{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC i Spanien
  • #1   16. aug 2017 Den må være her nede i 90 dage total, så SKAL den spansk registreret.
    Jeg har så heller ikke, nogen ide om. Hvem der har bildt dig ind, den er for gammel. Til at bliver registreret, her nede.


  • #2   16. aug 2017 Tænkte lige lidt alternativt:
    Du kunne jo forhøre dig i Spanien, om det er muligt med Spansk indregistrering, selvom den er registreret i Danmark?

    Der kører jo masser af "Danske biler" i de østlige EU lande smiley


  • #3   16. aug 2017 #2
    Den danske biler i østlige EU lande er stjålet, så de er ret lige glade med om de skal registreres eller ej


  • #4   16. aug 2017 You got my pointe... smiley

  • #5   17. aug 2017 har forhørt mig. ikke muligt som udlænding da mc er så gammel at den ikke er homologeret. Det med de 90 dage. Er der noget på tryk om det eller er det noget du har hørt?

  • #6   17. aug 2017 Går ud fra at dette også gælder motorcykler smiley

    "Registrering
    Indregistrering af biler og afgifter

    Dokumenter og formaliteter ved indregistrering af biler
    Opdateret : 12/06/2017

    Indregistrering af biler og afgifter

    Midlertidigt ophold

    Hvis du beholder din sædvanlige bopæl i dit eget EU-land, men opholder dig i et andet EU-land i under 6 måneder, behøver du ikke lade din bil indregistrere eller betale registreringsafgift der. Bilen er fortsat indregistreret i dit bopælsland. Det kan dog være nødvendigt at betale andre afgifter i forbindelse med at bruge din bil i landet (vægtafgift).

    Hvis du opholder dig i et andet EU-land i under 6 måneder og ikke har indregistreret din bil der, må du ikke låne eller leje din bil ud til en indbygger i landet, og han/hun må kun køre din bil, hvis du også sidder i den.

    Derimod må du godt låne din bil ud til venner eller familiemedlemmer, der er på besøg, hvis de ikke bor i dit nye land.

    Hvis du har planer om at blive i et andet land i over 6 måneder, skal du normalt ændre din bopæl til dette land, og du skal indregistrere din bil der med det samme."


  • #7   17. aug 2017 Tak, det passer med hvad en betjent lige har fortalt mig.... at sådan mener han reglerne er..
    Jeg prøver, og så må vi se hvad der sker.


  • #8   17. aug 2017 Jeg er fastboende her nede.
    for ca 6 mdr fik vi et brev fra det lokale rådhuse.
    omkring nye regler, og det stod der Max 90 dage.
    men kan ikke sige om det lokale regler i Alicante


  • #9   17. aug 2017 Det er sku ikke nemt at finde rundt i....... men jeg kommer under alle omstændigheder ikke til at bruge den mere end 2 måneder om året. Jeg prøver mine andre Spanske kontakter om der er regler jeg ikke kender til.



  • #10   17. aug 2017 med mindre du taler spansk. Så skal du gemmen en advokat eller gestario.
    normal vil de tage en 50-100 for at klare det hele.
    Jeg kan sige dig, de penge er givet godt ud.


Kommentér på:
MC i Spanien

Annonce