{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste sportsdæk 180/55-17
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   6. okt 2017 Der er intet formål med at vælge 190.

    Tag et hvilket som helst sportsdæk - på gade gør de allesammen et godt stykke arbejde, og du kommer ikke så tæt på grænsen at du vil mærke nogen forskel.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   6. okt 2017 Det er et godt dæk. smiley

    S21Pro / Evo eller hvad nyeste aftapning hedder.


  • #4   6. okt 2017 Der kan være forskel på opvarmningstid og holdbarhed, i forrige nummer af Motorrad var der en MEGET grundig test af sportsdæk til superbikes.

    4000km på 6 stk zx10r med forskellige supersportsdæk. Konklusionen var der ikke var nogen dårlige blandt de testede. Men der var nuance forskelle.


  • #5   6. okt 2017 Så i princippet kan jeg købe det billigste sportsdæk på daekonline f.eks og så er der stadig bedrevejgreb når det er varmet op end et dyrt sportstouring dæk ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   6. okt 2017 Sådan kan man ikke stille det op.

    Sportsdæk og sportstouring dæk har ca samme greb 95% af tiden, men forskellige måder at opføre sig på og forskellige måder at advare på når de er ved at slippe grebet i asfalten.


  • #7   6. okt 2017 Okay. Hvad har du af for og i mod?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   6. okt 2017 For og imod hvad?

  • #9   6. okt 2017 Sport og sporttourings dæk

  • #10   6. okt 2017 Mit valg ville være Continental Sportattack 3. Grunden til dette er at de var dem der var hurtigst til at varme op på landevej, og scorede bedst til landevejen. I den test Motorad havde.

  • #11   6. okt 2017 Tak Tommy !

  • #12   6. okt 2017 Jeg havde forresten også købt et fordæk med det samme, i samme mærke.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   6. okt 2017 Det kommer alt sammen an på hvordan du kører MC.

    De fleste dæk jeg skifter, er sportsdæk som er slidt op på midten - og de bliver skiftet til samme eller lignende sportsdæk, som jeg allerede på forhånd ved, bliver slidt op på midten igen efter alt for få km.
    Jeg er ikke utilfreds med det, for jeg bliver betalt for at skifte dæk for de mennesker, men jeg synes det er ærgerligt at man vælger forkert med vilje.
    Årsagen er den samme som du med al sandsynlighed selv sidder med - fordi du synes din sportscykel skal have sportsdæk på, som giver de sportslige køreegenskaber som cyklen er bygget til.
    De mennesker jeg får overtalt til at skifte til ST dæk, kommer sjældnere retur for at få dem skiftet, for de holder meget længere uden at man ofrer andet end marginaler på vejgrebet, vel at mærke under de forhold til de fleste mennesker kører under.

    Kig på dine nuværende dæk - hvis der INGEN kyllingestriber er og dækket er nulret på kanterne, dine kneesliders er ved at være slidt igennem til velcro'en, og de fleste veje du kører på, aldrig har mere end 300m lige strækninger så skal du vælge sportsdæk... smiley
    Men hvis dine også er slidt mest på midten, og dine kyllingestriber er mere end 20mm, så er der INTET argument for ikke at tage et sæt ST dæk.

    EDIT: Jeg havde taget Metzeler Roadtec 001. Alle dem jeg kender som kører på dem, roser dem til skyerne.
    Jeg skifter til Motard nu til 2018, så jeg vælger Pirelli'erne igen. Knivskarpe køreegenskaber og suverænt bid til lette cykler...


  • #14   6. okt 2017 Super forklaret !
    Da jeg købte cyklen var den kørt flad på midten, og jeg kører dog mest i byen og små landevejs ture og har 1 - 1,5cm dæk ude i siden som ikke bliver rørt da jeg ikke kommer helt ned og ligge, men jeg syntes tit at den har smidt røven en lille smule hvis man ramme en af de hvide striber eller det er den mindste smule fugtigt.
    ST dæk igen så ? smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   6. okt 2017 ALLE dæk vandrer lidt til siden når de kører over hvide striber - det betyder ikke de glider, men at de flexer lidt på grund af højdeforskellen. Der er masser af bid i de hvide og blå overflader ved f.eks cykelstierne, så det er ikke noget man skal være synderligt bekymret over.
    I fugtigt vejr skal man altid opføre sig forsigtigt og lave alle sine bevægelser lidt blødere - specielt på asfalt hvor alle andre kører og spilder olie, gummi, pollen, jord osv osv osv.

    ST dæk ville jeg tage - og supplere med et par kørekurser tidligt på sæsonen, så du kan lære din MC at kende under de rigtige forhold.


  • #16   6. okt 2017 Tusind tak for svar !

  • #17   6. okt 2017 Giver god mening det Sajmon skriver, personligt ville jeg tage sportsdæk på min. Man kan ikke undgå at sportsdæk bliver slidt flade på midten, jeg kører også rimeligt hård til, tror kyllingestriperne er omkring 5mm på min GSX-S1000.

    Min Z750 får bestemt ST dæk.. De gør det godt på den.


  • #18   7. okt 2017 Jeg kører Metzler m7rr, de varmer hurtigt op, har god føling med underlaget og er næstbedst på våd vej. Jeg kører mest ture til Tyskland, Østrig og Italien, når jeg kommer sydpå føler jeg dækket kommer mere til sin ret, end herhjemme på småkolde og beskidte veje. Bagdækket er slidt op hele vejen over efter 7-8000 km. Jeg har kørt Michelin Power3, som jeg synes har med at slippe i ryk og flekser meget ved gasgivning, Dunlop sportsmart minder lidt om Metzler m7rr, men har dårligt greb på våd vej. Dækbredden skal vælges efter fælgbredde og ikke udseende. Vælg altid blandt de sidste nye dæk fra producenterne og ikke dem de opfandt for 5-8 år siden.

  • #19   7. okt 2017 Tak Preben !

  • #20   11. okt 2017 Hvis dine kyllingestriber er 10-15 mm, skal du helt klart vælg et ST dæk.
    Du skal i hvertfald under 5 mm og/eller køre en del på bane før du har gavn af sportsdæk.

    Personligt er mine striber på 3-5 mm og det går fint på gode ST dæk.


Kommentér på:
Bedste sportsdæk 180/55-17

Annonce