{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
470 visninger | Oprettet:

Køb af Yamaha YZF 1000R 2002 {{forumTopicSubject}}

Hej Hej..

Jeg overvejer at prøve denne model her.. men kan ikke rigtig finde noget omkring dens problemer.. Måske det er fordi der ikke er nogle men vil nu høre jeres mening.. hvad der er fordele med den og ulemper med den..

Vh
Niels M

Kommentarer på:  Køb af Yamaha YZF 1000R 2002
  • #2   8. okt De er kendt for at få slidte ventiltætninger, med stort olieforbrug som resultat.

• #3   8. okt du skal være opmærksom på de kan godt bruge en del olie.

men ellers en rigtig dejlig cykel med masser af power

• #4   8. okt Spørg løs.
    En overset model i mine øjne, fordi r1 kom et par år efter.
    Motoren slæber som et godstog fra 1500 rpm, og ved 5000 skal du holde fast.. Den har kun 5 gear, men passer godt til den...
    Svagheder. Olieforbrug nogle bruger 1/2-1 liter pr 1000km. Ved frisk kørsel. Jeg kører alm, let frisk, ikk bundgas( elsker momentet så shortshifter) min bruger 1/2l på et olieskift/6000km MAX. sommetider intet.
    Svaghed mere, brugte dele er begyndt at blive svære at finde.
    Exup ventilen som gir bundtrækket kan ruste fast.. Så pil den ud, rens og smør, HVERT år.
    Ja, det er en tung dame, men med den rette chaufør kører du stadig fra de nye cykler. Fede Dorit kan godt trinnene, du skal bare tage godt fat ??

• #5   9. okt #4

"Fede Dorit kan godt trinnene, du skal bare tage godt fat"

+

• #6   9. okt Er ualmindeligt glad for min Thunder Ace, er for flere år siden ovre at skulle køre som ind i helvedet stærkt.
    En Thunder Ace kører dejligt stabilt og bremser og drejer skønt.
    Den har en aldeles glimrende komfort og et bagsæde der faktisk kan bruges til passager.

• #7   9. okt Der er også nogen stykker til salg og endda et par der er rigtigt billige.
    Gav 38 for min, den var ny serviceret med alt og et ualmindeligt pænt eksemplar. Helt og aldeles uden skrammer/ir/rust og med en lak som en barne røv.
    Så er den så pimpet med et par småting.

Da jeg købte kiggede jeg: Kawa ZX9, Black bird og VFR.

Min står trygt og lunt i værkstedet, får pga af job og familie ikke kørt ret meget længere.

• #8   10. okt tak for alle imput i denne tråd.. nu har jeg så prøvet en, og må sige at den ikke levede om til mig/køre stil jeg har, havde ondt i ryggen og håndfladerne efter en tur på den. så jeg leder videre

men tak for alle imput..

• #9   11. okt Da jeg fik min efter at have kørt Super Tenere og Tuono var det også en omvæltning for hænder og ryg. Det er jo en anden stil selvom en Thunderace nærmest er en sofa cykel sammenlignet med mere moderne racere.

Prøv en VFR 800 eventuelt der sidder man godt men har ikke de sjove heste.

• #10   11. okt Ja, en ace er en laaang cykel. Vanesag. Hvis du vægter komfort på hænder og ryg, så skal du over i alm touring og ikke sport/touring..
    Prøv en vfr..gsxf..eller lign mainstreamcykel.

Kommentér på:
Køb af Yamaha YZF 1000R 2002