{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC-TEMA I LIDL
  • #1   13. mar 2007 det er godt nok nogle billige ting nogen af dem.. den der tanktaske f.eks..

  • #2   13. mar 2007 deres rygbeskytter virker faktisk ret ok

  • #3   13. mar 2007 Altså til de priser er stort set alt OK.

    Tænk på de, der angler en ekstra jakke eler hjelmtil et sjældent medbragt familiemedlem, eller tøj til begynderen, der ikke ved om det bliver en halv eller 20 sæsoner.


  • #4   13. mar 2007 Jeg regner med at køre ud og kigge på deres ryg beskytter her efter aftensmad..

    MvH
    Michael


  • #5   13. mar 2007 min kæreste har købt en rygbeskytter. Den er ganske ok. Den virker super sikker, dog lidt klodset

  • #6   13. mar 2007 har købt den tanktaske er super glad for den

  • #7   13. mar 2007 jeg har lige købt rygbeskytter... den virker sku ok...

  • #8   13. mar 2007 har lige været nede og lure, tak for linket smiley
    købte strømper, og rygbeskytter.. den virker lidt 'stiv' i det, men tror nu den er go nok.. svært at bedømme før man får tøjet på, og sidder på cyklen..


  • #9   13. mar 2007 Har også lige købt deres rygbeskytter i dag. Den virker til at være i god kvali. Den sidder ligeså godt som nogle dyere modeller jeg har prøvet....

    Men hjelmene.. og støvlerne så ikke får gode ud.. Og resten var udsolgt


  • #10   13. mar 2007 Ha ha.. det er da grove alle dem som er kørt galt.. de har lige købt en rygbeskytter og ved at den virker..Men ja det er nogle billige sager Lidl har.. pris/kvalitet hænger mange gange sammen..

  • #11   13. mar 2007 Jeg fatter simpelthen ikke gyldigheden i det der "OK til pengene" argument???

    Hvad betyder det: At man ikke får en "acceptabel hjernerystelse" istedet for en uacceptabel - prisen taget i betragtning.

    Mht. sikkerheds-udstyr burde kun een regel gælde: Køb det dyreste du overhovedet hår råd til. Hvis du får brug for det ville du nemlig ønske at du havde disponeret således. Og hvis du ikke får brug for det, så er pengene (og pointen med hele øvelsen!) alligevel spildt.

    Det var så min holdning..;-)


  • #12   13. mar 2007 - og nu jeg tænker efter:
    erstat "alligevel spildt" med "heldigvis spildt" i ovenstående...;-)


  • #13   13. mar 2007 Til dels enig med Kleen... menbare fordi det er dyrt, behøver det jo ikke at være godt... bare se på Ducati osv smiley

  • #14   13. mar 2007 Aldrig i mit liv om jeg ville køre med det, som Bo siger Pris og kvalitet hænger ofte sammen og ud fra billederne at dømme ja så det ikke godt ud... smiley kunne måske til nød tage rygbeskytteren, men nok alligevel ikke, så heller snakke med bankmanden eller lign.

  • #15   13. mar 2007 Henrik:
    Selvfølgelig er "den dyreste" ikke nødvendigvis lig "den bedste".
    Men med højere kvalitet følger en højere pris, hvilket selvsagt ikke ophæver værdien af kritisk egen-evaluering (forum, nettet, reviews etc)

    Og selvfølgelig kan man ikke producere ultra-høj kvalitet til ultra-lav pris. Det er en umulighed!

    Og da sikkerhedsudstyr mere end noget andet NETOP bør handle om ultra-høj kvalitet, så er konklusionen simpel at drage..;-)


  • #17   13. mar 2007 ja, højere kvalitet burde være bedre kvalitet, enig i det... men mange/nogle gange betaler man også en hel del for mærket...

    mit synspunkt hænger ikke sammen med tingene i LIDL, da jeg ikke har kigget på dem, det skal lige nævnes.



  • #18   13. mar 2007 Jeg var forbi i går....og købte både røgbeskytter og tanktaske.

    Ingen tvivl om, at der kan fåes bedre rygbeskytter (dette er kun en klasse 2) på markedet, men når man er for nærrig til at give 1000 kr for max. sikkerhed mener jeg nu der er fonuft i at få "bedre end før" sikkerhed for 250 kr.

    Tanktanske er simpelt hen fin. Ikke kæmpestor, men jeg havde primært behov for noget til at have landkortet i (har kun gps i bilen) og denne er med kraftige magneter for let og hurtig montering og overdelen bliver til en rygsæk når den afmonteres....for 199,- kr.

    Købte også samtaleanlægget...står også i manualen (på dansk!) at over 50 km/t er den ikke super. Men jeg skal have knægten med ud for første gang i år, og giver det os mulighed for lige at tale sammen til vi har afklaret om han er tryg....ja, så er de 60,- (!!) kr vist givet godt ud! Og duer den slet ikke....ja, så var det 60,- kr.!


  • #19   13. mar 2007 Chris:
    Du misser pointen - den billigste pris for den SAMME vare har intet med kvaliteten af den pågældende vare at gøre.

    Men det har eks. en plast-hjelm til 495,- mod en glasfiberhjelm til 2995,-. Begge kan måske handles billigere i Tyskland, Lidl eller hvad ved jeg - men det ændrer ikke en tøddel på kvalitetsforskellen på de to.



  • #20   13. mar 2007 Foruden "røgbeskytteren" købte jeg også en "rygbeskytter"...hvad sker der med de tommeltotter? smiley

  • #21   13. mar 2007 Henrik:
    Yep - ganske ofte betaler man en hel del for mærket / brandet.
    Og ganske ofte er de penge VÆLDIGT godt givet ud, netop fordi et høj-kvalitets brand har meget mere at leve op til - og derved også meget mere at miste hvis de kvajer sig...;-)

    Brandet ER dyrt, men værdifuldt. Spørg Mercedes og Toyota (eller Coca-Cola for den sags skyld...;-)


  • #22   13. mar 2007 Kleen, vi kan godt være enige om at tingene i Lidl måske ikke er den bedste kvalitet, men tilgengæld er prisen derefter.

    Det som jeg prøver at gøre lidt "oprør" mod var din kommentar tidligere at man bare skulle købe det dyreste for det var det bedste... selvfølgelig skal man købe noget ordentligt udstyr, ingen tvivl om det, især når vi snakker sikkerhedsudstyr til MC kørsel. Men man behøver nu ikke at gå efter det dyreste mærke i den tro at det er det bedste


  • #24   13. mar 2007 Henrik:
    Vi er enige - læs mit indlæg skrevet: 13-03-2007 19:41:13


  • #25   13. mar 2007 godt så smiley

    den var lige smuttet...


  • #26   13. mar 2007 He who pays too little takes the risk of losing everything, because the product might not, or hardly not, fulfil the task where it's bought for in the first place.

    It is unwise to pay too much, but it is even worse to pay too little. He who pays too much loosens money unnecessary: According to the laws of economics, it is impossible to get much value for little money.

    When you accept the lowest offer, then you have also calculated the risks you were taking and made a financial reservation for it. Can you afford to lose this?

    If yes, then you probably have enough financial reserves to buy something better in the first place…

    - John Rustein, Economist


  • #29   13. mar 2007 Jeg købte også rygbeskytteren, billig og ganske udemærket.. Så kan folk sige hvad de vil. Sammenlignet med de mange jeg prøvede til messe i herning, er den her lidt under standart fordi den ikke er led delt, men beskyttelsen vil jeg påstå er den samme, det er et stykke hårdt plastik på ryggen, til at tage de værste knubs.

    Det er bare min holdning.

    Mvh
    Michael - som sparede 500 kr mindst ved at jage tilbud.:)

    Ps. Sparede også 2000 på mit tekstil tøj ved at købe det i bilka, det er safty 1. Som også bliver solgt i store motorcykel butikker, jeg fik bare mit 2000 billigere fordi bilka købte så meget af det hjem..

    Igen, det kan godt være pris og kvalitet ofte hænger sammen, men det gør mængde og pris også smiley


  • #31   13. mar 2007 Jeg har også været der i dag, købte en lader og det sidste par hansker....

    Kom af med 210,- billigt og må sige at hanskerne virker gode.. De har alle de sammen mærker som, dem jeg har kigget på andre steder... Men ikke noget kendt mærke... smiley


  • #32   13. mar 2007 Jeg fandt en omtale på tysk om hjelmene ((link fjernet) den lave pris omtales positivt! Men hvem forventer lav støjniveau, super pasform, lav vægt osv for små 300 kr?!

    Som de skriver har den kun akkurat bestået stryketesten...men bestået! Det betyder at man kan få hjelme der klarer sig betydeligt bedre, men denne har altså "bestået". Jeg kunne aldrig finde på at købe en sådan hjelm til daglig brug og til ture hvor vi kører "rask". Men jeg har truffet et valg og taget en kalkuleret risiko ved at købe en hjelm til knejten, når vi skal prøve om MC er noget (han er 9 år) for ham. Hvis han efter 200 meter (som jeg ikke kunne finde på at køre helt uden hjelm på hans hoved) siger at det ikke er noget, så har jeg råd til at smide denne ud og ikke ærge mig. Hvis han efter lidt flere meter siger at det lige er ham, vil jeg købe både en bedre hjelm og en køredragt m.v. (har søgt det hele brugt men der er ikke noget at finde til børn) og igen vil jeg ikke ærge mig over investeringen i denne hjelm.

    Så siger den pessimistiske "hvad så hvis I vælter...?" og til det vil jeg sige, at jeg drejer håndtaget i bund når jeg kører alene (kalkuleret høj risiko) men med min søn bagpå bliver det i absolut adstadig tempo (lav risiko) hvor jeg tror denne hjelm envidere yder en acceptabel beskyttelse - hvis jeg trods ABS - skulle ryge i kanvassen!.


  • #34   13. mar 2007 jeg har købt deres sokker smiley og deres samtale anlæg.. og nu kommer den så.. til 60 kr syntes jeg det er udemærket.. ved fart på over 80 er det svært at høre hinanden men kan godt lade sig gøre... og det kan ligesågodt være vores hjelmes skyld som anlæget.. det har gjort det lidt emre hyggeligt at trille stille afsted med kæresten bagpå i hvert fald.. syntes både hende og jeg..

    er så til gændgæld mega træt af at deres støvler var udsolgt... ville godt have haft 1 par til os hver


  • #35   13. mar 2007 OK. Jeg vidste ikke at mit lille Lidl link kunne afføde så meget debat. fint nok Jeg har selv været derude og købe sokker, regntøj og MC undertøj. Har det andet udstyr de solgte. Jeg vil medgive at deres hjelme var i den lave kvalitetsende, og jeg ville aldrig købe en billig hjelm, også pga støjniveau. Men folk har et valg og jeg gør bare opmærksom på dette valg. Så må man selv vudere det.

    I disse år er de etablerede MC butikker under stigende pres fra Thansen og MC-Temauger i div. supermarkeder. (og gud ske tak for det, endelig konkurrence) Det kunne da være interessant hvis der var pris/kvali test af disse No name mærker sammenlignet med kvali mærker Det kunne Touring Nyt eller andre MC blade f.eks. tage op. Tøjet behøver ikke være dårlig kvali hvis prisen blot er holdt nede pga. stort indkøb. Hjelme er desværre ofte noget en anden historie. Og man må spørge sig selv hvor meget hovedet er værd smiley
    Et generelt tip til køb af kvalitetshjelm eller anden påklædning: Prøv den ved en dansk forhandler, og sig tak for synet. Efterfølgende kan den i ro og mag bestilles i rette størrelse fra Louis eller Polo, hvis de fører det samme mærke.

    Men jeg skriver et nyt indlæg når der er temauge i Netto smiley
    Ses derude
    Vildanden


  • #36   13. mar 2007 jeg har har købt: Samtale anlæg, 2 cross hjælm, integralhjælm. rygbeskytter, batterilader, og strømper..

    og det virker alt sammen LANGT over forventningerne..! det er sgu fin kvalitet... smiley


  • #37   13. mar 2007 ps. jeg har mærket "Kvalitets hjelme" af "rigtige" mærker som næten kunne bøje hvis man trykker sammen i bunden af dem...! det kan denne integralhjelm fra lidl IKKE..! så jeg er sgu fuldt tryk ved at køre med den..!

  • #38   13. mar 2007 Andreas: En terracottagryde er også utrolig formfast og dermed svær at trykke sammen i bunden. Jeg ville bare nødig stikke mit hovede i den, endsige vælte med den på...;-D

  • #39   14. mar 2007 Kleen: God humor.

    Når vi først én gang er enige om, at Lidl IKKE er kvalitet i toppen af skalaen, vil jeg alligevel sige det er gode priser.

    I T-hansens katalog fra i dag er der en Nau hjelm af samme ringe kvalitet (samme materiale og godkendt iht samme norm) men til 799,- kr mod Lidl's 270,- kr.


  • #40   14. mar 2007 Hey var sku lige i LIDL i Herlev idag.

    Men ingen rygbeskytter til mig, de var udsolgt smiley

    Er der nogle herinde som har været forbi den i Ishøj for nyligt og tjekkede om de har flere rygbeskyttere tilbage?

    Status i Herlev idag onsdag, følgende var tilbage:
    En del støvler
    Mange handsker
    Mange hjelmhuer
    En del jakker
    Mange overtræk/garager
    Ingen rygbeskyttere

    Så kan I se om den i Herlev er værd at køre efter.
    Jeg købte et par handsker på trods af at jeg allerede har et par fra IXS, men de ryger sku ud i mcen, så jeg altid har nogle liggende, hvis jeg skulle få behov for dem en kold aften i reserve.


Kommentér på:
MC-TEMA I LIDL

Annonce