{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.800 visninger | Oprettet:

Suzuki GS 1000 G {{forumTopicSubject}}

Har i længere tid rodet med svag gnist på tændrørene, og nu kaster jeg håndklædet, og har brug for jeres hjælp.
Stator er udmålt og fungere fint, ensretter er udmålt er ok. Cyklen lader fint, dødmandsknap er tjekket, bundstykke tændingslåsen og der er nyt 12 V 14 AH GEL batteri monteret ( Biltema ). Jeg kan ikke starte cyklen på elstarter ( ingen kickstarter )ligeså snart jeg sætter startkabler på den fra andet batteri, starter den. Jeg har erfaret tændingsanlæg skal have omkring 12 Volt for at give gnist, måske det er starteren der bruger for meget spænding ? Når der er fuld opladet batteri, kommer der kun 10,45 Volt ud af ignitor boksen ?
Mvh.Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GS 1000 G
  • #1   7. jul 2017 Nu er jeg elspasser, men selv jeg ville nok mistænke batteriet ret voldsomt hvis den starter med et andet???????

  • #2   7. jul 2017 Du har fuldkommen ret, men batteriet fejler ikke noget - har købt 2 nye indenfor 1 måned.Tror kun den starter p.g.a det store overskud af strøm den får via bilen og startkabler smiley

  • #3   7. jul 2017 Jamen det er jo kun fordi der er "underskud" af den strøm der er nødvendig, selv jeg ved at det er det der er galt! Men hvorfor spørge, når du ved det selv? smiley Måske dine batterier ikke har tilstrækkeligt med startampere????

  • #4   7. jul 2017 Det lyder da til at der er et stort forbrug. Et "kraftigere" batteri. Eller din starter der er trist?


  • #5   7. jul 2017 Problemet smiley er jeg kan ikke rigtig køre rundt med en følge bil, for at blive startet hver gang jeg stopper cyklen. Jeg skulle gerne kunne starte cyklen med 12V14AH batteri der passer til cyklen og ikke et 12V60AH bilbatteri

  • #6   7. jul 2017 Har du ekstraudstyr der bruger strøm under start?

  • #7   7. jul 2017 Ingen ekstra udstyr, cyklen står 100% orginalt - har selv haft starteren i tankerne. Men hvordan måles startspændingen og hvor meget på den bruge.

  • #8   7. jul 2017 Kan det være noget ecu værk der driller? Så den tænder forkert?

  • #9   7. jul 2017 Jeg er ikke ekspert. Men det plejer at stå på en starter, hvor meget forbruget bør være. Hvordan man måler hvad den aktuelt bruger ved jeg ikke smiley


  • #10   7. jul 2017 Det er jo en tci ignitor boks der styre tændingen, og udgangs spændingen er for lav til tændingsanlæget. Frisk opladet batteri falder med ca.2volt målt hen over batteripolerne ved elstart - batteriet kan nemt holde 12,5 - 12,7 volt med tændt lys.

  • #11   7. jul 2017 Så du mener altså, at når den starter med kabler er der noget galt, bare ikke med batteriet?? Vær lige sød at melde tilbage når du finder "problemet" smiley smiley

  • #12   8. jul 2017 Hvad er spændingen På batteriet når du har ladet det helt op?

  • #13   8. jul 2017 Ca. 13 - 13,2 volt, batteri er nyt 12V14AH og har masser af kapacitet. Har lige splittet starter og målt den igennem - det ene kul var rimelig slidt - kan muligvis være starteren der æder al min startspænding smiley

  • #14   8. jul 2017 Det lyder rigtigt.

  • #15   8. jul 2017 Batteri er ladet med pulslader fra ctek, der kan ikke proppes mere spænding på. Nu ved jeg at starteren er en 0.5kw, så kan jeg regne ud hvor mange ampere den må bruge i start øjeblikket smiley
    Jeg har renoveret mange cykler, men har aldrig været ude for dette.


  • #16   8. jul 2017 Jeg har tit monteret et extra arbejdsrelæ oppe ved spolerne, de gamle Sukier har svage ledningsnet og har du ikke min 10 volt ved spolen får du ingen gnist, prøv først at trække en kraftig ledning fra batt. til B+ på spolen og se om den så starter!

  • #17   8. jul 2017 Mange tak for tippet med at montere arbejdsrelæ over tændspolerne, hvis som du skriver min. 10 volt spænding til tændspolerne er nok til at lave start gnist, skulle det kunne fungere. Hvordan plejer du at montere relæet - klipper du strømførende til tændspolen og montere gennem relæ på klemme 86 og 87 - batteri + 30 og stel til klemme 85 smiley


  • #18   8. jul 2017 Chek din starter , evt også hvor let den løber rundt når du har den afmonteret , hvis den ikke løber let rundt i bøsninger og lejer tager det hurtig ekstra starter strøm , ellers send din starter til elekromek.

    profilbillede
  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 68
    #19   8. jul 2017 på min gamle suzuki kan den heller ikke starte hvis batteriet er med lav spænding.
    men kan godt hvis man kun lige trykker på starteren så startmotoren kun lige turner moeteren en 1/2 omgang.
    lige i det øjeblik knappen slippes er der fuld gnist og motoren starter


  • #20   8. jul 2017 Sådan er det med gamle maskiner smiley to know Them is to love Them smiley

  • #21   8. jul 2017 Har du ordentlig stelforbindelse mellem batteri og motor?

    Og er du sikker på man må lade med puls på et gel batteri?


  • #22   8. jul 2017 Tændrørshætter og evt kablerne fra tændspolerne bør udskiftes. Jeg har selv bl.a en GS 1000, der var lidt sløv til at springe igang, især hvis den havde stået nogle dage. Nu springer den igang med det samme. Ellers kan starteren også trænge til at blive renset og cheket kul m.m.

  • #23   19. jul 2017 Den gamle suki 1000 tager livet af mig, har prøvet af montere en 12v arbejdsrelæ over spændingen til + tændspolerne. Det virkede og har startet fint. Vi er begyndt at skyde når vi starter - kan det være ensretteren eller dårlig tændrør. Efter al den forsøg på at start smiley

  • #24   19. jul 2017 Tændrør.... de har garanteret været sjaskvåde 100 gange smiley

  • #25   19. jul 2017 Har lige prøvet mine tændspoler, som er dual tændspoler. Jeg mangler gnist på den ene tændspole, har kun gnist på cyl 1 og 4 - tændspole til cyl 2 - 3 må været gået død. Når jeg måler den igennem, viser både den der spole der gir gnist og den der ikke giver gnist - de samme ohm værdier. Er det bare byt til nyt, eller er der en kvik der har prøvet noget lignende smiley

  • #26   20. jul 2017 Har du prøvet at bytte dem rundt?
    Så kan du teste om de begge er ok eller om problemet ligger før tændspolerne.


  • #27   20. jul 2017 Så er det spørgsmålet, om det er tændspolen der går død når sukien/spolen bliver varm, eller det er cdi boksen ? Nu her i dag når den er kold, fin gnist på alle 4 tændrør!!!!

  • #28   20. jul 2017 Nemmeste måde er at bytte om på spolerne og køre den varm og se om problemet kommer tilbage.
    Kommer det tilbage og det har rykket sig sammen med spolerne, ved du hvad der er galt


  • #29   21. jul 2017 Det må være cdi boksen, gnisten er simpelthen for svag. Kan man måle på sådan en boks ?


  • #30   21. jul 2017 Gnisten kan godt blive svag hvis der er for stor modstand i spolerne.
    Har du prøvet at bytte dem om ????


  • #31   22. jul 2017 Jeg har tænkt på tændhætterne, det er 5 ohm og den ene måler 7,4 ohm. Efter min mening, skulle det ikke betyde noget at prøve nogle 1 ohms hætter. Det er kun radiostøjen der bliver værre/større smiley Har flyttet rundt på alt incl. spoler - pick up kan vel heller ikke forårsage nogen skade, den skal jo bare bestemme hvornår gnisten skal tænde. smiley

Kommentér på:
Suzuki GS 1000 G

Annonce