{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Airbag weste
  • #1   24. jul 2017 Dp racing sælger det bedste der pt er på markedet. Og deres racingmodel får os ikke til at ligne Michael J Fox i "back to the future" smiley
    Dennis er en super flink og reel fyr. Så ta en snak med ham


  • #2   24. jul 2017 tak for svar, mvh hc

  • #3   25. jul 2017 Husk at kigge på oppustningstiden. Nogle af vestene bliver markedsført som "de bedste", men de har altså en oppustningstid på op til 0,5 sekund.
    Den skulle gerne være under 0,1 sekund.


  • #4   25. jul 2017 Jeg kørte galt med den på, og døde, så den kan ikke anbefales, træls at være død smiley

  • #5   25. jul 2017 Jeg giver Hans K ret, har selv undersøgt markede og blev utrolig skuffet over den tid de tager at puste op. Det gør dem så godt som værdiløse.

  • #6   25. jul 2017 Tak for gode svar smiley tabte lige min mc på græsplænen i dag så skal først have et nyt blinklys smiley forsat god dag. smiley

  • #7   25. jul 2017 #4 smiley har hørt der er fri hastighed i himmelen. Så intet er så slemt at det ikke er godt for noget andet.

  • #8   25. jul 2017 Jo jo HC.....Men det er jo ikke der du skal hen smiley

  • #9   12. aug 2017 Tak til Brian S for at nævne mig.
    Jeg sælger Helite airbag veste og jakker.
    Der er forskellige modeller til forskellige behov. Hurtigste vest pustes op på 0.075 sekund. Langsomste på 0.1 sekund.
    Helite har lavet airbagveste siden 2002, er baseret i Frankrig, og er markedsførende indenfor området i dag. De har en innovativ udviklingsafdeling som lytter til brugernes ønsker. Seneste eksempel på dette er GP Air modellen lavet med fokus på road racing.
    Du kan se mere på www.dpracing.dk


  • #10   19. nov 2017 Hvordan gik det så hc? Fik du købt dig en Helite air-bag vest og i så fald - er den OK at have udenpå dit eksisterende MC-gear? smiley

  • #11   19. nov 2017 Næ fik Ikke købt det. Købte nyt mc tøj i stedet for smiley

  • #12   19. nov 2017 Okay.
    Jeg overvejer nemlig at købe sådan en air-bag vest, da flere og flere tilråder det smiley


  • #13   20. nov 2017 De styrt jeg har haft ville en airbagvest med udløsersnor ikke have hjulpet da jeg lå på jorden inden jeg kom fri af mc.

    IMHO skal der noget mere intelligens til da den jo gerne skal udløses inden impact og ikke først når der er x antal cm mellem fører og mc.

    Mangler uvildige test af dem.


  • #14   20. nov 2017 Det er faktisk også der, mine største bekymringer og overvejelser ligger, om hvor vidt det er den optimale løsning eller ej? ??
    - I hvert fald med de nuværende teknologier smiley


  • #15   20. nov 2017 Eftersom der ikke er nogle negative sikkerhedsmæssige effekter, er det vel kun forfængelighed (mig) dovenskab og nærighed der forhindre os alle i at køre med airbagvest.... Eller hvá ??



  • #16   20. nov 2017 Hejsa
    Nu er jeg nok ikke helt uvildig, da jeg er forhandler. Men jeg er også bruger, og har brugt airbagvest ved flere lejligheder.
    Ved lowsider styrt er vesten ganske rigtigt ikke pustet op før mødet med asfalten, men den er pustet op inden du ryger på røv og albuer hen ad græs og hvad der ellers måtte komme på turen til stilstand. Det er ganske behageligt at køre på airbagen. Jeg har kørt med +150 på ryggen ad racerbanens asfalt inden tumlertur i fanggrus.
    Der er desuden ikke så meget brug for vesten ved lowside, da slaget som oftest ikke er så voldsomt som highside styrt grundet kroppens højde over asfalten.
    Ved highside styrt er vesten fuldt oppustet inden første anslag.
    Husk også at et styrt ikke er færdigt efter første kontakt. Ofte tumler man et stykke tid inden man er styrtet færdig.
    Jeg er super glad for min airbag og er sikker på at den har beskyttet mig ved mine styrt på racerbanerne.
    Jeg er blevet forhandler fordi jeg var super tilfreds med min første vest.
    I er velkomne til at kigge på www.dpracing.dk.
    Tag endelig kontakt til mig hvis det er spørgsmål.
    Jeg kan også findes på facebook under MCairbag eller DP Racing
    Mvh Dennis


  • #17   20. nov 2017 Halløj!
    Super fint svar Dennis. Tak for det!
    Det er for mit vedkommende næsten afklaret, at HVIS jeg køber en air vest, bliver det en Helite, men jeg er i tvivl om, hvor vidt det skal være en 'Turtle' eller 'Airnest'. Sidstnævnte får ros i forbindelse med styrt på bane.
    Jeg vil bruge den i trafikken, hvor der er betydeligt flere forhindringer end på bane - både herhjemme og i udland smiley



  • #18   22. nov 2017 Hej Jens Henrik
    Eneste forskel på Turtle og Airnest er indbygget "turtleskjold" i turtle. Dette gør at airbaggens tryk fordeles bedre da forhindringen ikke trykker direkte på luftposen, men derimod på en "plade" som fordeler trykket. Dette giver bedre beskyttelse. Dette kan der læses mere om på både www.dpracing.dk under "Om Helite" eller på www.helite.com.
    Både Airnest og Turtle er lidt udfordret af pukkel i dragten. Jeg har haft løst det ved at fjerne selve puklen (skumforingen) i dragten - så sidder vesten bedre i nakken. Det er dog muligt at bruge begge veste med pukkel i dragten, og jeg har set flere gøre det.
    Når du skal bruge vesten til gadekørsel vil jeg anbefale Turtle, da beskyttelsen er bedre. Turtle fås desuden i "High Visible" skriggul, som også beskytter passivt ved at øge din synlighed (men det er smag og behag om man ønsker at køre med gul vest).
    Jeg kører selv med GP Air - både på bane og vej. Men jeg ved at jeg har dårligere beskyttelse af mine sider med GP Air sammenlignet med Airnest og Turtle. GP Air har dog den fordel at den dels har udskæring til puklen, og dels har GP Air "turtle technology" båd for og bag.
    Mvh Dennis


  • #19   22. nov 2017 Hej Dennis.
    Det var en rigtig god og fyldig forklaring, du kom med der.
    Den skal du have tak for smiley

    Jeg er helt sikkert både tættere på og bedre rustet til at foretage et evt. Helite køb smiley


Kommentér på:
Airbag weste

Annonce