{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Ebbe T
Ebbe T
Tilmeldt:
12. apr 2013
Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361

50-årig død efter MC-ulykke {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/krimi/efter-alvorlig-trafikulykke-50-aarig-mand-er-omkommet

I de første meldinger om ulykken, som jeg ikke kan genfinde, forlød det at billisten skiftede vognbane lige foran motorcyklisten, der ikke nåede at bremse eller undvige.

Nu beskrives det bare som om den afdøde havde hele fejlen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  50-årig død efter MC-ulykke
  • #1   3. okt 2017 der er ofte tætpakket trafik på den strækning, hvor bilerne lægger meget tæt, så når en motorcykel holder en lang bremse afstand grundet f.eks. regn som det var i dag trækker bilisterne ind foran fordi de bare ser der er plads.
    jeg køre på den strækning hver dag og oplever det ofte at bilister trækker ind foran uden at tænke sig om.
    jeg kørte endda forbi efter ulykken var sket, og som jeg kunne se havde motorcyklen ikke taget voldsom skade, så motorcykelisten kan ikke have haft meget fart på, da han ramte bilen.

    jeg håber folk tænker over hvorfor alle i trafikken ikke kan lide at køre tæt.
    selv har jeg ikke ABS bremser på min cykel, så hvis en bil trak ud foran og bremsede hårdt ned ville jeg heller ikke have en chance.
    alle bør generelt tænke over sin og andres forhold i trafikken, som f.eks bremse afstand.


  • #2   4. okt 2017 desværre er rigtig mange bilister af den overbevisning at bare man blinker (dem som gider bruge sine blinklys), så har man RET til at bytte vognbane. Det er så bare ikke tilfældet. Man viser hvad man gerne vil, men skal fucking vente til der er frit til at gøre det. smiley


  • #3   4. okt 2017 Jeg kører med kamera "dashcam" i bilen på motorring 3. Jeg oplever gentagene gange situationer hvor jeg må bremse fordi folk masser sig ind.
    Vi har alle så travlt, at vi skider på sikkerheden.
    Et par sekunder er åbenbart mere værd end vores egen og andres sikkerhed.

    Det sjove er at dem der kører rådent alligevel ender op i kø, og så kommer man trillene der ved siden af den idiot der kørte hensysløst for 10 minutter siden, med fuld knald på.


  • #4   5. okt 2017 når jeg kører motorcykel så kører jeg som om at alle er ude på at slå mig ihjel, man skal ALTID være parat til at undvige og bremse når der er en bil i en radius på 100m i nærheden af en... eller hvis man kommer rundt om et blindt sving, eller et farligt kryds

  • #5   5. okt 2017 Nede i Paris var der 4 uskyldige beboere, der omkom i år 2000. Blot fordi en flyvemaskine og 109 mennesker styrtede lige lukt ned i hovederne på dem.
    Det var dælme noget skidt. Og det var også bare fordi der lå noget møg og flød på vejen fra en anden flyvemaskine! smiley
    Hvis skyld var det?

    Uanset hvor fornuftig man er i trafikken, sker der uheld, men der er ungen tvivl om, at 1/3 af alle uheld på vejene helt kan undgåes, hvis man overholder hastighedsgrænserne, holder afstand og har øjnene på vejen og de øvrige trafikanter hele tiden. Det vil for sige: Nul mobillos, roderi med GPS, spisning og kissemisseri med lillemor smiley

    Og så tror jeg på, at forebyggelse - f.eks. med en gul trafikvest øger sikkerheden for motorcyklisternes vedkommende - Især på en trafikeret motorvej!


  • #6   5. okt 2017 At tænde sine lygter vil hjælpe væsentligt mere end en trafikvest. Så tit jeg ser en ældre gut med trafikvest på hans caferacer eller anden ældre cykel uden lygter tændt. Man ser lyset langt før man ser vesten.

  • #7   5. okt 2017 Lys er påbudt og ikke et forebyggende tiltag... smiley

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #8   6. okt 2017 Med LED pærer burde selv de ældste MC'er kunne køre med lys, der kan ses.
    Evt batteridrevet.
    Ditto for biler. Jeg har selv kørt Morris Minor i 5 år, og der var ingen problemer med at køre med 2x55W halogen tændt altid + de baglygter som ALTID skulle tænde bare der var det mindste lys foran - det var før EU gav carte blanche til flugtbillister.


Kommentér på:
50-årig død efter MC-ulykke

Annonce