV papir med og kør til syn smiley

  • #2   21. jun 2017 jada... ellers bliver den ikke synet smiley

  • #3   21. jun 2017 Ja selvfølgeligt må du det, hvordan i alverden havde du ellers forestillet dig at det skulle forgå?? Du kan jo ikke få synet noget der ikke er der smiley Du kan vel heller ikke få synet et anhængertræk på en bil, hvis det ikke sidder på bilen????

  • #4   21. jun 2017 For lige at svare på det du faktisk spurgte om: Motorcyklen er ikke en kategori A2, før den er synet med droslingskittet på, så nej du må ikke selv køre til syn.

  • #5   21. jun 2017 Du må ikke selv montere et droslings kit. eller er der noget jeg har misforstået?

  • #6   21. jun 2017 Det skal godtnok være en led betjent der stopper dig, og giver dig en bøde, hvis du har alle papirer på at du har droslet cyklen, og du er på vej til syn med den, og du ikke har gjort noget dumt I trafikken.

  • #7   21. jun 2017 Jeg spurgte om jeg måtte køre op op med den med mit kørekort (A2) og jeg må vel godt montere det selv? Det indtryk har jeg i hvert fald fået!

  • #8   21. jun 2017 #7
    Jeg monterede selv mit droslingskit og havde bare Tüv godkendelsen med stelnummer med til syn (Y)


  • #9   22. jun 2017 Du må godt selv montere droslingskit. Man tager jo til syn for at få bekræftet at det er gjort , så længe du har den gule bog (TUV) med... Uden den er kittet ikke noget værd. Man kan IKKE købe eller sælge sine drosslingskit brugt, da bogen er typebestemt motorcyklens stelnummer.

    Du skal få en med stort kørekort til at køre ned med den, eller du kan tage chancen seriøst... den er 0,01% på at du bliver stoppet, bare kør ordentligt, og når de ser du har papir og drosslingskit samt synsaftale på SMS vil 83% af dem sige ok (venligst undgå spørgsmål til mine meget præcise statestikker!! smiley )


  • #10   22. jun 2017 fantastisk, tak for jeres svar!

  • #11   22. jun 2017 Har man lavet ulovlige ændringer (f.eks. fjernet droslinger) så tænker jeg at politiet skal syne den og konstatere at der reelt ikke er de droslinger der skulle være, før man kan blive straffet for at køre på en kat. A-motorcykel.

    Og vice versa må din påstand, at din A-registrerede mc faktisk reelt er en A2-maskine, kunne underbygges med et syn, hvorved du vil blive frifundet for en evt. sigtelse smiley

    Lettere krøllet. Men jeg tør næsten antage at den holder i retten


  • #12   22. jun 2017 nu har jeg så modtaget sættet, hvad skal man gøre med dette merkat som følger med?

    profilbillede
  • #13   22. jun 2017 Nogle sætter den på motorcyklen, men hvis jeg var dig ville jeg bare tage den med til syn og forhøre mig.

  • #14   22. jun 2017 Hvad så når man får sit A kort og fjerner droslingen på sin MC. Skal man så til syn igen, eller kan man bare køre? smiley

  • #15   22. jun 2017 syn igen efter at droslingen er fjernet.. eller endnu bedre sælg mc'en som neddroslet ..da dit droslingskit kan kun bruges på din mc med det givne stelnummer...
    med.mindre at du er så glad for den at du vil beholde den


  • #16   22. jun 2017 Men "sker" der noget ved at den stadig er registreret med droslingen?
    Hvis nu man har A kort?

    Droslingen følger da bare med ved et evt salg af cyklen i fremtiden smiley


  • #17   22. jun 2017 jeg tror at det er et forsikrings ting.. hvis din forsikring er billigere iht. ydelsen som f. eks via alm brand hvor du bliver inddelt i en prisklasse efter vægt på mc divideret med hk

  • #18   22. jun 2017 og cyklen er teoretisk ulovlig hvis den er synest og dermed indregistreret som 35kw men har større ydelse... så det er en gråzone.. det kan være at der er andre kloge hoveder herinde der kan komme med et bedre svar på dette

  • #19   22. jun 2017 17# nu ved jeg at min forsikring ikke går op i hk (sjovt nok) men godt bud smiley

  • #20   24. jun 2017 Jeg kørtet den bare der op selv, tak for svarende!
    En lille sjov ting er så, at han snakkede om at droslingskittet skulle være plomberet? Han lod maskinen gå igennem anyway?!? Har i nogen sinde hørt om det?


  • #21   24. jun 2017 nej

  • #22   24. jun 2017 Det er noget sluder, langt de fleste kits i dag drossler i håndtaget så man ikke kan trække så meget.
    Det er ligesom de kørelærer der blev ved med at love stort kørekort som 18 årig i 2012 lige inden de nye regler trådte i kraft
    Man bliver lidt bange når man er klogere end en fagmand indenfor hans fag nogen gange smiley


Kommentér på:
Køre til syn med droslingskit?

Annonce